Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Hradec Králové má nové logo

V roce 2007 proběhla v Hradci Králové veřejná soutěž na nové logo města. Většina soutěžních skic se věnovala především symbolům soutoku Labe a Orlice, věžím katedrály svatého Ducha, některé i třem růžím z písně Okolo Hradce... Z této veřejné soutěže, kde bylo přihlášeno přes 200 návrhů, nevzešel žádný vítěz.

V roce 2006 patřilo studio hradecké autorky Lenky Dušánkové k týmu, který zpracovával materiály k projektu „Vize města 2006-2009“, s tématem moderní architektury města, jehož tváří se tehdy stal architekt a divadelník David Vávra.

„Pro podporu celého vizuálu jsme vytvořili jednoduchý prvek. Ten se natolik zalíbil, že jsme byli požádáni více jej rozpracovat pro logotyp města. Ve vytvořeném logotypu ctíme otisk Gočárovy architektury, urbanismu a funkcionalismu, na který jsme v Hradci velmi hrdí. Barevnost dokresluje vzdušnost a množství parků v srdci města, dynamická perspektiva pak aktivní život. Pevně věřím, že jsme vytvořili důstojnou značku pro moderní a sebevědomé město,“ řekla k logu autorka Lenka Dušánková.

Děkujeme Lence Dušánkové za poskytnuté informace a materiály.

Na další loga měst se podívejte například zde: Vysoké Mýto, Banská Bystrica, Melbourne, Senica, Dobříš, Sokolov, Otrokovice, Stříbro, Velká Bystrica, Opava, Ostrava, Olomouc, Kopřivnice, Kroměříž.

Jak se vám nové logo Hradce líbí?


Komentáře k článku

12. 2. 2013 03:26 Jan

No kromě Vysokého Mýta je logo komplet pajcink Národního památkového ústavu !!!

http://www.npu.cz/

12. 2. 2013 03:24 Jan

No kromě Vysokého Mýta je logo komplet pajcink Národního památkového ústavu !!!

1. 3. 2010 08:01 Jan F.

Můžu Vám sdělit páni radní, že nové logo je slušná slátanina hodná vašemu vedení města - nabubřelost,neochota,drzost - to jsou nejčastější znaky vedení města.

5. 2. 2010 13:54 yawn | inkink.cz

Jarda: logo potřebujeme protože se chceme taky prezentovat nehradečákům a ti prostě náš znak neodliší od jiného města. Nechápeš proč logo potřebujeme to ale neznamená to že opravdu není potřeba:) Např. brožurky, navigační systém, webovky pro návštěvníky o Hradci nepotřebuješ ale ti co sem přicházejí ano. Pro ně je potřeba vytvořit nějaký jednotný vizuál a logo je pouze jeho základní kámen.

29. 1. 2010 11:47 Petr

Odporné, stejně jako většina rozhodnutí, co dělají naši slavní zastupitelé...

14. 1. 2010 15:07 Jarda

to yawn> A k cemu potrebujeme logo?? Hradec ma znak, ktery ma dlouhou tradici, navic dava smysl a odkazuje na historii Hradce.

V Hradci jsem se narodil a cely zivot ziji, nikdy logo nechybelo, navic toto je mozna dobre logo pro firmu, ale s Hradcem ho nic nespojuje, nic o nem nerika. Je to naprosto prazdne ...

21. 12. 2009 07:35 yawn | inkink.cz

Radovan: to je zvláštní příspěvek. Hradec do teď žádné logo neměl. Pouze mírný náznak vizuálního stylu kterého se autorka částečně drží.

18. 12. 2009 17:45 Radovan

No, tak to je asi původní logo nějak zkažené, zrezlé, opotřebované??? Xakru, proč se některé věci nemohou nechat tak, jak krásně a bezproblémově vyhovují? Jsem asi vadnej, ale množství změn okolo mne je někdy děsivé. Dejte do loga Kačnerku, ISP, přístavek k Prioru a tu hrůzu, co zastíní výhled všem obyvatelům, kteří bydlí v okolí starého autobusového nádraží. Taky tam dejte pana Divíška a pana Hermana. Určitě to pak bude logo s tím nejlepším, co dnes Hradec má! A nezapomeňte se na to logo podívat za pět let. Asi nebude trendy, tak ho zase vyměňte.

Starej Škoda, Kolben s Daňkem i Baťa se obracej v hrobě, zpoceni hrůzou, zda použili správné logo.......

13. 12. 2009 23:47 Petra

Je to čisté a výstižné. Pro město ideální. Trošku konzervativní, a to je u města myslím dobře.

17. 11. 2009 22:24 Míša

Logo mě zaujalo, donutilo přemýšlet - je odvážné, svěží, variabilní... Hradec se tváří jako město zeleně - soutok dvou řek obklopený přírodou - jak výstižné a prosté :o))

14. 11. 2009 22:31 suchosch

No, nic moc... Taky jsem hradečák a viděl jsem to teď na zpravodaji Radnice. První dojem byl: "Co mi to jen připomíná?" Nejspíš jsem měl na mysli NPÚ, ale ten symbol je tak univerzální, že ho nemám napevno spojený ani s tím.

Výstava Vize města byla fajn, ale dělat z její grafiky logo města je trochu mimo. Ve srovnání s novým stylem univerzity nebo knihovny (http://www.font.cz/design/zalozka-zajimavy-projekt-ci-pro-svkhk.html) je to fakt slabota. I logo kraje (kr-kralovehradecky.cz) je oproti tomu najednou mnohem povedenější.

Pokus o vizuální styl tu přitom už byl - jsou v něm stránky města (hradeckralove.org) nebo třeba čipová karta na MHD. Na webu ale nenajdete nic ani ke starému ani k novému stylu. Jen že město hledá symbol a že soutěž skončila. Viz http://www.hradeckralove.org/cz/O_meste/symboly/Logo.html

14. 11. 2009 12:09 steeve

Hrůza. Z pohledu Hradečáka mě to mrzí ještě daleko víc. Naše město by si zasloužilo něco daleko lepšího, něco, co by alespoň trochu korespondovalo s označením "Salón republiky"... tohle logo je nudné a špatné a ta mozaika je opravdu hnusná. Obvykle se nesnižuji k takové subjektivní kritice, ale tady mi to opravdu nedá.

13. 11. 2009 19:04 lh

plne se pripojuji k nazoru RA30412.com. Kdo byl sakra v komisi?

13. 11. 2009 13:11 jituli

páne jo, tady se někdo rozvášnil... :-) Ještě že názory jsou věcí svobodnou a skýtají možnost vybít se... :-D Mně se to líbí! Peace! ;-)

13. 11. 2009 09:14 Pavel

@honza / RA30412.com: pod tohle bych se podepsal, tohle logo by se mi nelibilo, ani na tricku od vietnamce :-)

13. 11. 2009 00:46 PZ

@honza / RA30412.com:
naprosto výstižné, skvěle napsané - není, co dodat.

12. 11. 2009 23:57 Honza

Takto to dopadá, když chcete být "trendy"... to že logo vypadá průměrně až podprůměrně a v řadě dalších se zcela jistě ztratí, není chyba ani tak autora, ale spíš pomatenost klienta

12. 11. 2009 20:34 Lukas Veverka / www.parasite.cz

To je krutej a z mého pohledu ale naprosto přesnej příspěvek. Já si lámal hlavu nad tím jak to popsat, to jádro toho průšvihu, a vždy jsem došel na to že to hodnotím z subjektivní estetické roviny. Tohle je napsané ovšem celkem srozumitelně a výstižně.

To s tou "texturou" jsem přesně tak myslel.

12. 11. 2009 19:21 honza / RA30412.com

Je to průser. Myslím, že větší, než by se tady z diskuze mohlo zdát.

Zaprvé, a to asi každý vidí na první pohled, logo nemá naprosto žádný vztah k městu, žádný nápad, žádnou podstatu. Je to generic business značka, která by se dala prodávat v nějaké logobance za pár dolarů komukoliv.

Zadruhé, i generic business značky bývají často vizuálně přitažlivé a zvládnuté, jsou to alespoň "hezké obrázky". Logo HK je však všechno, jen ne hezký obrázek. Původní symbol, jehož hodnota byla přesně nula, se autorce zdál zřejmě příliš nudný, a tak ho "vylepšila" perspektivou: poslední to záchranou mnoha nepodařených pokusů o logo. Lze to aplikovat prakticky vždy, když vidíme dno. Vždy se pak o takové značce dá zpětně říct že je "moderní, svěží, dynamická" atd., podobných blábolů je v záloze mnoho. Realita je však taková, že pokud není perspektiva součástí základního konceptu loga, je její užití trapné a dokonale vystihuje snahu o útěk od vyjádření jakéhokoliv jasného názoru, vize, myšlenky, a to prostě proto, že všechny tyto pro logo zásadní hodnoty chybějí. Ze značky je dokonalé nic nejen konceptuálně, ale i esteticky. (pokud autorka od samého počátku zamýšlela perspektivu použít, na věci to nic nemění, protože žádný viditelný vztah původního symbolu s perspektivou neexistuje).

Naprosto odstrašující "dojezd" jsou pak aplikace loga (a to je zatřetí): absence jakéhokoliv záměru a vize v logu samotném se promítá do zoufalství při použití loga. Parodie na pattern (rastr), která rastrem není, protože má jasně definované hranice, které z něj dělají zcela nový symbol (myslím že to zmínil už Lukáš), tomu všemu asi kraluje. V první řadě: PROČ? Proč je tam drobná, nesmyslná a vyloženě ošklivá skládanka místo loga? Stydí se autorka svou práci příliš zvětšit, a tak ji raději utopila v pseudorastru, kde se to snad ztratí? Impotence použité perspektivy se zde projevuje na plné obrátky: to, jak jsou hrany, kterými spolu loga sousedí lehoulince křivé, vytváří mimořádně ohavný meziprostor který je skoro rovný, ale "něco na něm nesedí". Trochu jako když vám postaví barák na křivo - je to těsně pod prahem vnímání, takže to uplně nevidíte, ale cítítě, že je něco hrozně špatně. Navíc, dostředné vyskládání symbolu dělá ze skládanky ještě celistvější symbol, tedy nikoliv dekorativní rastr, a ředí již tak teméř neexistjící vizuální identitu nesmyslným a nefunkčním prvkem.

"Zub" na i tak zbytečné lince, občas se objevující pod logem jako oddělovač, je pak jen posední hřebík do rakve nové ID, svědčící o neschopnosti vymyslet jakoukoliv funkční vizuální koncepci a o zmatené snaze "nějak to zaplnit", a "udělat to nějak zajímavější". Detaily jako vektor, na který je umístěný design trika, také vypovída poměrně hodně o úrovni celého návrhu, o tom s jakou pečlivostí a s jakým citem byl asi vytvořen.

Jsem rád, že nejsem obyvatelem Hradce Králové, protože toto by mi jinak asi způsobilo infarkt. Jedná se o nádherný protiklad erbu města (či erbu jako takového) - ztráta síly, krásy, hrdosti, názoru, integrity, všeho, co by měla značka města říkat, místo toho nastupuje vyprázdněnost, banálnost, a křečovitá, amaterská snaha o "dynamiku" jakožto obecného zaklínadla dneška. Smutné, i když asi značně vypovídající. A omlouvám se za výrazně osobní příspěvek, tohle mi prostě hnulo žlučí jako už dlouho nic.

12. 11. 2009 18:46 choro82

palec dolu...nezaujme...souhlasím s Marketou

12. 11. 2009 17:40 Marketa

U loga UHK oceňuji nápad s použitím interpunkčních znamének. Je to velice povedené. Logo města HK je bohužel podle mého patvar. Vůbec mi tam nesedí
ta prostorovost. Škoda.

12. 11. 2009 12:18 mirek dusin ---- mirek@rychlesipy.com

nic originálního - rychlonožka udělal tenkrát podobné logo pro městskou část stínadla.

12. 11. 2009 11:57 Jack Penate

Ach jo. Další podprůměrný kousek. Otázka je, zda není problém v porotách? Zpravidla to vybírají lidé z úřadu, nebo zastupitelé. Potom je výsledek odpovídající a i když možná byly v soutěži hezčí kousky. Komise je zpravidla konzervativní a neodborná.... Je to boj...

12. 11. 2009 10:17 Kateřina

Hezké, ikdyž možná trochu moc podle současných "trendů" , nicméně působí velmi svěže a příjemně.

12. 11. 2009 00:30 Pavel

Nic originálního, nic ve vztahu k subjektu.
Taky mi to připomělo NPU nebo taky toto:
http://www.kosice.sk/docuStore_getById.asp?id=11811

11. 11. 2009 20:03 Pajosak

Z nového loga UHK jsem měl radost, to o tomto logu říci nemohu.

11. 11. 2009 19:12 pavel

Já majitel malé firmy bych čtyřbarevné logo nechtěl. Důvod - více náklady na realizaci tisku. Co barva to cena na horu. To zdřejmě, ale erár netrápí.
Logo se mi nelíbí.

11. 11. 2009 16:18 janzabransky.cz

To s tím NPU je do očí bijící ... Když pominu originalitu loga HK, která má i bez přímé konfrontace s logem NPU trhliny tak logo NPU má alespoň nosnou myšlenku ve vztahu vzhledu loga k subjektu, která je umě skrytá za minimalismus symbolu ale přitom na první pohled všem zřejmá. Logo HK je vedle toho "chudý příbuzný" ...

11. 11. 2009 15:45 peperman

Žádný zázrak a nic nového pod sluncem.
http://www.npu.cz/

11. 11. 2009 14:59 minduser

S kritikou bych byl opatrnější. Autorka jasně říká, že měla dále rozpracovat konkrétní motiv, který se zadavateli líbil, a to myslím celkem zásedně vymezilo možnosti podoby tohoto loga.

Mě osobně ale logo nijak neuchvátilo a právě Hradec by si určitě zasloužil něco kvalitnějšího, originálnějšího...

Radim Dvořák

11. 11. 2009 14:01 PeťaN   |   www.urviho.cz

Podle mne jde o průměrné logo, které vůbec nevypadá špatně, ale na druhou stranu ani ničím nezaujme. Člověk se na něj jednou podívá, řekne si pěkný, ale druhý den už ho v hlavě mít nebude.

11. 11. 2009 12:48 Tomáš Vybíral

Kanibal : Myslím, že vnímám, jen jsem tím chtěl říct, že za každou cenu hledat nějaké spojení mezi městem a logem jako například u Kopřivnice :) není vždycky potřebné a ani správné. Že použitá značka se může osvědčit i bez použití (mostů, hradeb, věží a jiných dominant nebo dalších atarktivit města).
Že logo jako takové nemusí nic sdělovat, že prostě jenom může být.

11. 11. 2009 12:40 Simona

Mně to přijde pěkné, nic placatýho jako jinde - aspoň mám pocit, že mě tam něco čeká - že se něco děje.
Nejsem super odborník, ale když se podívám jinam jak mi tím logem pořád chtějí říct jak jsou skvělý nebo jak mě milujou (Banská Bystrica) tak mi tohle přijde úplně normální a v klidu.

11. 11. 2009 12:31 Kanibal

Tomáš Vybíral: Vy nevnímáte rozdíl mezi logem města a sportovní značky? A pokud ne, pak je tohle dobré logo pro výrobce sportovního oblečení? Tohle není dobré logo pro nic. Přinejlepším průměrné.

11. 11. 2009 12:22 Tomáš Vybíral

ja nevim

jednoduchý - lidi si to zapamatují
barevný - každý si vybere

je to pro lidi ne na výstavu
každej z těch co tam bydlí nebo tam přijede by se neměl urazit
nadchnout všechny nejde

podle me by tam nemeli byt zadný emoce proste je neco cisteho a ani to nemusi mit souvislost s mestem

az se to zazije tak to bude v poradku

adidas ma taky 3 pruhy a nikdo neresi co to znamena

takze z moji strany zadny problem

da se to pouzit vazne i se vyblbnout jako treba u toho zrcadleni

11. 11. 2009 11:55 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Obecně na mě logo a naznačený vizuál nepůsobí čistě ani moderně.

Souhlas s Pavlem ohledně aplikací. Textura tvořená z toho loga tímto způsobem je celkem šílená a u vizuálu města je konkrétně toto texturovaní použité na merkantílií i dost nereprezentativní či laciné. A navíc, to vytváří další prvek, jakýsi čtverec nebo blok, který konkuruje logu samotnému. Zrcadleni loga v rámci té "textury" tomu taky nepřidá.

Když to srovnám třeba s tou banskou bystrici kterou jsme tu nedavno celkem negativně kritizovali tak je toto logo hradce ještě o třídu horší.

11. 11. 2009 11:43 jituli

mně se to líbí, pěkné barvičky, napaditost, tvary, vzory - kdo vidí přeplácanost, ať zkusí mrknout volnějším okem! Kritikům ZDAR...!!! ;-)

11. 11. 2009 11:40 Jan Vybíral

Podívejte se na tohle:

http://www.vysoke-myto.cz/portal/index.php?option=com_gallery2&Itemid=459&g2_itemId=4302

Vždyť je to všechno na jedno brdo – rohy, čtverce.... Loga bez nápadu, bez smyslu a bez elegance. Za mě palec dolu.

11. 11. 2009 11:34 Nika

velmi pěkné, moderní, jednoduché, zdařilé! líbí se mi!

11. 11. 2009 11:32 PAVEL

Logo jako takove je vcelku OK, neni nijak invencni ani prevratne, ale neni spatne. Co mi nesedi je spoluprace grafiky a typa - nejak mi to k sobe nejde. No a co je vylozene spatne jsou aplikace loga - tak preplacane vizualy s mnozstvim dalsim grafickych prvku zcela potlacuji cistotu a volnost loga i jeho smyslu.

11. 11. 2009 11:32 Lars

Podle mého názoru je to nudné a nezajímavé logo. Nijak v něm nevidím spojení s Hradcem.

11. 11. 2009 11:19 Michal Malina:.

Suché jak týden starý rohlík :(

11. 11. 2009 11:16 Martina Šafková

Proč, ne? Že by se Hradec odpoutal od své pověsti usedlého města?

11. 11. 2009 11:07 janzabransky.cz

ach jo, je mi z toho smutno

11. 11. 2009 11:04 Jan

Časy, kdy byl Hradec Králové městem inovací a vizí, jsou bohužel dávno pryč.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.