Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Ostrava má nové logo!!!!

Baník!!! Stodolní!!! Miluju tě!!! Skoro rok trvala spolupráce Ostravy s grafickým studiem Najbrt na novém logu města. Ve středu návrháři svou práci poprvé představili veřejnosti: je to "jen" bleděmodrý nápis zakončený třemi vykřičníky v trochu tmavším odstínu. Typický najbrtovský typografický minimalismus… Přečtěte si náš komentář.

Ostravští radní si návrh vybrali ze šesti verzí, které pro ně studio připravilo. "Práce již nyní pokračuje vytvářením komplexního vizuálního stylu, který by měl být postupně implementován od začátku příštího roku," oznámilo studio Najbrt, které již vytvořilo logo i Praze či Brnu. Autory návrhu jsou zakladatel firmy, přední český grafický designér Aleš Najbrt a jeho kolega Boris Meluš.

Za logo, licenci k jeho neomezenému používání i manuály s podrobnými návody pro jeho využití zaplatilo město celkem 1,8 milionu korun.


"Tři vykřičníky za názvem Ostrava vyjadřují energii, sebevědomí a jakési furiantství a humor, které jsou typické pro Ostraváky," vysvětlil Najbrt. Využití modré barvy vychází z heraldické tradice města. Vykřičníky bude možné v budoucnu používat i samostatně jako symbol a zároveň před ně dosazovat různá jiná slova. "Každý si může za tento abstraktní logotyp dosadit své vlastní pocity, nálady a zkušenosti."

Nové logo se má v nejbližší době objevit na hlavičkových papírech, vizitkách a tiskovinách města. Postupně se má rozšířit i na vozy MHD a do vizuálního stylu dalších městem ovládaných firem.

Foto: www.najbrt.cz

Zdroj: http://www.tyden.cz/rubriky/media/reklama/ostrava-ma-nove-logo-za-1-8-milionu_82178.html

Náš komentář
Studio Najbrt v poslední době předvádí (mj. jsme zde představili logo pro EXPO), jak si představuje moderní korporátní design. Maximální jednoduchost, typografická (bezpatkové písmo) i barevná čistota (výrazné základní barvy jako azurová) a vše pak stojí na jednoduchém nápadu (rozdělení slova EXPO 2010 na čtyři různobarevné bloky po dvou znacích, "hříčka" s rozdělením slova PRA HA GUE atd.). V záplavě amatérských značek a bezradných symbolů měst s opakujícími se motivy kostek nebo srdíček patří bezesporu mezi to nejlepší u nás.
Kreativita a "humor" typu otočený vykřičník či minuska uprostřed nápisu z verzálek jistě fungují, značky jsou moderní, celosvětově srozumitelné a nadčasové. Nebyl by ale grafický design stojící převážně na podobných řešeních přece jen trochu nudný?

Koneckonců během chvíle jsme našli několik měst a zemí, jejichž loga jsou také postavená jen na hříčce s vykřičníkem (Melbourne, Johannesburg, India, Madrid, Dublin,Namibia)…

-OK-

Jak se logo Ostravy líbí vám?


Komentáře k článku

10. 5. 2013 15:29 Jan Holík - Praha

Logo jde "na ruku" jednoduchým typům Ostraváků. Je to takové hodpodské či fotbalové "Ostrava jede !!! " nebo Báááníííík !!! Je provokativní, agresivní a populistické. Umím si představit 1,8 milionu vhodněji investovaných. Nevychází z žádné tradice, natož heraldické a domnívám se, že uběhne pár let a bude se znovu předělávat. Hlavně, že to předělávání loga na všem možném je kšeft pro spoustu dodavatelských firem....Co takhle neměnit loga, ale své chování, jednání a přístupy ??? Starého psa novým logem novým kouskům nenaučíš !!!

3. 1. 2013 00:34 prostějovačka

tohle výrazné, čisté a veselé logo mě před lety příliš neohromilo, ale po 4 rokoch, kdy k nám jezdí basketové týmy různých věků a částí Ostravy s hrdými vykřičníky na všech dresech musím přiznat, že jsem při poslední návštěvě Ostarvy v místním infocemtru nakoupila něco placek a též hezký šátek....včecko s vykřičníkama a ráda to nosím. Jako laik musím říct, že to funguje...sic po čase, ale jo!!! a co ostravaci? už jste se s tím logem sžili? já teda dokonale :-)

19. 1. 2012 23:36 T.Skalik

Tři komíny. To je super, že se Ostrava hrdě hlásí ke svému. Smysl pro humor, jasnost myšlenky, moc pěkné logo. (A jestli někoho napadne, že to myslím ironicky, tak ne, vážně, klobouk dolů).

28. 9. 2011 20:46 Honey

To Logo je naprosto úžasné, sami ani jeden z vás tady by nevymyslel nic lepšího, je to moderní a originální pojetí. Prostě něco nového!!!

20. 12. 2010 14:18 DeiW

Zcela nejlepší logo českého města !!!

Bohužel vy pražáci nedokážete pochopit smysl tohoto loga.

7. 9. 2010 20:15 Marcela

Můj kolega, který není Čech, se mne ptal, co to ta "Ostrava!!!" má být. Tak říkám to je logo mého rodného města. A on na to: "to má být jako varování, ať tam nikdo nejezdí?". ..toš tak asi tolik k logu Ostravy.

1. 9. 2010 10:22 jarnemec

Dopravní podnik Ostrava a.s. má nové logo!

http://dpo.cz/aktuality/tisk_z/10_08_31d.htm

19. 7. 2010 01:54 Franta Jetel jr.

Ze začátku jsem neměl pro tohle logo pochopení....po půl roce jsem se o něj ale začal zajímat trochu hlouběji a musím říct, že dnes se mi toto logo nesmírně líbí....a je uplně jedno, že Najbrti zkoušeli vykřičníky už jednou jinde. Když si vezmete, že vlastně vykřičníky mají být takový poznávací znak města, tak by to mohlo v praxi opravdu fungovat. Přecejenom použitý font a spojení slov s 3 vykřičníky v takovýchto barvách není k vidění každý den a snadno se odliší od ostatních log. A jsem rád, že někdo konečně ukázal, že logo neznamená nakreslit nějaký šílený klikyhák s kolečkama, čtverečkama, ptáky a hrady :-)

28. 5. 2010 20:13 Michal

Logo OSTRAVY je nádherné !!!

25. 5. 2010 11:58 Zdenek

Logo Ostravy je vyjadreni pocitu menecenosti a potreby neco dokazat. Ne schopnostmi ale silou. Dle mne jednoznacne krok vedle.

21. 4. 2010 21:22 kris

za ty peníze... :(((

16. 3. 2010 15:10 františek Prdelka

Design a Najbrt by se nemělo vykytovat v jedné větě. Najbrt IMHO, co neobšlehne, to neprodá. Stačí se podívat do Argentiny.

9. 3. 2010 17:04 Jana

Abych pravdu řekla,tož se mi to nelíbí ani trochu a to jsem docela pokrová slečna :) Jsem rodilá Ostravačka,Ostravu mám moc ráda a jsem hrdá na to,že jsem z Ostravy,ale na tohle log být asi hrdá nebudu moct být,bo není na co!!!

21. 9. 2009 23:19 ostrik

Tomáši srovnávavat vizuál Amstrdamu s tím ostravským nemá žádný smysl,
to je jako nebe a dudy.
Navíc Amstrdam má ty křížky z heraldického znaku města už xlet, má to nějaké opodstatnění a není to nějaká fotbalová interpunkce.
Podle mne to vůbec nic o Ostravě nevypovídá.Naprostý formalismus.

Tak mne napádá proč vymýšlet městum loga?
stačilo by jim přiřadit nějaký znak abecedy,vrazit pod to nebíčko a shrábnout prachy...
a ještě to pak vystavovat

21. 9. 2009 16:30 David Baudyš

Úplaty točí zeměkoulí, tou Ostravskou zřemně určitě. Ten kdo tehle plk bez špetky umělecký hodnoty odsohlasil, by zasloužil vyhazov a vypráskat bičem. Takový prachy za nic! 100x lepší logo si tu udělám za 5minut a to nejsem grafik!!

10. 9. 2009 18:56 lukas

je to na byliti. kazdy koho jsem se ptal mi potvrdil ze je to hnus. tri vykricniky maji dodat sebevedomi nebo co?

14. 6. 2009 12:17 klajnos

No abych řekl pravdu, čekal jsem od toho trochu víc, tohle logo na mě řve pozor zase ta Ostrava, ale na druhou stranu aspoň něco.

30. 5. 2009 10:19 Jacques

Já to logo doslova a jedním dechem miluju!!! Líbí se mi...

18. 5. 2009 09:12 michal:.

No Lucie, vidim, ze logo OSTRAVA!!! sis zapamatovala dobre a udelalo na tebe velice silny dojem, kdyz ses rozhodla o nem napsat tolik naprosto zbytecnych radku...

16. 5. 2009 18:06 Lucie

Je ráno, jako každé pracovní a pro mne školní ráno nastupuji do šaliny a ospale si prohlížím plakáty, které mě upozorňují na to, že bych se měla nechat očkovat, zajistit si kurz angličtiny nebo si koupit nové vydesignované snowborďácké prkno s 50% slevou. V posledních dnech se setkávám i s novým plakátem, upozorňujícím, že Ostrava má nové logo!!! Super, doufám, že to bude něco nového, mladého, ale přesto něco co na první pohled znázorní Ostravu. Nikdy jsem si nestačila přečíst text na tom novém plakátu a tak jsem netušila,že se vlastně každý den na nové logo Ostravy dívám.....Ostrava!!!..... ??? Vůbec nic mi to neříká, žádná grafika, minimální kontrast.... tak tohle je to dílo, kterého si má každý člověk všimnout a zapamatovat si.... ??? COŽE ???

14. 5. 2009 19:10 bob

A co třeba OSTRAVA :-)
Neřve to tolik fotbalově. Každého fotbal nezajímá a ten náš zkorumpovaný zvlášť.

25. 3. 2009 03:37 Lukáš Brežák

Obyčejná, hloupá a zbytečná provokace. Logo Ostravy od pana Najbrta, bohužel nemá nic společného s grafickým designem!!!! Je mi líto ... musím také nesouhlasit! Zbytečně utracené peníze. Ostrava je krásné město a zaslouží si mnohem více ... Zajímalo by mne, jak dlouho trvalo vymyslet "Ostrava!!!" ??????? ....... atd.

22. 10. 2008 23:12 Joshua

V jednoduchosti je síla, s tím souhlasím. Co když je tu ale někdo, kdo nemá jen takhle omezené myšlení a dokáže svou kreativitu uplatnit jinak než pomocí zaběhlých znaků?? Nové logo pro Ostravu je kýčovytý škvár, který nenese žádný odkaz pro zamyšlení. Faktem zůstává, že prachy za takový brak by bral každý z nás!!! Já tři vykřičníky umím dokonce napsat a nikdo mi 3 mega nedá.

12. 10. 2008 14:20 Tomáš Hájek

blah a blaa...nezlobte se, ale to už jsou ale opravdu "blaaboly"... Představte si, že toto říkáte před jinými profesionálními grafiky a autory daného řešení někde na konferenci. Vstanete, dostanete do ruky mikrofon a celý sál se na vás dívá, s jakým názorem přijdete... :-)
(Proč by třeba na dopisním papíru nemohl být symbol tří vykřičníků? Např. Amsterodam má skvělý vizuální styl pro změnu se třemi křížky)...
Bohužel je zde řada nečtivých, zlých a hloupých výlevů (hlavně pak logicky ty anonymní, což by se možná mělo nějak omezit)...

10. 10. 2008 20:46 blaa

zdá se mi to nebo město opravdu zaplatilo skoro dva milióny za logo, které by za směšnou cenu udělal každý středoškolák na umělecké a to na lepší úrovni?

10. 10. 2008 16:24 blah

"Nové logo se má v nejbližší době objevit na hlavičkových papírech, vizitkách a tiskovinách města". proboha. cpát 3 vykřičníky na hlavičkové papíry? za co mají těch 1,8 milionu? aby na nás Ostrava vřískala?

6. 10. 2008 15:21 VF

Zamyšlení nad logem Ostravy z grafologického hlediska:

http://ografologii.blogspot.com/2008/10/logo-ostravy-brna-prahy.html

+ srovnání s logem Brna a Prahy

6. 10. 2008 15:15 gh

a není zas tak hrozné

6. 10. 2008 15:05 MC

OTRAVA!!! nic vic, nic min

6. 10. 2008 15:02 FD / Brno

... najbrťáci sou divní. jakože když daj do loga čr AHOJ! a o dva roky pozdějc OSTRAVA!!! tak klobok dolů - to je odvaha. Ale je to tvůrčí? Daj se nápady recyklovat? Když pro ně nerealizovany věci nic neznamenaj, tak proč to opakujou?? Nerealizovany projekty (a hlavne v architekture, v designu treba logo Brnooo!) prece existujou, minimálně se o nich mluví jako o alternativě, a realitu mění stejně, jakoby se používaly. A to, že maj stejny barvy pro Ostravu i ČD Cargo .... eeehhh .... Co je to za problém? Jinak mě to logo přijde jak vývar z nápadů a vlastně celkem dost nudný, nevýrazný, chce to osolit, nebo co ... ALE aspoň to svědčí o tom, že se vnímání loga u nás posunulo. A to je pozitivní, ne? A přispěly k tomu i ty nerealizovaný věci - Brnooo, finalisté loga pro ČR a další. Zkrátka je to čistá, kvalitní práce, za kterou si tu odměnu zaslouží.
Ale mohli víc přemýšlet. (a to i dost lidí v týhle klasický česko/anonymní diskuzi)

!!! http://www.myspace.com/chkchkchk

6. 10. 2008 12:59 tomáš

Kdyby dal pan Najbrt za nápis OSTRAVA např. černou lebku, tak mu to také projde, protože je to pan Najbrt a ty peníze za tu hrůzu?!! No, je to skromný člověk !

5. 10. 2008 12:08 Marek

Základní chyba není v logu, nýbrž v komunikaci. Radnice totiž bohužel nedokázala od sebe časově oddělit návrh a info o penězích. Vsadím se, že kdybyste tuto informaci neznali, tři čtvrtiny příspěvků by tady ani nebyly. Tři vykřičníky jsou bouchnutím do stolu, které Ostrava kdysi opravdu uměla. Říkám kdysi, protože od r. 1989 je to pravda čím dál méně. Ostravákům (snad kromě baníkovského tvrdého jádra) dnes chybí ono potřebné sebevědomí. To, že rada města vybrala tento návrh, je jasným signálem, že vedení města chce situaci změnit. Kdyby byl dnešním ostravským primátorem Tošenovský (přezdívaný ÍTÝ), tak by se logo ani nedělalo, natož takhle odvážný výběr. Primátor Kajnar totiž narozdíl od ET není posera a nebojí se něco dělat. ET se řídí pravidlem, kdo nic nedělá, nic nezkazí. Podívejte se na logo Moravskoslezského kraje. Na který kopec, že to vede? Na Lysou, na Praděd? Nebo snad na Ještěd? Tři výkřičníky jsou zcela jasným signálem, je to součást marketingu, kdy o sobě město dává vědět. JSEM TU!!! Součástí marketingu ale mohou být negativní pocity. Spoustu diskutujících nové logo OSTRAVY!!! nasralo. A o to taky jde!!!
Mimochodem jsem Ostravák, jsem na to hrdý a jsem hrdý, že ostravská radnice pod Kajnarovým vedením našla odvahu pro tohle LOGO!!!

PS pro redakci: Otázka proti spamu má znít: "Jaké je nej město v ČR?" Odpověď: OSTRAVA!!!

4. 10. 2008 22:19 mjkhl

MILUJU TĚ???

S pravopisnou chybou návrh za 1.8 mega - kluci z Najbrta si umí vydělat vatáž!
Bože můj, koho tam ti Najbrtovci teď zaměstnávají? Nejenom že kopčí Obamovu hustou kampaň, ale ještě se nestydí se snížit k tomuhle? To za chvíli mohou do městského CI prasit ten šílený Ostravský dialekt! (Jenom to slyším a otevírá se mi v kapse rybička...)
Po geniálních výrobcích typu logo Reflexu či logo CAUSA tohle? Aleši, nestydíte se? A co na to Jan Tleskač?

4. 10. 2008 22:11 mjkhl

Hmmm... Je videt, ze Najbrtovic sleduji aktualni deni v USA - http://www.barackobama.com (Gothamem se to jen hemzi a navic ve stejnych barevnych variantach - kdepak asi Ales k te inspiraci prisel...)
http://store.barackobama.com/v/vspfiles/photos/TS13128-OR-2.jpg - jen tak pro informaci, ze tu nemelu z cesty...

IMHO Kristepane 1,8 mega? Za tohle? To musi byt tedy extrakompletni graf. manual (s tim typem to bude tak i na 5 stranek :)

4. 10. 2008 22:10 mjkhl

Hmmm... Je videt, ze Najbrtovic sleduji aktualni deni v USA - http://www.barackobama.com (Gothamem se to jen hemzi a navic ve stejnych barevnych variantach - kdepak asi Ales k te inspiraci prisel...)
http://store.barackobama.com/v/vspfiles/photos/TS13128-OR-2.jpg - jen tak pro informaci, ze tu nemelu z cesty...

IMHO Kristepane 1,8 mega? Za tohle? To musi byt tedy extrakompletni graf. manual (s tim typem to bude tak i na 5 stranek :)

4. 10. 2008 21:08 !!!

Nino Jesús!!! Takovouhle pičovinu mohl vymyslet snad úplně totální vůl!!!

3. 10. 2008 21:31 pipe

>XXX:

Tím malým rozsahem bylo možná míněn zákonný finanční limit - u služeb jde o veřejnou zakázku právě až nad 2 mil. Kč bez DPH! (teď se tázavě dívám na PZ;o).
Ale i v takovém případě by oslovení více zájemců vybraných dle jasných kritérií (hlavně z důvodu návrhu vlastního loga, o které zde kráčí především - manuál už snad lze brát jako tu službu/řemeslnou práci) - a ještě lépe kvalitní vypsání nové veřejné soutěže o návrh (kdo, když ne třetí největší město v ČR hledající svoji grafickou tvář?) - působilo mnohem důvěryhodněji. A možná přineslo i méně diskutabilní výsledek...
Na druhou stranu to mohlo být s vizuálem Ostravy mnohem mnohem horší. Studio Najbrt je i přes všemožné výhrady totiž stále tuzemská špička. A víc k tomu asi nemám...

3. 10. 2008 18:59 xxx

pro PZ


V případě, že se v otevřeném řízení neobjeví žádná vhodná nabídka, lze využít jednacího řízení bez uveřejnění (§23). Navíc jde o zakázku malého rozsahu, takže mohli oslovit napřímo třeba jen 5 zájemců...

Kdo posuzuje, co je a není vhodná nabídka?
No jestli je zakázka za 2 mil. malého rozsahu? Jak pro koho.
Sorry, ale mě to smrdí korupcí.

Nemůžete někdo zveřejnit podmínky vyhlášení, průběhu a výsledků soutěže?
To by měla radnice udělat jako první, dřív než něco zadá přímo.
A SN by to mělo zajímat dřív než takový kšeft vezmou. Alespoň z etického hlediska.

Vyhlásit soutěž na logo za 50.000 a potom co si nic nevyberou zadat zakázku za 2 mega přímo, tak tomu říkám rovné zacházení.

2. 10. 2008 19:29 pipe

>PZ:
Já jsem ten zákon pochopitelně čet´ (a případný přesný výklad od právníků - nebo od znalců z UGD - jsem chtěl právě proto).
Samozřejmě existují různé formy výběrových řízení a různé finanční limity zakázek. Z paragrafu §23 ale možnost takto zadat veřejnou zakázku neplyne - z hlediska řádného vypořádání přecházející soutěže (bylo -li jaké) tj. výsledků resp.důvodů zrušení, z hlediska bezodkladnosti...
V grafickém designu se navíc zakázky přes 2 mega (kompletní manuál) najdou dost těžko - takže vše může být napřímo a bez soutěží (stačí si pár let předtím jednou nevybrat)? A navíc jde o navrhování - ne o dodávku kancelářské techniky.
Znovu připomínám kompletní § 6 "Zadavatel je povinen při postupu podle tohoto zákona dodržovat zásady transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace".

2. 10. 2008 14:54 Stanislav Petera

me se to libi. a libi se mi to moc. chtel bych byt ostravakem...:)

1. 10. 2008 22:18 bert

A toto, níže pode mnou někdo dlouze a pečlivě přepsal z knihy, kterou studio Najbrt vydalo, nebo zkopíroval ve studiu Najbrt ze zdrojového wordu knihy, kterou studio Najbrt vydalo ???
No nic. :-)

1. 10. 2008 19:25 josef pimon

Studio Najbrt: Život Štěstí Překvapení, 2007

nanoru: ...Pistora říká, že logo jako takové už vlastně neexistuje. Že už existují jen nápisy.
najbrt: U nás se v poslední době začaly prosazovat hodně jednoduché logotypy. Dostalo se to do absurdní podoby. Loga přestávají mít obsah, je to jenom taková inženýřina. Petr Babák se vůči tomu vymezuje, když třeba v soutěži na logo města Brna prostě přeškrtne Prahu, nebo napíše Brno je zlatá loď. Líbí se mi, že tím otevírá možnost vůbec uvažovat – spousta lidí o tom ani nechce uvažovat – že by tohle mohlo být skutečné logo města Brna. Já o tom uvažovat chci. Je to možná hraniční přístup, ale je strašně důležité, že někdo něco takového udělá. Chceme, aby loga měla obsah, aby nesla nějakou emoci. V tom vidím budoucnost nových značek.
nanoru: Přeškrtnuté Hradčany ale tu soutěž pravděpodobně nevyhrají. Posunou hranice ale na okraji bohužel i zůstanou - zakázku si odnese někdo jiný. Jestli taková věc potom nepatří na výstavu.
najbrt: Baví mě to víc v soutěži. A Petra snad taky. To je smysl takového konání. Přesvědčit o tom i zákazníka. Nejsem fanoušek nepřijatých návrhů. Ty jsou pro mě mrtvé. Naším úkolem je prosadit ty myšlenky do života. Myslím, že logo Prahy takovým příkladem je. Snažíme se vymýšlet hraniční, ale úspěšná řešení. Přeškrtnuté Hradčany asi projít nemůžou. Ale Brno je zlatá loď už možná ano. A to je zajímavé.
nanoru: Pokud to neprojde, nikdo to neuvidí, nebo jen malá skupina, která se tím jen utvrdí ve frustraci, která ústí v ještě úletovější věci...

30. 9. 2008 23:00 Mrkajte

Tak to chodi.... experiment pripravuje pudu pro komerci... Z "undergroundu" na svetlo sveta... je jen proste ubohy, ze smetanu slizli jini... Tak si vy najbrtaci vychvalujte sveho GD jezise nadale.... Najbrt sucks... A dejte si to jeste jednou, kdyby to nekdo prehledl :-)

http://www.laboratory.cz/projects/806-loga

30. 9. 2008 21:52 PZ

> to "mrkajte"
http://www.laboratory.cz/projects/806-loga

Díky za link. Už jsem o tom psal někde níže. Tohle epigonství považuju za největší problém a o tom zde kupoivu nikdo nediskutuje. Petrův návrh Brnoo! byl široce publikovaný a tudíž jej SN muselo vidět. A nechápu, že se s tím srovnali. Právně je to nepostižitelné, ale jinak - alespoň pro mne osobně - diskreditující. Prostě trapas. Tenhle fór funguje jen jednou.

30. 9. 2008 20:12 PZ

to PIPE

Když se tak oháníte zákonem o veřejných zakázkách 137/2006 Sb., mohl byste si jej nejdříve přečíst. V případě, že se v otevřeném řízení neobjeví žádná vhodná nabídka, lze využít jednacího řízení bez uveřejnění (§23). Navíc jde o zakázku malého rozsahu, takže mohli oslovit napřímo třeba jen 5 zájemců...

Zkrátka a dobře, lze veřejnou zakázku zadat přímo i bez porušení zákona.

30. 9. 2008 15:55 Mrkajte

30. 9. 2008 14:11 adam

draha lady...nazor cloveka, ktery jeste predevcirem neznal najbrta, je urcite slovo do pranice...nazor lidu se hodi...nejste urazena draha lady, ze jsem vas nazval lidem..priste si na svinove radeji kupte lizatko, at vam to v tom modrem pekle lepe utece

30. 9. 2008 14:01 the dorchester

tak prispevek pani z jukej, je fakt sila...asi ji chybi obrys radnice v logu...kdyby se do souteze prihlasili i vasi skveli designeri z ostravy plus dav maliru a ucitelu z pajdaku, myslite, ze by bylo dosazeno lepsiho vysledku? Co se tyce znechuceni ostravou..taky nejsem nadseny z vecnych klise, banik, stodolni atd..

30. 9. 2008 13:55 Nohavica

KAKAsku ano mame v ostrave plno skvelych designeru...http://tiskostrava.cz/

nekteri si řikaji ART DESIGNERI....

30. 9. 2008 12:22 eva

Jako rozena Ostravacka, ktera uz nejakou dobu v Ostrave nebydli musim prohlasit, ze to jde vsechno pomalu od desiti k peti. Uprimne, kdyz jsem poprve shledla nove logo, tak mi naskocila husi kuze a zaludek se mi trochu rozhoupal (a nebyla to kocovina ani otrava jidlem).
Pokud verejna soutez probehla, nechapu, proc tomu radnice nedala trosku vetsi publicitu, aby se prihlasili i lidi, kteri nemeli zajem. Vzdyt vsichni vime, ze v Ostrave mame spoustu dobrych designeru, at uz profesionalu nebo amateru.
Logo nerika o meste a lidech v nem zijicich absolutne nic!!! (mimochodem znim nastvane jen proto, ze jsem pouzila tri vykricniky???)...
Jake furiantstvi proboha? Proc se svetu musime nedobrovolne prezentovat jako banda banikovcu, lidi, kteri se kazdy den opijeji na Stodolni a....nic vic? Ostrava toho nema moc na ukazani, ale radnice a lide by se meli snazit toto zmenit...a ne to nechat na nekom, kdo byl v Ostrave mozna jednou v zivote (omlouvam se, pokud dvakrat). Ale k cemu nam je nicnerikajici naprosto minimalisticke bledemodre vyblite logo?
Jak to tak vidim, priste az pojedu domu na prazdniny a vystoupim z vlaku na Svinove, tak se mi asi udela spatne a rychle zase odjedu pryc...co je sakra s lidma v Ostrave??? A ze je to chyba radnice? Ano...ale kdo je tam dosadil???
Zijte sladce blede modre!!!

A mimochodem ackoliv jsem to dodnes nevedela, vetsina Najbrtovy prace je dobra, ale tohle........

30. 9. 2008 12:21 the dorchester

..dete se vyplakat do rohu, v knouralove..jak dlouho to tady jeste budete resit..modra ano, modra ne. prachy ano, prachy ne....si z toho muzou tros sketos ,udelat uz basnicku na dalsi vary...tak podejte zalobu!!! Kdyz vam ty dve mega tak lezi v zaludku...

30. 9. 2008 08:15 plechi

pro všechny co se tu ohánějí barvama - modrá a bílá je jediné co je na tomhle logu v pořádku, tyhle dvě barvy sou ostravské odjakživa a alespoň ostraváci by tohle mohli vědět.

30. 9. 2008 01:06 xxx

pipe máš pravdu, radnice není klient jako kterákoli firma.

Cílem nejen SN, ale i některých dalších je, aby se konečně přestalo soutěžit, protože je to zbytečné.
Nejlepší je to zadat jim, protože Oni tu jsou nejlepší!!!
Někdo si tu hraje na holandské Studio Dumbar. Hádejte kdo.

29. 9. 2008 23:05 pipe

Já to chápu - ale nesouhlasím, PZ.
Zákon o zadávání veřejných zakázek existuje - a těžko si mohou představitelé magistrátu vybrat příjemce dvou mega podle svého vkusu (nebo podle toho, s kým chodí na pivo - v horším případě). Samozřejmě to mají mít právně v pořádku především oni jako zadavatelé, ale... i ta druhá strana má po přijetí zakázky na postupu, který ani nemůže být transparentní, svůj podíl.
Veřejný klient prostě není totéž jako soukromý klient - a o veřejné zakázky se proto soutěží (mělo by se soutěžit - klientelismus a korupce jsou zatím častějším případem). A nepodařené soutěže nemůžou být přece alibi pro to, aby si každý zadával veřejné zakázky (jedno zda zpracování grafiky nebo vydláždění chodníku) komu chce a jak chce. O chápání/ pochopení tohoto problému ať si každý udělá obrázek sám...
Mluvit opakovaně o závisti snad není na místě. Tou by se oháněl i nějaký těžce protekční šmudla, kdyby ten kšeft dostal a někomu jinému se to nelíbilo - tady jde přece o princip a právo. Pokud to někdo z přítomných dokáže podrobněji rozebrat z právního hlediska, budu mu vděčný - v každém případě musí být dodržen priicip transparentnosti, nediskriminace a rovného zacházení - a to přímé zadání práce, byť zde renomovanému studiu, nesplňuje ani omylem).

29. 9. 2008 22:34 martina

Každý teď vytváří vizuální styl bez loga! Připadá mi, že už tvůrce nic nenapadalo a tak udělal něco, co není ani trochu typické pro město a ještě pro Ostravu, řekla bych, že ani barevnost..... NIC

29. 9. 2008 14:18 PZ

to PIPE:
> A přijmout dvoumiliónovou zakázku z veřejných peněz přímo, to prostě není v pořádku ani právně, ani eticky.

No, jestli jsi o nelegálnosti postupu přesvědčen(a), tak SN či magistrát zažaluj. Ale vážně - sakra, proč by mělo libovolné studio/grafik řešit, jestli zadavatel postupuje "správně"? Není to snad záležitost zadavatele magistrátu, aby měl právně věci v pořádku?

A co je na tom proboha ze strany SN neetického? Příjde klient, řekne, že má pro ně práci, a oni ho pošlou pryč, aby si šel vypsat výběrko, které se mu nota bene už jednou neosvědčilo? Proč by to proboha dělali? Aby je pak v diskusi pár závistivců neosočovalo?

To jste fakt taková TRUBKA (pipe), že to neumíte pochopit?

29. 9. 2008 13:48 Karel

Pamatujte si jména odborných komisařů, ti mají vždycky (?pistoli u hlavy vyjímám) možnost VEŘEJNĚ prohlásit, že soutěž neproběhla podle regulí. Ostatně, odborně jsou za ni odpovědni, měli by spolupodepisovat soutěžní-výběrový dokument. Ale asi chci moc, že.

29. 9. 2008 10:30 Lukáš

...ke korupci muze klidne dojit i v pripade verejne souteze. Jaky by byl rozdil v tom, kdyby se znovu v ostrave vyhlasila soutez. Po treti...Druhe kolo osvedcena jmena plus nejaky sochar z beskyd. Najbrt by mel stejne ,,udajne" konexe ci lobisty. Najbrt vyhrava !!!..a jeste musite zaplatit porotu, administrativni sily atd....Podivejte se na koprivnici, vsichni vedi o co jde ...? Soutez probehla, mel jsem moznost videt i jina loga, takze na sto procent mohu odprisahnout, ze se v soutezi objevil kvalitnejsi navrh nez vyherni, ale .....Pokud se nezmeni pristup na radnicich, nebo kvalita vyhlasovanych soutezi, je to prakticky jedno...Mali ke korupci dojit, dojde k ni..

29. 9. 2008 01:29 pipe

>PZ:
Dovolím si částečně nesouhlasit - a ZÁVIST jako "argument" odmítnout...
Pokud Najbrt dělá službu oboru svoji profesionalitou a odpovídající cenou své práce, měl by být určitým vzorem i v těch ostatních věcech. A přijmout dvoumiliónovou zakázku z veřejných peněz přímo, to prostě není v pořádku ani právně, ani eticky. A ve studiu Najbrt to zřejmě vědí...
Samozřejmě je lepší, když Ostrava oslovila renomovaného grafika - a ne třeba nějakou béčkovou reklamku vlastněnou primátorovým kamarádem - na principu to však vůbec nic nemění. Soutěže v Česku (nejen grafické) bývají velmi problematické, ale přímé zadávání významných veřejných zakázek ke zlepšení situace v oboru těžko přispěje. Přece nejde, aby odborná veřejnost (nebo UGD) proti zmršené či neexistující soutěži protestovala pouze tehdy, vyjde-li z toho zrovna nějaký paskvil...

29. 9. 2008 00:23 SKÁKALA

Zajímalo by mě, co byla pro SN cílovka - ti zastupitelé, lidi v Ostravě!!!, grafici, internetový blogy, který budou plný těchto debat...? Pokud to byli lidi (třeba jenom v Ostravě!!!, když už ne všude), pak si myslím, že moc neuspěli. Tohle se prostě nelíbí... a upřimně moc nechápu, proč dělat logo městu, když jeho obyvatelé ho budou na každém kroku zhazovat - nebylo by lepší, kdyby se jim líbilo a kdyby se s ním chlubili a byli na něho třeba pyšní?
U loga na Česko sem to logo četl jako že se neumíme domluvit a teď že někdo musí furt hulákat, aby se vědělo, že vůbec existuje (to je jako se zaseknout na jediné poučce o tvorbě loga a to, že logo musí komunikovat).
Myslím, že Ostravu čeká opět - po té, co se trošku očistila od smogu - kašel od toho, jak bude muset vyřvávat, že je. Vím třeba o Prostějově. Je někde mezi Brnem a Ostravou!!! A nemusí na mě hulákat.

A i když přiznám originalitu třem vykřičníkům, úplně se hrozím jejich použití co by značky. To fakt bude všude trojice uřvanců? Tohle bude podle mě po nějaké době dost iritující. Jakákoliv komunikace města s obyvateli Ostravy!!! bude formou uřvaných jednosměrný rozkazů.
Mám pocit, že na lidi v Ostravě!!! se prostě zapomnělo.

Jo a ještě s tím furianstvím - to mi nepřijde jako pozitivní a směrodatné (a mimo jiné už vůbec ne specifické), ale pokud to mělo popsat lidi na radnici, pak myslím, že i Ostraváci!!! logu přijdou na chuť.

!!!

29. 9. 2008 00:02 fanda beznoska

BANIK PIČO !!! to se bude fandit...

28. 9. 2008 23:48 vo

1.8!!!

28. 9. 2008 21:06 Doomen

Mě se toto logo také nelíbí, každopádně musím souhlasit s Pavlem, tohle je jak bitva Applistů proti Windowsákům a ostatním. Každopádně logo mi přijde špatné (myslím v rámci naprostých profesionálů) zvláště pak na návrzích jako je tento (http://www.najbrt.cz/Library/Images/Cache_WM068_000_004/b48317d7-b549-4cd5-8f35-ab5cfdc9d5bc.0925113931.jpg) kde sem měl pocit jako bych koukal na výjev před mnoha lety. Ovšem ostatní Najbrtvoské práce mi přijdou velmi dobré a kvalitní o to víc se mi tohle zdá dost nedodělané zvláště za tu cenu (kterou ale ROZHODNĚ nezávidím, naopak jim ty peníze upřímě přeji stejně jako úspěch, protože intelignentním a kreativním lidem by se mělo dostávat obého).

28. 9. 2008 19:45 Pavel

Docela zajímavá bitva, ale když člověk projede celou diskuzi, neubraní se pocitu, že je to celé trošku černobílé. Jedna skupina Najbrta haní, nicméně argumentuje docela zbrkle, často uráží a o úrovni některých příspěvků snad ani nemá cenu psát. Druhá se uchyluje k uctívání Najbrta téměř na pozici poloboha a logo oceňuje za jeho odvážnost atd. Pokud jde o můj pohled, nebudu rozebírat cenu zakázky, ani způsob jejího zadání. Nicméně neubráním se pocitu, že studio Najbrt, jejichž práce si cením a nemálo produktů z jejich dílny upřimně obdivuji, se uchyluje k čím dál většímu minimalismu, a to může docela brzy vést do slepé uličky. Začalo to návrhem na logo ČR, pokračuje filmovými plakáty typu výrazné foto + maximálě čistá typografie, identitou posledního filmového festivalu ve Varech, což je ve finále nápad hodně podobný tomu v logu Ostrava atd. Logo Ostravy je v jistém ohledu odvážné, ovšem tento minimalisticky typograficý směr má značně omezený potenciál do budoucna, jelikož je více než snadno vyčerpatelný. Nezbývá, než doufat, že tím u Najbrtů dosáhli svého a jejich další práce se zase pohne směrem kupředu. V opačném případě, budou diskuze kolem jejich následujících výtvorů ještě ohnivější.

28. 9. 2008 14:36 PZ

Naprostý souhlas s Lukášem Veverkou ve všech bodech.

Ti křupani (promiňte ten výraz), kteří si zde stěžují na cenu, by si měli uvědomit, že tím, že si SN účtuje přiměřenou cenu, dělá službu celému oboru - ukazuje totiž, kolik taková práce skutečně stojí. A všichni ostatní díky tomu mají šanci také vydělat. A také bych rád viděl ty "spravedlivé" mezi diskutujícími, jak by při přímém oslovení ostravským magistrátem zakázku odmítli s poukazem na to, že se přece musí vypsat výběrko. ZÁVIST!!!

A ještě pro odoborníky, kterými se to zde jen hemží: "ten font z Tobruku" je Gotham od Frere-Jones&Hoefler.

28. 9. 2008 12:48 Tomáš Ledba

Karel> ach jo... nikde jsem samozrejme nepsal, ze se mi najbrtovo logo nelibi, ani jsem netvrdil, ze je konik lepsi (jenom mi neprijde tak tragickej, aby nestal treba za srovnani) ..

argumenty typu ohrane barvy nebo Futura nejsou zrovna v tomhle pripade vubec na miste .. futura je kvalitni font a barvy se daji vzdycky zkorigovat...
spatny pomer velikosti textu a znacky je castecne pravda, ale schvalne se podivej na www.logopond.com .. uvidis ze to neni nejhorsi ..

:-)) na zadnyho punkace ani pseudoumelce si nehraju, delam komercni veci .. no a co?

28. 9. 2008 11:50 Karel

..ty jsi tomasi taky pekne otocil, mel jsi tady dost tvrdy poznamky, dokonce jsi ten paskvil s konikem oznacil za lepsi nez najjbrtovo logo..potom ti napsal ten googlista, v cem je to logo uplne na prd a razem jsi otocil, ze proti najbrtovi nic nemas atd..vubec nevis chlape. divej se, najbrt ve zhruba tvych letech byl daleko vetsi punkac a jeho veci mely koule, ty ted valis nejtvrsi komerci nebo sk8 kyc. co ty budes delat za dvacet let? jen tak dal a jsi pristi vitez vyberovky na logo ostravy v roce 2030..

28. 9. 2008 11:25 Jiri

:)

28. 9. 2008 00:24 adam

jiri, jiri... a ze ty nam tady neukazes neco ze svych praci, hmm
kdyz nam tady tak velkohube vykrikujes
mno, myslim ze bys mozna byl rad za ty vizitky, ze :)

28. 9. 2008 00:02 Lukáš Veverka

Logo se me nijak zvlast nelibi. Ale stejne tak se me nelibi vetsina techto prispevku. Trapne. Kritiky typu ze modrou barvu pouzili uz pro CS Cargo (barvu prece nevolime podle osobniho rozmaru, ma to nejaky duvod a to neznamena ze jen proto ze uz modrou xkrat pouzili ze ted budou ignorovat to, ze ostrava ma heraldicky modrou barvu), nebo vetsina prispevku o pismu (jako ten ze tobruk ma stejny font, nebo ze to pripomina osram, jezis!!!) a reci o cene a rocni praci na logu jsou taky nesmysl (rok trva jejich spoluprace s ostravou a cena je obdobna jako jinde). Takove bulvarni vylevy bych cekal na diskuzich typu ihned nebo super ale na profesionalnim portale jsem prekvapen.

28. 9. 2008 00:01 Tomáš Ledba

Jiri, Kaja> no jo hosi nezbyva mi nic jineho nez se pousmat:-) Samozrejme mi lichoti, ze jste svuj drahocenny cas venovali hledani meho jmena na google .. nanestesti stacilo precist si poradne prispevky, abyste zjistli, ze proti tomuto logu ani Najbrtovi v podstate nic nemam, ale ocenil bych pouze vetsi vyrovnanost clanku;-) mejte se panacci!

27. 9. 2008 22:51 Jiri

...ha daval jsem tam spatny jmeno, uz jsem te nasel, jsi mlady sikovny na software, ale co se tyce tehle diskuze, stejne mimo, jako ja s tvym jmenem

27. 9. 2008 22:25 Jiri

...lebdo pokousel jsem se vygooglit tve jmeno a zadny lebda se na netu nevyskytuje, takze bud jsi chyrolinek, ktery nekde sazi vizitky, nebo se za pseudonymem nachazi clovek absolutne bez vkusu..ctvrtkuv konik je absolutne out, futura, spatne pomery loga k textove casti..ohrane barvy, nulovy koncept...za toto bych se doopravdy bal zaplatit ty prachy...nechci tady urazet ctvrtka, ale hosi vzpamatujte se...take lebdo vidim, ze tady hloupe prispivas jiz po nekolikate...a pokazde volovina. Jestli ti lezi v zaludku ty penize, nebo mas mindrak z portfolia najbrta, zacni neco delat...treba se zadari

27. 9. 2008 22:12 karel

lebdo...ty maš vkus...tenhle červenak se žlutákem je stejna katastrofa jako kořivnice

27. 9. 2008 20:30 Tomáš Ledba

petr> http://ondrejctvrtek.com/gallery/corporate/ostrava/3.jpg -- tohle se mi zda treba docela dobry ..a dost lidi tady psalo, ze se toho zucastnili ..

27. 9. 2008 20:22 petr

vera>
Mozna byly logotypy zaslane do souteze tak tristni, ze si mesto radeji nevybralo zadny a oslovilo primo studio Najbrt. Proc ne?
Castka pul milionu byla za logo? Uvedena castka 1,8 mil. je preci za cely corporate (manual atd.).

27. 9. 2008 16:59 Ondra R.

Plusy: Prosté.
Mínusy: Nevýrazné, bez většího nápadu, neoriginální barvy, font, ...

Možná lehce zapamatovatelné, ale zase mi přijde, že takhle vypadá dalších 100 logotypů různých firem, takže tohle se hned ztratí.

27. 9. 2008 14:11 NetWits

Podle mě by si Ostrava zasloužila něco lepšího. Logo od Najbrta nedosahuje ani kvalit studenta 1.ročníku na VŠUP. Nehledě na to, že ten font jsem už někde viděl..

27. 9. 2008 01:18 pipe

oprava:
- a pak to Najbrt dostane přímo.

27. 9. 2008 01:14 pipe

V tehdejší soutěži jsem to také hrál na "vtip o východu rebubliky": OST- RAVA.
(Ale jinak jsem velice na rozpacích: vyhlásí se soutěž - jde do ztracena - a pak to Najbrt dostane Najbrt. Co nějaké zákony o zadávání veřejných zakázek?).

26. 9. 2008 23:33 Tomáš Ledba

Vera> presne .. zminka o probehle soutezi a ukazky nekterych povedenych navrhu by jiste prispely k vetsi vyrovnanosti tohoto clanku..

26. 9. 2008 23:33 petr flíček

Je težké hodnotit logo hned po prvním zhlédnutí. Jsem zvědav jak jej budou hodnotit lidé ze zahraničí. Je odvážné, ale taky prosté. Jednoduché. V tomto si mysllím, že Alešovi lidé naši (ostravskou) mentalitu trochu podcenili. Ale na druhou stranu je pravda, že si tu lidé říkají věci hlasitě do očí. A nešuškají si za zády jako jinde.. Přiznám se, že me logo překvapilo, ale i trochu zklamalo. Je jasné, úderné jako titulek Bulvárních novin. ŠOK!!! SENZACE!!! ODHALENÍ!!. Z Ostravy se podle toho má asi stát bulvár republiky.. Počkáme a uvidíme.. Už ale vidím ty hordy nadšených fanoušků tří sester jak si vychutnávají ostravské autobusy a stylovou svetle modrou barvou rámují tři vykřičníky na čelní straně veřejných dopravních prostředků.. ;)) Takovou legraci pořídili radní ostravským občanům za pouhé dva melounky.. :) Dávám tomuto logu 5 maximálně 10 let..

26. 9. 2008 22:38 Věra

Ví redakce Fontu o tom, že na CI města Ostravy byla před dvěma lety vypsána veřejná soutěž s profesionální porotou designérů s odměnou 500.000 Kč ?
Ví redakce Fontu, že nové CI města Ostravy byla přímá zakázka pouze pro studio Najbrt ? Ví redakce Fontu o tom, že všechny ostatní corporaty měst se dělaly formou veřejné soutěže s dotací zhruba čtvrtiny ceny za CI Ostravy. Mimo jiné zaplacené z veřejných zdrojů ?

26. 9. 2008 22:29 Petr

Aleš Najbrt je prostě báječný !!! Všichni designéři ho prostě milují. Nikdy neudělá sice ani krok navíc nejdná-li se o vlastní sebeprezentaci a byznys, ale to nevadí. Důležité je, že se všichni grafici shodnou s jeho PR, že prostě u nás kromě Aleše nikdo jiný grafický design neumí. Je tedy úplně v pořádku, že se studio Najbrt nikdy neúčastní neplacené veřejné soutěže. Jde rovnou na věc a protože si to všichni myslíme, vysvětlí, že u nás není třeba dělat soutěž, protože kromě něj tady nikdo jiný prakticky grafický design nedělá. Trochu pak nestíhá, tak je třeba redesignovat "vlastní" návrhy. A to, že si za takový návrh vyúčtuje pětinásobek obvyklé ceny je také úplně v pořádku, protože v podstatě není z čím srovnávat. Myslím, že grafik v Čechách má prostě jediné poslaní. Buďto pracovat u Najbrta, nebo ho alespoň nekriticky obdivovat. Aleš je prostě bezva, to všichni ví v redakci Fontu i mimo něj !!!

26. 9. 2008 21:19 Radim

Zajímalo by mě, zda-li by bylo hodnocení fontu taky takové, kdyby takové logo představil někdo jiný než Studio Najbrt. Že Najbrt představuje to nejlepší u nás? O tom není pochyb. Ale možná by neškodilo malinko ubrat na chvále tohoto skvělého, leč poněkud zprofanovaného, studia.

26. 9. 2008 18:29 Ota Drápal

Drazí přátelé,
když jsem poprvé otevřel stránku s článkem tak mě logo nadchlo, je v tom vtip a nadsázka, dá se k tomu přiřadit cokoliv, je to vše vaše mysl. Tři vykřičníky z loga mi přijdou i jako tato diskuze :-). Překvapuje mě jak bouřlivé reakce se zde rozvinuly. Tomu logu nejde nic vytknout a tak už to bývá že většinou ty nejzajímavější nápady se sejdou s nevolí a pobouřením. Chtěl bych vidět jak to logo dopadne za 20 - 30 let.. Umím si představit rezavou ceduli na nádraží s tímhle oloupaným nápisem, bude to působit minimálně k zamyšlení a to nejen nad Ostravou....

26. 9. 2008 16:20 vojta

Najbrt je fakt chudak, nema ani trochu autocenzury, nejspis ve spojeni s ODS mafii tvori v blue stylu. Rad bych vedel, jak by tohle obhajil pred lidmi jako je Brody, Barnbrook nebo Saville... takhle na chachary machruje. Nejhorsi je to, ze je to placeny z nasich dani! Jinak at si treba chachari nechaj nasrat na hlavu, kdyz se jim to libi!!!

26. 9. 2008 15:14 Tomas

NAJBRT UMI!!! Tedy hlavně jeho obchodníci, takový obchodník si zaslouží pořádný plat klidně 100.000 měsíčně :)) Může udělat jen tuto jednu zakázku za rok a pořád se vyplatí, pořád firmě vydělá luxusní, velice luxusní provizi za takové úžasné dílo! :)

26. 9. 2008 14:38 Tomáš Ledba

MIchal kolektiv > pekne ilustrace ..bohuzel jsem ve Vasem portfoliu nenasel ani jedno dobre logo ci web design .. neco jineho je jen tak si kreslit a pri tvorbe (a nejen ji) opravdu premyslet .. ;-)

26. 9. 2008 13:51 NejBrt

NAJlepšíBRT nemusí být zrovna NEJlepší, ale je vždy NEJdražší!!! OSTRAVO!!! PROBER SE!!!

26. 9. 2008 13:32 grusa

ach jooo to je ale nuda!!!

26. 9. 2008 12:51 u-ray

Achjo, škoda že žiju v ostravě !!! , tohle vypadá jako nápis na levném tričku z východu. Za pracnost při "vymýšlení" loga si ale auroři jistě miloónovou odměnu zaslouží !!! ono to trvá ve wordu aspoň 20 sekund !!!
OSTRAVO!!! prober se !!!

26. 9. 2008 12:11 NajBrt jede!!!

Nevíte jestli na to byla nejaka soutez?
Nebo dostali radni provizi?
Ja jsem si dosadil: DOPRDELE!!! to byl kšeft
Krasne bezpohlavni, nicnerikajicí, soucasne unverzalne komercni.
Pred logo, za nej i pod nej si muzete nacpat co chcete, neni to uzasné?
Skvele prodana iterpunkce. Co prodaji priste?

P.S. Pozor!!! , zavorky uz ma UPM

26. 9. 2008 11:50 vodička

Možná je to tím, že jsem Sparťan, ale toto logo se mi líbí velmi. A že je barevnost stejná jako u ČD Cargo? Stejný font jako u TOBRUK? No a? Výsledek je líbivý a graficky čistý. Pravda, že tam chybí nějaký hlubší nápad (furianství a humor je typický pro celou Moravu, ne?), či myšlenka, ale logo vybočuje z klasických log měst a to je +. Mé hodnocení 8/10.

26. 9. 2008 10:48 mar-tin

Tisíc lidí tisíc názorů, tak to s logy vždycky bylo a bude! Současná grafická komunita je nyní obohacena o mladé seběvědomé grafiky, kteří začali u webdesignu a naráz dělají corporate identity design a hlavě mají plno chytrých řečí. Nikdo nemá recept na nej logo! Najbrt umí, to je bez debat, je to jeho cesta, na druhé straně současný trend jednoduchého čistého stylu je někdy už moc! a to zrovna u Ostravy.... P.S. každé nic moc logo se dá zachránit ukázkami aplikací v praxi :-)

26. 9. 2008 09:35 Ukee

Filip Bačák::: a to je jako normální, že se loga měst tvoří podle barevnosti jejich fotbalových klubů??? No to snad ne?!?

Kolektiv::: nesnaž se zviditelnit rejpale ;)))

P.S.::: právě rozvíjím novou identitu a připadám si jako 15letá puberťačka :)))

26. 9. 2008 08:50 yawn

Já jsem z loga opravdu nadšenej! To že je to tak jednoduchý přece plní základní požadavek na odlišitelnost. To že to známe z psané formy přece nepopírá unikátnost nápadu. Zapamatovatelnost je asi bez diskuze a estetika se povedla, možnosti aplikací, nekonečné.
Tohle logo dokáže (po svém) reprodukovat i sekretářka, když ve wordu timesem napíše: FAKTURA!!!. Pořád to bude nějaká práce s identitou a bude ji rozvíjet.

Je možná pravda že nejsem úplně nestranný, protože nedávno jsem zkoušel logo jednoho nakladatelství a nakonec jsem obhajoval název s čárkou (NÁZEV,) a hodnotitelé to moc nevzali. Postavil jsem to právě na unikátnosti práce s tím, spíš než na zančce samotné. Takže tohle je pro mě tak trochu satisfakce (i když jsem to neměl tak estetický, jako je Ostrava)

Mě se asi ten přístup SN nějak líbí, ať už to jsou !!!, ahoj, Pra-ha-gue... Je dobře že zde jsou lidi kteří ví, že symbol není jen kolečko ve čtverečku nebo čtvereček v kolečku.

26. 9. 2008 08:49 Jiric

Tak nové logo Ostravy mě zrovna nenadchlo. Zvláštní, že si autoři v poslední době libují v podobné barevné kombinaci viz logo CD Cargo. Spíš mám pocit, že vykřikníky znamenají, že studiu Najbrt dochází dech!!!

26. 9. 2008 08:35 Filip Bačák

Logo je rozhodně (jako ostatně všechny nové) velmi kontroverzní. Velmi se mi líbí, že logo nemá červenou (rudou) nebo černou (uhlí) barvu. Modrá je vhodně zvolená - Baník ji již několik (desítek) let tuto barvu používá a je s Ostravou podvědomě spojována.

Logo jednoduše sděluje temperament Ostravy. Je typograficky maximálně čisté.

mi připadá velmi zajímavé. jednoduché. vše sdělující. má skvělé následné použití... To je velké plus (nebo spíš velký !). Ale k městu, se až tak nehodí... Soukromá firma celo Ostravského významu, by byla lepší držitel...

Toť můj osobní názor

26. 9. 2008 02:30 adam

ale no tak
.... nepodelejte

26. 9. 2008 02:19 adam

2 font + kolektiv.info:
jezisi marjaaaa.. hlavne se z najbrta nepodeljete

26. 9. 2008 01:34 miretc

Jsem zastáncem typografické čistoty, nesoucí nápad pouze výrazovými prostředky písma jako takového, a až mystickým citem pro volbu fontu a hru s ním-možnosti jsou nekonečné..... V případě Ostravy mi přijde font až moc "svobodný"-prostor jednoduchosti zvoleného fontu dává prúchod naší fantazii a zvědavosti, ale jen ze silného motivu vykříčníků, nezachytím stopu, která mě vede...Našinec, i když to zaslechl třeba jen jednou za život , takových asi moc není, opravdu vyhrkne "Banik pyčo", ostatní svět vidí sakraambiciozní moderní město. Ostrava sice už není tím uhlím prohřátým místem, a i když se bude rozvíjet i v hypermoderní město, pořád tam budou místa jako Kuří rynek, staré továrny pulsujicí novým životem(doufám).Záblesk této atmosféry mi tu chybí.A i na stručne sděleni "toto je misto, kde to tepe jak cip, bo tu mame razovity lid" , mi pojetí přijde dost studené.

26. 9. 2008 00:37 MIchal

Všem vidlakům co to tady kritizujete nekteři tady maji odkaz na sve weby...hotova katastrofa kluci holky dělejte něco se sebou...máte tam dost horzný věci...a dovolíte si tady kritizovat kvaliteně udělane logo...jasne v 15 si objevil fotošop chodil si na informatiku a začal si delat jakoby design.... Vjac takových to chytrolinu...NAJBRT JEDE!!!

26. 9. 2008 00:10 zklamaný

Jako posluchače ateliéru grafického designu a rodilý Ostravák jsem upřímně zklamaný až znechucený...

25. 9. 2008 21:43 PZ

Snad jen drobná výhrada, že téměř identický soutěžní návrh na logo BRNA kdysi předložil Petr Babák. BRRNOOO! A neuspěl. Já to furt říkám, že ten Petr je tak napřed, že slávu pak sklízí někdo jiný. Ale jinak paráda. BANÍK!!! PYČO!!!

25. 9. 2008 21:30 Venca

Najbrti logo Brna určitě neudělali, udělala jej Věra Marešová... Máte v článku chybu.

25. 9. 2008 19:48 Iblow

No chápu nespokojenost Ostraváků, ale z pohledu Jablonečáka mi to přijde opravdu dobré. jen ty prachy bych za to nedal :-)

25. 9. 2008 19:05 MoB

Jako ostravákovi se mi to logo krutě nelíbí. Nevím o čem to je, nevím proč to tam je. Je to špatné... a to trvalo rok a stálo to hrůzu peněz. Připadá mi to jako těžce odfláknuté a amatérské.

25. 9. 2008 16:47 plechi

Dejte pražákovi zakázku na logo Ostravy a takhle to dopadne, nevím lidi, ale já jakožto ostravák se za tohle dost stydím (teď nemluvím o naprosto tragicky zpracované prezentaci). Pan Najbrt a jeho kolegové se pyšní jakousi pozicí v ČR, ale z jejich práce to teda poslední dobou zrovna moc čitelné není.

Varianty loga i logo samotné uvedené na prezentaci vypadají jako by si Najbrtovci vzpoměli týden před termínem že mají vymyslet něco pro Ostravu, a tak to taky dopadlo. Přijde mi to opravdu velmi velmi odfláknuté a tvořené totálně bez zájmu.

Opravdu nechápu jak někdo TOHLE může tvořit 1 ROK?!?!?

25. 9. 2008 16:29 David

Nepovažuji logo za tak špatné a otřesné jak tady mnozí vykřikují... Myslím, že logo po delším pohledu působí příjemně, svěže a prostě tak nějak dobře, líbí se mi srovnání s ostatními městy v představené práci, což je ovšem jediná stránka, zbytek je opravdu hrozný. Nemyslím tím logo jako takové, ale způsob aplikace, která je z technického hlediska velmi mírně řečeno naprosto odfláknutá. Perspektiva ani zkosení nesedí, stačí se třeba podívat na autobus, ale i další slidy...
Logo se mi líbí je řekl bych nadčasové, ale ten prezentační materiál je opravdu otřesný za to by se měli opravdu stydět... nebo lépe stáhnout ho a nahradit opravdovým neodfláknutým materiálem, důstojným pro tak obrovskou zakázku.

25. 9. 2008 16:11 Ales

Kdyz dva delaji totez, neni to totez. Chapu, ze se pan Najbrt inspiroval necelych 1000 km na zapad v Amsterdamu, ale oni tri krize, ktere maji jasnou spojitost s danym mestem nejsou to same jako 3 vykricniky. A pouzitelne samy o sobe mozna budou mozna tak pro skolaky pri vyucovani. Jinak si to ani neumim vysvetlit. Mimochodem, jak autori dosli k tomu, ze pro Ostravu je typicka modra barva, to by me taky zajimalo, vzdycky jsem si Ostravu spojoval s hnedou, cernou a mozna sem tam cervenou, kdyz hornici kolem potili krev. Ale proti gustu.

25. 9. 2008 15:33 Karel

Tak jsem si poslechl záznam prezentace p. Najbrtem a argument, že Ostrava je daleko od Prahy, Brna, Bratislavy, takže musí křičet, aby si jí všimli, mne zaujal. Taktéž zmínka o furiantství. Mám už pár nápadů na loga ještě vzdálenějších měst od něčeho, a že tam žijou naši furianti, o tom žádná. Jinak, jedna věc je vyrobit, druhá prodat. A to, jak vidno, Najbrt umí.

25. 9. 2008 15:32 Kanibal

Tak moje reakce je spíš vlažná - žádné nervy. Tři vykříčníky nejsou tak špatné, věřím že se to bude líbit a tričkách, v tištěných materiálech jako pomocný grafický prvek... ale ten font - nuda! Dal bych přednost ručně psanému, uvolněnému písmu (viz logo Francie - http://www.font.cz/logo/obama-a-francie-maji-nova-loga.html). Takhle mi značka připomíná Osram - podobné písmo, stejná počáteční písmena... ale jen jedno tu bylo první :) A 1.8 milionu je pěkné - Najbrti dokáží udělat dobrý manuál, profesionální, ale hodinovka bude velice slušná ;-)

25. 9. 2008 15:13 Ondrej Ctvrtek

Logo postrada nejakou pridavnou hodnotu, napad (ktery nebude skryt za nejakou sahodlouhou obhajobu a bude aspon trosku zjevny). OK minimalismus je urcite fajn. Pak bych cekal, ze to vynahradi napriklad aplikace a rozpracovani celeho manualu. Verim, ze pokud by toto logo delal nejaky neznamy student a prezentoval to na svem webu jako soukromou praci tak by se na cele logo pohlyzelo trosku jinak. Osobne se me libi pomerne hodne veci o SJ. Je super, ze se snazi do svych praci davat hodne osobity rukopis atd. Skoda jen te Ostravy.

25. 9. 2008 15:10 Martin Pecina

Studio Najbrt už patrně nemá co říct, a tak říká stále to samé a donekonečna recykluje staré nápady. Když nevyšlo ulítlé logo AHOJ! pro ČR, použilo se AHOY aspoň pro České centrum New York, vykřičníky se zrecyklují v Ostravě a tak dále. Ale — koneckonců — když se to před klientem obhájí, proč ne... Radost budou mít minimálně sportovní fandové. OSTRAVA!!! BANÍK!!! PYČO!!!

25. 9. 2008 15:06 m2s

To snad nemysli vazne Najbrt, prvoplanovy napad rozvede na celou CI, kterou dela rok a pul? S timto prijde student prvniho rocniku GD na konzultace atelieru. Ja sam jsem u loga Olomouce mel totozny koncept, pouzil pouze -jeden- vykricnik (: Proto muzu soudit myslenkovy pochody a zhruba odhadnout cas k tomuto "cili" dojit. Zklamani !!!

25. 9. 2008 15:01 Ostravák

Stydím se, že TOHLE!!! má být logo našeho města. Hnus barevný. :(

25. 9. 2008 14:59 Martin Gross

Prvotný dojem z logotypu nie je príliš pozitívny pre mňa. Je dobré, nedá sa mu nič vytknúť, typograficky kvalitne spracované, ale čakal by som aspoň že pri jednoduchom logu bude kladený väčší dôraz na jeho použitie, lebo práve v tom vidím najvačšiu slabinu, aj jednoduché logo sa dá perfektne zapracovat do celej identity,aby mala šmrnc a originalitu.

25. 9. 2008 14:50 rosta

je libive a svoji funkcnost splnuje. da se s nim dale pracovat a kombinovat.nevidim problem.

25. 9. 2008 14:30 font

Souhlasíme s hodnocením Petra. V prezentaci je využití motivu samotných vykřičníků zajímavé a má to potenciál dalšího využití.
Slova jako "zprasený" a "znechucen" se k tomtu návrhu opravdu nehodí...
Prosíme, diskutujme bez urážek a invektiv vůči autorům návrhů (anonymita k tomu bohužel svádí).

25. 9. 2008 14:17 Petr

Finance bych do hodnocení loga nezatahoval. 1,8 milionu - nevíme co vše v ceně je. Jistě je tam zahrnutý manuál, práva, možná různé testy, konzultace, tisky atd.
Logo sice není nějak originální, aspoň je ale oproti jiným (Kopřivnice např.) typograficky čisté a samotné vykřičníky se dají dobře používat.

25. 9. 2008 13:45 jarnemec

25. 9. 2008 13:43 Roman

Jo! Jo! Jo!
Krásná práce!!!

25. 9. 2008 13:36 onicem

tak prezentace je ještě větší výsměch nech samotný logotyp, jsem ZNECHUCEN!!!

25. 9. 2008 13:34 Herbi

Tohle je hodně velký úlet...nejspíš hodně nadčasový (třeba se jednou stane opravdu "uměleckým!!!" počinem).
Momentálně jsem v rozpacích co si o tomto logu myslet. Snad jen to, že za 1,8 milionu měli pánové radní pořídit něco smysluplějšího a na logo vypsat veřejnou soutěž za pár babek jak je teď zvykem...v každém připadě ze strany pana Najbrta gud byznys! Gratuluju!!!

25. 9. 2008 13:29 Ondra

Narazil jsem na webu Ostravy na prezentaci s dalším užitím a představením Nabrta:

http://www.ostrava.cz/jahia/webdav/site/ostrava/shared/omeste/aktuality/prezentace24-09.pdf

Mrkněte na to...

25. 9. 2008 13:21 geek

s barevnosti si taky moc nelamali hlavu; vzali tu, kterou pouzili nedavno na cd cargo.

25. 9. 2008 12:55 kuba

Když sleduju poslední práce studia Najbrt, nemůžu se zbavit dojmu, že spokojenost sama se sebou je cesta do pekel. Tři vykřičníky na které nalepíme nějakou symboliku můžeme aplikovat na téměř kterýkoliv logotyp, proto mi ta obhajoba (kor od lidí, co město Ostrava znají snad jen z ČT Týdeníku) připadá poněkud vylhaná, k městu nemá žádnou racionální spojitost. Taky vás někdy napadlo, jestli by vás s takovým logotypem (a za tuhle cenu, která je ve srovnání s městským rozpočtem poněkud obludná) rovnou nevyhodili oknem? Mimochodem, docela by mě zajímalo, co symbolizoval vykřičník u neúspěšného návrhu logotypu na ČR "Ahoj!"

25. 9. 2008 12:39 RS

Vykřičník je ale vynikající stylizace hlavy horníka, kterak jede šachtou do dolu. :-)
Jedinou nevýhodou Cimrmannova nápadu bylo, že se pak v dole hromadili horníci...

25. 9. 2008 12:32 knax

OSTRAVA, TOBRUK ... porad stejny font a zadny napad :(
... a jo zapomnel jsem na vykricniky. to je bomba napad. ze to jeste nikoho nenapadlo. :)
jinak logo ciste, jasne, ale oko ani dusi nepotesi

25. 9. 2008 12:31 onicem

vidím že studiu najbrt kreativa a nové inovativí nápady opravdu nechybí, 2 roky staré logo na Českou republiku AHOJ! s jedním vykřičníkem překopat do OSTRAVA!!! se třemi vykřičníky - bomba. proč vymýšlet něco nového když už jste se zapotili s vymýšlením "ahoj!", tak dodáme další 2, obhájíte to jakousi energií, sebevědomím a furianstvím? proboha co to je? byl jste pane Najbrt někdy v Ostravě? mám spíš pocit že jste to bral jako komíny Nové Hutě, nebo těžební vež dolu Šverma, protože máte pocit že jsme tu všichni horníci. Už se zase moc těším na sprasený billboard kolegyně Lednické na Colours of Ostrava a pod tím vaše nové logo Ostrava!!! přestaňtě proboha už dělat design a jděte prodávat cukrovou vatu na Václavské náměstí . . . už se nemůžu dočkat až budu tenhle zprasený logotyp vídat každý den

25. 9. 2008 12:30 plechi

velebnosti chce se mi blejt!!!

varianty - http://twitpic.com/czqv a http://twitpic.com/d2am

25. 9. 2008 12:25 Ondrej Ctvrtek

Ja nevim tohle asi fakt uz je i na me moc. Prijde me to celkem moc. Je super ze kazdy OSTRAVAK si to logo muze nakreslit primo ve svem mobilu to je urcite cool B(. Je to trosku nuda. Sal jsem se ucastnil tak pred 1 - 2 vyberoveho rizeni na CI Ostravy. Bohuzel to cele nejak vysumelo. V puvodnim zadani bylo ze se v logu musi objevit symbol kone (ehm).
Ukazka: http://ondrejctvrtek.com/gallery/corporate/ostrava/1.jpg (1-4)
Ale bohuzel ostrava dostava palec dolu B(((. Kdyz to porovnam s ostatnim CI nasich mest tak tohle je vedle nich hodne STUDEN(tsk)E

25. 9. 2008 12:16 plechi

tak už to sem dorazilo... :(




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.