Font

novinky

Výběr jazyka

cs / en

 

Kampaň na oslavu 100 let od založení Československa 18. 5. 2018

CzechTourism spouští kampaň k oslavám 100. výročí založení Československa. Komunikace staví na významných českých a slovenských osobnostech, jejichž profesní či osobní život je spjat s Českou i Slovenskou republikou, a zároveň na symbolu národní české a slovenské vlajky namalované na tvářích – s dovětkem „neměnil/a bych“ či „nemenil/a by som“.

více »

Vizuální smog i na sanitkách 14. 5. 2018

Ve Fontu jsme psali o tzv. vizuálním smogu již několikrát. Smyslem bylo upozornit na grafický chaos, nevkus a ve výsledku nefunkčnost takto přeplácaného veřejného prostoru kolem nás. Ono se ale stačí podívat na tak zdánlivě obyčejnou věc, jakou je sanitka. Dřív jsme si sanitku představili jednoduše – bílá dodávka s majákem a na ní nakreslený velký červený kříž. To už ale neplatí, dnes byste na její nakreslení potřebovali asi dvacet barev, naplácat tam několik různých log a grafických prvků a doplnit vše obřími čárami halabala, křížem krážem. U sanitek by nejednotnost a zmatečnost ale mohla být i nebezpečná…

více »

Odstartovalo 28. mezinárodní bienále grafického designu 11. 5. 2018

Moravská galerie už po osmadvacáté představuje to nejlepší, co vzniklo v tomto rychle se vyvíjejícím odvětví za poslední dva roky na právě zahájeném Bienále Brno 2018. Jeho hosty budou i ikony českého grafického designu, ke kterým patří Aleš Najbrt či František Štorm. A Bienále se vydá i do terénu: na procházky do centra města s komentáři o designu brněnských podniků. Kurátorem letošního Bienále Brno je kreativní skupina OKOLO (Matěj Činčera, Jan Kloss, Adam Štěch).

více »

Národní galerie Praha má novou vizuální identitu 3. 5. 2018

Dnes proběhlo ve Veletržním paláci v Praze slavnostní vyhlášení soutěže o novou vizuální identitu Národní galerie Praha. Do soutěže bylo vyzváno deset studií, z nichž do druhého kola postoupila tři z nich (Studio Najbrt, Side2, HMS design). Vítězem se stalo Studio Najbrt.

více »

Logo nebo heraldický znak? 27. 4. 2018

 

Stejně jako u nás, řeší i v sousedním Polsku identity měst. Zajímavý projekt představilo město Rybnik, které se od pestrobarevného loga navrátilo k tradičnímu (byť samozřejmě vhodně stylizovanému) heraldickému znaku…

více »

re.volt carsharing s identitou od Hybrid Studia 19. 4. 2018

Již brzy bude možné v Praze potkat elektromobily nové carsharingové služby re.volt. Autorem vizuálního stylu je Jakub Schenker z brněnského Hybrid Studia.

více »

Nový Font 158 se již tiskne! 17. 4. 2018

Na co se můžete těšit v jarním čísle našeho časopisu? Kromě hlavního tématu, kterým je CI bank, přineseme články a rozhovory ze světa grafického designu, fotografie nebo grafického software a věnujeme se tentokrát také signmakingu…

více »

Vizuální identita klubu EPIC 13. 4. 2018

EPIC je moderní multižánrový hudební klub v podzemí v Revoluční ulici v Praze se zaměřením na elektronickou klubovou hudbu. Plocha 2 500 m2 je rozložena na třech patrech, z nichž dvě jsou určena pro hosty a jedno tvoří technické zázemí. Novou vizuální identitu klubu představila agentura Visualio.

více »

Halla změnila tvář 4. 4. 2018

Ve Frankfurtu nad Mohanem proběhl další ročník největšího světového veletrhu osvětlení a technologií budov Light + Building. Svá svítidla a novou vizuální identitu na něm představil i tuzemský výrobce osvětlení, společnost Halla, která loni slavila své 25. výročí na trhu. Letos se poprvé prezentovala v prestižní hale č. 3, a to v originálním stánku od Jakuba Fišera ze studia AFARCH.

více »

OTK GROUP zabodovala s Hubertem i ve světě 23. 3. 2018

WorldStar Packaging Awards je jedna z největších akcí, kterou každoročně pořádá WPO (World Packaging Organization). Této celosvětové soutěže se účastí pouze vítězové regionálních soutěží. V České republice je to OBAL ROKU, kde Pivovar Kácov zaujal sadou svých grafických etiket.

více »