Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Uppsala a Madrid – dva různé přístupy k identitě města 9. 7. 2018

Švédské město Uppsala představilo inovovaný znak s hlavou lva a korunou (ha, Český fotbal? :-) ), naopak španělské hlavní město erb opouští a vrhá se cestou hravého turistického loga s rukama, která vše láskyplně objímají…

více »

Jiráskův Hronov v novém (ale za jakou cenu?) 28. 6. 2018

Dne 12. 3. se uskutečnilo 2. kolo neanonymní soutěže na vytvoření jednotného vizuálního stylu mezinárodního festivalu amatérského divadla Jiráskův Hronov. Vítězem soutěže se stal výtvarník Jan Jiskra.

více »

Nové dresy a logo pro český hokej 25. 6. 2018

K poměrně radikální změně sáhl Český svaz ledního hokeje, který se pochlubil revoluční změnou vzhledu dresů národního týmu. Pryč je státní znak či vlajka, úboru reprezentantů bude od příští sezóny vévodit lev s korunkou a nápisem Czech Republic. Reakce veřejnosti jsou zatím spíše negativní…

více »

Oslo sjednocuje identitu města 22. 6. 2018

Hlavní město Norska představilo nový vizuální styl, postavený na novém logu se stylizovaným historickým znakem. Autorem je pobočka agentury Creuna z Osla.

více »

Začalo MS ve fotbale v Rusku 15. 6. 2018

Tak právě začalo největší sportovní show na světě (bohužel opět bez naší účasti). Připomeňme si jeho logo a maskota – vlka Zabivaku…

více »

Festival Prague Pride má nové logo 1. 6. 2018

„Duhový tangram za uplynulých sedm let doslova srostl s Prague Pride. Honzovi Valderovi se tehdy podařilo pro pražský pride vytvořit logo, které geniálně skloubilo barvy duhy, rozmanitost LGBT komunity i skládačku všech možných témat, která musíme v Česku řešit.

více »

Tak už i Rakousko zavádí jednotnou identitu státu 25. 5. 2018

Před pár dny představila rakouská vláda záměr standardizovat vzhled všech federálních ministerstev, včetně jejich podřízených organizací. Cílem tohoto opatření je, jak se uvádí v tiskovém komuniké, vytvořit státní, nadčasovou a moderní, vnější identitu, která má hodnotu pro seriózní image, nabízí vyšší orientaci lidí ve správě a také nemalé finanční úspory díky jednotnosti komunikace (vč. podoby webů atd.). My o těchto projektech (a chaosu u nás) píšeme již mnoho let. Budeme poslední země, která to neřeší?

více »

Zdají se vám tato loga povědomá? 24. 5. 2018

Jistá firma BioTech a.s. vytvořila virtuální nákupní centrum a umístila tam i jakési  jednotlivé obchody. Bohužel s logy vytvořenými podle známých značek (jen jiné jméno či jiný font). Možná jim to přišlo vtipné a přípustné (asi jako když si udělali Piráti logo podle loga Prahy), ale značky jsou chráněné a toto by jim ev. mohlo i kazit image. Takže je to spíš na žalobu…

více »

Národní galerie Praha má novou vizuální identitu 3. 5. 2018

Dnes proběhlo ve Veletržním paláci v Praze slavnostní vyhlášení soutěže o novou vizuální identitu Národní galerie Praha. Do soutěže bylo vyzváno deset studií, z nichž do druhého kola postoupila tři z nich (Studio Najbrt, Side2, HMS design). Vítězem se stalo Studio Najbrt.

více »

Logo nebo heraldický znak? 27. 4. 2018

 

Stejně jako u nás, řeší i v sousedním Polsku identity měst. Zajímavý projekt představilo město Rybnik, které se od pestrobarevného loga navrátilo k tradičnímu (byť samozřejmě vhodně stylizovanému) heraldickému znaku…

více »