Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Vysoké Mýto vybralo nové logo

14. dubna padlo konečné rozhodnutí výběrové komise soutěže na nový vizuální styl města Vysoké Mýto (všechny soutěžní návrhy zde). O této soutěži jsme psali v článku Vysoké Mýto vybírá nové logo města. Vítězem se jednomyslně stal Dan Friedlaender, nejmladší účastník soutěže a v současné době student pražské FAMU.

Jeho vítězný návrh vychází z geometrické stylizace vysokomýtského náměstí v pootočení, které respektuje jeho pozici vůči světovým stranám. Friedlaender bude nyní až do června pracovat na grafickém manuálu, který se posléze stane závazným dokumentem pro vizuální prezentaci města. Grafický manuál bude vycházet ze základních grafických a aplikačních schémat, jejichž výběr přinášíme níže.

 

Článek na stránkách Vysokého Mýta

 

Soutěž na logo vyhlásilo aktuálně i město Trutnov.

 

-DM-

Komentáře k článku

10. 12. 2012 09:55 Pavel

Asi by bylo hodně problematické udělat dneska něco pořádně a nakreslit si vlastní font, který bude přesně na míru dané věci :( navíc cela typografie padá. No jo proč něco dělat pořádně, když to jde rychle a bez práce...

16. 5. 2008 22:10 XY

čtenář: Pravděpodobně nějakou pochybnou existenci s problémem identity.

16. 5. 2008 15:41 čtenář

Koho pak to sem e-vitr přivál?

16. 5. 2008 12:30 MONSTRALEGO

všichni ste chytří Až do alejuja asi nemate co delat jenom same kidy.

14. 5. 2008 15:28 MW

12. 5. 2008 11:02 mw

oprava: ...své Dílny...

11. 5. 2008 16:19 Michal Wein

Pro Ivu, Karla, širší i jinou veřejnost jsem dočasně resuscitoval svůj starší web z jedné části produkce svého Dílny...:
http://www.sbb-bienalebrno.cz/cesky.htm.
Za věcnou kritiku předem děkuji.
S pozdravem
mw

22. 4. 2008 17:16 JaK

Použití minusek je jen celosvětový grafický "trend". Třeba v novém logu xerox...
Je to ale blbost. Jak se mají pak děti ve škole ve Vysokém Mýtě učit, že názvy měst se píší velkými písmeny?

22. 4. 2008 17:11 Divísek

Vážení, může mi z vás někdo vysvětlit (ne ojedinělé) použití minusek v názvu města?

22. 4. 2008 12:43 Pepik

Jasně, Katko. U log je to vždycky subjektivní, objektivita je pak převažující část subjektivních názorů, nebo né? Já si velmi vážím autorů, kteří dokáží jasně a věcně zdůvodnit, proč ten či onen prvek a zrovna v takovém tvaru a onaké barevnosti použili. No a opakuji, některé veličiny jsou ověřitelné a exaktně měřitelné. Výrok autora, že se inspiroval mýtským náměstím, je samozřejmě nezpochybnitelný. My však vedeme diskurs o funkčnosti loga a jeho aplikaci.

22. 4. 2008 11:01 Katka

Pepíku, dle mého názoru je stylizace přiměřená a asi se shodneme na tom, že do loga přidávat větší detaily by bylo akorát na škodu. Barevnost je pro mě i po přimhouření očí dobrá a i kdyby někomu splývala do celistvé šedé neubírá to logu na síle. Obecně mám raději loga, která nemají svojí sílu v barevnosti a tak mohou stejně dobře fungovat i v jednobarevné variantě.
Když bych měla logo kritizovat, tak bych mu trochu vytkla snad jen použitý font.
Jinak když se podíváme na zaslané soutěžní návrhy, tak toto je pro mě jasný vítěz a mezi ostatními bych nenašla žádné na podobné úrovni.
Neraaguji 100% na váš příspěvek, ale naše názory jsou subjektivní a tak je to asi bezpředmětné.

22. 4. 2008 10:19 Pepik

Katko, přimhuřte oči a podívejte se na zde uvedenou zeleno-šedou kombinaci. Vám to nesplývá, A jaké skutečnosti odpovídá logo v zimě, když už mne zatahujete na tuhle platformu? Náměstí není vykousaný tvar, je to plný vydlážděný šedavý lichoběžník uprostřed se čtvercem stromů, v rozích stromového čtverce jsou výrazné světlé kruhové ornamenty v dlažbě, šedavé náměstí je rámováno červenavou plochou střech. Stylizaci pana Friedlaendera rozumím, ale nebrání mi to, abych vnímal i rozdíly.
Za čtvercovatostí a požadavkem výraznosti si stojím, první je měřitelné, druhé je, dle mne, při tvorbě značek nutné, tak jako odlišnost, snadná zapamatovatelnost, což ostatně spolu vše souvisí. Pan Týfa blahé paměti říkal, že loga se mají skicovat hodně tlustou tužkou na okraji novin. Tento přístup vyloučí většinu jinak hezkých ale pro náš účel nevhodných kresbiček. Vítězné logo mnohé z toho splňuje.

22. 4. 2008 09:41 Katka Pražská

Pepíku souhlasím, šedo-zelená je elegntní a jako přidanou hodnotu má i to, že +- odpovídá skutečnosti. Autor se tak vyhne připomínkám podobným jako je srovnávání loga s územním plánem. Trochu si v tomto příspěvku odporujete.
Myslím, že logo je velice výrazné a snadno zapamatovatelné, i když zde není použita nějaká neotřelá nesmyslná barevnost.

22. 4. 2008 09:27 Pepik Pražskej

Na vojně jsem se kamarádil s jedním klukem z Budějic, jedním z Mýta a jedním z Bělé pod Bězdězem. První dva tvrdili, že jejich náměstí, shodou okolností obě se jmenují Přemysla Otakara II., je to největší čtvercové v republice. Podívám-li se na plány obou měst, tak čistě věčně, čtvercové je pouze to budějovické 133x133 m. To mýtské je zas o pár metrů větší - 157x137 m, ale čtvercové? A větší než mýtské je zas to bělské; a vůbec největší v Česku je pražskej Karlák!

Ohledně grafiky - nemohu zapudit vzpomínku na turistiku v Chorvatsku. Logo Mýta, proč ne, nezapomeňme však, že i loga hezká sama o sobě mají smysl jen v prostředí s ostatními. Totéž se týká barevnosti: elegantní šedo-zelené bych se pro její nevýraznost vyhnul.

22. 4. 2008 09:26 Iva

www stránky pana Weina bohužel nefungují, takže jeho portfolio zůstane širší veřejnosti utajeno. Matně si vzpomínám pouze na logo Zoo Děčín - http://www.zoodecin.cz (to už je ale staršího data a nejsem si tím jistá). Svoje portfolio ani já všanc všeobecné kritice nedám. Od pana Weina jsou kritizována práce od předních grafiků a tak předpokládám, že moje by bylo rozcupováno.
Předpokládám, že Michal Wein je z generace, která začínala bez počítačů a i dnes upřednostňuje tužku a papír (což je jedině dobře). Velice moderní desiny mu pak připadají příliš technické a jsou mu cizí. Články týkající se heraldiky a podobných témat jsou zřejmě fundované (nemohu to však ojektivně posoudit, protože v tomto oboru se nepohybuji). Od Fontu ale spíš očekávám aktuálnější témata (i když samožřejmě ani články tohoto typu by neměly chybět), psaná skutečnými a uznávanými odborníky (tedy ne mnou). To do Fontu nikdo takový nemá zájem psát Fonte?

21. 4. 2008 17:36 Michal Wein

Díky Karle, díky Fonte, vlastně i ivě díky, pozornost člověka vždycky nabudí...
P. S. pro ivu: nejsem vlastně ani nijak dobrý otec, bohužel.

21. 4. 2008 17:10 font

Přesně tak pane Nováku, díky.
Ve Fontu opravdu nehodnotíme, jaký je který náš externí autor člověk nebo grafik (to ani nelze). Zajímá nás konkrétní článek, který nám do redakce zaslal. A pan Wein (osobně jsme se ani vlastně nikdy nesetkali) se dlouhodobě snaží připravovat pro Font rozsáhlé analýzy a studie, třeba k různým symbolům (to moc lidí ani nedělá). Rádi si je pak také přečteme (a trochu si třeba i "zapolemizujeme" :-).
Pošlete-li nám i vy zajímavý článek, rádi jej uveřejníme a odměníme (a nebudeme předtím zjišťovat, co jste zač a zda platíte třeba včas alimenty :-)
Vaši případnou odbornou polemiku s názory pana Weina můžeme také otisknout…

21. 4. 2008 16:18 Karel Novák

Kde bych mohl vidět portfolio p. Weina a kde ivy? Mohla by iva vysvětlit, co je strašného na článcích p. Weina? Má svůj svérázný, někdy trochu konzervativní pohled na grafický design, ale snaha dávat věci do širších kulturních souvoslostí je pro naši technicistní designérskou obec spíš přínosem. Já si v jeho článcích vždy něco nového najdu. Ale napíše-li iva něco fundovanějšího, věřím, že redakce Fontu s radostí bude rozdílné názory konfrontovat.

21. 4. 2008 09:54 iva

Podle mého názoru je logo velice povedené. Pan Wein nám zase ukazuje, že nemá žádnou fantazii ani představivost. Ostatně stačí se podívat na jeho portfolio a to prozradí vše.
Obecně nechápu, jak je možné, že Font stéle zveřejňuje jeho strašné články na svých stránkách. Bohužel to není ani dobrý kritik, ani dobrý grafik.

20. 4. 2008 18:20 Ps1cho

Musím souhlasit s krytyky vítězného návrhu - byly tam lepší návrhy. Že je v současné době přečtverečkováno je pravda a myslím, že logo jako takové mezi logy ostatních měst zapadne. Přesto bych se přidal ke gratulacím mladému autorovi, myslím, že svou šanci si zaslouží :)

20. 4. 2008 16:33 TS

Prvoplanové to určitě neni, líbí se mi, že to dává smysl. Akorát to logo samotné vypadá líp, když je aplikované jen v jeho výřezech – na autě, triku, tašce, jinak jako takové moc pohledné neni – možná je to zvolenou barevností, nebo typem písma, nevím.

19. 4. 2008 22:12 m2s

pro me trochu sucharina...tvorba asi moc dlouho netrvala, mirne prvoplanove...zadne nadseni, ale gratuluju, je mladej a dostane chut neco delat ;)

18. 4. 2008 14:33 Leeba

Marek – souhlas.
Vždy jde o to, zda se dané řešení k zadání hodí a něco vyjadřuje. Jde-li JEN o čtverečky BEZ dalšího významu a vazby, pak je kritika takového základního geometrického prvku ale oprávněná.
Logo i aplikace se mi líbí.

18. 4. 2008 14:28 Marek

Zrovna na tehle fotce, kterou jste poslal je to docela zřetelné, i když jde o velké přiblížení. Chce to trochu představivosti ;)

Podle mě velice povedné logo.

Ono je už obecně přečtverečkováno, přepuntíkováno, přefajfkováno, atd. To už by asi žádné další logo nevzniklo, kdybychom se na to dívali takhle...

18. 4. 2008 14:09 Michal Wein

Tak jsem se podíval na vysokomýtské náměstí, aby viděl, cože to vlastně je logem geometricky stylizováno.
http://www.vysoke-myto.cz/portal/index.php?option=com_gallery2&Itemid=459&g2_itemId=860

a jaksi to nepoznávám.
Nezačíná být obecně nějak přečtverečkováno?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.