Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Vysoké Mýto vybírá nové logo města

Vysoké Mýto je dalším městem, které vyhlásilo soutěž na nové logo. Celkem 67 návrhů od 29 grafiků měla před sebou 7. února komise odborníků a představitelů města při hodnocení 1. kola soutěže na nový vizuální styl Vysokého Mýta.

Ze 3 nejlepších komise vybere v březnu vítězný návrh, který autor rozpracuje do grafického manuálu. Jeho základem bude nová značka, která se bude používat na všech tiskovinách (publikacích, vizitkách ap.) a ve všech dalších městských grafických prostředích (např. internetových stránkách). Do druhého kola veřejné neanonymní soutěže na jednotný vizuální styl města Vysoké Mýto postoupily tyto tři návrhy.

Jak se vám líbí?

Také město Olomouc vybralo návrhy, které postoupily do 2. kola, bohužel nám bylo řečeno, že nejsou veřejnosti přístupné. Takže se finálním logem budeme moci pokochat až v průběhu dubna, kdy Olomouc vyhlásí vítěze.


Komentáře k článku

27. 11. 2011 17:48 L.B.

Jak je vidět minimálně po přečtení těchto komentářů, valná většina lidí se necítí ani jedním z těchto log nijak oslovena. Tohle skutečně vybírali odborníci? U prvního a u třetího mi připadá, že font absolutně k obrazci nepasuje. A to nejsem odborník, hodnotím jménem prostého lidu. Konec konců, valná většina z lidí, kteří se pak na logo budou dívat nebudou odborníci. A souhlasím s těmi, co tu psali o absenci emocí.

24. 9. 2008 22:47 Polyková Veronika

Upřímně řečeno, ani jedno z vybraných mě neoslovilo. Postrádá to emoce. Osobně se mi nejvíce líbilo logo, kde byla korunka.

20. 4. 2008 01:33 Dušan

Docela mě baví tohle.
http://www.vysoke-myto.cz/portal/index.php?option=com_gallery2&Itemid=459&g2_itemId=4290
Bohužel úředník to neocení. Souhlasím s XY.

2. 4. 2008 00:09 Pampeliška

já bych zas ráda viděla Frantovy stránky :)

2. 4. 2008 00:08 Helenice

kdo je sakriš Franta????

já bych se ráda podívala na Frantovi stránky...

31. 3. 2008 21:53 Milan Drobek

Prohlédl jsem si loga a upřímně, chybí mi emoce, jako u všech současných…
Jednoduché tvary – no dobrá, ale to nakonec zase dospějeme k několika čtverečkům. Oni to budou hezké čtverečky, ale jenom čtverečky. Stejné čtverečky půjde použít pro deset tisíc dalších subjektů. Pak se budeme marně pídit po originalitě. Nakonec se zdá, že ta vůbec nejhorší loga jsou nejlepší – jejich autoři jsou možná nezkušení, ale pokouší se zachytit kus tváře města.
V tomhle mne moc zaujal článek o obrázcích z písmen – zobrazená loga jsou zapamatovatelná, originální a zkuste si dát žraloka do loga pojišťovny…haha. Prostě jsou navržená pro někoho (pro někoho s image, který může grafik cítit a řídit se jím) a na jiný subjekt půjdou „napasovat“ jen hodně těžko.
Tohle „napasování“ pro někoho u log VM nějak chybí. Prostě jen další čtverečky a čtverečky a čtverečky (tedy občas obdélníčky:-). Můžou mi autoři vysvětlit myšlenku?

31. 3. 2008 21:51 Pavel

K PORTA DESIGN jen jedno: krédem grafické designerky této firmy je: "...vytvářet vždy originální a výrazné návrhy" - což se jí u návrhu pro Vysoké Mýto zrovna moc naplnit nepodařilo. Logo rozhodně nepůsobí originálně a o výraznosti také moc nepobralo. Změna fontu v návrhu pro druhé kolo rozhodně prospěla, ale takto by se dalo upravit i mnoho nepostupujících návrhů a vypadaly by hned lépe. Teď už stačí jen trochu poupravit logo jako takové, možná něco málo spáchat s barevností a vítězství je blízko. Sice to vyhraje něco úplně jiného, než bylo přihlášeno, ale na to s*** pes

31. 3. 2008 21:16 Lucie

Dobrý den.
Koukám, že se diskuze vážně rozjela....to je dobře, aspoň je vidět, že je dost lidí, kterým není jedno co je obklopuje... A velice oceňuji město Vysoké Mýto, že zveřejnilo všechna zůčastněná loga - může to být přínosné pro ty, kteří se této soutěže zůčastnili. Mohou se tím poučit, inspirovat, udělat si obrázek co vytvořili ostaní....tedy i já. Pokud by jste někdo měl chuť a chvíli, byla bych ráda za vaše názory a komentáře k mým návrhům - mám číslo 20. Předem děkuji.

30. 3. 2008 14:46 Fanda

To by se opravdu nenašelo lepší logo? Které více vystihule Vysoké Mýto,

28. 3. 2008 18:19 Franta

Pane Cafourku, nemusíte mít strach o moji identitu, schizofrenik nejsem, píšu pouze sám za sebe. Podle vás "nepodložené doměnky a fantastické konstrukce" bohužel pro vás nepodložené ani fantastické nejsou. Snažte se mi namluvit co chcete, já dobře vím, jak to je. Jelikož vymetáte všechny soutěže na vytvoření vizuálního stylu, moc dobře víte, jaké bývají požadavky na druhá kola, a taky moc dobře vítě, že jsou u všech měst prakticky totožná. Takže jasnovidectví není až tak zapotřebí. Sám nicméně na konci odstravce přiznáváte, že jste už v prvním kole podsunuli porotě i návrhy pro kolo druhé, tudíž se potvrzuje to, co jsem říkal.
Vaše neoriginalita je tristní. Pochybuju, že vy byste o tom mohl nezaujatě diskutovat, když jste "tvůrce" těchto návrhů. I kdybychom však připustili, že jste to logo vymysleli sami (čemuž bohužel nemohu věřit), pořád nechápu jednu věc - proč Vysoké Mýto drží stále vaše logo ve hře, když se jednoznačně ukázalo, že téměř stejné logo má X dalších subjektů! I kdyby se jim to logo líbilo, jsou ochotní mít takto zaměnitelné logo, zjevně neoriginální a nepůvodní? Samozřejmě teď pomíjíme požadavek v propozicích soutěže, aby bylo logo originální a původní. Chápu, že když používáte jednoduché tvary, že asi nutně časem dospějete k logu, které má i někdo další, ale je to nutné? Je nutné mít natolik banální logo, že ho dokáže vytvořit každý průměrný grafik? Podle mě to svědčí o nedostatku fantazie. Chápu, že když se tím člověk živí, nutně se to pro něho stane časem rutinou, ale kvalitní grafik by si měl udržet určitý kredit, přistupovat ke každé zakázce profesionálně, což znamená brát ji jako zcela novou věc, nepopsaný list, a ne jen měnit barvy předchozích prací a sekat to jak na běžícím pásu.
Logo National Geographic a nové logo Kroměříže nejsou stejné, o tom není pochyb. Ale je tu značná podobnost, zvlášť při letmém pohledu. Při velikosti loga, která je třeba na hlavičkovém papíru nebo na visačce, opravdu si myslíte, že bude poznat, že vaše logo má ve vnitřních rozích ještě nějaké zářezy? Nevím teda. Barvu není třeba zmiňovat vůbec. A v malé velikosti bude asi každému jedno, že logo Kroměříže má tvar čtverce a logo National Geographic tvar obdélníku. Jak sám píšete, vizuální paměť není úplně přesná, takže jestli je něco malého čtverec nebo obdélník... Jedno ale pak nebude, že loho National Geographic je obecně dost známé.
Co se týče vašeho dohadu, že jsem neúspěšný soutěžitel, bohužel vás musím zklamat. Nejsem natolik pošetilý, abych se pokoušel bojovat proti větrným mlýnům a přihlašovat se do NEANONYMNÍ soutěže. Neexistuje žádný jiný důvod pro neanonymitu než ten, aby se vědělo, kdo co vytvořil, a který návrh tedy vybrat. S tím si odmítám špinit ruce.
A na závěr čestně prohlašuji, že vám skutečně nezávidím vůbec nic.

28. 3. 2008 17:23 chozé

Po zhlédnutí návrhů vizuálních stylů musím říct, že mě překvapila jejich vysoká úroveň. Kroměříž mě přijde trošku těžkopádná, ale to dělá nejspíš tlumená barevnost. Chtělo by to malinko oživit. Z těch tří návrhů logotypů se mě nejvíce líbí ten typografický logotyp.
Návrhy pro Mýto jsou opravdu super, aplikace působí elegantně, čistě a svěže.
Je rozhodně dobře, že změna typografie proběhla, logu totiž velmi prospěla. Já dávám bod :-)

28. 3. 2008 14:04 Lukáš Cafourek

Vážený pane “Franto” alias “Case” alias kdokoliv další,

je zajímavé, že vy se pod Váš příspěvek podepsat nedokážete.
Nevím, co jste kde „slyšel“ - Váš příspěvek však stavíte na nepodložených domněnkách a fantastických konstrukcích („...patrně, abyste porotě usnadnili...“). Pokud byla první Vaše věta míněna jako otázka, odpovídám ne. Zadání pro druhé kolo jsme obdrželi až po vyhlášení výsledků kola prvního, tudíž bychom museli být jasnovidci. Navíc, vždy odevzdáváme s návrhem loga i další aplikace, abychom lépe demonstrovali, jak s ním pracujeme.

Aplikace na propisce je podle Vás asi stěžejní při budování jednotného vizuálního stylu... zde Vás musím opět zklamat. Návrh na propisce byl pouze u Kroměříže, u Vysokého Mýta byla použita jen obyčejná tužka. Větu končíte slovy "...,a další". Já se ptám: Co další? S dovolením si odpovím sám - NIC. Jako důkaz přikládám odkaz na přehled návrhů logotypů pro první kolo u obou soutěží (Kroměříž i Vysoké Mýto) a stejně tak na návrhy vizuálního stylu pro kolo druhé: http://www.portadesign.cz/nase-prace/srovnani-navrhu/ .

K Vaší větě („Vzhledem k tristní neoriginalitě....“) mohu jen říct, že si můžete samozřejmě myslet, co chcete. Rád bych s Vámi i diskutoval o některých Vašich připomínkách, ovšem věcně a nezaujatě. Bohužel je z Vašich vět cítit zapšklost, nepřátelství a patrně i závist....
Logo National Geographic jste asi letmo zahlédl v televizi (http://www.national-geographic.cz), že tvrdíte takový nesmysl. Dejte si obě loga (Kroměříže i NG) raději vedle sebe, abyste neusuzoval jen podle své vizuální paměti, ale dle realných podkladů.

Z Vašich postojů odhaduji, že jste pravděpodobně autorem nepostupujících návrhů v jedné nebo druhé soutěži a považuji tedy nadále za zbytečné se více k Vašim příspěvkům vyjadřovat.

27. 3. 2008 20:28 chozé

Lidi, tak se trošku snažte, ať se to dá číst.
Nějak vám sem začíná prosakovat typická česká vlastnost...

27. 3. 2008 19:17 Franta

Pane Lukáši Cafourku, já jsem třeba slyšel, že jste už v prvním kole odevzdali návrhy, které měly být až ve druhém, patrně abyste porotě usnadnili výběr, že ano. Byly to například propisky, velice nápadně podobné těm ke Kroměříži, akorát barvy byly změněné, a další. Vzhledem k tristní neoriginalitě vašeho návrhu na logo a vzhledem k velmi podobně rozvíjenému vizuálnímu stylu jako u Kroměříže, mi nedá nemyslet si, že to v tom vašem skvělém studiu sekáte jedno za druhým, akorát tuhle změníte barvu, tuhle uděláte větší mezeru... Fakt nechápu, jak se pod tohle můžete podepsat. A Kroměříži samozřejmě gratuluju k logu National Geographic.

27. 3. 2008 16:00 Lukáš Cafourek

Case: Vy jste viděl naše návrhy pro druhé kolo? Nebo z čeho "odhadujete", že budou vypadat "velmi podobně jako u Kroměříže"? Co se týče neustále omílané podobnosti, velmi rád se podívám na nějaké Vaše "originální" logo, které je jednoduché, lze jej rozvíjet v aplikacích a přitom nikdo nikdy podobný tvar nevymyslel ani neviděl. Na trhu je celá řada subjektů a myslím, že nikdo z nás nemá čas (a není to navíc ani v lidských silách) procházet vizuální prezentaci všech firem. Statisticky je více než pravděpodobné, zvláště pak u takto jednoduchého tvaru, že vznikne podobný návrh. Obávám, že ani např. logo Bohemia Interier není první svého druhu. Stejně jako jiná loga, která pracují s banálními tvary. A jsou to často loga elitních českých i světových studíí, které si nikdo nedovolí osočovat z plagiátorství. Podívejte se třeba na portfolia českých studií jako Najbrt, Side 2, Ogilvy CIDm ..). Ale právě následná práce s nimi pak "dělá" celý vizuální styl vytvářející onu specifickou tvář firmy, o které mluvíte. Kdybyste skutečně viděl obě naše prezentace pro druhá kola ve Vysokém Mýtě i Kroměříži, nemohl byste poslední větu ve svém příspěvku myslet vážně.

26. 3. 2008 21:02 Case

Venca: Nemůžu souhlasit. Logo je vlajková loď vizuálního stylu a nepochybně by mělo být originální. Lomax, tam se dá mluvit o určité podobnosti, VDP Plastové obaly, tam je to řekněme taky určitá podobnost, ale Bohemia interier je podobný až příliš. Vizuální styl je teď velký kšeft a každá společnost chce mít nějakou svoji specifickou tvář, což s "ukradeným" logem dost dobře není možné. Proto to stojí tolik peněz. Není jednoduché vymyslet něco nového a zároveň kvalitního, nicméně je to možné, ale tenhle případ to rozhodně není, ať už vypadá zbytek vizuálního stylu jakkoliv (a on nevypadá jakkoliv, odhaduji že aplikace bude podobná vizuálnímu stylu Kroměříže a hádejte proč) :))

25. 3. 2008 23:49 Venca

Jo, málem jsem zapomněl, podívejte se na http://www.vysoke-myto.cz/portal/index.php?option=com_gallery2&Itemid=459&g2_itemId=4209. Zveřejnili všechny návrhy na logo, které jim došly. Docela výživnej materiál, řeknu vám :)

25. 3. 2008 23:48 Venca

Jasně a takhle se dá pokračovat pořád dál (viz např. www.lomax.cz). Jednoduchých tvarů, které jsou však zároveň pěkné není nekonečně mnoho, je jich dokonce dosti málo a tak je dost pravděpodobný, že různí autoři dospějí různýma cestama k velmi podobnýmu finálnímu tvaru. Stačí se jen třeba podívat na stránky omegadesign.cz, tvůrce loga pro VDP plastové obaly (http://www.omegadesign.cz/engine.php?menu=logotypy.dalsi). Kolik zda každý najde tvarů, které už byly někde stokrát použity (třeba logo maxima). Myslím, že mnohem důležitější jsou pak ty další aplikace a celej vizuální styl, než jen pouhá loga. S jejich soudem je vždycky každý rychle hotový, aniž by jim dal jakoukoliv šanci nebo je viděl v reálných aplikacích.

11. 3. 2008 12:50 JK

To není vse - viz www.oteja.cz

11. 3. 2008 12:49 font

Do sbírky jeste patrí logo
www.bohemiainterier.cz/

6. 3. 2008 17:42 Hans

To s tím VDP je teda fiasko. Nejen že http://www.vysoke-myto.cz/portal/images/stories/loga/jvs/jvs13.gif a http://www.vdp.cz/ , ale ono třeba i http://portadesign.cz/fileadmin/sablony/img/portadesign.gif a http://www.vdp.cz/res/sale.gif

A neříkám, že je to rip. Spíš jen nedostatek invence? :))

6. 3. 2008 08:37 Dalibor

to první mi přijde piktogramově podobne logu vdp
http://www.vdp.cz/
jinak se mi zdá že, je z těchto 3 návrhů, až na to pismo nejvhodnější k použití...

3. 3. 2008 10:48 XY

2PORTADESIGN: Naprosto typický přístup. Do soutěže klidně pošlete logo, o kterém jste si, jak sami tvrdíte, byli vědomi, že nevypadá příliš dobře. Ať má město třeba hnusné logo, za kterým si nestojíme, to vůbec nevadí, hlavně že z toho budou peníze. To je horor tohle.

26. 2. 2008 20:37 Max99

u loga c.2 me zarazi mala pismena...to by vam nevadilo?

22. 2. 2008 09:25 Kanibal

Z těchto tří bych zvolil asi návrh č. 1 - jestliže dojde (jak je uvedeno v prvním příspěvku) ke změně písma na bezpatkové, moderní, bude to ještě o kus lepší. Ale žádná sláva, celkově jsou loga neoriginální (dobrá, dvojka je originální, ale nevím jestli jde o logo...).

20. 2. 2008 22:55 LC

Zdravím všechny diskutující. Návrh, který je zde jako první jsme nejdříve udělali ve variantě se soudobým groteskem. Pak jsme se ale (zejména po zkušenostech z podobných soutěží) rozhodli pro ústupek a do soutěže poslali nakonec variantu s konzervativně působící antikvou, jakkoliv jsme si byli vědomi, že to nevypadá příliš dobře. Musím se přiznat, že jsme měli trochu obavy, jak by porota a potažmo radnice přijala návrh, který by postrádal alespoň náznak něčeho "konzervativního a starého" a byl založený na minimalistickém řešení. Vysoké Mýto je přece především historické město, a tak jsme trochu čekali, že onen historický aspekt bude nutné nějak do loga dostat, aby mělo šanci na úspech. Doporučení komise "změnit typografii" nás však velmi příjemně překvapilo a ukázalo, že se porota je otevřená i tomuto přístupu a jednoduchého logotypu se nebude bát. Rádi se doporučením budeme říidt a typografii v logu pro další kolo změníme na náš původní návrh.

20. 2. 2008 21:36 Pavel

Tomáš + Venca: Nepřipadá mi jako logo Středočeského kraje, možná velice vzdáleně. Barevností je to však dost krok vedle.
Kdyby se loga měst inspirovala půdorysy, bude jich mnoho čtvercových či obdélníkových.
Nejlíp působící je určitě to první (na stránkách Vysokého Mýta), ale nesedí mi tam typografie a barevnost také né tolik.

20. 2. 2008 20:25 Lucka

Ja jsem se této soutěže zůčastnila a můžu říci, že poté, co mě minul postup do dalšího kola, jsem byla zvědavá jaká loga postoupila, proto mě VELICE překvapil výsledek....To první a třetí logo, dobrá, ale to druhé (tyrkysovo-hnědé) - nevěřila jsem svým očím! Chtěla bych vědět, jestli má nějakou myšlenku...nevypada tak. A jestliže ho ještě vytvořil někdo v profesionálním grafickém studiu, radši bych se tím nechlubila. Možná, že i porota brala dost značný ohled na to, zda logo tvořil jednotlivec nebo trochu známější agentura.....A to je myslím škoda. Město by si zasloužilo lepší logo.

20. 2. 2008 17:32 Venca

tomáš: naprosto souhlasím. Trojka je derivát Středočeského kraje. Není špatná, ale je podle mě bez nápadu. Tvar je natolik univerzální, že by mohl sloužit jako logo jakéhokoliv jiného města. U návrhů č.1 a č.2 se mi aspoň líbí, že nějakým způsobem odkazují na symboliku města (čtvercové náměstí, čtvercový půdorys města..)

20. 2. 2008 16:56 Tomáš

Nevím nevím, trojka mi přijde odvozená od loga Středočeského kraje...

20. 2. 2008 12:57 Jiří Tvrdek

1. Kombinace patkového písma a geometrických tvarů je nešťastná. Věřím, že s bezpatkovým fontem vysázeným minuskami by to fungovalo.

2. Zvláštní barevná kombinace, zvláštní tvar... Nepřijde mi to jako logo.

3. Asi nejlepší, ale žádný zázrak.

20. 2. 2008 12:47 mkds

Vysoké Mýto znám dobře a návrhy se mi opravdu nelíbí.

20. 2. 2008 12:25 Ondra

Nežiji ve Vysokém Mýtě a neviděl jsem ostatní návrhy.
Ale musím říct, že moc neoslovuje.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.