Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nové logo města Kopřivnice

„Logo přibližuje to, co je v historii Kopřivnice velmi významné a spousta lidí to má v podvědomí, a to je náznak aerodynamického vozu, přičemž není zřejmé, který je to typ vozidla, ale symbolizuje, že Kopřivnice byla kolébkou tohoto nového pojetí. Někdo, kdo je méně technicky zaměřený, vidí v tom logu kopečky, které město obklopují,“ vysvětluje podobu nového loga starosta Kopřivnice Josef Jalůvka.

Původně mělo logo vzniknout v rámci výběrového řízení, kterého se zúčastnily čtyři firmy. Komise, která měla vybrat nejlepší, byla kromě komunálních politiků a zaměstnanců radnice tvořena i lidmi z odborné veřejnosti, zasedl v ní například designér a autor několika tatrováckých log Jiří Španihel nebo malíř a grafik Zdeněk Babinec. „Komise se bohužel na žádném návrhu jednoznačně neshodla a dostala se do patové situace. Nakonec bylo výběrové řízení zrušeno a firmu vybírala rada města,“ vysvětluje vedoucí odboru vnějších vztahů a vzdělávání Lenka Heráková.

zdroj:
Kopřivnické noviny (celý článek zde).

Jak se nové logo Kopřivnice líbí vám?


Komentáře k článku

23. 9. 2009 13:13 tatrovak

Vazeni radni mesta Koprivnice. Za hlubokeho totace vypisovala TATRA verejne zakazky na jakekoliv vytvarne reseni a porotci byli jmenovani radou CSVU s Koprivnickym ak. malirem Treuchelem a dalsimi vytvarniky a sochari ,kteri meli zajem -aby ' to vytvarno ' tam bylo.A podotykam jako vytvarnik -ze vzdy -bylo-.Dnes ,kdyz se divam zpetne -tohle pojeti vsude schazi a kde jsou ty doby krasnych materialu -vytvarnych kreaci pana Karla Rosenkrance ci Karla Kordiovskeho a dalsich ,kdy "slo o vytvarno ". Tohle reseni ,ktere predklada autor s titulem "ak.sochar " ma tak docineni s vyveskou na autobazar nekde v rosti u Pribora ci Mosnova -ale pro mesto ??? Prosim Vas -priste se obratte na skoly ,treba ve Zline ci Brne ,kde jsou vychovavani studenti k tomuto vizualnimu designu a budete to mit podstatne levnejsi -a skoly uvitaji nejaky ten prispevek a motivaci pro studenty.Tady tohle pojeti smrdi malou domu -nepuvodni ,odbyte,neucta k pismu jako obrovsky prohresek ,ktery by si pan autor s titulem dovolit nemel a pak amatersky a diletantsky pristup vsech radnich -tenhle paskvil schvalujicich.Za co ??? Za 200 000 ??? Jak amaterske ...male a nizke a to okecavani a oblbovani proudnicovym tvarem je do nebe volajicim ...prosim Vas ,vratte mu to aspon k prepracovani pisma -at neprzni nazev mesta -anebo to jako radni ,zastupci zde zijicich obcanu necitite ???

28. 12. 2008 16:18 Phobeus

Eh... to je logo mesta?ja napoprve videl autobazar, napodruhe delfina a napotreti sem dumal co to ma jako znamenat :-D

23. 12. 2008 16:26 george best

no co, grafika může dělat dneska každej, jestli to logo dělal ňákej začátečník (asi ne) tak to není tak tragický (jinak jo), ale každej se to musí ňák naučit, horší je že to pak vybírají lidi co tomu nerozumí (i když si myslí že jo)

27. 10. 2008 08:26 edi

Ten Kavik, zdá se, dělal nějaký manuál prvně. Když jsem si zjišťoval, co je zač, tak mi z toho vyšlo, že zkouší nové možnosti...

21. 10. 2008 10:51 vladimira

Ale už asi vím, odkud vítr vane. Byl kdysi součástí ukázek v Corporate Identity Set od Kafka Designu.

21. 10. 2008 10:47 vladimira

to Google:
Mohu tě 100% ujistit, že logomanuál Vysočiny nedělal žádný "Kavik". Ten jej pouze obšlehnul a zprasil, ale je mi záhadou, jak se k němu dostal, když Vysočina ho na webu nemá.

16. 10. 2008 09:36 font

ropek: to je zajímavé, díky.
Ta 3. varianta od Evžena Schollera s náznakem kola by bývala úplně stačila :-)

15. 10. 2008 22:37 ropek

14. 10. 2008 22:37 Google

Slyšel jsem, samozřejmě to není moc ověřené, že postup při výběru byl nestadardní. Prý probíhalo standardní výběrové řízení na logo a grafický manuál. Byla normální výběrová komise, kde byli zástupci úřadu, vedení města a taky nějací externí odborníci. Byly tři firmy, které přeložili návry.Firma, která to později vyhrála, měla problémy se splněním podmínek. Něco odbyla nebo to dodala po termínu, to nevím... Moc se komise nebyla schopna shodnout. Cca dvě skupiny, ti co chtěli jednoduché, lehce použitelné logo, a ti, co chtěli "líbivé" autíčko (nebylo tam to logo, co je teď). Komise doporučila nějakou firmu, ale rada (složená z politiků, ktřeří marketnigu, grafice a těmto věcem vůbec nerozumí) ji neschválila. Soutěžilo se znovu, mělo být víc návrhů, byli oslvovení ještě další, ale nakonec tam zase byly ty tři firmy. Komise znovu vybrala (prý stejnou firmu jako předtím), i když zase to bylo docela těsné a rozpolcené. Rada města opět nevybrala a rozhodla se, že vybere sama. Pozvala si firmy, aby ji prezentovali návrhy, vysvětlili, jak k nim došlo, použití a tak. Firma, co to pak vyhrála, měla údajně děsnou prezentaci, v podstatě žádnou. Rada pak vybrala firmu pana Schollera (pro zajímavost tahle nabídka byla prý výrazně vyšší, a ještě druhá dosti zajímavá informace - pan Scholler je asi kamarád starosty) s návrhem loga: autíčko a text Kopřivnice (prý jak autobazar nebo tak něco). Ten, kdo to ale navrh, prý dost chlastal, tak Scholler musel věc dotáhnout sám. S autíčka udělal tu linku a aby to bylo dynamické, tak rozsekal ten název města. K tomu jistý Kavik (dělal evidentně i ten manual Vysočiny) dodělal ten grafický manuál a pan Scholler nějaké předěmty z kovu nebo tak něco. To přesně nevím.
Možná to tak přesně není, možná jsem to slyšel zkresleně, má to od různých lidí, každý něco řekl a já si ti zkládal do kupy. Kdo si k tomu, co přimyslel, za to neručím. Není to ověřené, takže to berte jako drb, ale víte, jak to je... Možná pan starosta by to vysvětlil :-) A ještě nakonec, z těch firem, co nevyhráli, jedna byla někde snad z Olomouce, a druhá, co pomáhá s Coloursy

7. 10. 2008 10:54 martin

To je neco neskutecne odporneho. Odkaz k historii mesta mozna je, ale tohle je fakt hnus.

3. 10. 2008 01:04 petr

a Jiri Korn by byl porodcem... :)

2. 10. 2008 22:22 martina

SOUHLAS S: Co takhle udělat soutěž o nejhorší nové logo v ČR?

2. 10. 2008 03:26 eda

Toto je největší punk, který jsem v poslední době viděl ...

29. 9. 2008 16:54 Alejandro

http://auto.corriere.it/Automobili/img/box_nav/logo_automobili_new.gif

originalita nade vše, takových log už jsem viděl desítky...

26. 9. 2008 14:29 vladimira

No to koukám jako puk na ten manuál. Naprosto bezostyšně vykradená Vysočina! (a že tohle manuálu toho vím opravdu dost). Ten úvodní text je teda síla. Skoro snad na žalobu.
V kombinaci s tím logem - potěš pánbu!

25. 9. 2008 12:26 Radek

Lukáš> Při vší úctě – Auto Jarov je typograficky strašné logo (jen ty dvě ®!), s dětinským nápadem, a to bez ohledu na rok vzniku...
Podobné logo jsem skutečně neudělal (ani jako středoškolský úkol, čemuž by to tak úrovní odpovídalo). To, že je podobných autíčkových log více, je podobné situaci, kdy každá druhá stavební firma chce střechu s komínem nad svůj název.

24. 9. 2008 23:06 miretc

TATRA. Was sonst? Ale nápis Kopřivnice autor změní jen co bude opět fresh-opravdu věřím tomu, že byl opravdu high, dobře se pobavil a někdo mu to snědl. Bez urážky, toto by pan Jalůvka neměl jen tak strávit.

24. 9. 2008 16:07 Lukáš

Radek: Stejný paskvil? nemyslím si auto jarov je dlohodobě promyšlené logo, které dnes bohužel velká spousta firem okopírovala, ale jarov je tady už od roku 1994. Zajímalo by mě zda jste vy někdy udělal logo takového formátu jako je autojarov.

Je vidět že jarov znáte jenom z internetu nebo tiskovin.

24. 9. 2008 12:29 Radek

http://www.autojarov.cz/ - stejný paskvil, ale má alespoň dvě O jako dvě kola :-)

22. 9. 2008 14:44 roman

Pánové, držme si klobouky! Typografický terorismus je tady! A to jsem z Kopru!

20. 9. 2008 21:38 Pavel

Uprimnou soustrast. s designem tatry to nema nic spolecneho.Lepsi priklad jak sprasit pismo jsem dlouho nevidel. Hlavne, ze tam je barevny prechod . Fuj. Je to aerodynamicke asi jako prdel. Myslim, ze lepsi je zadne logo nez blbe.

19. 9. 2008 08:13 plechi

"hlavne to, ze kazda stranka ma cislo jedna. " lol a rofl

19. 9. 2008 00:48 Daniel Pospíšil

Na tom grafickem manualu je uplne kouzelne to, ze je velmi propracovany... hlavne to, ze kazda stranka ma cislo jedna. A ostatni je uz receno...

17. 9. 2008 17:55 PZ

to Škuta:
ad "Neexistuje nějaký úřad, který by se zabýval zmršenými státními zakázkami?"
Jistě, třeba NKU nebo Policie ČR. Jenže v tomto případě a) nejde o státní zakázku, ale o obecní, b) co je na ní zmršeného? Že je logo hnusné? A jak to chcete prokázat? Copak hnusné logo apriori znamená, že neplní svoji úlohu v rámci propagace? Třeba logo Pirreli je taky typografický hnus a nějak tak jim to v tý firmě funguje.
To, že tady nad výsledkem davově dávíme není žádný objektivní důvod k postihu starosty. Pouze si můžeme myslet, že starosta má křupanský vkus a že autor je diletant.

17. 9. 2008 14:08 Jan Škuta

O tom, že ten kdo tohle schválil (a vlastně i ten co to vyrobil) je podle mě diletant asi nemá cenu se ani rozepisovat, jsem z tohohle tak znechucenej, ze na to ani nemám náladu. Druhá věc jsou ale promrhané finance, na které konec konců přispíváme všichni. Neexistuje nějaký úřad, který by se zabýval zmršenými státními zakázkami? Když někdo utratí dvojnásobnou částku třeba za stavbu dálnice, všude řeší tak proč to probůh nejde u designu? Co na to Unie GD?

17. 9. 2008 10:54 30

:D sakra...

16. 9. 2008 22:40 oFce

pani alchimiste, pojdme radeji dale zhmotnovat tmu, rozbijet atomy olova a tvorit napoje neviditelnosti, neb zda se mi, ze zamyslet se nad tvorbu originalni CI zde, jiz stejne nema smysl...

16. 9. 2008 11:43 Blacx

Na to, jak je to mozne, muzu odpovedet dvema slovy. Snadne prachy. Jakozto obyvatel Koprivnice jsem ledacos zaslechl. Ovsem pokud neco nevite jiste, je to pouze spekulace :-).

16. 9. 2008 09:57 David Matura

Ještě doplnění, tohle logo jsem si vytisknul a od prvního zveřejnění tady na Fontu na něj koukám a říkám si: "Jak je tohle možné?"

Ví to někdo? Jak je tohle možné?

16. 9. 2008 09:53 David Matura

tak ještě doplnění (prezentace loga v kopřivnické televizi: http://www.ktkstudio.cz/appdata/Video/Zpravy/2008/5_zari/Logo_mesta.wmv
Vybírám body: 1) Znak má mít určitou vážnost (tedy logo může být totální sranda?), 2) Vlastnosti loga jsou originalita, zapamatovatelnost a nadčasovost - tak to se povedlo - tohle bude blbé i za pár let, 3) nejvtipnější je pak poznámka, že logo má "specifickou typografii" - k tomu nemám co dodat :-D

16. 9. 2008 08:17 saboo.cz

Meli z tech verzalek O a C udelat kolecka. aby to bylo jasny, ze to nejsou kopecky :))

16. 9. 2008 07:11 Mirek Sláma

Ještě pro jistotu připomínám a děkuju za odkaz na manuál, který sem dal níže Ondřej Čtvrtek:

http://ondrejctvrtek.com/DATA/manual_koprivnice_5.pdf

Tohle už je fakt na žalobu...

16. 9. 2008 07:10 Mirek Sláma

262.000 Kč
slovy dvěstěšedesátdvatisíce korun českých

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ?

Na tohle by měla existovat nějaká komise, která buď radnici nezávisle poradí s výběrem nebo ji alespoň zažaluje za mrhání veřejnými financemi! Co to je za paskvil?
Taky by mě zajímalo, jestli někdo třeba z fontu přeposlal do Kopřivnice naše názory. Jo a nevíte kdo to dělal nebo jaké byly původní čtyři návrhy, které byly odmítnuty?

16. 9. 2008 01:00 Martin Pecina

Bravo. Titul tupec roku získává ten, kdo tento báječný logotyp schválil a honoroval.

15. 9. 2008 17:53 borro

taková pěkná kára by ještě zasloužila nějakej dívčí přehoz. s velkejma prsama!!

15. 9. 2008 13:20 karel

Zajímalo by mě, jestli např. tato kritika (na webu fontu - kdyby jí někdo z kopřivnice četl) povede ke stažení loga, nebo alespoň jeho redesignu. Kritika se objevila i na jiných stránkách.

15. 9. 2008 11:06 salamat

Kopřivnice byla kolébkou tohoto nového pojetí...
ROFL

15. 9. 2008 09:36 Kuky

výsměch grafického designu:)))

15. 9. 2008 09:27 anny

NECHÁPU NIC

15. 9. 2008 09:16 Miroslav Stříž

Ještě si nemůžu dovolit nepřipomenout jednu věc ..... logo za 262 tisíc Kč?????
To snad ne?!!!!!! Takový patvar, co vyrobilo ostravské studio mám hotové za 2 hodiny a to ještě přeháním .... a účtuji si 400 Kč za hodku ...... kolikže to mohli radní ušetřit????? :-))) ...... asi v tom je logiicky něco jiného ....asi soucit :-)))

15. 9. 2008 09:11 Miroslav Stříž

No vidím, že český národ má smysl pro humor, obávám se ale, že má tak český národ bandu tupců, kteří nevědí, co vlastně logotyp znamená a co má vyjadřovat. Je mi zle z toho, co jsem tady viděl za návrh.

15. 9. 2008 09:05 plechi

Ach můůůj booože!!!! To mi ten týden hezky začíná, takové #$%@^&* hned po ránu??? Co pak takové město jako Kopřivnice si zaslouží takhle trestat???

15. 9. 2008 08:57 Kanibal

Linie "tatrovky" vypadá jako silueta rypouše sloního a k písmu nenapíšu ani čárku, protože bych byl sprostý...

15. 9. 2008 08:52 Aja Kest

Snaha o stylizaci klasické tatry a užití kapkovitého tvaru je OK... ale co je to tam za polamaninu dole, co ta znetvorena pismenka...??! Prominte, ale asi muj prispevek bude take patrit mezi ty "mestske nevystudovane" (jak je nazval p. Karel Novák o několik radku nize), protoze opravdu nechapu umelecky vyznam rozrezaneho "O", zpitvoreneho "C" - nebo, ze by to bylo take O prekryvane tim osklivym ohnutym "E"?...

no, pekneee.....

15. 9. 2008 02:09 tomas janicek

Ovsem akad Scholler kaze vodu a sam pije vino - viz strana 32 v manualu - "Všechny řezy písma je zakázáno rozšiřovat, zužovat či jinak modifikovat." Ale ostatni prasarny jsou nejspis povoleny :) A prosim vas, asi jsem debil, ale co znamena to rozrezany ocko?

14. 9. 2008 21:10 dzeik

Co takhle udělat soutěž o nejhorší nové logo v ČR?

14. 9. 2008 01:52 Tomas Vrana

Hustý. Vypadá to na jedno z těch dražších korupčních log. Doufám, že ta krása stála alespoň dvoustovku. Připomělo mi to akorát logo na Olympiádu 2016 v Praze, které se taky nepokoušelo o současnost a narovinu přiznalo jak se daj provařit veřejný kredit. Maso.

13. 9. 2008 14:23 Martin John

Pornografie místo typografie... :-)))

13. 9. 2008 13:17 RA30412

EPIC FAIL.

13. 9. 2008 12:25 Karel Novák

Už to tady bylo, ale připojím se a opakuji.
Prosím příslušné komentující, aby nezapomínali, že titul mnohých špičkových grafiků je akademický malíř (dohledejte si sami) a že mnohý světový grafický designér žije na venkově (zeptejte se). Snižujete jinak úroveň svých městských nevystudovaných příspěvků....

12. 9. 2008 23:15 budlix

tak to je masakr! me osobne loga prilis nejdou, ale tohle bych si nedovolil...
lita to sem a tam, ctu v tom i "kopr" a "krivice", coz asi aj sedi...

12. 9. 2008 22:56 pidr

fuuu, ale co tam povystrajal s tym fontom...

12. 9. 2008 22:55 pidr

Ufff... Tak toto je bolestiva pecka do brucha... rad by som videl ostatne navrhy...

12. 9. 2008 22:27 Tomáš Ledba

naprostá katastrofa za 262 tisíc korun ..

12. 9. 2008 21:10 Ondra

Asi budu jen opakovat, ale tohle je neuvěřitelná hrůza. Ale jestli jste někdy byli v centru Kopřivnice, nelze se tomu divit. Je to splácané úplně stejně jako centrum města s kruháčem a mašinkou.
Tohle kdyby viděli staří dobří tatrováčtí designéři, třeba takový Král, tak ho odvezou.

Jestli něco extrémně znehodnocuje práci radnice a prezentaci města jako takovou, je to právě tohle logo.

12. 9. 2008 18:41 Michall

Tak toto jestli projde, tak bych rad vedel, kdo to delal? To musel byt zase "venkovsky" grufik, nic jine me nenapada, typografie otresna, slozeni hrozne, stydte se!

12. 9. 2008 17:50 minduser

Obludnost nejhrubšího zrna... logo... ten manuál...

Po prvotním rozhořčeném šoku už se jen královsky bavím :oD

Bravo, bravo, pane akademickej Schollere!

Kopřivničáci, defenestrujte!

PZ: JJ, přesně, LOL

12. 9. 2008 17:35 Montezuma3

Prvni co jsem si vybavil pri pohledu na toto logo. bylo to Audi z filmu "Já robot". Asi to bude tim rozrezanym "O" (predni kolo) a "E" na konci vozu. A kdybych neumel cist, asi bych hodne dlouho premyslel, o co se jedna nez by me napadlo ze se muze jednat o logo mesta a ne autoservis.

12. 9. 2008 15:39 Mo.

Ano, tak Tatrovku to opravdu okamžitě evokuje, ale o to horší je ten podivně spláclý "čumák". No a ta typografie, to je obludné, neuvěřitelně splácané... Barevnost strašná, proč ta duha? Nemohu tomu uvěřit, viděli jste použití třeba u Kopřivnických novin nebo pamětní list. Pro mě celkový dojem je zděšení...

12. 9. 2008 15:31 PZ

Úplně vídím, jak pan strosta ve fialovém dvouřadém saku a v mokasínech s třásní, ze kterých cudně koukají bílé ponožky, sahá nonšalantě do náprsní kapsy a z ní vynadavá vizitku s LOGEM vyrobenou v místním kopyšopu na "plátnýnko". Plnobarevný iris z obou stran - no co, trošku to proužkuje... ale čert to vem!

12. 9. 2008 14:57 Michal Sobel

Proboha kdo za timhle stoji? Jinak ten manual je v podstate vykradenej manual Kraje Vysocina a stokrat vic zprznenej... ale obsahovej i rozlozenim a stylem to sedi... vazne by me zajimalo kdo si tohle vzal na triko a za kolik... aha, uz to mam "Autorem zvoleného návrhu je Metal design studio Ostrava akademického sochaře Evžena Schollera." Tim se vse vysvetluje...

12. 9. 2008 13:58 Vít Nevřela

tak to se vážně nepovedlo...

12. 9. 2008 13:54 Jiří Tvrdek

Ondřej Čtvrtek: Tak to je ovšem dotažené do absurdních rozměrů.

12. 9. 2008 13:24 Ondrej Ctvrtek

Jeste doporucuji se podivat na graficky manual. Tudy opravdu teda cesta nevede a neco takoveho v dnesni dobe me prijde opravdu nepochopitelne.
Kompletni manual: http://ondrejctvrtek.com/DATA/manual_koprivnice_5.pdf Myslim ze bez toho manulu to logo neni to prave B)))

12. 9. 2008 13:07 Ondrej Ctvrtek

Sam jsem temer Koprivnicak takze tim vice me to boli. Nejuzasnejsi je asi ta typografie hlavne to zdeformovane Ecko a C. Mno rozhodne pekna ostuda. Moc pekne retro B)))

12. 9. 2008 12:57 MIchal

SUPER! Vjac takových to kokotov...

12. 9. 2008 12:56 Intrika

Tak to je vážně SHIT!

12. 9. 2008 12:38 geek

auuu, tak to boli...

12. 9. 2008 12:27 Martin John

Nápad 101%
Ale: 1.) tvar auta bych dal plnej (štužky mi asociujou Spartakiády)
2.) Do teho textury tvaru kopřivy, može bejt aj marihuana :-)))
3.) Font á la promo materiály k Tatře 603...

Heuréka, cool logo na vlně 60. let...

12. 9. 2008 12:05 kuba

Tohle je ale velmi, velmi nepovedené...
Co takhle zavést rubriku "TUDY NE"

12. 9. 2008 12:01 Jiří Tvrdek

Ta „o“čka by měly být víc zvýrazněná, aby vic evokovala kolečka. Ještě mi tam ale chybí mávající panáček ve voze, naznačená okýnka a dým z výfuku. Pak by takové logo na webu mohlo být i rovnou animované a cílová skupina – děti a důchodci – by byla blahem bez sebe.

12. 9. 2008 11:31 yawn

No s písmenkama se moc nemazali :) - chudáci písmenka.
Další další stuha bude fungovat jen ztuha.

12. 9. 2008 10:47 Martin Gross

Ale prajem logu veľa štastia v implementovaní sa, do života :)

12. 9. 2008 10:46 Martin Gross

Môj subjektívny názor:

Menej je viac, niekedy to platí, niekedy nie, ale tu, by logu prospelo určite zjednodušenie. Pre mňa príliš veľa grafických prvkov na jednom mieste, aj keď majú svoj zmysel v zámere. Hlavne všetky tie grafické ozdoby v typografii, a to "Céčko" to je úplne zabité. O štylizácii auta sa dá polemizovať a je to vec vkusu, mňa nezaujalo.

Prvý dojem ktorý vo mne logo evokovalo, skôr ako som si pozrel názov článku, bolo logo spoločnosti zaoberajúciou sa predajom áut, alebo poistením aut, a určite nie mesto.