Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nové logo města Kopřivnice

„Logo přibližuje to, co je v historii Kopřivnice velmi významné a spousta lidí to má v podvědomí, a to je náznak aerodynamického vozu, přičemž není zřejmé, který je to typ vozidla, ale symbolizuje, že Kopřivnice byla kolébkou tohoto nového pojetí. Někdo, kdo je méně technicky zaměřený, vidí v tom logu kopečky, které město obklopují,“ vysvětluje podobu nového loga starosta Kopřivnice Josef Jalůvka.

Původně mělo logo vzniknout v rámci výběrového řízení, kterého se zúčastnily čtyři firmy. Komise, která měla vybrat nejlepší, byla kromě komunálních politiků a zaměstnanců radnice tvořena i lidmi z odborné veřejnosti, zasedl v ní například designér a autor několika tatrováckých log Jiří Španihel nebo malíř a grafik Zdeněk Babinec. „Komise se bohužel na žádném návrhu jednoznačně neshodla a dostala se do patové situace. Nakonec bylo výběrové řízení zrušeno a firmu vybírala rada města,“ vysvětluje vedoucí odboru vnějších vztahů a vzdělávání Lenka Heráková.

zdroj:
Kopřivnické noviny (celý článek zde).

Jak se nové logo Kopřivnice líbí vám?


Komentáře k článku

23. 9. 2009 13:13 tatrovak

Vazeni radni mesta Koprivnice. Za hlubokeho totace vypisovala TATRA verejne zakazky na jakekoliv vytvarne reseni a porotci byli jmenovani radou CSVU s Koprivnickym ak. malirem Treuchelem a dalsimi vytvarniky a sochari ,kteri meli zajem -aby ' to vytvarno ' tam bylo.A podotykam jako vytvarnik -ze vzdy -bylo-.Dnes ,kdyz se divam zpetne -tohle pojeti vsude schazi a kde jsou ty doby krasnych materialu -vytvarnych kreaci pana Karla Rosenkrance ci Karla Kordiovskeho a dalsich ,kdy "slo o vytvarno ". Tohle reseni ,ktere predklada autor s titulem "ak.sochar " ma tak docineni s vyveskou na autobazar nekde v rosti u Pribora ci Mosnova -ale pro mesto ??? Prosim Vas -priste se obratte na skoly ,treba ve Zline ci Brne ,kde jsou vychovavani studenti k tomuto vizualnimu designu a budete to mit podstatne levnejsi -a skoly uvitaji nejaky ten prispevek a motivaci pro studenty.Tady tohle pojeti smrdi malou domu -nepuvodni ,odbyte,neucta k pismu jako obrovsky prohresek ,ktery by si pan autor s titulem dovolit nemel a pak amatersky a diletantsky pristup vsech radnich -tenhle paskvil schvalujicich.Za co ??? Za 200 000 ??? Jak amaterske ...male a nizke a to okecavani a oblbovani proudnicovym tvarem je do nebe volajicim ...prosim Vas ,vratte mu to aspon k prepracovani pisma -at neprzni nazev mesta -anebo to jako radni ,zastupci zde zijicich obcanu necitite ???

28. 12. 2008 16:18 Phobeus

Eh... to je logo mesta?ja napoprve videl autobazar, napodruhe delfina a napotreti sem dumal co to ma jako znamenat :-D

23. 12. 2008 16:26 george best

no co, grafika může dělat dneska každej, jestli to logo dělal ňákej začátečník (asi ne) tak to není tak tragický (jinak jo), ale každej se to musí ňák naučit, horší je že to pak vybírají lidi co tomu nerozumí (i když si myslí že jo)

27. 10. 2008 08:26 edi

Ten Kavik, zdá se, dělal nějaký manuál prvně. Když jsem si zjišťoval, co je zač, tak mi z toho vyšlo, že zkouší nové možnosti...

21. 10. 2008 10:51 vladimira

Ale už asi vím, odkud vítr vane. Byl kdysi součástí ukázek v Corporate Identity Set od Kafka Designu.

21. 10. 2008 10:47 vladimira

to Google:
Mohu tě 100% ujistit, že logomanuál Vysočiny nedělal žádný "Kavik". Ten jej pouze obšlehnul a zprasil, ale je mi záhadou, jak se k němu dostal, když Vysočina ho na webu nemá.

16. 10. 2008 09:36 font

ropek: to je zajímavé, díky.
Ta 3. varianta od Evžena Schollera s náznakem kola by bývala úplně stačila :-)

15. 10. 2008 22:37 ropek

14. 10. 2008 22:37 Google

Slyšel jsem, samozřejmě to není moc ověřené, že postup při výběru byl nestadardní. Prý probíhalo standardní výběrové řízení na logo a grafický manuál. Byla normální výběrová komise, kde byli zástupci úřadu, vedení města a taky nějací externí odborníci. Byly tři firmy, které přeložili návry.Firma, která to později vyhrála, měla problémy se splněním podmínek. Něco odbyla nebo to dodala po termínu, to nevím...  Moc se komise nebyla schopna shodnout. Cca dvě skupiny, ti co chtěli jednoduché, lehce použitelné logo, a ti, co chtěli "líbivé" autíčko (nebylo tam to logo, co je teď). Komise doporučila nějakou firmu, ale rada (složená z politiků, ktřeří marketnigu, grafice a těmto věcem vůbec nerozumí) ji neschválila. Soutěžilo se znovu, mělo být víc návrhů, byli oslvovení ještě další, ale nakonec tam zase byly ty tři firmy. Komise znovu vybrala (prý stejnou firmu jako předtím), i když zase to bylo docela těsné a rozpolcené. Rada města opět nevybrala a rozhodla se, že vybere sama. Pozvala si firmy, aby ji prezentovali návrhy, vysvětlili, jak k nim došlo, použití a tak. Firma, co to pak vyhrála, měla údajně děsnou prezentaci, v podstatě žádnou. Rada pak vybrala firmu pana Schollera (pro zajímavost tahle nabídka byla prý výrazně vyšší, a ještě druhá dosti zajímavá informace - pan Scholler je asi kamarád starosty) s návrhem  loga: autíčko a text Kopřivnice (prý jak autobazar nebo tak něco). Ten, kdo to ale navrh, prý dost chlastal, tak Scholler musel věc dotáhnout sám. S autíčka udělal tu linku a aby to bylo dynamické, tak rozsekal ten název města. K tomu jistý Kavik (dělal evidentně i ten manual Vysočiny) dodělal ten grafický manuál a pan Scholler nějaké předěmty z kovu nebo tak něco. To přesně nevím.
Možná to tak přesně není, možná jsem to slyšel zkresleně, má to od různých lidí, každý něco řekl a já si ti zkládal do kupy.  Kdo si k tomu, co přimyslel, za to neručím. Není to ověřené, takže to berte jako drb, ale víte, jak to je... Možná pan starosta by to vysvětlil :-)  A ještě nakonec, z těch firem, co nevyhráli, jedna byla někde snad z Olomouce, a druhá, co pomáhá s Coloursy

7. 10. 2008 10:54 martin

To je neco neskutecne odporneho. Odkaz k historii mesta mozna je, ale tohle je fakt hnus.

3. 10. 2008 01:04 petr

a Jiri Korn by byl porodcem... :)

2. 10. 2008 22:22 martina

SOUHLAS S: Co takhle udělat soutěž o nejhorší nové logo v ČR?

2. 10. 2008 03:26 eda

Toto je největší punk, který jsem v poslední době viděl ...

24. 9. 2008 12:29 Radek

http://www.autojarov.cz/ - stejný paskvil, ale má alespoň dvě O jako dvě kola :-)

22. 9. 2008 14:44 roman

Pánové, držme si klobouky! Typografický terorismus je tady! A to jsem z Kopru!

20. 9. 2008 21:38 Pavel

Uprimnou soustrast. s designem tatry to nema nic spolecneho.Lepsi priklad jak sprasit pismo jsem dlouho nevidel. Hlavne, ze tam je barevny prechod . Fuj. Je to aerodynamicke asi jako prdel. Myslim, ze lepsi  je zadne logo nez blbe.

19. 9. 2008 08:13 plechi

"hlavne to, ze kazda stranka ma cislo jedna. " lol a rofl

19. 9. 2008 00:48 Daniel Pospíšil

Na tom grafickem manualu je uplne kouzelne to, ze je velmi propracovany... hlavne to, ze kazda stranka ma cislo jedna. A ostatni je uz receno...

17. 9. 2008 17:55 PZ

to Škuta:
ad "Neexistuje nějaký úřad, který by se zabýval zmršenými státními zakázkami?"
Jistě, třeba NKU nebo Policie ČR. Jenže v tomto případě a) nejde o státní zakázku, ale o obecní, b) co je na ní zmršeného? Že je logo hnusné? A jak to chcete prokázat? Copak hnusné logo apriori znamená, že neplní svoji úlohu v rámci propagace? Třeba logo Pirreli je taky typografický hnus a nějak tak jim to v tý firmě funguje.
To, že tady nad výsledkem davově dávíme není žádný objektivní důvod k postihu starosty. Pouze si můžeme myslet, že starosta má křupanský vkus a že autor je diletant.

17. 9. 2008 14:08 Jan Škuta

O tom, že ten kdo tohle schválil (a vlastně i ten co to vyrobil) je podle mě diletant asi nemá cenu se ani rozepisovat, jsem z tohohle tak znechucenej, ze na to ani nemám náladu. Druhá věc jsou ale promrhané finance, na které konec konců přispíváme všichni. Neexistuje nějaký úřad, který by se zabýval zmršenými státními zakázkami? Když někdo utratí dvojnásobnou částku třeba za stavbu dálnice, všude řeší tak proč to probůh nejde u designu? Co na to Unie GD?

17. 9. 2008 10:54 30

:D sakra...

16. 9. 2008 22:40 oFce

pani alchimiste, pojdme radeji dale zhmotnovat tmu, rozbijet atomy olova a tvorit napoje neviditelnosti, neb zda se mi, ze zamyslet se nad tvorbu originalni CI zde, jiz stejne nema smysl...

16. 9. 2008 11:43 Blacx

Na to, jak je to mozne, muzu odpovedet dvema slovy. Snadne prachy. Jakozto obyvatel Koprivnice jsem ledacos zaslechl. Ovsem pokud neco nevite jiste, je to pouze spekulace :-).

16. 9. 2008 09:57 David Matura

Ještě doplnění, tohle logo jsem si vytisknul a od prvního zveřejnění tady na Fontu na něj koukám a říkám si: "Jak je tohle možné?"

Ví to někdo? Jak je tohle možné?

12. 9. 2008 13:07 Ondrej Ctvrtek

Sam jsem temer Koprivnicak takze tim vice me to boli. Nejuzasnejsi je asi ta typografie hlavne to zdeformovane Ecko a C. Mno rozhodne pekna ostuda.  Moc pekne retro B)))

12. 9. 2008 12:57 MIchal

SUPER! Vjac takových to kokotov...

12. 9. 2008 12:56 Intrika

Tak to je vážně SHIT!

12. 9. 2008 12:38 geek

auuu, tak to boli...

12. 9. 2008 12:27 Martin John

Nápad 101%
Ale: 1.) tvar auta bych dal plnej (štužky mi asociujou Spartakiády)
       2.) Do teho textury tvaru kopřivy, može bejt aj marihuana :-)))
       3.) Font á la promo materiály k Tatře 603...

Heuréka, cool logo na vlně 60. let...

12. 9. 2008 12:05 kuba

Tohle je ale velmi, velmi nepovedené...
Co takhle zavést rubriku "TUDY NE"

12. 9. 2008 12:01 Jiří Tvrdek

Ta „o“čka by měly být víc zvýrazněná, aby vic evokovala kolečka. Ještě mi tam ale chybí mávající panáček ve voze, naznačená okýnka a dým z výfuku. Pak by takové logo na webu mohlo být i rovnou animované a cílová skupina – děti a důchodci – by byla blahem bez sebe.

12. 9. 2008 11:31 yawn

No s písmenkama se moc nemazali :) - chudáci písmenka.
Další další stuha bude fungovat jen ztuha.

12. 9. 2008 10:47 Martin Gross

Ale prajem logu veľa štastia v implementovaní sa, do života :)

12. 9. 2008 10:46 Martin Gross

Môj subjektívny názor:

Menej je viac, niekedy to platí, niekedy nie, ale tu, by logu prospelo určite zjednodušenie. Pre mňa príliš veľa grafických prvkov na jednom mieste, aj keď majú svoj zmysel v zámere. Hlavne všetky tie grafické ozdoby v typografii, a to "Céčko" to je úplne zabité. O štylizácii auta sa dá polemizovať a je to vec vkusu, mňa nezaujalo.

Prvý dojem ktorý vo mne logo evokovalo, skôr ako som si pozrel názov článku, bolo logo spoločnosti zaoberajúciou sa predajom áut, alebo poistením aut, a určite nie mesto.