Zoo Olomouc má nové logo
Zoo Olomouc má nové logo s motivem očí, vedení zahrady jej minulý čtvrtek představilo novinářům. Autorem nové podoby je studio BastArt z Olomouce.
„Od roku 1986 máme ve znaku přímorožce. Logo se postupem času měnilo. Ke změně jsme se rozhodli proto, že naše stávající logo bylo špatně čitelné a nevyhovovalo grafickému pojetí,” vysvětlila mluvčí zoo Hana Labská.
„Mluvíme očima” je motto, které shrnuje všechny základní argumenty nového loga, což je jeden ze základních smyslů – oči. Pozorujeme, díváme se, poznáváme a navíc komunikujeme mezi sebou i zvířaty.
Lidé nové logo mohou vidět na několika autobusech městské hromadné dopravy v Olomouci a billboardech, postupně také přibude na informačních cedulích a propagačních materiálech.
„Při tvorbě jsme hledali základní motiv existence zoologických zahrad, spojení mezi světem lidí a zvířat, základní prvek komunikace mezi nimi. Nejvýraznější a také vizuálně nejatraktivnější se nám zdál zrak, oči a jejich funkce, dívání, pozorování, vnímání, rozpoznávání. Přírodní pestrost barev a tvarů zvířecích očí v logu zastupují tři odlišné barvy a tvary zornic,” řekl autor návrhu Jiří Ďuriš.
zdroj: článek na stránkách Olomouckého deníku
Co říkáte na nové logo vy? Nám se celkem líbí – není prvoplánové a obsahuje i typografickou hříčku v nápisu, která odkazuje zpět na symbol. Dnes už snad povinný efektní odlesk zde dává smysl. Celý symbol (resp. 3 symboly očí) by ale mohl být zpracován kvalitněji, realističtěji. A nebo naopak mohl autor 3D efekt zcela vynechat.
Ještě bychom rádi viděli aplikaci nového loga do vizuálního stylu a také jeho pozitivní verzi. Pro studio BastArt bude implementace nového vizuálního stylu do prostředí olomoucké zoo jistě velkou výzvou a my věříme, že bude po té pražské další, která se bude moci pyšnit např. kvalitně zpracovaným informačním a navigačním systémem a zajímavými tiskovými materiály od vstupenek po reklamní kampaň.
-PS-
Komentáře k článku
23. 7. 2009 15:09 Víťa Kimr (VFK)
Osobně bych oko s kulatou panenkou posunul na poslední místo. V základní variantě loga by to (dle mého názoru) nevadilo. Avšak ve tvarové variantě "vertikal" by to logotyp příjemně opticky-významově dělilo na dvě slova, neb ty dvě oči se zúženými panenkami jsou si opticky velmi podobné a oko s kulatou panenkou by začínala slovo olomouc.
Pokud to tu už někdo psal tak sorry... jen mě to tak napadlo
15. 6. 2009 19:21 COOCEY
15. 6. 2009 16:12 Lukas Veverka / www.parasite.cz
15. 6. 2009 15:40 Ladi
..ze se vubec zdrzuju vypisovanim..
15. 6. 2009 11:29 Logik
15. 6. 2009 09:37 Ladi Pribyl VBQ Zln
Za svouji osobu gratuluji konkurencni agenture. Myslim, ze podobne zdarila loga by chtel ve svem portfoliu kazdy..
11. 6. 2009 14:25 IRONIK podruhé
11. 6. 2009 14:13 rve
http://www.valasskeklobouky.cz/vismo/dokumenty2.asp?u=17631&id_org=17631&id=313153&p1=20108
11. 6. 2009 13:57 IRONIK
Když jsme přišel z výstvavy domů, sedl jsem k počítači a zabrousil na tento web a co nevidím. :-D
Pokud bych měl porovnat obě logo, tak ta studentská práce se mi zamlouvá o dost víc, ale je pravda, že u toho zde prezentovaného jsem ještě neviděl aplikace.
Kdo je z Plzně a zajímá ho design a výtvarné umění, ať si zmíněnou výstavu nenechá ujít.
11. 6. 2009 12:23 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Jen k te fotce geparda, presne tento lzivy postup, snaziciho se prezentovat jako lovce geparda v betonove kleci nadopovaneho sedativy, prezentovaneho fotkou zvirete ve volne prirode je neco, co je me vice odporne, nez vizual od Pixl-e. Ja jsem do zoo nastesti nikdy nesel s naivni predstaovu ze budu sledovat lovce. Nastesti me rodice poucili o negativech i pozitvech techto zarizeni, a spise nez obdiv jsem temer vzdy citil litost a smutek. Co me ale ovsem na zoo bavilo, byli prave ty vedomosti co jsem se mohl docist nebo dozvedet od chovatelu pri krmeni zvere, nebo z tabulek s detskyma kvizama a hrama. A proto se me Pixl-e vizual zda prave z pohledu ditete super.
11. 6. 2009 11:48 namestii
… nejlepší jsou tam ty hlášky na šalině. Jenže, co když nebude mít zoo na celoroční kampaň (v takovémto měřítku)?
Když teda vypustím ty inzertní plochy a bud koukat dál, tak už teda žádná hitparáda…
• Vizitky - ne.. tam není ani náznak zoo, přírody, zážitku.. chybí tam totiž logo, nebo ten černý nápis „zoo brno“ je to logo?
• Plakáty - dobrý, výrazné.. to by asi na lidi fungovalo
• Trička - ne.. NUDA
• A4 - Nápad super, ale zpracování ne - řekl bych, že to lidi neosloví… moc grafika, málo příroda… je rozdíl mezi grafikou pro časopis Typo a mezi Zoo… ale možná je to tak mimo, že to naopak zaujme, nejsem schopen přesně vyhodnotit.
Něco bych k tomu ale ještě měl. Když jsem byl děcko, měl jsem zoo rád a jezdili jsme tam často, protože jsem chtěl já - dítě. Když jsem viděl fotku geparda, jak kouká zkrs trávu a vyhlíží kořist - „vrrr“ - tak jsem chtěl do zoo. .-) On tam pak sice ležel jak mrtvola, ale já ho viděl jako lovce. … Když teď koukám na grafiku od Pixlí, tak tam nejsou žádné (dětské) emoce. Je to naservírované JEN pro dospělé. To mi hodně vadí.
… jinak furt nechápu, co je tam to logo?
11. 6. 2009 09:50 Petr
prostě nádhera, můžeme jen závidět :(
11. 6. 2009 09:01 Monika
10. 6. 2009 23:26 Lukas Veverka / www.parasite.cz
10. 6. 2009 23:10 m2s
pokud neberu v potaz tu edukativnost tak je to hodne mimo jak pouzitim barev, helveticy, jakychsi zrastrovanych fotek pres vizualy ala ipod az po pismo do kruhu
tady se ten minimalek miji minimalne zacilenim
10. 6. 2009 22:57 lev
asi se to lip prodava.
Prijde mi to s prominutím jako tři knoflíky od trouby Baumatic.
Nápad s očima mi přijde dobrej, ale spolu s nápisem to netvoří celek.
Taky by bylo dobré ukázat logo v pozitivu, myslím, ze to bude ještě horší.
Zoo jako Brno ddobrý, je vidět, že jsou to kucí z Brna, Babák to tam pěkně zmasíroval. Jako by mu to spadlo ze stolu.
Ještě jim to mohli na webu v pacičkách prezentovat ta zvířátka.
Jen mám strach, aby se nám s toho nepokonceptovali.
Jinak trosku od věci, nevím jestli o tom psali ve Fontu, ale nové logo a identitu má město Delft. Je to od Dumbárů.
Myslím si, že to ukazuje rozdíl mezi úrovní designu u nás a u holanďanů, buranstvím ostravských vykřičníků a kultivovanou typografií.
Holt máme co dohánět.
http://www.studiodumbar.com/main.php
Lovu zdar!
10. 6. 2009 22:36 Michal Malina:.
Už chápu ten entuziasmus pana Weina pro toto téma, jestliže autor nepřijatého návrhu je tentýž Michal Wein...?
10. 6. 2009 21:32 Lukas Veverka / www.parasite.cz
10. 6. 2009 21:23 Michal Malina:.
10. 6. 2009 20:56 wein
Představa volební kampaně z dílny pixl-e, ne, ne; no a právě proto to vypadá, jak to vypadá....
Doufejme, že Font s pixl-em udělá brzy zas rozsáhlý rozhovor s ukázkami!!!
10. 6. 2009 19:29 Martin John
10. 6. 2009 13:21 minduser
Naprostý souhlas, to je jiná liga! I ten přístup, kdy de facto neřeší logo, ale celkovou image...
Koukám na web Zoo Brno, jejich výročku 2008 a říám si, kde se stala chyba, že to nedělaj pixl-e? To by člověk brečel...
10. 6. 2009 13:16 Lukas Veverka / www.parasite.cz
10. 6. 2009 13:05 jir_ka /www.zou.cz
10. 6. 2009 13:03 Michal Malina:.
Ten odkaz je bomba :) "Stihne želva nastoupit" :D
Parádní práce od pixl-e, smekám
10. 6. 2009 12:43 Lukas Veverka / www.parasite.cz
http://pixl-e.cz/?35
Ovšem jde asi o tu koncepci zoo jako takové. U olomouce to chápu jak jsem jiz psal prve, ze to je proste oddychovej typ zoo, atrakce, kam se jdem kouknout kdyz nemuzu jit s detma nikam jinam.
10. 6. 2009 12:36 minduser
10. 6. 2009 12:35 minduser
Ok, odečti z příspěvků od WIne bod dva z prvního příspěvku a odstavec "To motto" z druhého, a na "potopení" předkládaného loga to úplně postačí...
10. 6. 2009 12:24 aaape
Oči jsou většinou první, čeho si při pohledu na zvíře všimneme, zároveň v logu oči znázorňují že do zoo se chodíme dívat. Proč a zda se zvířata dívají nebo nedívají na nás je otázka, ale nemyslím si, že by to nějak snižovalo kvalitu loga.
Takhle by pak bylo možné napadnout většinu zvířecích log - od Pumy, La Coste až po různá pet food jídla s vyobrazením kočky a psa najednou, protože ti se spolu přeci nesnesou.
10. 6. 2009 12:11 minduser
Nesouhlasím s názory, které říkají staré špatné, nové dobré. Vzájemně jsou to dva naprosto odlišné přístupy, se zjevně rozdílným zadáním. Ano, staré má nefunkčí typografii, ale jako značka mi příjde dobré, hlavně s odkazem na tu Afriku.
Nové logo mě na první pohled nijak nuchvátilo. Jako největší (a mě dost iritující :) nedostatek té "3D" podoby očí vidím jejich černou outline – to je přece uplný nesmysl. Oční bulva žádný otutline nemá, natož černý. No a po zdrcující kritice od Wine už dokážu lehce pochválit jen spojení slov v názvu a zhoto vyplývající tři "o"...
BastArt, který se tu kdysi chvástal (Kritika nového logotypu Moravského divadla Olomouc) jací jsou experti na tvorbu logotypů (na nejvyšší úrovni :D, tím u mě dost ztratil kredit...
10. 6. 2009 10:01 jir_ka /www.zou.cz
Jediný relevantní příspěvek - děkuji weine. Ty oči jsou pokrytecký až je mi z toho zle. Jinak "pouze" typografické řešenní by se mi líbilo moc.
Abyste nemuseli hledat:
"To motto: Zvířata sama o sobě o kontakt s člověkem mají zájem minimální, to jen perverze existence zoologických zahrad vyvolává dojem, že chtějí komunikovat a to ještě jen někdy. Divoká zvířata, kdyby mohla mluvit, tak člověka pošlou do háje. Přímý pohled do očí je vesměs považován za agresivní. I u lidí to není nejoblíbenější způsob komunikace. Mezi sebou pak zvířata komunikují zvuky, dotyky, pachy a chutěmi a také vizuálními signály - vše v první signální soustavě, oproti lidskému mluvení, řeči, což souvisís druhou signální soustavou. Ale máte pravdu, v reklamě - a CI zoo patří k tomu oboru - jde možná spíš příliš často o tu první soustavu, bohužel."
10. 6. 2009 09:26 Michal Malina:.
10. 6. 2009 08:14 STICKER
10. 6. 2009 01:13 Jan
9. 6. 2009 22:07 miretc
9. 6. 2009 20:43 adam
15:36 Lukas
"Je to asi stejny nesmysl..."
tak to teda sorry - to je tak o 20 let zpatky ne? uf....
9. 6. 2009 19:23 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Vodici pes, se musi cely preprogramovat tak, aby byl schopen prijimat vizualni signaly (jako jedouci auto, prekazka na chodniku aj.) protoze lidske mesto je predevsim postavene na vizualni komunikaci.
Wein napsal hodne trefny poznatky. Gut.
9. 6. 2009 17:33 wein
9. 6. 2009 17:32 wein
To motto: Zvířata sama o sobě o kontakt s člověkem mají zájem minimální, to jen perverze existence zoologických zahrad vyvolává dojem, že chtějí komunikovat a to ještě jen někdy. Divoká zvířata, kdyby mohla mluvit, tak člověka pošlou do háje. Přímý pohled do očí je vesměs považován za agresivní. I u lidí to není nejoblíbenější způsob komunikace. Mezi sebou pak zvířata komunikují zvuky, dotyky, pachy a chutěmi a také vizuálními signály - vše v první signální soustavě, oproti lidskému mluvení, řeči, což souvisís druhou signální soustavou. Ale máte pravdu, v reklamě - a CI zoo patří k tomu oboru - jde možná spíš příliš často o tu první soustavu, bohužel.
9. 6. 2009 16:05 wein
- První zahraniční zoo na jih od Olomouce je vídeňský Schönbrunn. Hádejte, jaké má logo?
- Tři kulaté oči vedle sebe, každé jinak barevné, ale grafičtěji - bez 3D efektu - udělané, má lucemburská optometrická firma Nova Resouces - Font č.103. 1/2009.
Sorry.
9. 6. 2009 15:36 Lukas Veverka / www.parasite.cz
9. 6. 2009 14:51 Tom Burda
9. 6. 2009 14:27 tazzy
9. 6. 2009 13:58 Nikas
9. 6. 2009 13:29 Lukáš Uchytil
9. 6. 2009 13:27 SKAKALA
Jinak ja bych vystacil s tim napisem, kdy v ockach by byly ty oci udelany jen rohovkama. Uplnej minimalek. Ale kdyz to vezmu kolem a kolem... Ty oci sou hodne leskly vzdycky (pokud to zvire je zivy a zdravy), deckam se to bude 100% libit (az v kabinetu ukradnou voci vycpane veverce, budou mit v kapse logo zoologicke zahrady), privesky, samolepky a ruzny cetky od pokladny z toho budou hezky a obecne prace s tim bude taky urcite prijemna.
Co se mi hodne libi, je typograficky reseni toho napisu. To je konecne zase neco bez kompromisu. Je to uplne jemnounky... jo jo.
9. 6. 2009 12:18 Jirka
9. 6. 2009 12:12 Radeq
9. 6. 2009 12:11 Radeq
uz jsem zvedavej jak se do toho zase opre parasite :-) jen nevim jestli ma cenu porad 3D kritizovat kdyz to kolem porad delaj :-)
9. 6. 2009 12:07 Lukas Veverka / www.parasite.cz
I když ja bych to videl graficky taky jinak.
Jinak se mě celkem hodně líbí to zdůvodnění těch očí jako prvku komunikace. I slogan je k tomu dobrej. To vše s tím taky souvisí. A to se pochválit určitě dá.
9. 6. 2009 11:53 Font
My ale nesrovnáváme... :-)
9. 6. 2009 11:42 Gábina
9. 6. 2009 11:40 Ps1cho
9. 6. 2009 11:39 Jiric
9. 6. 2009 11:38 Ps1cho
9. 6. 2009 11:34 Froman
9. 6. 2009 11:28 Ondra
9. 6. 2009 11:21 Ondra
Zaujala mě snad jen ta hříčka tří OOO vedle sebe, ale jinak mi to přijde opravdu zastaralé a neprofesionální.
Oči vypadají jak nějaké laciné knoflíky z bižuterie a použitý font je k tomu dost nevýrazný. Na stránkách deníku jsem našel jen jeden náhled aplikace na autobusu - a ani ten mě nepřesvědčil. Nechci shazovat BastArt, ale tohle se opravdu nepovedlo a do čistého moderního vizuálu to má pekelně daleko.
Zoo má přitom docela zajímavý web a už i to "comicsové" logo v dosavadní hlavičce mi přijde lepší než tento výtvor...