Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Mikulov představil své logo a vizuální identitu

hlavni

Město Mikulov koncem listopadu představilo logo a vizuální identitu. Ta vzešla z designérské soutěže organizace Czechdesign, autorem vítězného konceptu je Lukáš Kijonka s týmem spolupracovníků.

Nový vizuální styl v sobě nese tři základní atributy: propojení s obyvateli města vycházející z městského znaku, ucelený design systém a typografii. Městský znak autor převedl do srozumitelnější a modernější podoby. „Chtěl jsem najít způsob, jak z městského znaku vytvořit živý prvek, který bude lidem blízký a přirozeně se promítne do jejich každodenního vizuálního prostředí,“ říká Kijonka.

 

slides2

Ke spolupráci přizval umělce Petra Kvíčalu, který se dlouhodobě zabývá tématem ornamentu a redukcí jihomoravské krajiny do zjednodušených forem. Společně vytvořili systém významových vrstevnic, které vycházejí z motivů městského znaku a jednotlivým tvarům dodávají v rámci design systému další roviny. „Spojení designéra a umělce může v rámci tvorby městských identit působit neobvykle, ale právě tato spolupráce dodala celé koncepci další vrstvu témat i koncepční přesah,“ doplňuje Kijonka.

 

slides-uprava3

Součástí projektu je také design systém, který myslí jak na profesionální grafiky, tak na běžné uživatele z městského úřadu. Ti mohou využívat jednoduché šablony pro každodenní práci, zatímco designéři mají k dispozici komplexní nástroje včetně slavnostní verze loga. Na vývoji systému se podílela také designérka Kateřina Pravdová a Zuzana Chybíková, která zajišťovala lokální výzkum.

 

121014-slides4

Třetí důležitou vrstvou identity je typografie. Ve spolupráci s Jakubem Hojgrem (typo.graphic.services) vzniklo vlastní písmo Mikulov Sans, které navazuje na tvarosloví loga a dává městu výraz, který je čistý, současný, a přesto osobitý.

První fáze implementace se zaměří na externí výstupy v podobě propagačních materiálů a komunikace na sociálních sítích, postupně se nový styl propíše i do interních materiálů úřadu a komunikace jednotlivých příspěvkových organizací.

 

O SOUTĚŽI

Soutěž proběhla jako uzavřená, dvoufázová a na základě rešerše do ní bylo vyzváno pět účastníků: Anymade Studio, Artbureau, Gradual studio + Mr. Meadow, Lukáš Kijonka (uskupení Times New Realism), ReDesign.

Kromě grafického konceptu identity museli účastníci v soutěži navrhnout též značky a podznačky pro městské organizace, tiskoviny, plakáty pro akce nebo potisk propagačních předmětů. 

Do druhého kola soutěže postoupila studia Gradual studio + Mr. Meadow, Anymade a Times New Realism.

Všichni účastníci za svůj soutěžní návrh obdrželi skicovné, Lukáš Kijonka s týmem pak zakázku na dopracování svého návrhu, jeho implementaci a tvorbu grafického manuálu vizuální identity města Mikulova.

Nezávislou část poroty tvořili tito odborníci: Mgr. Kateřina Přidalová — teoretička designu, lektorka a novinářka, MgA. Tomáš Brychta — grafický designér, grafické studio Divize, Ing. Michal Ondráček — grafický designér, grafické studio Vanta Lab a Supr Space.

Zdroj a více zde.

Rozsáhlý rozhovor s Lukášem Kijonkou najdete ve Fontu 199.

 

 


Komentáře k článku

18. 12. 2025 19:28 Hrabě X

Pěkné, mě se to líbí. Dobrá práce!




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.