Mikulov představil své logo a vizuální identitu

Město Mikulov koncem listopadu představilo logo a vizuální identitu. Ta vzešla z designérské soutěže organizace Czechdesign, autorem vítězného konceptu je Lukáš Kijonka s týmem spolupracovníků.
Nový vizuální styl v sobě nese tři základní atributy: propojení s obyvateli města vycházející z městského znaku, ucelený design systém a typografii. Městský znak autor převedl do srozumitelnější a modernější podoby. „Chtěl jsem najít způsob, jak z městského znaku vytvořit živý prvek, který bude lidem blízký a přirozeně se promítne do jejich každodenního vizuálního prostředí,“ říká Kijonka.
Ke spolupráci přizval umělce Petra Kvíčalu, který se dlouhodobě zabývá tématem ornamentu a redukcí jihomoravské krajiny do zjednodušených forem. Společně vytvořili systém významových vrstevnic, které vycházejí z motivů městského znaku a jednotlivým tvarům dodávají v rámci design systému další roviny. „Spojení designéra a umělce může v rámci tvorby městských identit působit neobvykle, ale právě tato spolupráce dodala celé koncepci další vrstvu témat i koncepční přesah,“ doplňuje Kijonka.
Součástí projektu je také design systém, který myslí jak na profesionální grafiky, tak na běžné uživatele z městského úřadu. Ti mohou využívat jednoduché šablony pro každodenní práci, zatímco designéři mají k dispozici komplexní nástroje včetně slavnostní verze loga. Na vývoji systému se podílela také designérka Kateřina Pravdová a Zuzana Chybíková, která zajišťovala lokální výzkum.
Třetí důležitou vrstvou identity je typografie. Ve spolupráci s Jakubem Hojgrem (typo.graphic.services) vzniklo vlastní písmo Mikulov Sans, které navazuje na tvarosloví loga a dává městu výraz, který je čistý, současný, a přesto osobitý.
První fáze implementace se zaměří na externí výstupy v podobě propagačních materiálů a komunikace na sociálních sítích, postupně se nový styl propíše i do interních materiálů úřadu a komunikace jednotlivých příspěvkových organizací.
O SOUTĚŽI
Soutěž proběhla jako uzavřená, dvoufázová a na základě rešerše do ní bylo vyzváno pět účastníků: Anymade Studio, Artbureau, Gradual studio + Mr. Meadow, Lukáš Kijonka (uskupení Times New Realism), ReDesign.
Kromě grafického konceptu identity museli účastníci v soutěži navrhnout též značky a podznačky pro městské organizace, tiskoviny, plakáty pro akce nebo potisk propagačních předmětů.
Do druhého kola soutěže postoupila studia Gradual studio + Mr. Meadow, Anymade a Times New Realism.
Všichni účastníci za svůj soutěžní návrh obdrželi skicovné, Lukáš Kijonka s týmem pak zakázku na dopracování svého návrhu, jeho implementaci a tvorbu grafického manuálu vizuální identity města Mikulova.
Nezávislou část poroty tvořili tito odborníci: Mgr. Kateřina Přidalová — teoretička designu, lektorka a novinářka, MgA. Tomáš Brychta — grafický designér, grafické studio Divize, Ing. Michal Ondráček — grafický designér, grafické studio Vanta Lab a Supr Space.
Zdroj a více zde.
Rozsáhlý rozhovor s Lukášem Kijonkou najdete ve Fontu 199.











