U:fon má nové logo
V grafickém studiu AnFas zpracovali redesign logotypu českého mobilního operátora U:fon. S úpravou loga byl vytvořen i zcela nový vizuální styl. Podívejte se, jak nové logo funguje např. v inzerci, na propagačních předmětech nebo jako označení hardware...
Z tiskové zprávy studia AnFas:
Krátce po změně vlastníka představuje U:fon nové, omlazené logo. „Naše nové logo dál rozvíjí to původní, ale je modernější a navíc vyjadřuje některé změny, kterými U:fon v posledním roce prošel,“ říká Jana Studničková, marketingová a obchodní ředitelka MobilKomu, který síť U:fon provozuje. Autorem návrhu je agentura AnFas.
„Hlavní změna je patrná na první pohled – logo U:fon ztrácí anténu. Chceme tak symbolicky vyjádřit fakt, že technologie pro nás není to nejdůležitější, hlavní jsou služby, které poskytujeme našim zákazníkům. Navíc letos jsme spustili i aDSL službu, takže anténa ztrácí původní opodstatnění,“ vysvětluje Studničková. Nové logo se začne ve vizuálech a kampaních U:fona objevovat postupně od konce dubna.
Další změny jsou méně viditelné, ale praktické. Především je zvolen nový, modernější, bezpatkový font. A zjednodušuje se i použití charakteristické dvojtečky, která nyní bude vždy držet jednotnou barevnost s nápisem U:fon (dosud se barvy střídaly). „Základní podoby nového loga jsou pouze prvním krokem. Nyní zpracováváme i další kreativní variace základního tvaru i barevné škály tak, abychom nebyli nijak omezováni při aplikacích pro různé příležitosti a na různé materiály,“ doplňuje Studničková.
Redesign od AnFasu U:fonu velice prospěl, změna písma na bezpatkové byla nutná. Trošku postrádáme anténku, která U:fona, nyní s veskrze univerzálním logem v základní podobě (dva spojené kruhy), odlišovala od ostatních operátorů a asociovala jak ufona tak mobilní komunikace. Nově přidaná služba ADSL sice není bezdrátová, kvůli tomu by ale anténka mizet nemusela... Bezdrát je teď naopak v kurzu (wifi, 3G, Bluetooth...) a spíš představuje budoucnost a pokrok než DSL.
Jsme v redakci zvědaví, jak často se budou využívat "barevné, kaleidoskopické" verze logotypu (trochu připomínající např. vizuální styl Melbourne). Pestrobarevné logo bychom očekávali na webových stránkách www.ufon.cz, nalezneme zde však jen logo šedé.
Podobně koncipovaných vizuálních stylů vzniká v poslední době dost, za pár let tak bude možné zhodnotit, jak tento princip v praxi funguje, zda je možné implementovat jej do CI velké společnosti (U:fon), města (Melbourne) nebo je spíš vhodný pro malé firmy, kulturní centra, obchůdky, kavárny (o hravém CI amsterdamského kulturního centra De Balie od studia Lava jsme psali ve Fontu č. 112), kdy je možná blízká a intenzivní spolupráce designéra a zadavatele.
Jak nám napsala Dáša Poláková ze studia AnFas - "Zatím je rozvoj loga na samém začátku, možná by bylo zajímavé podívat se na to, jak se U:fonovi žije, třeba po 1 roce".
My U:fonovi přejeme, aby se mu i bez anténky žilo krásně. :)
Co na nové logo a vizuální styl U:fona říkáte?
Zdroj: TZ AnFas
Komentáře k článku
26. 5. 2011 23:02 hm
26. 5. 2011 23:00 hm
16. 5. 2011 11:23 tenced
11. 5. 2011 10:35 Petr
Co konkrétně máte na mysli? Je snadné napsat otřesný "přístup k zákazníkům", ale kromě poškozování značky chybí vašemu komentáři jakákoliv pointa.
10. 5. 2011 17:15 Pes Laika
10. 5. 2011 16:00 Handler
6. 5. 2011 19:05 tenced
6. 5. 2011 16:16 Martin Gunter
6. 5. 2011 00:37 Johny
6. 5. 2011 00:36 Johny
5. 5. 2011 15:59 Magdalenka
5. 5. 2011 14:41 Ondřej | trueblue.cz
5. 5. 2011 14:08 Radim
Co se týká adaptací, tam jsem mnohem rezervovanější - inspirace Melbourne, Aol apod. je zde celkem zřejmá, nicméně promyšlenost toho konceptu zůstala na půl cesty. Zatímco v případě australského města má každý jeden koncept svoji pevnou stavbu, jasný myšlenkový základ, u Ufouna je to spíš chaotické používání struktur (byť v případě "briliantových lomů" s pompézní výkresovou obhajobou :) . Zrovna u briliantů je vidět rozdíl vzoru (Melbourne) a kopie - zatímco originál zde pracuje s kompoizicí, napětím ve stavbě, promyšlenou barevností, u Ufona tuším záměr, ale nic moc mi to neříká. Velmi se mi nelíbí inzerce, kde sice hraje ona moderní struktura, ale jako celek nemám pocit, že by to na mě jako celek působilo moderně, natož vizionářsky (narozdíl od výše zmíněného Melbourne). Může za to i poměrně robusní kondenzované typo (Impact? Sorry, z obrázku nerozeznám).
Pár věcí jsem zkritizoval, ale ten začátek je fajn, uvidíme, jak dopadnou ostré adaptace, nejen tyto studie. Inu, jak píše Dáša Poláková, počkejme rok :))