Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nové logo Škoda

na homepage

Škoda Auto představuje nové minimalistické logo, které je součástí nové éry značky se zacílením na elektromobilitu a digitalizaci. Mladoboleslavská automobilka jej představuje jako důležitý prvek nejnovějšího designového jazyka i identity značky, navíc jej využije pro stále častější marketingové a komunikační aktivity ve světě internetu. Příznivci klasického okřídleného šípu se ovšem nemusí bát. I ten doznal změn a spolu se stylizovaným nápisem se bude používat souběžně.


Snímek obrazovky 2022-09-05 v 13.13.05


Česká automobilka Škoda Auto vstupuje do nové čistě elektrické éry naplno. Tuzemská značka z Mladé Boleslavi před pár dny odhalila svou pečlivě připravenou budoucnost. Spolu s novým designovým jazykem, obchodním plánem i konceptem elektrického sedmimístného SUV jménem Vision 7S, ukazuje Škoda i novou identitu značky, jejíž součástí je zcela nové logo.

Nový znak Škoda je jedním z nejdůležitějším prvků nové identity i designu. Návrháři pro právě začínající éru elektromobility a digitalizace vyvinuli nové logo bez plastické 3D grafiky a spojili jej s novou barevnou identitou značky es dvěma různými odstíny zelené. Smaragdová a elektrická zelená mají symbolizovat ekologii, udržitelnost a elektromobilitu.

 

Snímek obrazovky 2022-09-05 v 13.13.10


Škoda Auto v dnešní době přesouvá stále více marketingových a komunikačních aktivit z tisku na internet a přizpůsobuje tomu i vizuální styl značky. Vzhled nového loga přímo na vozidle si pak můžete prohlédnout na nejnovějším konceptu Škoda Vision 7S. Designéři jej úhledně zakomponovali do nové masky Tech-Deck Face i na nový volant v interiéru.

Nové logo bylo vybráno z celkem 165 možných variant. K nim se vyjádřilo 2 200 respondentů, vybraných ze šesti klíčových trhů. Marketingová komunikace se taky více zaměří jen na práci se samotným nápisem. Z výzkumů totiž vyplývá, že použití typografického loga je lepší pro rozpoznatelnost a identifikaci značky.

 

obrazek nejnovejsi

 

Od nynějška se bude nové typografické logo používat v komunikaci značky na internetu, ale kdy se ho dočkáme na produkčních vozech? Podle zástupců automobilky se začne objevovat od roku 2024 a v první vlně jej dostanou nové elektrické modely. Postupně se pak zavede i na nové generace současných modelů.

 

Snímek obrazovky 2022-09-05 v 13.13.01

Škoda se ve znaku poprvé objevila v roce 1925 po sloučení s plzeňským průmyslovým závodem, hned o rok později se začal používat i znak s okřídleným šípem. Dosavadní podoba loga s nápisem Škoda pod znakem, se užívá od roku 2016.

Zdroj a více zde.

 

Názor redakce:
Za nás dobrá práce, ostatně ten už poněkud nemoderní 3D efekt postupně odstraňují i ostatní automobilky, jak jsme psali i na tomto blogu.

Na rozdíl od podivných úvah a pokusů o možnou zásadní změnu loga Škodovky, které se objevily v minulosti (psali jsme o tom třeba zde  a nebo zde), se nyní jedná spíše jen o rozumný redesign, který do tvaru známého symbolu nijak násilně nezasahuje.

 

Jak se vám zjednodušené logo (a potlačení háčku nad Š) líbí?


Komentáře k článku

28. 9. 2022 19:07 karel 3.

Jistě by bylo zajímavé, kdyby se ke zde uvedeným poznámkám/výhradám vyjádřili škodováčtí designéři/grafici. Redakce již možná realizovala.... :o)

28. 9. 2022 00:06 * Karel *

Vcelku docela povedené.
Vše bylo řečeno v předchozích komentářích, se vším souhlasím.

Očekávám, že s novým a lepším logem, než bylo předchozí, přijde škodovka taky s
novým a lepším designem vozů, který bude opět víc přívětivý.

12. 9. 2022 17:16 remcal

Samotný nápis mi přijde OK. Co mi ale od začátku nesedí, je ta kombinace s tím šípem v kruhu... Nevím, jestli by to spravila třeba tloušťka linky, ale řekl bych, že ten kruh už je tam celkem zbytečný (dobře je to vidět na té skládačce, kdy je šíp v kruhu a ještě v zaobleném čtverci) a když už, tak já bych se ho asi zbavil úplně, myslím, že by to k sobě pasovalo lépe a moderněji.

8. 9. 2022 13:34 wgx

Na autech ten kulatý znak nevypadá špatně, ale vždy jsem měl trochu problém identifikovat, co to vlastně je. Ježek, ryba, lovící indián.. "okřídlený šíp" mě nikdy nenapadl. Myslím, že by nebylo od věci zauvažovat nad úplně novým konceptem, ale je mě jasné, že Škoda šla cestou "na jistotu". Jinak se mi nové řešení líbí, nevadí mi ani "nakouslé" písmeno A proti klasicky dotaženým středovým písmenům, protože opticky dobře vyvažuje na druhé straně nakouslé S kvůli háčku.

7. 9. 2022 12:40 Marko

Logo vypadá dobre, keď je aplikované na karosériu, obrázok č. 1. Ten širší priestor mezi písmenami mu sluší, vypadá slobodnejšie. Neviem, samotné logo mi pripadá také stlačené, nedýcha to. Taktiež sa nehodí v kombinácii so symbolom šípu, není s nim kompatibilné. Keby mala elipsa okolo šípu rovnakú hrúbku ako písmo tak by to snáď vypadalo lepšie.

7. 9. 2022 10:49 Ondřej

Myslím, že dobrá práce. Je celkem osvěžující vidět po nějaké době nové logo automobilky, které není úplně mizerné, což se nedá říct např. o logách KИ (dříve KIA), Peugeot nebo Dacia.

5. 9. 2022 17:26 Michal

Zapasování háčku do horní linky písmene S bylo přijatelně vysvětleno tím, že většina škodovek jde na export a cizina jméno vyslovovala „skoda“ (bez háčku), i když tam ten háček byl.
Nerozumím ale zcela zkosení středního tahu u písmene A; dělá to na mne dojem, jako by tam něco chybělo.
Čím víc se na novou verzi dívám, tím víc mi nesedí dohromady typografie a okřídlený šíp. Informace „Z výzkumů totiž vyplývá, že použití typografického loga je lepší pro rozpoznatelnost a identifikaci značky.“ u mne vyvolává otázky ohledně výzkumů.
Rád bych také viděl i jiné varianty ze zmiňovaných 165 možných...
Zaujal mne i výraz „elektrická zelená“. Existují i jiné „elektrické“ barvy?
Předem děkuji za slušné odpovědi.

5. 9. 2022 16:23 slow

dobře vyřešené, Čecho/Slovák tam ten náznak háčku vidí, pro ostatní být nemusí




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.


IGEPA_partnerske dny_Igepa CZ Select_09_2022_banner_font_125x125px


font-banner




UGD logo na vysku-box