Nové logo Škoda
Škoda Auto představuje nové minimalistické logo, které je součástí nové éry značky se zacílením na elektromobilitu a digitalizaci. Mladoboleslavská automobilka jej představuje jako důležitý prvek nejnovějšího designového jazyka i identity značky, navíc jej využije pro stále častější marketingové a komunikační aktivity ve světě internetu. Příznivci klasického okřídleného šípu se ovšem nemusí bát. I ten doznal změn a spolu se stylizovaným nápisem se bude používat souběžně.
Česká automobilka Škoda Auto vstupuje do nové čistě elektrické éry naplno. Tuzemská značka z Mladé Boleslavi před pár dny odhalila svou pečlivě připravenou budoucnost. Spolu s novým designovým jazykem, obchodním plánem i konceptem elektrického sedmimístného SUV jménem Vision 7S, ukazuje Škoda i novou identitu značky, jejíž součástí je zcela nové logo.
Nový znak Škoda je jedním z nejdůležitějším prvků nové identity i designu. Návrháři pro právě začínající éru elektromobility a digitalizace vyvinuli nové logo bez plastické 3D grafiky a spojili jej s novou barevnou identitou značky es dvěma různými odstíny zelené. Smaragdová a elektrická zelená mají symbolizovat ekologii, udržitelnost a elektromobilitu.
Škoda Auto v dnešní době přesouvá stále více marketingových a komunikačních aktivit z tisku na internet a přizpůsobuje tomu i vizuální styl značky. Vzhled nového loga přímo na vozidle si pak můžete prohlédnout na nejnovějším konceptu Škoda Vision 7S. Designéři jej úhledně zakomponovali do nové masky Tech-Deck Face i na nový volant v interiéru.
Nové logo bylo vybráno z celkem 165 možných variant. K nim se vyjádřilo 2 200 respondentů, vybraných ze šesti klíčových trhů. Marketingová komunikace se taky více zaměří jen na práci se samotným nápisem. Z výzkumů totiž vyplývá, že použití typografického loga je lepší pro rozpoznatelnost a identifikaci značky.
Od nynějška se bude nové typografické logo používat v komunikaci značky na internetu, ale kdy se ho dočkáme na produkčních vozech? Podle zástupců automobilky se začne objevovat od roku 2024 a v první vlně jej dostanou nové elektrické modely. Postupně se pak zavede i na nové generace současných modelů.
Škoda se ve znaku poprvé objevila v roce 1925 po sloučení s plzeňským průmyslovým závodem, hned o rok později se začal používat i znak s okřídleným šípem. Dosavadní podoba loga s nápisem Škoda pod znakem, se užívá od roku 2016.
Zdroj a více zde.
Názor redakce:
Za nás dobrá práce, ostatně ten už poněkud nemoderní 3D efekt postupně odstraňují i ostatní automobilky, jak jsme psali i na tomto blogu.
Na rozdíl od podivných úvah a pokusů o možnou zásadní změnu loga Škodovky, které se objevily v minulosti (psali jsme o tom třeba zde a nebo zde), se nyní jedná spíše jen o rozumný redesign, který do tvaru známého symbolu nijak násilně nezasahuje.
Jak se vám zjednodušené logo (a potlačení háčku nad Š) líbí?
Komentáře k článku
28. 9. 2022 19:07 karel 3.
28. 9. 2022 00:06 * Karel *
Vše bylo řečeno v předchozích komentářích, se vším souhlasím.
Očekávám, že s novým a lepším logem, než bylo předchozí, přijde škodovka taky s
novým a lepším designem vozů, který bude opět víc přívětivý.
12. 9. 2022 17:16 remcal pavel.labradorrr(zavinac)gmail.com
8. 9. 2022 13:34 wgx
7. 9. 2022 12:40 Marko
7. 9. 2022 10:49 Ondřej o.tregler(zavinac)gmail.com
5. 9. 2022 17:26 Michal
Nerozumím ale zcela zkosení středního tahu u písmene A; dělá to na mne dojem, jako by tam něco chybělo.
Čím víc se na novou verzi dívám, tím víc mi nesedí dohromady typografie a okřídlený šíp. Informace „Z výzkumů totiž vyplývá, že použití typografického loga je lepší pro rozpoznatelnost a identifikaci značky.“ u mne vyvolává otázky ohledně výzkumů.
Rád bych také viděl i jiné varianty ze zmiňovaných 165 možných...
Zaujal mne i výraz „elektrická zelená“. Existují i jiné „elektrické“ barvy?
Předem děkuji za slušné odpovědi.