Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Místo pro nové logo

Billboardy pražské zoologické zahrady ukazují po hlavním městě neobvyklý prvek korporátní identity – namísto značky nebo alespoň názvu zoo je zde černý čtvereček s textem "Místo pro nové logo". Co na to říká nový ředitel?

V dnešní MF DNES naleznete celostránkový rozhovor s novým ředitelem zoo, Miroslavem Bobkem. Ten se jednak distancuje od (vzhledem k jeho příjmení vtipné) kampaně s bobky zvířat, kterou uzavřel své působení předchozí ředitel Petr Fejk: „…myslím, že to byla vtipná kampaň, jenže současně rozumím těm, kterých se dotklo, že jako poděkování za sponzorský příspěvek dostali kalendář s trusem. Tedy se omlouvám a slibuji, že příští rok bude kalendář bez bobků. Jako že se Bobek jmenuji.“.

Pro nás je zajímavá ale především odpověď na otázku týjkající se loga zoo.

Bude v novém logu gorila?
"Nové logo bude do půl roku a já nejsem pro gorilu. To už bych se klonil spíš k motivu koně Převalského. A celá nová vizuální podoba pražské zoo by měla být do dvou let.“

Zajímalo by nás jednak, co se stane s dočasným logem (viz náš článek) a proč na billboardech není alespoň dočasně toto logo namísto trapného černého čtverce...

A pak budeme také zvědavi, jak bude probíhat výběr nového loga. S těmi koni Převalského se už potrápilo docela dost lidí... (viz článek).

Pokud by byla vyhlášena nová soutěž a podmínkou bylo opět vyobrazení koně Převalského, zúčastnili byste se?


Komentáře k článku

29. 1. 2010 12:02 font

Tom Necas> Neuvedli jsme v článku, kdo je tvůrce této podivnosti. Píšeme s humornou nadsázkou, že jde o neobvyklý prvek CI, když místo značky je tam černý čtvereček s uvedeným nápisem. To zatím platí, víc o tom nevíme. Pokusíme se ale zjistit přímo v zoo, kdo za tím stojí.

28. 1. 2010 14:03 Tom Necas / www.garcy.net

jen nechapu proc je clanek stale nezmenen a oznacuje stale ZOO praha a jeji korporatni identitu za tvurce tech cernych ctvercu, kdyz slo celou dobu o to, ze si zrejme autor nezjistil dost podkladu a bez dukazu oznacil za autora zoo praha.

28. 1. 2010 11:54 Ondřej | trueblue.cz

to BY: Já jsem tuhle "vtipnou a kreativní" kampaň taky nepochopil. Vzhledem k cílovce ZOO je to téměř mediální sebevražda, o sponzorech ani nemluvě. Nicméně jsem zřejmě příklad české malosti.

28. 1. 2010 10:51 petr

lední medvěd v zimě spí?

28. 1. 2010 10:46 o_o

> BY
Pletes se. Ledni medvedi se tak nemohli dockat, az budou s nami, ze se letos probudili driv.
Neni to s nama tak spatny. Trochu snahy a trochu trpelivosti a flagelantsvi bude zase na nejakou chvili zbytecny. Uvidis.

28. 1. 2010 10:29 BY

Ta uboha ceska malost, kdy nejaky sponzor nerozdejcha ze dostal kalendar s bobky. Ta malost, ze nekdo tuhle naprosto vtipnou a kreativni kampan nepochopi. Ano, vzdy me to utvrdi ze ziju v CR.

Netreba to dal komentovat. Myslim, ze zvirata v Zoo musi kroutit vsemi chapadly a menit barvy jak na bezicim pasu z toho, co tu clovek opet predvadi. Ani se nedivim, ze lednim medvedum opadava srst....

28. 1. 2010 08:47 font

Pokud je to skutečně nějaká pirátská akce (koho?), tak se omlouváme zoo za otázku, proč není na billboardu alespoň dočasné logo (ono tam pod tím čtvercem asi je). Nicméně i tak si za tuto situaci (která trapná je) bývalé vedení může samo. Neschopnost systémového řešení vizuálního stylu a ošetření autorských práv a licencí dospěla přes nepodařenou soutěž, prohrané soudní tahanice a dočasné logo až k billboardům s "místem pro nové logo"… jsme proto zvědaví na aktivity nového vedení a jaké nové logo že se do půl roku objeví... A přejeme mu hodně úspěchů.

27. 1. 2010 23:32 Tom Necas / www.garcy.net

dneska jsem na tu narodku zasel a je to prelepene pres citylight.
takze cely tenhle clanek je vlastne zalozen na chybne domnence

27. 1. 2010 19:02 Karel

Myslím, že označení černého čtverce trapným bylo zbrklé.
Je to způsob vyjádření – upozornění na nějaký problém, ať už je za tím kdokoliv. A jak je vidět, tak to funguje.

27. 1. 2010 18:40 Ota Livers

Ja jsem uz tenhle cerny ctverec pres reklamy zoo videl nekolikrat a vzdy je to prelepene pres billboard samotny nebo dokonce na sklo citylightu

27. 1. 2010 18:23 Jiskra

Já si taky myslim, že je to Fejk.

27. 1. 2010 16:59 Tom Necas / www.garcy.net

Takze jde jednoznacne o fake a akci treti osoby, se ZOO nema tenhle "trapny cerny ctverec" nic spolecneho.

27. 1. 2010 16:56 Tom Necas / www.garcy.net

Ja osobne jsem tento cerny ctverec potkal na narodni tride v praze, a bylo zcela evidentni, ze je na cityligtu prilepeny externe. stejne to vypada na to billboardu, vzdyt tam ani nesedi velikostne.
Takze z tohoto spise soudim ze je to akce zamerena bud proti ZOO Praha, nebo zkratka nejake treti osoby.
Stejne to potvrzuje i fakt, ze na strankach ZOO je logo (to novejsi pouze typo) pouzito take.
Vcetne odkazu http://www.zoopraha.cz/cs/o-zoo/clanky-o-zoo/marketing-a-media/rebrending-docasne-logo kdy napr na autobusech je pouzito docasne logo, protoze autobus asi jen tak nekdo touto "recesistickou" nalepkou neprelepi.

Takze rozhodne nejde o corporate ID




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.