Město Kuřim má nové logo
Město Kuřim získalo nové logo. Autorkou je mladá brněnská výtvarnice Miroslava Kolářová Šulcová, její návrh zvítězil ve veřejné soutěži v konkurenci 47 dalších.
Miroslava Kolářová Šulcová získala odměnu ve výši 30 tisíc korun a kontrakt na vypracování manuálu jednotného vizuálního stylu města. "S novým logem města začneme okamžitě pracovat. Postupně ho aplikujeme všude tam, kde je to vhodné, například na vizitkách, označení městských budov, orientačním systému radnice, městských autech či mobiliáři města," poznamenal kuřimský radní Drago Sukalovský (Kuřimská občanská liga). Současný heraldický znak Kuřimi pak bude časem využíván pouze při slavnostních a důstojných příležitostech.
Logotyp se sestává ze čtyř šipek, které jsou komponovány do tvaru křížku či čtverce s trojúhelníkovými výseky stran. Šipky jdoucí ze středu do čtyř stran poukazují na neustálý rozvoj města a současně naznačují křižovatku a rozcestník odkazující k turismu, dopravnímu napojení a okolní přírodě, která je zastoupená zelenou barvou. Zároveň v sobě tyto šipky obsahují i stylizovaný tvar domů, které vytvářejí v celkovém tvaru zjednodušený obraz náměstí – města – centra.
2. místo - Albert Krejčí, Jabko Design, Brno
3.-6. místo - Jan Jiskra, TYPO + Graphic Design Studio, Praha
3.-6. místo - Michaela Josková, Omega Design, Brno
3.-6. místo - Ing. arch. Tomáš Sitar, Atelier Tomson, Brno
Všechny přihlášené práce jsou prezentovány na výstavě, která potrvá do 21. června ve velkém sále kulturního domu v Kuřim.
Text je převzatá tisková zpráva, u které zatím samotné logo nebylo k vidění. Pokusíme se jej získat a doplnit.
Zdroj: www.regiony24.cz
O vyhlášení soutěže jsme psali zde.
Komentáře k článku
28. 4. 2011 08:45 Michal Hájek
Takto vypadá upravená varianta loga na základě podobnosti původní varianty s jiným logem:
http://www.kolarovasulcova.cz/kurim.php
24. 6. 2010 13:52 ?
11. 6. 2010 12:40 tom vild
4. 6. 2010 21:38 Isslander Charlie
Pokud se zaměřím na profesionálnost, nemluvím z větru, sám tvořím písma, tvořím logotypy i webdesign, postprodukci a 3D etc., jedna věc je pro mě důležitá, být si vždy unikátností toho všeho 100% jistý a to jsem vždy když vím, že ta myšlenka pro ať už logo či jiný design vznikla ve mně, to co vzniklo tady, to je prostě tak profláklý symbol, který pastelkou nakreslí každé dítě, že to jinak dopadnout nemohlo, tak se prosím zdržte těchto soudů a zamyslete se nad tím, že tohle opravdu není nic světoborného ani by to nemělo dostávat appri na behance a podobně, tohle je věc stejně banální jako chleba.
V žádném případě neurážím autorku ani ji nechci edukovat ale ve značné míře si myslím, že tento logotyp je opravdu zoufalý, ať už vemu v potaz logo, s kterým se zase tak kreativně pracovat nedá a povšimnu si typeface, což je prostě klasický font, který nikoho bez loga neposadí na prdel.
3. 6. 2010 13:37 tomflidr
3. 6. 2010 13:29 Tom Flídr
to logo je fakt špička!
Taky bych rád měl tak propracováný koncept přístupu k nějakému grafickému nápadu. Obhajoba ideje se mi velice líbila:
http://www.regiony24.cz/11-86508-mesto-kurim-ma-nove-logo
Velice se mi líbí že jde logo nakreslit jedním tahem - myslím že je fajn, když je logo schopné sdělit svůj obsah/význam/významy jednoduše a rychle.
A a a o tom to je:o)
Vůbec bych nebral vážně grafiky, vyjadřující se o logách podle toho, kolik jim zabere hodin to vytvořit v illustratoru. Vidím v tom myšlenku začínajícího středoškoláka, který si sám udělá závěr na profesi grafika - kdy jsem nejlepší tehdy, když umím nejlépe ovládat svůj software či nejlépe využít všechny jeho features. Nekteré názory tu tím zavání.
Škoda že jsem nečetl i podobné obhajoby k ostatním návrhům, ale nápad stylyzovat "hezky" písmenko "K" mi přijde málo.
...nebo nápad "OKuřim" ? "Ok, já kouřim?" || OK kuřim; ten jsem taky nepochopil.
Držím Ti palce v řízení shody podobnosti s logem realitky, snad realitka neplánuje expandovat do Kuřimi.
Pro ostatní účastníky diskuse:
Mirku Šulcovou Kolářovou osobně velice dobře znám, četl jsem názory o tom že je to plagiátorství nebo "inspirace", o miliónech log a pod...
Paní Kolářová by nidky žádnou takovou levárnu nedělala. Ani by se nijak "neinspirovala", kdyby to logo předem znala.
31. 5. 2010 14:29 peeny
29. 5. 2010 01:25 Magor
27. 5. 2010 16:27 Geograf
27. 5. 2010 14:57 Magor
Neměl bych, ale nedalo mě to :) tak nice day
26. 5. 2010 18:29 Michal Malina:.
"Stránky se ještě doslazují ..."
:-D
26. 5. 2010 16:08 bonbón design
25. 5. 2010 17:17 united people
25. 5. 2010 12:03 stope
____
Poté, co mé rozčilení z podobnosti log definitivně vyšumělo jsem se rozhodl tímto způsobem VEŘEJNĚ OMLUVIT autorce za svůj prvotní výrok k logu.
Uznávám, že k takto nešťastné shodě okolností mohlo dojít z důvodu užití velmi jednoduchého motivu, a proto cokoliv, co mohlo autorku, nebo kohokoliv s logem spojeného urazit, odvolávám.
____
A pro příště využiji jemnou autocenzuru v podobě HTML entit xD
HOWGH
25. 5. 2010 10:46 stope
@ Pepa - experimenty s bokehem ani celkový vzhled splash-page nemají v případě mého portfolia žádný speciální důvod - prostě se mi už (zase) nelíbil můj design a protože mám příliš mnoho práce a příliš málo času, nahradil jsem portfolio hříčkou v Ps...
25. 5. 2010 09:37 Pepa
ovšem pobavil jsem se nad další megastupidní explikací. nebo je to spíš k pláči?
stando, ten "bokeh efekt" je nevkusná prasečina už v originále. publikovat jeho repliku je pak zvěrstvo, prokazující absolutní absenci vkusu a kreativity - to byl záměr?
25. 5. 2010 09:19 Tomas Varil (",) tomasvaril.com (,")
O bokeh effectu uz radeji nemluvme, vase argumentace zacina byt zcestna ;) dulezite nam tom bylo hlavne to, ze autorku obvinujete, navic bez dukazu, z neceho, co vam osobne neni cizi...to, ze pro to mate nejake sve duvody, kdy se to muze a kdy ne, je smesne! Jednoduse receno, krast a kopirovat by se nemelo nic, at uz je to zadarmo, nebo nebo si za to nechate platit...
HOWGH
25. 5. 2010 06:51 stope
Na rozdíl od toho, logo většinou JE unkát a navíc může (a v tomto případě tuším i je) chráněno registrovanou ochrannou známkou...
Takové věci tady ale spoustě lidí nevím proč nedochází...
24. 5. 2010 23:54 Petr Vytiska
Je treba si uvedomit, ze v tomhle problemu existuje obrovsky paradox!! Kazdej designer a grafik, ktery chce mit prehled o konkurenci a existenci vsemoznych log, musi projit tisice a tisice materialu. Tim ale nasava trendy a idee a jeho tvorba pak logicky nese podobne znaky.
Designer, ktery se tomuto chce ubranit, chce mit cisty mozek a neovlivneny postoj k navrhu, pak logicky zase riskuje, ze udela vec podobnou necemu jinemu, aniz by o tom vubec sam vedel.
Rozumim tomu, ze se logo nekomu nelibi. Ja osobne take nemam moc rad loga tohoto typu. Ale to prece neni vubec podstatne.
Podstata veci je jinde a myslim, ze to natukl uz pan Veverka. Grafik ci designer je pouze soucast celeho procesu. On je pouze prostredek ke zhmotneni neurcitych predstav klienta. Pokud je klient zastoupen porotou, pak prece ona sama vi, co presne chce ci nechce, ona si vybira a tim padem to rozhodnuti lezi na ni. Grafik ci designer klientovi (porote) pouze predklada svuj nazor ve forme navrhu toho, jak by podle neho melo idealni logo vypadat, ale pokud by si klient vybral velky ruzovy puntik na strakatem poli, pak nikdo nemuze rict pul slova. A uz vubec ne jakkoli napadat autora!!! On prece perfektne vystihl prani klienta, protoze jeho praci si klient vybral. A to, ze se to nekomu nelibi, je pro celou vec absolutne nepodstatne...
24. 5. 2010 23:35 Tomas Varil (",) tomasvaril.com (,")
Svoji "splash-page" sice neprodavate nic komercne, ale zas timto zpusobem prodavate predevsim sam sebe...coz nekomu muze stacit k tomu, aby vas odsoudil stejne tak, jako vy odsuzujete autorku vitezneho navrhu...
24. 5. 2010 23:15 stope
Jinak asi zatím nejhodnotnější příspěvek do diskuze - za takové se samozřejmě nedají počítat dětinské útoky některých příslušnic "slabšího" pohlaví...
24. 5. 2010 21:51 Tomáš Vařil (",) tomasvaril.com (,")
24. 5. 2010 20:47 iva
jen v případě, když nimi prezentujete sám sebe a hlavně když je neprodáváte?
No, musím souhlasit se Zuzanou Lehutovou...asi Vám (naštěstí) prodej nehrozí.
Co jste na kradené splash-page mohl zkazit, to jste pokazil..gratulace!!!
24. 5. 2010 20:32 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Nemám rád, když se argumentuje v konkrétních kauzách stylem: ty taky kradeš tak mlč.
Jen si myslím, že je rozdíl mezi krádeží a vytvořením dílá které už někde existuje. Tenhle tvar je pět čtverců otočených o pětačtyřicet stupnů a ve výsledku ořízlé dalším čtvercem. Takže všehovšudy šest čtverců. Jestli se dá z něčeho autorku obviňovat, tak z toho že zvolila tak jednoduchou konstrukci.
Ale, například já když se podívám do svých prací, zjistím, že velmi často taky používám dost jednoduché tvary, čtverce, kolečka. Asi by někdo z vás našel i u mě podobnost č shodu s již existujícím logem někde ve světě. A to jsem za některé věci zinkasoval daleko více než pár desítek tisíc.
Takže jsem zloděj? Nemám například ilegální software, nemám dokonce ani jeden stáhnutý film, ale občas navrhnu tvar, či prodám logo aniž bych měl stoprocentní jistotu, že náhodou stejná věc už někde neexistuje. To bych asi teda měl jít sedět.
____________________________________________________________
Tohle celé ukazuje na úplně jiný problém, o kterém se pojďme bavit. A sice to, že jsme uvízli v klišé a banalitě určitého jednoho typu řešení. Jako kdyby město nemohlo mít identitu postavenou na něčem uplně jiném.
Kdo řekl, že vizuální styl stojí a padá s logem? Vždyt i tento příklad ukazuje, že logo jako identifikační prvek nestačí a selhává. Ale to je jen začátek. Celý způsob toho jak dnes obalujeme města logama mě příjde ulítlej. Vzniká tu jedna šablona jednoho přístupu kterou nalepíme na všechno jako univerzální řešení. Nefunguje to. Stejně to ignorujeme. Komunikace subjektu jako je například město nemusí být vůbec podmíněno něčím jako je logo. Proč taky?
Já vidím už samotný problém v tom, že se vypisují soutěže na LOGO města. To je podle mě hloupost. Já jako město, bych mnohem více ocenil, kdyby mě někdo navrhnul řešení, které opravdu pokryje mojí potřebu. Ty města dnes žádají loga, protože je někdo hloupě naučil že logo to vyřeší. Není to pravda.
24. 5. 2010 20:10 Zuzana Lehutová
podle značně originálního počinu dle tutorialu a vcelku dost nevkusné práce s fontem soudím, že jste možná neprodal vůbec nic a pokud ano, tak nešlo o práci zrovna dvakrát kvalitní nebo bůhvíjak originální.
Pochybuji, že by autorka odeslala toto logo do soutěže s vědomím, že originál nikdo neobjeví. To by byla úplně blbá, což není. Její práce v portfoliu vykazuje známku vyšší míru inteligence a vkusu, než prokazujete Vy ve svých zapšklých komentářích.
24. 5. 2010 20:03 stope
24. 5. 2010 19:50 stope
Docela se dívím, že hned třetí příspěvek v diskuzi dokázal najít shodný (podle někoho podobný) symbol v existujícím logu jiného subjektu. Autorka ne? Já myslel, že logo designéři se prioritně snaží vytvořit unikátní dílo... No tak asi ne...
@ Aleš, jak jsem již psal autorce - celá věc byla podle mně dostupných informací postoupena českému zastoupení společnosti Knight Frank, tak jsem zvědav, co z toho vyleze. Nejsem samozřejmě soudce ani právník v oboru autorského práva, za svým názorem si ale stojím =)
24. 5. 2010 17:40 aleš
Zákon č. 40/2009 Sb. Trestní zákoník, § 184 - Pomluva, § 345 – Křivé obvinění
některé příspěvky jsou strašně drzé, jako např. standův
24. 5. 2010 17:13 iva
a hned vzápětí by měl přestat házet špínu na druhé, zvlášť když ji má sám na hlavě.
24. 5. 2010 15:59 Tomáš Vařil (",) tomasvaril.com (,")
http://www.freelancedesign.cz/
X
http://abduzeedo.com/awesome-digital-bokeh-effect-photoshop
http://abduzeedo.com/colorful-bokeh-effect-pixelmator
24. 5. 2010 11:19 davidkotulan
23. 5. 2010 23:14 stope
Pro "grafičku" zřejmě nebylo nic jednoduššího, než vybrat logo geograficky dostatečně vzdálené firmy, trochu ho přebarvit a pak vymyslet hooodně pokulhávající popis - takové infantilní nesmysly už jsem dlouho nečetl...
Gratuluji městu Kuřim (ještě, že tam nebydlím) a hlavně VIVAT českému zlodějství, zase jednou vyhrálo...
23. 5. 2010 19:54 abstak
23. 5. 2010 18:15 off topic
21. 5. 2010 17:27 Wein
21. 5. 2010 15:55 Tomáš Vařil (",) tomasvaril.com (,")
21. 5. 2010 15:48 áj
když udělám logo OPAVA!!! tak se dejme tomu k ostravě proklikám
ale na PARDUBICE!!! už je to krátký :D
http://www.tineye.com/search/5a588bddceacd09d92cd5f9ba64024a01bdcda7e
http://www.tineye.com/search/2d5528e13fa2b868f2a6b02e2528b91aa0bac486
....ani takovou zajetou značku jako je ČSOB to nenajde, když uříznu písmennou zkratku...
http://www.tineye.com/search/8b12ee83954c93b29b1679de0945454435fc9419
/mimochodem tak podobnost iniciálů je až nuvěřitelná...?!/
21. 5. 2010 15:34 Roxx
21. 5. 2010 14:29 Ondřej | trueblue.cz
21. 5. 2010 13:57 jakub / variable.cz
Nicméně spásu to určitě zatím nepřinese, na logo Kuřim mi to nic nenašlo (ani když jsem z něj odpreparoval text).
Ale když si to vyzkoušíte třeba s logem adidas - http://www.tineye.com/search/d96fe903d6c0d1b72d14b45c52c95b01f3cd1ae0 - a kouknete na poslední stránky obrázků které to vyhledalo, zjistíte že to najde i loga adidas různě deformovaná či ořezaná, takže použít se to dá - ovšem pokud vám to nic nenajde, neznaméná to, že podobné logo není...
21. 5. 2010 13:10 David
Většinou se provádějí rešerše z té oblasti, ve které se pohybuje i zákazník. Protože mít podobné logo ve stejné oblasti je ještě větší průšvih.
Nikdo samozřejmě nemůže obsáhnout všechna loga na světě. Ovšem v tomto případě ty tvary hodně připomínají baráčky, takže bych si rešerši mezi realitkami určitě provedl.
Osobně to řeším buď přes zmiňovaný brandsoftheworld.com nebo prostě přes google. Kdysi jsem viděl koncept, že se chystá vyhledávač obrázků na základě obsahu. Je to myšleno na vyhledávání zneužitých fotografií, ale pro grafiky by to byl velký přínos právě v oblasti hledání podobností.
21. 5. 2010 13:09 Tomáš Vařil (",) tomasvaril.com (,")
Najít podobné logo není vůbec snadné, v lepším případě Vás na to někdo upozorní, v horším případě, což se stalo mně osobně se o tom dozvíte až ve chvíli, kdy máte hotový vizuální styl a máte podanou žádost o registraci ochranné značky a někdo podá námitku. Mě podala námitku jakási firma z Malaysie, o které jsem neměl ani tušení. Neměli ani webové stránky, ale měli dříve zaregistrované podobné logo. Možnost, že pak spor vyhrajete je prakticky nulová. Kdo dřív přijde, dřív mele...
21. 5. 2010 12:57 eidam
21. 5. 2010 12:19 Lenka Pužmanová
21. 5. 2010 11:50 Tom Nečas Garcy Vizu /garcy.net
21. 5. 2010 10:06 Honza
20. 5. 2010 23:33 Michal Malina:.
Nemyslím si, že by Veverka byl mimo. Mimo jsi spíš ty a to na entou. Nemůžu říct, že nechápu tvoje jednání. Je mi to totiš naprosto jasné. To co píšeš je pouze obyčejná provokace kde plácáš nesmysly a čekáš na agresivní reakce ostatních za účelem pobavit se. Chápu, že pod takový hnůj co jsi napsal by se mohl podepsat pouze blázen a dokážu si představit jaký to musí být pro tebe adrenalin, když ty sračky píšeš :)
20. 5. 2010 23:28 DN
20. 5. 2010 22:14 ente
20. 5. 2010 21:53 Lukas Veverka | www.parasite.cz
nemáš v úmyslu nikoho urážet? takže nejenom že blbě anonymně plácáš, ale ještě ke všemu lžeš:
ente: "všechny návrhy stojí za h+++o. je mi líto, ale to není krativita, ale garážové tvoření s corelem. živím se kreativní reklamou 15 let a vím o čem mluvím. někdo si koupí compa a corel. udělá nějaký stupidní výtvor a prezentuje to nekvalifikovanému zákazníkovi a obě strany tomu říkají LOGO! stupidpeople! "
v jednom příspěvku jsi pozurážel a poplival jak autory log, tak klienta...
15 let se živíš kreativní reklamou a nejsi schopen se pod své zvratky ani podepsat? to bude asi tím sebevědomím :) Tohle je typické a vídáme to tu celkem často. Opakuje se to jak přes kopírák naprosto pravidelně. Příjde hňup, napíše zlý urážlivý text, bez jakékoliv přidané hodnoty, a když se proti nim někdo ozve, tak se oháněj upřímností a Xlety v byznysu...
20. 5. 2010 21:37 Tomáš Vařil (",) tomasvaril.com (,")
PS: zvláštní nikoho jsem nejmenoval...
20. 5. 2010 21:27 ente
20. 5. 2010 20:56 Tomáš Vařil (",) tomasvaril.com (,")
Spousta lidí si totiž mylně myslí, že demokracie jim umožňuje plkat kdekoliv cokoliv, ale to není pravda!
20. 5. 2010 20:10 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Ale nezakazoval bych jim účast v diskuzi. Obecně jsem proti zákazům.
Věřím, že se proti takovým věcem dá bojovat jediným způsobem. Že se budeme podepisovat. Čím více nás bude, tím více se exoti typu ente atd tu budou cítit nepatřičně.
20. 5. 2010 19:57 Tomáš Vařil (",) tomasvaril.com (,")
Co se mi poslední dobou velmi nelíbí, je množící se fenomén anonymních kritiků. Někteří lidé, by měli mít skutečně zakázáno vyjadřovat svůj názor veřejně a ještě navíc anonymně...copak se slušnost ve společnosti už definitivně vytratila?
20. 5. 2010 12:06 Sukalovský, město Kuřim
20. 5. 2010 11:48 jakub / variable.cz
A jinak, no, vítězné logo (ani žádná další) mě moc neoslovuje, spíš vůbec, ale pokud se to dobře rozpracuje, jako vyslovený propadák bych to neviděl...
20. 5. 2010 09:23 radeq
A k vybranemu logu. Mno ja nevim mi prijde takove neoriginalni a neni to tim ze by ten symbol mela nejaka realitka na druhem konci sveta ale asi proto ze takovych symbolu je mraky... ja v tom nevidim nic jen snad ,,domecky,, ?
No proste to je dalsí ogo které ani nenadchne ani neurazí.
20. 5. 2010 00:14 vitT
http://www.facebook.com/photo.php?pid=31193337&l=79f9600bb2&id=1410401489
19. 5. 2010 23:10 E.Králová
19. 5. 2010 23:04 ente
19. 5. 2010 22:53 E.Králová
19. 5. 2010 22:40 ente
19. 5. 2010 21:20 E.Králová
19. 5. 2010 19:07 pedro
19. 5. 2010 17:18 Michal Hájek
19. 5. 2010 17:09 DN
19. 5. 2010 17:07 pipe
Díky za tu skupinu. Mohlo by to být zajímavé srovnání...
Je prosím možno loga zaslat např. na nějaký mail - pro ty, kteří nemají vlastní profil na Držkoknize? Jak je tam jinak přidat? Zkoušel jsem to formou vzkazu, neznám ovšem výsledek...
Hňidopich:
Za kritikou nemusejí být nutně osobní problémy a mindráky - argumentovaná kritika je naopak žádoucí a prospěšná. A jinak jde o Kuřim, ne Kouřim...
19. 5. 2010 16:51 Hňidopich
19. 5. 2010 16:49 Hňidopich
Vybrany logotyp se mi libi, a vubec mi nevadí, že je podobný značce nějaký realitni kanceláři nebo kdesi cosi. A silně pochbuju, že by mohla někdy působyt v Kouřimi. Věřím, že po rozpracování kompletního CID zaměnitelnost vyprchá.
A všem zdejším hnihopichům bych rád sdělil, pokud máte osobní problémy, třebaže vás přítelkyně podvádí, nejste úspěšní, máte malé přirození, jste tlustý, ošklivý a nikdo vás nechce, nemáte nápady a nebo vás prostě baví někoho jen tak srážet, tak vám drahouškové pomůže psyhiatr a nebo se spíš zabijte! Kdo by vás tak mohl kdy pochopit. Leda tak jogurt.
Jestli stále čte tuto diskuzi paní Miroslava Kolářová Šulcová, Vám přeji mnoho úspěchů. Vaše portfolio mě baví, především ty dva zabalený v igelitu. Krásné práce! A hlavně se nezabijte.
19. 5. 2010 16:48 Hňidopich
Vybrany logotyp se mi libi, a vubec mi nevadí, že je podobný značce nějaký realitni kanceláři nebo kdesi cosi. A silně pochbuju, že by mohla někdy působyt v Kouřimi. Věřím, že po rozpracování kompletního CID zaměnitelnost vyprchá.
A všem zdejším hnihopichům bych rád sdělil, pokud máte osobní problémy, třebaže vás přítelkyně podvádí, nejste úspěšní, máte malé přirození, jste tlustý, ošklivý a nikdo vás nechce, nemáte nápady a nebo vás prostě baví někoho jen tak srážet, tak vám drahouškové pomůže psyhiatr a nebo se spíš zabijte! Kdo by vás tak mohl kdy pochopit. Leda tak jogurt.
Jestli stále čte tuto diskuzi paní Miroslava Kolářová Šulcová, Vám přeji mnoho úspěchů. Vaše portfolio mě baví, především ty dva zabalený v igelitu. Krásné práce! A hlavně se nezabijte.
19. 5. 2010 16:45 Hňidopich
Vybrany logotyp se mi libi, a vubec mi nevadí, že je podobný značce nějaký realitni kanceláři nebo kdesi cosi. A silně pochbuju, že by mohla někdy působyt v Kouřimi. Věřím, že po rozpracování kompletního CID zaměnitelnost vyprchá.
A všem zdejším hnihopichům bych rád sdělil, pokud máte osobní problémy, třebaže vás přítelkyně podvádí, nejste úspěšní, máte malé přirození, jste tlustý, ošklivý a nikdo vás nechce, nemáte nápady a nebo vás prostě baví někoho jen tak srážet, tak vám drahouškové pomůže psyhiatr a nebo se spíš zabijte! Kdo by vás tak mohl kdy pochopit. Leda tak jogurt.
Jestli stále čte tuto diskuzi paní Miroslava Kolářová Šulcová, Vám přeji mnoho úspěchů. Vaše portfolio mě baví, především ty dva zabalený v igelitu. Krásné práce! A hlavně se nezabijte.
19. 5. 2010 13:25 Michal Malina:.
19. 5. 2010 13:15 n.klepackova
Skupina je otevřená, takže loga můžou zveřejnit všichni. Aspoň smekneme před někým šikovným a zakroutíme hlavou nad výběrem.
zde odkaz na skupinu na facebooku s názvem LOGO města Kuřim
http://www.facebook.com/group.php?gid=122339111122660&v=photos&ref=search#!/group.php?gid=122339111122660&v=wall&ref=search
19. 5. 2010 13:12 pipe
Ještě větší zklamání jsem zažil se soutěží PID - Kuřim ale podmínkami i porotou dávala šanci na lepší výsledek (celkový, ne můj osobní :o).
Průšvih s existujícím logem realitky je samostatnou kapitolou. Jistě, není to jako Apple nebo Misthubishi, přesto jde o velkou firmu s celosvětovou působností vč. ČR. Vítězné logo si budou muset nechat s archivu, obávám se....
19. 5. 2010 13:11 David Mrnustik
Zasilam linky:
Navrh A - http://marush.csmweb.net/temp/kurim_logo.jpg
- rimske cislice predstavuji vyznamne roky v historii mesta Kurim: 1226 - zalozeni Kurimi, 1785 - statut Městys, 1964 - statut Město
- cislice s nazvem mesta vytvari/buduji jakysi obdelnik - stavbu, symbolizujici rust a stabilitu mesta
Navrh B - http://marush.csmweb.net/temp/kurim_logo2.jpg
- to je spise takove "pocitove/hezke" nijak zvlast originalni logo - "Ano, Kurim je to mesto, kde je dobre a nekolikrat to potvrdim."
- barvy charakterizuji ekonomickou stabilitu (cervena), vodu-ricka Kurimka ci wellness centrum (modra), prirodu (zelena) a oranzova je doplnkova barva
19. 5. 2010 12:34 Jiří Novotný
19. 5. 2010 11:36 Michal Malina:.
19. 5. 2010 10:17 David Mrnustik
Vitezne samotne logotypy se znackou tezko hodnotit bez nahledu prikladu uziti celkove vizualni identity.
I presto mne vysledky celkove zklamaly. Chapu, ze financni odmena nebyla, pro ty lepsi profesionaly, natolik zajimava, aby se do souteze zapojily, skoda. Tak jsem trochu ocekaval urcitou "dravost", tvorivost nebo vetsi soutezivost mezi ostatnimi. Na netu preci existuje obrovske mnostvi ruznych manualu, prikladu, teorii a buhvi ceho, jak vytvorit neco "kreativnejsiho" a zaroven "koncepcne pouzitelneho". A to nepocitam spickove graficke softwary, knihy (Taschen, IndexBook apod.) nebo ruzne vyukove kurzy.
Chybi kvalita, vetsi vule, ... ?
Soutezni komise by mely byt svym vyberem a doporucenim take zodpovedny za urcitou obecnou uroven vysledku, ktere by ovlivnily dalsi posun smerem dopredu a mohly by vice motivovat ostatni. Ale kdyz se v teto soutezi podivam na ocenene ostatni prace (konkretne OKurim), tak me to primo urazi a zaroven nemotivuje ucastnit se dalsich soutezi (s touto, byt maximalne erudovanou, komisi). Mozna je to vtip, buhvi - OK, dobrejch deset tisic.
S podobnosti loga souhlasim s Lukasem Veverkou, take bych ocekaval upozorneni ze strany poroty. Ale v pripade loga australske spolecnosti bych to pochopil, nemuzeme prece znat vsechna loga na svete, ja ho taky videl az tady, po precteni jednoho z prispevku. To se proste stane a jsem zvadavy, jak se s tim autorka a mesto poperou.
Vitezce gratuluji a preji mnoho uspechu pri dalsi tvorbe.
P.S.
Jsem docela zvedavy na ty mozajky ve vizualnim stylu. Budeme mit moznost je casem videt na Vasich strankach pani Kolarova Sulcova?
19. 5. 2010 10:10 Karel
a podívejme se další rýpálek, který mluví o grafice, nezveřejní tu žádný link na jeho práci, aby nám tu tedy předvedl tu špičkovou kvalitu, opět typický zarytý adobák, který neuznává nic jiného... že by klasický zakomplexovaný čech?? V jiných diskuzích jistě uvádí kritiky na škodovky, pc, windows a zde na corel a jiné. Celkem úsměvné, že se vždy najde amatér ventilující svoje komplexy z malého....
19. 5. 2010 09:57 lh
http://artalkweb.wordpress.com/2010/05/17/vypujceny-design/#more-10289
19. 5. 2010 08:22 Tomáš Brousil
18. 5. 2010 23:25 roro
18. 5. 2010 23:19 roro
18. 5. 2010 23:15 ente
18. 5. 2010 23:10 bert
18. 5. 2010 23:07 ente
18. 5. 2010 22:58 Elis
18. 5. 2010 21:42 zbabělec
18. 5. 2010 20:40 Miroslava Šulcová
Ke kritikám a obviňování z plagiátorství zde veřejně a čestně prohlašuji, že jsem logo neokopírova. A níže uvedé logo jsem doposud neznala. Věřte, že takovou drzost, přijít do soutěže s cizím nápadem a ještě k tomu zaregistrovaným, bych neměla. Bohužel ani porota na žádnou podobnost neuozornila..
Celá situace se už řeší...
18. 5. 2010 20:36 bert
Mně už se ze všech těch kopečků a cestiček dělá zle. Kuřim se stuhou - stuhu v různých modifikacích najdeme poslední dobou ve všech knížkách typu "new logos", stačí zalistovat, tečka za slovem Kuřim je vykradená z loga vitra., jehož genialita spočívá v tom, že tam kromě tečky nic není, prostě firma Vitra, tečka. Vítězné logo se bude skvěle vyjímat na mateřských školkách, doporučuji vyrobit rovnou kostičky. Podobnost náhodná být podle mě může, možná bude dokonce nevinnější, než stuha a tečka. Okuřim se sice neúspěšně, ale aspoň pokusila o nějaký nápad, ok, by bylo fajn.
Omlouvám se za kritiku, mám z toho nějakou špatnou náladu.
Bert
18. 5. 2010 20:17 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Logo se logu Knightfrank podobá opravdu jako vejce vejci. :) Ale neházel bych vinu jen na autorku. To že si podobnosti nevšimla ona, se dá pochopit (je to uplně jiný segment, v čechách to není extra známé logo atd., máslo by měla na hlavě kdyby šlo o podobnost s logem jiného města třeba), smutný je, že tu podobnost neodhalila ani porota. Víc hlav víc ví. A zde to nepomohlo.
Teď je spíš otázka, jak se k tomu Kuřim postaví. To mě příjde zásadnější a důležitejší, než se vozit po autorce loga.
18. 5. 2010 19:13 Linda
A já se ptám, proč by se nemohlo stát, že ho paní nikdy neviděla? Navíc ani ten zmiňovaný poměr doopravdy stejný není... no nic, toto tu nemá cenu řešit ;) i když je to nešťastná podobnost...
Ale jinak myslím, že logo může fungovat dobře, akorát je podle mého názoru už přebarvíno...
No a ty "kopečky" by byly přecijenom o chlup originálnější.
18. 5. 2010 19:10 Tom
18. 5. 2010 18:10 petra
18. 5. 2010 16:56 stipsy
18. 5. 2010 16:19 lh
18. 5. 2010 15:17 cadis ATYPE
Verdikt, logo je sice slabe, ale zase s nim muzeme delat psi kusy. A misto Kurim muzete napsat cokoliv...
18. 5. 2010 14:12 Miroslava Šulcová
logo bylo koncipováno tímto způsobem i z důvodu využití v dalších aplikacích. Značka předurčuje systém mozajek, které z ní budou tvořeny a které také mají vytvořit hlavní podstatu vizuálu.
18. 5. 2010 13:50 áj
18. 5. 2010 13:46 yawn | inkink.cz
Btw: na tom webu v kolonce volná tvorba jsou parádní věci.
18. 5. 2010 13:43 áj
http://www.nemfm.cz/tiki-read_article.php?articleId=391
18. 5. 2010 13:19 Kanibal
18. 5. 2010 12:04 Tom Nečas Garcy Vizu /garcy.net
18. 5. 2010 11:41 Michaela Josková
18. 5. 2010 11:19 Drago Sukalovský, město Kuřim
18. 5. 2010 10:54 Michaela Josková
18. 5. 2010 10:26 ---
18. 5. 2010 09:36 pedro
viz např. nově i http://www.nadacepartnerstvi.cz/stromzivota/?sub=cnews&searchId=%28926%29
http://www.font.cz/logo/ostravske-divadlo-si-asi-vybralo.html
http://www.font.cz/logo/mikulovsko-s-novym-logem.html
atd.
18. 5. 2010 08:59 Dan Medek
18. 5. 2010 08:44 M3
18. 5. 2010 08:37 honza_iks
18. 5. 2010 08:33 Vojta Lungůj
18. 5. 2010 08:25 Áňa
18. 5. 2010 02:24 miri
já jsem z log poněkud na rozpacích.. moc se tedy ani jedno nelíbí, ale musí být příjemné dostat za skoro nic 10.000 : ).. gratuluji výhercům..
18. 5. 2010 00:26 Drago Sukalovský
18. 5. 2010 00:01 M3, www.martin3.cz
17. 5. 2010 23:56 M3, www.martin3.cz
17. 5. 2010 22:35 Ondřej | trueblue.cz
17. 5. 2010 22:27 nikol
17. 5. 2010 22:08 Lumír Kajnar
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/mesto-kurim-ma-nove-logo20100517.html
známe slavnějšího nositele podobné značky:
http://www.knightfrank.com.au/en
Tato slavná australská realitní kancelář působí i v Česku.
Nechci útočit na plagiátorství, které se momentálně řeší i na webu Unie grafického designu, ale spíše na jeden ze základních atributů tvorby a výběru nového loga – nezaměnitelnost. Může se lehce přihodit, že firma Knigh Frank vyvěsí na náměstí v Kuřimi plachtu s prodejem/pronájmem nemovitosti. Jak se budou tvářit radní? Autorce přeji, ať není značka realitky registrovaná v České republice.