Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Město Kuřim má nové logo

Město Kuřim získalo nové logo. Autorkou je mladá brněnská výtvarnice Miroslava Kolářová Šulcová, její návrh zvítězil ve veřejné soutěži v konkurenci 47 dalších.

Miroslava Kolářová Šulcová  získala odměnu ve výši 30 tisíc korun a kontrakt na vypracování manuálu jednotného vizuálního stylu města. "S novým logem města začneme okamžitě pracovat. Postupně ho aplikujeme všude tam, kde je to vhodné, například na vizitkách, označení městských budov, orientačním systému radnice, městských autech či mobiliáři města," poznamenal kuřimský radní Drago Sukalovský (Kuřimská občanská liga). Současný heraldický znak Kuřimi pak bude časem využíván pouze při slavnostních a důstojných příležitostech.

Logotyp se sestává ze čtyř šipek, které jsou komponovány do tvaru křížku či čtverce s trojúhelníkovými výseky stran. Šipky jdoucí ze středu do čtyř stran poukazují na neustálý rozvoj města a současně naznačují křižovatku a rozcestník odkazující k turismu, dopravnímu napojení a okolní přírodě, která je zastoupená zelenou barvou. Zároveň v sobě tyto šipky obsahují i stylizovaný tvar domů, které vytvářejí v celkovém tvaru zjednodušený obraz náměstí – města – centra.

2. místo - Albert Krejčí, Jabko Design, Brno

3.-6. místo - Jan Jiskra, TYPO + Graphic Design Studio, Praha

3.-6. místo - Michaela Josková, Omega Design, Brno

3.-6. místo - Ing. arch. Tomáš Sitar, Atelier Tomson, Brno

Všechny přihlášené práce jsou prezentovány na výstavě, která potrvá do 21. června ve velkém sále kulturního domu v Kuřim.

Text je převzatá tisková zpráva, u které zatím samotné logo nebylo k vidění. Pokusíme se jej získat a doplnit.

Zdroj: www.regiony24.cz

O vyhlášení soutěže jsme psali zde.


Komentáře k článku

28. 4. 2011 08:45 Michal Hájek

Škoda, že všechny informace časem vyšumí.

Takto vypadá upravená varianta loga na základě podobnosti původní varianty s jiným logem:
http://www.kolarovasulcova.cz/kurim.php

24. 6. 2010 13:52 ?

Prosím je něco nového?

11. 6. 2010 12:40 tom vild

an ijedno logo neni nic. je to tuna nesmyslu. ciste kvuli fottu je nejhezci o vitezne. ale vypovida spis o egu zastupitelu, nez o grafickem designu. a ten zbytek? hrozny.

4. 6. 2010 21:38 Isslander Charlie

Zuzana Lehutová: nicméně, musím podpořit pana Kalužu, nejde mi tak ani o jeho projev, či to zda někde udělal něco z tutoriálu, jde mi spíš o to, že v podstatě má pravdu, to že kýžená designérka vyhrála další z výběrovek ji nestaví do pozice inteligentního designéra či profesionála, nýbrž do pozice vyšší než je nižší průměrnost grafické komunity v ČR, takže bych poprosil o omluvu, jelikož právě vaše slova vedou k pohoršení nejen mě, ale myslím si, že i značné míry grafiků, kteří si vživotě nedovolí někde něco obšlehnout nebo vymyslet v jejím případě něco tak banálního, co může na světě již existovat v milionech ripoffů.

Pokud se zaměřím na profesionálnost, nemluvím z větru, sám tvořím písma, tvořím logotypy i webdesign, postprodukci a 3D etc., jedna věc je pro mě důležitá, být si vždy unikátností toho všeho 100% jistý a to jsem vždy když vím, že ta myšlenka pro ať už logo či jiný design vznikla ve mně, to co vzniklo tady, to je prostě tak profláklý symbol, který pastelkou nakreslí každé dítě, že to jinak dopadnout nemohlo, tak se prosím zdržte těchto soudů a zamyslete se nad tím, že tohle opravdu není nic světoborného ani by to nemělo dostávat appri na behance a podobně, tohle je věc stejně banální jako chleba.

V žádném případě neurážím autorku ani ji nechci edukovat ale ve značné míře si myslím, že tento logotyp je opravdu zoufalý, ať už vemu v potaz logo, s kterým se zase tak kreativně pracovat nedá a povšimnu si typeface, což je prostě klasický font, který nikoho bez loga neposadí na prdel.

3. 6. 2010 13:37 tomflidr

Btw. mají i ostatní loga někde svoji explikaci pro veřejnost? Stálo by to za to. Tahle diskuse by mohla být i o nich.

3. 6. 2010 13:29 Tom Flídr

Ahoj Miri,

to logo je fakt špička!
Taky bych rád měl tak propracováný koncept přístupu k nějakému grafickému nápadu. Obhajoba ideje se mi velice líbila:
http://www.regiony24.cz/11-86508-mesto-kurim-ma-nove-logo

Velice se mi líbí že jde logo nakreslit jedním tahem - myslím že je fajn, když je logo schopné sdělit svůj obsah/význam/významy jednoduše a rychle.
A a a o tom to je:o)

Vůbec bych nebral vážně grafiky, vyjadřující se o logách podle toho, kolik jim zabere hodin to vytvořit v illustratoru. Vidím v tom myšlenku začínajícího středoškoláka, který si sám udělá závěr na profesi grafika - kdy jsem nejlepší tehdy, když umím nejlépe ovládat svůj software či nejlépe využít všechny jeho features. Nekteré názory tu tím zavání.

Škoda že jsem nečetl i podobné obhajoby k ostatním návrhům, ale nápad stylyzovat "hezky" písmenko "K" mi přijde málo.
...nebo nápad "OKuřim" ? "Ok, já kouřim?" || OK kuřim; ten jsem taky nepochopil.

Držím Ti palce v řízení shody podobnosti s logem realitky, snad realitka neplánuje expandovat do Kuřimi.


Pro ostatní účastníky diskuse:
Mirku Šulcovou Kolářovou osobně velice dobře znám, četl jsem názory o tom že je to plagiátorství nebo "inspirace", o miliónech log a pod...
Paní Kolářová by nidky žádnou takovou levárnu nedělala. Ani by se nijak "neinspirovala", kdyby to logo předem znala.

31. 5. 2010 14:29 peeny

OT: skoda ze v Troubkach nevypsali soutez na nove logo. Mel bych horkeho kandidata na vitezstvi :) http://www.image-share.com/ijpg-267-136.html

29. 5. 2010 01:25 Magor

Zůstal jsem nepochopen, stejně jako loga :)

27. 5. 2010 16:27 Geograf

Kouřim neni Kuřim, jakuž bylo řečeno, Magore.

27. 5. 2010 14:57 Magor

Nechci hodnotit, kdo bez viny hoď kamenem, ale :) vítězné logo je spíše do zábavního parku a u druhé místo.. si nemůžu pomoci, to je stužka "vzpomínáme". Stužka + Kouřím = tečka.

Neměl bych, ale nedalo mě to :) tak nice day

26. 5. 2010 18:29 Michal Malina:.

> bonbón

"Stránky se ještě doslazují ..."

:-D

25. 5. 2010 12:03 stope

Veřejné prohlášení
____

Poté, co mé rozčilení z podobnosti log definitivně vyšumělo jsem se rozhodl tímto způsobem VEŘEJNĚ OMLUVIT autorce za svůj prvotní výrok k logu.

Uznávám, že k takto nešťastné shodě okolností mohlo dojít z důvodu užití velmi jednoduchého motivu, a proto cokoliv, co mohlo autorku, nebo kohokoliv s logem spojeného urazit, odvolávám.
____

A pro příště využiji jemnou autocenzuru v podobě HTML entit xD

HOWGH

25. 5. 2010 10:46 stope

@ Tomáš - ovšem logo Knight Frank chráněno je a o tom jsem psal =) Nemyslel jsem to obecně. Bokeh - jste opět absolutně mimo...

@ Pepa - experimenty s bokehem ani celkový vzhled splash-page nemají v případě mého portfolia žádný speciální důvod - prostě se mi už (zase) nelíbil můj design a protože mám příliš mnoho práce a příliš málo času, nahradil jsem portfolio hříčkou v Ps...

25. 5. 2010 09:37 Pepa

mně se ten symbol docela líbí, horší jsou barvy a ten nápis a jeho umístění. u tak jednoduchýho symbolu je téměř nemožný nenajít podobný logo jinde na světě.

ovšem pobavil jsem se nad další megastupidní explikací. nebo je to spíš k pláči?

stando, ten "bokeh efekt" je nevkusná prasečina už v originále. publikovat jeho repliku je pak zvěrstvo, prokazující absolutní absenci vkusu a kreativity - to byl záměr?

25. 5. 2010 09:19 Tomas Varil (",) tomasvaril.com (,")

2 stope: ale co to povidate!? Logo neni nikdy samo od sebe chraneno zadnou ochranou znackou, jedine cim je "chraneno", je mozna tak autorsky zakon a to je veliky rozdil. Zatimco autorsky zakon se s nadsazkou vztahuje temer na cokoliv, co vytvorite, ochrana znacka se vztahuje na jednu konkretni vec, ktera jeste navic musi splnovat urcita pravidla, musite si podat prihlasku a musite za to zaplatit pro CR(EU) tusim cca 5000 Kc, pro svet cca 10.000 Kc. A to ze prihlasku podate a zaplatite jeste nezarucuje, ze ochranna znacka bude schvalena a budete ji moci pouzivat. Prihlaska, jak uz tady bylo psano, se podava u UPV.

O bokeh effectu uz radeji nemluvme, vase argumentace zacina byt zcestna ;) dulezite nam tom bylo hlavne to, ze autorku obvinujete, navic bez dukazu, z neceho, co vam osobne neni cizi...to, ze pro to mate nejake sve duvody, kdy se to muze a kdy ne, je smesne! Jednoduse receno, krast a kopirovat by se nemelo nic, at uz je to zadarmo, nebo nebo si za to nechate platit...

HOWGH

25. 5. 2010 06:51 stope

@ Tomáš - ano, někomu to stačit může. Problém je v tom, že bokeh efekt dost dobře nemůže nikdo použít jako unikátní grafiku - za posledního půl roku jsem narazil asi na 500 webů, které ho využívají jako základní prvek své grafiky.

Na rozdíl od toho, logo většinou JE unkát a navíc může (a v tomto případě tuším i je) chráněno registrovanou ochrannou známkou...

Takové věci tady ale spoustě lidí nevím proč nedochází...

24. 5. 2010 23:54 Petr Vytiska

Ani ja uplne nechapu vsechna ta silna slova... Kdyz vezmu v uvahu kolik na svete existuje lidi, kteri se podileji na navrhovani jakkehokoli loga, kdyz vezmu v uvahu take aktualni trendy a v neposledni rade take samotnou podstatu loga, tedy snadnou zapamatovatelnost a tim padem maximalni jednoduchost, pak mi z toho vseho vyplyva, ze se proste musi nekde na svete objevit logo vice ci mene podobne jinym pracem. A pokud je zrovna podobne logu nejake velke spolecnosti, pak je to pech. Ale rozhodne to neznamena, ze je to kradez..

Je treba si uvedomit, ze v tomhle problemu existuje obrovsky paradox!! Kazdej designer a grafik, ktery chce mit prehled o konkurenci a existenci vsemoznych log, musi projit tisice a tisice materialu. Tim ale nasava trendy a idee a jeho tvorba pak logicky nese podobne znaky.
Designer, ktery se tomuto chce ubranit, chce mit cisty mozek a neovlivneny postoj k navrhu, pak logicky zase riskuje, ze udela vec podobnou necemu jinemu, aniz by o tom vubec sam vedel.

Rozumim tomu, ze se logo nekomu nelibi. Ja osobne take nemam moc rad loga tohoto typu. Ale to prece neni vubec podstatne.
Podstata veci je jinde a myslim, ze to natukl uz pan Veverka. Grafik ci designer je pouze soucast celeho procesu. On je pouze prostredek ke zhmotneni neurcitych predstav klienta. Pokud je klient zastoupen porotou, pak prece ona sama vi, co presne chce ci nechce, ona si vybira a tim padem to rozhodnuti lezi na ni. Grafik ci designer klientovi (porote) pouze predklada svuj nazor ve forme navrhu toho, jak by podle neho melo idealni logo vypadat, ale pokud by si klient vybral velky ruzovy puntik na strakatem poli, pak nikdo nemuze rict pul slova. A uz vubec ne jakkoli napadat autora!!! On prece perfektne vystihl prani klienta, protoze jeho praci si klient vybral. A to, ze se to nekomu nelibi, je pro celou vec absolutne nepodstatne...

24. 5. 2010 23:35 Tomas Varil (",) tomasvaril.com (,")

Sam jste si naletel! Tak se nechovejte ublizene...

Svoji "splash-page" sice neprodavate nic komercne, ale zas timto zpusobem prodavate predevsim sam sebe...coz nekomu muze stacit k tomu, aby vas odsoudil stejne tak, jako vy odsuzujete autorku vitezneho navrhu...

24. 5. 2010 23:15 stope

@ Lukáš - ale proč pořád někdo brání cizí práci, o které si stejně všichni myslíme to samé, jen tím, že útočí na někoho, koho tato extrémní podobnost rozhořčí (v tomto případě si všechno špatné vyžeru já, ale tak to v tom našem ČR-hnoji chodí).

Jinak asi zatím nejhodnotnější příspěvek do diskuze - za takové se samozřejmě nedají počítat dětinské útoky některých příslušnic "slabšího" pohlaví...

24. 5. 2010 21:51 Tomáš Vařil (",) tomasvaril.com (,")

2 Lukáš: Uhodil jste hřebík na hlavičku! ;)

24. 5. 2010 20:47 iva

...takže Stando, podle vás je v pořádku kopírovat či krást nápady jiných,
jen v případě, když nimi prezentujete sám sebe a hlavně když je neprodáváte?
No, musím souhlasit se Zuzanou Lehutovou...asi Vám (naštěstí) prodej nehrozí.
Co jste na kradené splash-page mohl zkazit, to jste pokazil..gratulace!!!

24. 5. 2010 20:32 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Hele, tohle se prostě stává i v lepších rodinách, že se něco takhle podobného udělá. Nevím přesně proč je krádež, když nakreslíš stejný obrázek a proč není krádež když si stáhneš film, hudbu nebo třeba fonty.

Nemám rád, když se argumentuje v konkrétních kauzách stylem: ty taky kradeš tak mlč.

Jen si myslím, že je rozdíl mezi krádeží a vytvořením dílá které už někde existuje. Tenhle tvar je pět čtverců otočených o pětačtyřicet stupnů a ve výsledku ořízlé dalším čtvercem. Takže všehovšudy šest čtverců. Jestli se dá z něčeho autorku obviňovat, tak z toho že zvolila tak jednoduchou konstrukci.

Ale, například já když se podívám do svých prací, zjistím, že velmi často taky používám dost jednoduché tvary, čtverce, kolečka. Asi by někdo z vás našel i u mě podobnost č shodu s již existujícím logem někde ve světě. A to jsem za některé věci zinkasoval daleko více než pár desítek tisíc.
Takže jsem zloděj? Nemám například ilegální software, nemám dokonce ani jeden stáhnutý film, ale občas navrhnu tvar, či prodám logo aniž bych měl stoprocentní jistotu, že náhodou stejná věc už někde neexistuje. To bych asi teda měl jít sedět.
____________________________________________________________


Tohle celé ukazuje na úplně jiný problém, o kterém se pojďme bavit. A sice to, že jsme uvízli v klišé a banalitě určitého jednoho typu řešení. Jako kdyby město nemohlo mít identitu postavenou na něčem uplně jiném.

Kdo řekl, že vizuální styl stojí a padá s logem? Vždyt i tento příklad ukazuje, že logo jako identifikační prvek nestačí a selhává. Ale to je jen začátek. Celý způsob toho jak dnes obalujeme města logama mě příjde ulítlej. Vzniká tu jedna šablona jednoho přístupu kterou nalepíme na všechno jako univerzální řešení. Nefunguje to. Stejně to ignorujeme. Komunikace subjektu jako je například město nemusí být vůbec podmíněno něčím jako je logo. Proč taky?

Já vidím už samotný problém v tom, že se vypisují soutěže na LOGO města. To je podle mě hloupost. Já jako město, bych mnohem více ocenil, kdyby mě někdo navrhnul řešení, které opravdu pokryje mojí potřebu. Ty města dnes žádají loga, protože je někdo hloupě naučil že logo to vyřeší. Není to pravda.

24. 5. 2010 20:10 Zuzana Lehutová

Pane Kalužo,
podle značně originálního počinu dle tutorialu a vcelku dost nevkusné práce s fontem soudím, že jste možná neprodal vůbec nic a pokud ano, tak nešlo o práci zrovna dvakrát kvalitní nebo bůhvíjak originální.

Pochybuji, že by autorka odeslala toto logo do soutěže s vědomím, že originál nikdo neobjeví. To by byla úplně blbá, což není. Její práce v portfoliu vykazuje známku vyšší míru inteligence a vkusu, než prokazujete Vy ve svých zapšklých komentářích.

24. 5. 2010 20:03 stope

Dodatek: asi bych po uplynutí počátečního rozhořčení volil jiná slova (zřejmě né tak silná, jako "krádež" - kdo taky dneska krade že? Dnes se každý inspiruje) - z opatrnosti a z obavy, protože dnes se dostanete k soudu za cokoliv =)

24. 5. 2010 19:50 stope

@ Tomáš a Iva - obávám se, že Vám unikl jeden podstatný fakt, já NEPRODAL kopii cizí práce za 30.000 + výše zmíněný kontrakt. Je mi jasné, že bokeh posazený na přechod je cliche, proto jsem si s ním pohrál jen jako splash-page =) Rozhodně bych neměl tu drzost jít s kopií na soutěž.

Docela se dívím, že hned třetí příspěvek v diskuzi dokázal najít shodný (podle někoho podobný) symbol v existujícím logu jiného subjektu. Autorka ne? Já myslel, že logo designéři se prioritně snaží vytvořit unikátní dílo... No tak asi ne...

@ Aleš, jak jsem již psal autorce - celá věc byla podle mně dostupných informací postoupena českému zastoupení společnosti Knight Frank, tak jsem zvědav, co z toho vyleze. Nejsem samozřejmě soudce ani právník v oboru autorského práva, za svým názorem si ale stojím =)

24. 5. 2010 17:40 aleš

být autorkou loga, tak už dávno šáhnu po tomhle:
Zákon č. 40/2009 Sb. Trestní zákoník, § 184 - Pomluva, § 345 – Křivé obvinění

některé příspěvky jsou strašně drzé, jako např. standův

24. 5. 2010 17:13 iva

Taky si myslím, že by se měl pan Standa Kaluža zamyslet hlavně sám nad sebou
a hned vzápětí by měl přestat házet špínu na druhé, zvlášť když ji má sám na hlavě.

24. 5. 2010 15:59 Tomáš Vařil (",) tomasvaril.com (,")

2 stope: trochu silná slova ne!? Obzvlášť, když sám využíváte inspiraci od jiných ;-) logo není moc originální, to je pravda, proto již podobné existuje, ale obviňovat autorku z kradení, je příliš, zvlášť když to nemáte jak dokázat! Buď mlčte a nebo se nechovejte populisticky ;-)

http://www.freelancedesign.cz/

X

http://abduzeedo.com/awesome-digital-bokeh-effect-photoshop
http://abduzeedo.com/colorful-bokeh-effect-pixelmator

24. 5. 2010 11:19 davidkotulan

Taky jsem se na soutěž chystal, ale nakonec jsem z toho sešel. Ale když pozoruju co se dostalo do popředí zájmu, měl jsem se zůčastnit. Koukal jsem že jako jediny bych použil jako logo část heraldického znaku, který je sám o sobě dost inspirativní.

23. 5. 2010 23:14 stope

Zase krásný případ ukradeného loga =) škoda, že vyhrálo...

Pro "grafičku" zřejmě nebylo nic jednoduššího, než vybrat logo geograficky dostatečně vzdálené firmy, trochu ho přebarvit a pak vymyslet hooodně pokulhávající popis - takové infantilní nesmysly už jsem dlouho nečetl...

Gratuluji městu Kuřim (ještě, že tam nebydlím) a hlavně VIVAT českému zlodějství, zase jednou vyhrálo...

23. 5. 2010 19:54 abstak

zmysel to nema pretoze ma to nezaujima a pisem to zato, ze sa tu mozno zbytocne flooduje ;-)

23. 5. 2010 18:15 off topic

1234:4647 dosledne ignorujem a cokolvek mI tu odkazovat nema zmysel. telefon, mail, zvoncek, alebo nic. uz som to vravel.

21. 5. 2010 17:27 Wein

Ohledně podobných či totožných značek: jsou značky chráněné (registrované) a nechráněné. Má smysl se bavit o značkách neregistrovaných? Pro registrované pak existuje - mimo jiné - tzv. Vídeňská dohoda o mezinárodním třídění obrazových prvků ochranných známek. Na stránkách Úřadu průmyslového vlastnictví (www.upv.cz) lze pomocí různě strukturovaných požadavků prohledávat databáze chráněných značek. Někdy je to pracnější - databáze nabídne mnoho set obrázků - jindy jednodušší s pár sty registrací, ale vždy se to vyplatí, máte přehled o logách, obalech, tvarech aj., jejichž podobě se radno vyhnout - anebo se naopak inspirovat, lze se učit i chybami druhých. Tož tak. Jinak samozřejmě duch si létá zcela nezávisle nad vodami kyberprostoru, kde zmíněné mezinárodní databáze jsou jen drobnou částečkou celku...

21. 5. 2010 15:55 Tomáš Vařil (",) tomasvaril.com (,")

2 Ondřej: o tom vím, to byl vlastně záměr, člověk, který si přál ten monogram je velký fanda RF :-)

21. 5. 2010 15:48 áj

..tak jak mě zprvu nadchlo zmÍněné obsahové vyhledávátko, tak mě hnedle zas zklamalo... to najde opravdu jen kompletní identické tvary :(
když udělám logo OPAVA!!! tak se dejme tomu k ostravě proklikám
ale na PARDUBICE!!! už je to krátký :D

http://www.tineye.com/search/5a588bddceacd09d92cd5f9ba64024a01bdcda7e

http://www.tineye.com/search/2d5528e13fa2b868f2a6b02e2528b91aa0bac486


....ani takovou zajetou značku jako je ČSOB to nenajde, když uříznu písmennou zkratku...

http://www.tineye.com/search/8b12ee83954c93b29b1679de0945454435fc9419

/mimochodem tak podobnost iniciálů je až nuvěřitelná...?!/

21. 5. 2010 15:34 Roxx

Ja si nemôžem pomôcť ja žerem OKUŘIM...Okuř mi ho krásko

21. 5. 2010 14:29 Ondřej | trueblue.cz

to Tomáš Vařil: Nic ve zlém, zkouknul jsem náhodou Vaše portfolio a praštil mě do očí tento monogram - http://tomasvaril.com/#/friends-father-shirt-monogram. Jistý, celkem známý tenista používá totiž podobný: https://www.rogerfederershop.com/en/shop/detailansicht/procat/roger-wear/prod/rogers-rf-ausruestung.html

21. 5. 2010 13:57 jakub / variable.cz

Onen koncept vyhledávání obrázků podle obsahu, zmiňovaný v komentáři pode mnou, je k nalezení zde: http://www.tineye.com/

Nicméně spásu to určitě zatím nepřinese, na logo Kuřim mi to nic nenašlo (ani když jsem z něj odpreparoval text).

Ale když si to vyzkoušíte třeba s logem adidas - http://www.tineye.com/search/d96fe903d6c0d1b72d14b45c52c95b01f3cd1ae0 - a kouknete na poslední stránky obrázků které to vyhledalo, zjistíte že to najde i loga adidas různě deformovaná či ořezaná, takže použít se to dá - ovšem pokud vám to nic nenajde, neznaméná to, že podobné logo není...

21. 5. 2010 13:10 David

to: Lenka
Většinou se provádějí rešerše z té oblasti, ve které se pohybuje i zákazník. Protože mít podobné logo ve stejné oblasti je ještě větší průšvih.
Nikdo samozřejmě nemůže obsáhnout všechna loga na světě. Ovšem v tomto případě ty tvary hodně připomínají baráčky, takže bych si rešerši mezi realitkami určitě provedl.
Osobně to řeším buď přes zmiňovaný brandsoftheworld.com nebo prostě přes google. Kdysi jsem viděl koncept, že se chystá vyhledávač obrázků na základě obsahu. Je to myšleno na vyhledávání zneužitých fotografií, ale pro grafiky by to byl velký přínos právě v oblasti hledání podobností.

21. 5. 2010 13:09 Tomáš Vařil (",) tomasvaril.com (,")

2 Lenka: ověřovat se dá teoreticky u úřadu průmyslového vlastnictví (pouze v tom případě že si někdo registroval ochranou značku, či užitý vzor), problém je ale v tom, že prakticky nelze vyhledávat podle loga, což je grafikovi k ničemu. Další možností by mohly být logobanky a servery typu logo lounge, logo faves, logo sauce, logo pond a logo of the day. ÚPV má ale databázi ochranných značek a užitých vzorů pro ČR a EU a má i odkazy na světové databáze.

Najít podobné logo není vůbec snadné, v lepším případě Vás na to někdo upozorní, v horším případě, což se stalo mně osobně se o tom dozvíte až ve chvíli, kdy máte hotový vizuální styl a máte podanou žádost o registraci ochranné značky a někdo podá námitku. Mě podala námitku jakási firma z Malaysie, o které jsem neměl ani tušení. Neměli ani webové stránky, ale měli dříve zaregistrované podobné logo. Možnost, že pak spor vyhrajete je prakticky nulová. Kdo dřív přijde, dřív mele...

21. 5. 2010 12:57 eidam

pre znacky je minimalne http://www.brandsoftheworld.com/

pre mesta netusim.

21. 5. 2010 12:19 Lenka Pužmanová

Mám otázku - možná, že už se tu někde na ni odpověď nachází, ale přesto: Jak si může grafik ověřovat, jestli to, co právě navrhl, už není někde jinde na světě? Existuje nějaká databáze log a značek, kde je lze vyhledávat podle tvarů, barev, písma...? Děkuji za odpověď. Věřím, že většina autorů záměrně nekopíruje už existující loga, jen se k nim zrovna nedostane, že už něco takového někdo udělal.

21. 5. 2010 11:50 Tom Nečas Garcy Vizu /garcy.net

typicky pruser s logem (logy), typicka diskuse, typicti anonymove, typicky veverka

21. 5. 2010 10:06 Honza

2 ENTE: Cítím z tebe ryzí čecháčkovství. Nezúčastněně stát stranou, vyčkávat, stagnovat, pak vyskočit a urážet, kritizovat a sebe arogantně povyšovat nad ty, co měli "minimálně" snahu a něco, co tobě nejspíš zcela chybí. To všechno skrytě, v anonymitě... Je mi z tebe smutno.

20. 5. 2010 23:33 Michal Malina:.

> ente

Nemyslím si, že by Veverka byl mimo. Mimo jsi spíš ty a to na entou. Nemůžu říct, že nechápu tvoje jednání. Je mi to totiš naprosto jasné. To co píšeš je pouze obyčejná provokace kde plácáš nesmysly a čekáš na agresivní reakce ostatních za účelem pobavit se. Chápu, že pod takový hnůj co jsi napsal by se mohl podepsat pouze blázen a dokážu si představit jaký to musí být pro tebe adrenalin, když ty sračky píšeš :)

20. 5. 2010 23:28 DN

Tyhle diskuze jsou zde proto, že každý anonymní vůl zde může spást svou trávu a napsat svůj názor, výhoda toho je že na to můžeš reagovat nebo nemusíš. Je to na tobě, a jestli se zdá nějaký názor špatný a neinteligentní tak na něho nereaguj a je to...Ostatně kdyby se tyto diskuze měly stát neanonymními, bylo by zde asi mnohem méně příspěvků...a to jak kvalitních tak těch pošetilých

20. 5. 2010 22:14 ente

veverka - tahle diskuze je o logu města kuřim, a ne o tom kdo co tady napsal. jseš mimo a vzal jsi tuhle diskuzi moc osobně. Neřeš to.

20. 5. 2010 21:53 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Neumím snést kritiku? Nevšimnul jsem si že by někdo zde kritizoval mojí práci.

nemáš v úmyslu nikoho urážet? takže nejenom že blbě anonymně plácáš, ale ještě ke všemu lžeš:
ente: "všechny návrhy stojí za h+++o. je mi líto, ale to není krativita, ale garážové tvoření s corelem. živím se kreativní reklamou 15 let a vím o čem mluvím. někdo si koupí compa a corel. udělá nějaký stupidní výtvor a prezentuje to nekvalifikovanému zákazníkovi a obě strany tomu říkají LOGO! stupidpeople! "

v jednom příspěvku jsi pozurážel a poplival jak autory log, tak klienta...
15 let se živíš kreativní reklamou a nejsi schopen se pod své zvratky ani podepsat? to bude asi tím sebevědomím :) Tohle je typické a vídáme to tu celkem často. Opakuje se to jak přes kopírák naprosto pravidelně. Příjde hňup, napíše zlý urážlivý text, bez jakékoliv přidané hodnoty, a když se proti nim někdo ozve, tak se oháněj upřímností a Xlety v byznysu...

20. 5. 2010 21:37 Tomáš Vařil (",) tomasvaril.com (,")

2 ente: potrefená husa...? ;-)

PS: zvláštní nikoho jsem nejmenoval...

20. 5. 2010 21:27 ente

Pánové Tomáš Vařil a Lukas Veverka si mohou založit Club "Neumín snést kritiku". To, že se vyjádřím upřímě a přímo neznamená, že mám v ůmyslu někocho urážet. Zde prezentovaná loga prostě nestojí za nic. Zacvičte si pánové, zvedne Vám to hladinu Testosteronu a tím i sebevědomí. Konec diskuze.

20. 5. 2010 20:56 Tomáš Vařil (",) tomasvaril.com (,")

2 Lukáš: já jsem taky proti všem možným zákazům...myslím tím, jako asi vy podobně, registrované uživatele v diskuzích, jako to již zavedly některé české deníky.

Spousta lidí si totiž mylně myslí, že demokracie jim umožňuje plkat kdekoliv cokoliv, ale to není pravda!

20. 5. 2010 20:10 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Tomas Varil: Anonymní břídilové jsou prostě přizdisráči. Ente je klasický příklad takového internetového hovádka.

Ale nezakazoval bych jim účast v diskuzi. Obecně jsem proti zákazům.

Věřím, že se proti takovým věcem dá bojovat jediným způsobem. Že se budeme podepisovat. Čím více nás bude, tím více se exoti typu ente atd tu budou cítit nepatřičně.

20. 5. 2010 19:57 Tomáš Vařil (",) tomasvaril.com (,")

Tady to zas pěkně vře :-) k výsledkům soutěže se již nebudu vyjadřovat, řečeno už tu bylo všechno. Souhlasím s tím, že autorka (o jejíž kvalitách tímto vůbec nepochybuji) se může pochlubit rozhodně velmi kvalitním portfoliem na svých webových stránkách (na rozdíl od jiných tady kritizujících) a jsem zvědav na výsledný vizuální styl. Každopádně nešťastná podobnost s logem australské realitní společnosti je věc, která prakticky znemožňuje použití loga a tím je vše jasně dané...

Co se mi poslední dobou velmi nelíbí, je množící se fenomén anonymních kritiků. Někteří lidé, by měli mít skutečně zakázáno vyjadřovat svůj názor veřejně a ještě navíc anonymně...copak se slušnost ve společnosti už definitivně vytratila?

20. 5. 2010 12:06 Sukalovský, město Kuřim

Všechny zájemce o zhlédnutí ostatních prací prosím o trpělivost. Pro ty, kdo to mají do Kuřimi blízko, budou všechny práce vystaveny v kulturním domě, a to od 14. do 21. června, k výstavě bude vytištěn katalog všech prací. Pro ostatní zveřejníme katalog také v elektronické podobě - informaci o tom najdete (až se tak stane) i na tomto webu.

20. 5. 2010 11:48 jakub / variable.cz

Na nějaká další loga ze soutěže jsem narazil tady: http://www.unitedpeople.cz/2010/05/mesto-kurim-ma-nove-logo

A jinak, no, vítězné logo (ani žádná další) mě moc neoslovuje, spíš vůbec, ale pokud se to dobře rozpracuje, jako vyslovený propadák bych to neviděl...

20. 5. 2010 09:23 radeq

proc jste na sebe nekteří tak zlí? :-) Ja neberu kriticke reakce jako ze : me se to nelibi palec dolu a podobne. proste když kritizovat tak bez toho podtextu ze je autor k hovnu a hlavne kritizovat konkretne a ne jen me se to nelibi.

A k vybranemu logu. Mno ja nevim mi prijde takove neoriginalni a neni to tim ze by ten symbol mela nejaka realitka na druhem konci sveta ale asi proto ze takovych symbolu je mraky... ja v tom nevidim nic jen snad ,,domecky,, ?
No proste to je dalsí ogo které ani nenadchne ani neurazí.

20. 5. 2010 00:14 vitT

Jen bych se taky chtěl podělit o můj návrh.

http://www.facebook.com/photo.php?pid=31193337&l=79f9600bb2&id=1410401489

19. 5. 2010 23:10 E.Králová

.

19. 5. 2010 23:04 ente

kam to mám poslat?

19. 5. 2010 22:53 E.Králová

ente:chtěla bych vidět vaší práci?

19. 5. 2010 22:40 ente

Tak jsem se na Váš odkaz podíval a radši to nikde neukazujte slečno E.Králová. Vám se to líbí? mě ne. Nechci nikoho provokovat nebo urazit - je to jen můj osobní názor. Cítím Vaše návrhy jako naučený styl něco kreativně tvořit. Kreativita se ale nedá naučit a Vy jste od prodejné grafiky 1000 km vzdálená.

19. 5. 2010 17:18 Michal Hájek

Také bych podotkl, že se jedná nikoliv o Kouřim, ale o Kuřim. Starobylé městečko Kouřim leží ve Středočeském kraji, zatímco TA Kuřim leží kousek od Brna.

19. 5. 2010 17:09 DN

Chápu to, že podobnost s dalším logem je možná, zvlášť při takovém tvaru jaký má vítězné logo. A právě to se mi na tom zdá špatně, to že je logo suché, nezáživné a neoriginální, bez jakékoli spojitosti s městem (Kuřim znám) nehledě na to že popis a samotná značka by seděla k jakémukoli městu..Bohužel palec hooodně dole

19. 5. 2010 17:07 pipe

n.klepackova:
Díky za tu skupinu. Mohlo by to být zajímavé srovnání...
Je prosím možno loga zaslat např. na nějaký mail - pro ty, kteří nemají vlastní profil na Držkoknize? Jak je tam jinak přidat? Zkoušel jsem to formou vzkazu, neznám ovšem výsledek...

Hňidopich:
Za kritikou nemusejí být nutně osobní problémy a mindráky - argumentovaná kritika je naopak žádoucí a prospěšná. A jinak jde o Kuřim, ne Kouřim...

19. 5. 2010 16:51 Hňidopich

Pardon, nastala chyba spojení a můj příspěvek se odeslal 3x...

19. 5. 2010 16:49 Hňidopich

Pánové a dámy. Po přečtení celé této diskuze, se divím, že dáma Miroslava Kolářová Šulcová si nekoupila konopné lano, nešla k nejbližšímu stromu a nepověsila se! Jakož-to slabí slabí pán, bych já toto nejspíš udělal. Převelice by mne zajímaly výsledky lidí, kteří zde kritizují tak zle a tak podle. Pán který tvrdí, že vítezka je prach sprostý zločinec a nápad ukradla, jistě potají v noci při rosvícené lampičce trhá vlasy nad modifikováním značky Apple do jeho osobního logotypu okousané hrušky.

Vybrany logotyp se mi libi, a vubec mi nevadí, že je podobný značce nějaký realitni kanceláři nebo kdesi cosi. A silně pochbuju, že by mohla někdy působyt v Kouřimi. Věřím, že po rozpracování kompletního CID zaměnitelnost vyprchá.

A všem zdejším hnihopichům bych rád sdělil, pokud máte osobní problémy, třebaže vás přítelkyně podvádí, nejste úspěšní, máte malé přirození, jste tlustý, ošklivý a nikdo vás nechce, nemáte nápady a nebo vás prostě baví někoho jen tak srážet, tak vám drahouškové pomůže psyhiatr a nebo se spíš zabijte! Kdo by vás tak mohl kdy pochopit. Leda tak jogurt.

Jestli stále čte tuto diskuzi paní Miroslava Kolářová Šulcová, Vám přeji mnoho úspěchů. Vaše portfolio mě baví, především ty dva zabalený v igelitu. Krásné práce! A hlavně se nezabijte.

19. 5. 2010 16:48 Hňidopich

Pánové a dámy. Po přečtení celé této diskuze, se divím, že dáma Miroslava Kolářová Šulcová si nekoupila konopné lano, nešla k nejbližšímu stromu a nepověsila se! Jakož-to slabí slabí pán, bych já toto nejspíš udělal. Převelice by mne zajímaly výsledky lidí, kteří zde kritizují tak zle a tak podle. Pán který tvrdí, že vítezka je prach sprostý zločinec a nápad ukradla, jistě potají v noci při rosvícené lampičce trhá vlasy nad modifikováním značky Apple do jeho osobního logotypu okousané hrušky.

Vybrany logotyp se mi libi, a vubec mi nevadí, že je podobný značce nějaký realitni kanceláři nebo kdesi cosi. A silně pochbuju, že by mohla někdy působyt v Kouřimi. Věřím, že po rozpracování kompletního CID zaměnitelnost vyprchá.

A všem zdejším hnihopichům bych rád sdělil, pokud máte osobní problémy, třebaže vás přítelkyně podvádí, nejste úspěšní, máte malé přirození, jste tlustý, ošklivý a nikdo vás nechce, nemáte nápady a nebo vás prostě baví někoho jen tak srážet, tak vám drahouškové pomůže psyhiatr a nebo se spíš zabijte! Kdo by vás tak mohl kdy pochopit. Leda tak jogurt.

Jestli stále čte tuto diskuzi paní Miroslava Kolářová Šulcová, Vám přeji mnoho úspěchů. Vaše portfolio mě baví, především ty dva zabalený v igelitu. Krásné práce! A hlavně se nezabijte.

19. 5. 2010 16:45 Hňidopich

Pánové a dámy. Po přečtení celé této diskuze, se divím, že dáma Miroslava Kolářová Šulcová si nekoupila konopné lano, nešla k nejbližšímu stromu a nepověsila se! Jakož-to slabí slabí pán, bych já toto nejspíš udělal. Převelice by mne zajímaly výsledky lidí, kteří zde kritizují tak zle a tak podle. Pán který tvrdí, že vítezka je prach sprostý zločinec a nápad ukradla, jistě potají v noci při rosvícené lampičce trhá vlasy nad modifikováním značky Apple do jeho osobního logotypu okousané hrušky.

Vybrany logotyp se mi libi, a vubec mi nevadí, že je podobný značce nějaký realitni kanceláři nebo kdesi cosi. A silně pochbuju, že by mohla někdy působyt v Kouřimi. Věřím, že po rozpracování kompletního CID zaměnitelnost vyprchá.

A všem zdejším hnihopichům bych rád sdělil, pokud máte osobní problémy, třebaže vás přítelkyně podvádí, nejste úspěšní, máte malé přirození, jste tlustý, ošklivý a nikdo vás nechce, nemáte nápady a nebo vás prostě baví někoho jen tak srážet, tak vám drahouškové pomůže psyhiatr a nebo se spíš zabijte! Kdo by vás tak mohl kdy pochopit. Leda tak jogurt.

Jestli stále čte tuto diskuzi paní Miroslava Kolářová Šulcová, Vám přeji mnoho úspěchů. Vaše portfolio mě baví, především ty dva zabalený v igelitu. Krásné práce! A hlavně se nezabijte.

19. 5. 2010 13:25 Michal Malina:.

Díky za odkazy.

19. 5. 2010 13:15 n.klepackova

Pane Davide, ano, tak by mě zajímala Vaše práce. Aby jste neřekl, uvádím svá loga, co jsem do soutěže poslala. Předem než mě rozcupujete chci říct, že nejsem žádný profesionál, neznám pravidla tvoření log, grafice se věnuji třičtvrtě roku ve volném čase a toto jsou moje první loga. Takže výsledky ani nekomentuji, protože se svýma zkušenostma na to nemám právo.
Skupina je otevřená, takže loga můžou zveřejnit všichni. Aspoň smekneme před někým šikovným a zakroutíme hlavou nad výběrem.

zde odkaz na skupinu na facebooku s názvem LOGO města Kuřim

http://www.facebook.com/group.php?gid=122339111122660&v=photos&ref=search#!/group.php?gid=122339111122660&v=wall&ref=search

19. 5. 2010 13:12 pipe

Také jsem se soutěže zúčastnil - a ačkoliv moje řešení bylo spíš graficky formální než plné hlubokých významů, které bez přiloženého textu stejně nikdo nepochopí (ostatně explikaci v požadavcích nechtěli, stejně jako vizuální styl) - tak mě hlavně další oceněná loga svojí koncepční i výtvarnou kvalitou docela zklamala.Představy poroty o tom, jak má dnes vypadat logo mi připadají poněkud staromódní...
Ještě větší zklamání jsem zažil se soutěží PID - Kuřim ale podmínkami i porotou dávala šanci na lepší výsledek (celkový, ne můj osobní :o).
Průšvih s existujícím logem realitky je samostatnou kapitolou. Jistě, není to jako Apple nebo Misthubishi, přesto jde o velkou firmu s celosvětovou působností vč. ČR. Vítězné logo si budou muset nechat s archivu, obávám se....

19. 5. 2010 13:11 David Mrnustik

To Michal Malina:

Zasilam linky:

Navrh A - http://marush.csmweb.net/temp/kurim_logo.jpg
- rimske cislice predstavuji vyznamne roky v historii mesta Kurim: 1226 - zalozeni Kurimi, 1785 - statut Městys, 1964 - statut Město
- cislice s nazvem mesta vytvari/buduji jakysi obdelnik - stavbu, symbolizujici rust a stabilitu mesta

Navrh B - http://marush.csmweb.net/temp/kurim_logo2.jpg
- to je spise takove "pocitove/hezke" nijak zvlast originalni logo - "Ano, Kurim je to mesto, kde je dobre a nekolikrat to potvrdim."
- barvy charakterizuji ekonomickou stabilitu (cervena), vodu-ricka Kurimka ci wellness centrum (modra), prirodu (zelena) a oranzova je doplnkova barva

19. 5. 2010 12:34 Jiří Novotný

Logo Windows naruby. Logo které by mohlo být stejně tak logem dětské stavebnice. Postrádám tam nějaký charakter města Kuřim. Baráčky jsou snad na každém náměstí...

19. 5. 2010 11:36 Michal Malina:.

Davide, můžete zveřejnit své návrhy? Nemusíte mít strach z toho, že se stanete terčem posměchu. Tady v diskuzích fontu nejsou grafici tak dobří aby se vám mohli posmívat a když jsou opravdu dobří, mají respekt k práci jiného a neposmívají se...

19. 5. 2010 10:17 David Mrnustik

Tak emotivni diskuzi jsem necekal. Sam jsem se souteze zucastnil se dvema navrhy vcetne navrhu vizualniho stylu, neuspesne.
Vitezne samotne logotypy se znackou tezko hodnotit bez nahledu prikladu uziti celkove vizualni identity.
I presto mne vysledky celkove zklamaly. Chapu, ze financni odmena nebyla, pro ty lepsi profesionaly, natolik zajimava, aby se do souteze zapojily, skoda. Tak jsem trochu ocekaval urcitou "dravost", tvorivost nebo vetsi soutezivost mezi ostatnimi. Na netu preci existuje obrovske mnostvi ruznych manualu, prikladu, teorii a buhvi ceho, jak vytvorit neco "kreativnejsiho" a zaroven "koncepcne pouzitelneho". A to nepocitam spickove graficke softwary, knihy (Taschen, IndexBook apod.) nebo ruzne vyukove kurzy.
Chybi kvalita, vetsi vule, ... ?

Soutezni komise by mely byt svym vyberem a doporucenim take zodpovedny za urcitou obecnou uroven vysledku, ktere by ovlivnily dalsi posun smerem dopredu a mohly by vice motivovat ostatni. Ale kdyz se v teto soutezi podivam na ocenene ostatni prace (konkretne OKurim), tak me to primo urazi a zaroven nemotivuje ucastnit se dalsich soutezi (s touto, byt maximalne erudovanou, komisi). Mozna je to vtip, buhvi - OK, dobrejch deset tisic.

S podobnosti loga souhlasim s Lukasem Veverkou, take bych ocekaval upozorneni ze strany poroty. Ale v pripade loga australske spolecnosti bych to pochopil, nemuzeme prece znat vsechna loga na svete, ja ho taky videl az tady, po precteni jednoho z prispevku. To se proste stane a jsem zvadavy, jak se s tim autorka a mesto poperou.

Vitezce gratuluji a preji mnoho uspechu pri dalsi tvorbe.

P.S.
Jsem docela zvedavy na ty mozajky ve vizualnim stylu. Budeme mit moznost je casem videt na Vasich strankach pani Kolarova Sulcova?

19. 5. 2010 10:10 Karel

To: ente

a podívejme se další rýpálek, který mluví o grafice, nezveřejní tu žádný link na jeho práci, aby nám tu tedy předvedl tu špičkovou kvalitu, opět typický zarytý adobák, který neuznává nic jiného... že by klasický zakomplexovaný čech?? V jiných diskuzích jistě uvádí kritiky na škodovky, pc, windows a zde na corel a jiné. Celkem úsměvné, že se vždy najde amatér ventilující svoje komplexy z malého....

19. 5. 2010 09:57 lh

19. 5. 2010 08:22 Tomáš Brousil

Tady je tolik příspěvků, že by jeden na první pohled řekl, že to logo dělal Najbrt. Pokud bych seděl v porotě, asi bych doporučil částku rovnoměrně rozdělit mezi první tři vybraná místa a z těchto značek nechat zkompilovat finální logo. Značku od Mirky, typografii od Alberta a barevnost od Honzy. No a z původní vítězkou nechal podepsat kontrakt na vytvoření vizuálního stylu a byli by jsme všichni spokojeni. No, všichni ne samozřejmě, žijeme v Česku.

18. 5. 2010 23:25 roro

máš "fake" email. všechno se vrací.

18. 5. 2010 23:19 roro

bert@volny.cz nefunguje vratilo se mi to.

18. 5. 2010 23:15 ente

jasně. poslal jsem na mail jen malou ukázku.

18. 5. 2010 23:10 bert

to ente: Mohl bys, prosím, přiložit svůj web, nebo nějakou svoji prezentaci, abychom se mohli pokochat Tvojí patnáctiletou zkušeností v oblasti "kreativní reklamy"? Dík moc!

18. 5. 2010 23:07 ente

všechny návrhy stojí za h+++o. je mi líto, ale to není krativita, ale garážové tvoření s corelem. živím se kreativní reklamou 15 let a vím o čem mluvím. někdo si koupí compa a corel. udělá nějaký stupidní výtvor a prezentuje to nekvalifikovanému zákazníkovi a obě strany tomu říkají LOGO! stupidpeople!

18. 5. 2010 22:58 Elis

v podmínkách soutěže přeci nebylo udělat návrh vizuálního stylu ale jen logo...takže to znamená že kdo měl logo i návrh vizuálního stylu měl šanci na ůspěch?

18. 5. 2010 21:42 zbabělec

OKUŘIM??? to je vtip???

18. 5. 2010 20:40 Miroslava Šulcová

Je pravda, že v podmínkách soutěže nebyla stanovena nutnost předložit i návrh vizuálního stylu. Nevím tedy jestli prezentovali návrhy vizuálních stylů i ostatní účastníci soutěže. Součástí mého přihlášeného loga návrh vizálního stylu byl.

Ke kritikám a obviňování z plagiátorství zde veřejně a čestně prohlašuji, že jsem logo neokopírova. A níže uvedé logo jsem doposud neznala. Věřte, že takovou drzost, přijít do soutěže s cizím nápadem a ještě k tomu zaregistrovaným, bych neměla. Bohužel ani porota na žádnou podobnost neuozornila..

Celá situace se už řeší...

18. 5. 2010 20:36 bert

Co je originálnějšího na "kopečkách", to tedy opravdu nechápu. Vypadá to jako zmrzlina a typografie je pod to plácnutá prostě proto, že to tak vyšlo na dýlku, mrcha háček to trochu pokazil. V černobílém provedení to bude zaměnitelné s kupou hnoje.
Mně už se ze všech těch kopečků a cestiček dělá zle. Kuřim se stuhou - stuhu v různých modifikacích najdeme poslední dobou ve všech knížkách typu "new logos", stačí zalistovat, tečka za slovem Kuřim je vykradená z loga vitra., jehož genialita spočívá v tom, že tam kromě tečky nic není, prostě firma Vitra, tečka. Vítězné logo se bude skvěle vyjímat na mateřských školkách, doporučuji vyrobit rovnou kostičky. Podobnost náhodná být podle mě může, možná bude dokonce nevinnější, než stuha a tečka. Okuřim se sice neúspěšně, ale aspoň pokusila o nějaký nápad, ok, by bylo fajn.
Omlouvám se za kritiku, mám z toho nějakou špatnou náladu.
Bert

18. 5. 2010 20:17 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Asi není úplně vhodné v diskuzi hodnotit logo bez vizuálního stylu. Ovšem tady v této soutěži už nebylo uplně vhodné to, že i porota vybírala vítěze na základě návrhu loga. A ne dle návrhu vizuálního stylu jak bych čekal. Takže to že se tu opět hodnotí samotné logo bez vizuálního stylu mě v tomto případě nevadí. Ale já si počkám až bude někde vidět ten systém o kterém píše autorka.

Logo se logu Knightfrank podobá opravdu jako vejce vejci. :) Ale neházel bych vinu jen na autorku. To že si podobnosti nevšimla ona, se dá pochopit (je to uplně jiný segment, v čechách to není extra známé logo atd., máslo by měla na hlavě kdyby šlo o podobnost s logem jiného města třeba), smutný je, že tu podobnost neodhalila ani porota. Víc hlav víc ví. A zde to nepomohlo.

Teď je spíš otázka, jak se k tomu Kuřim postaví. To mě příjde zásadnější a důležitejší, než se vozit po autorce loga.

18. 5. 2010 19:13 Linda

stipsy píše "Logo se může podobat, ale že by ho paní nikdy neviděla a udělala 100% totožné? Stejný poměr domečků, naprosto stejný tvar?"

A já se ptám, proč by se nemohlo stát, že ho paní nikdy neviděla? Navíc ani ten zmiňovaný poměr doopravdy stejný není... no nic, toto tu nemá cenu řešit ;) i když je to nešťastná podobnost...

Ale jinak myslím, že logo může fungovat dobře, akorát je podle mého názoru už přebarvíno...

No a ty "kopečky" by byly přecijenom o chlup originálnější.

18. 5. 2010 19:10 Tom

nebylo by špatné uveřejnit i názory členů komise, proč vítězné logo vybrali.....kritikou je popírána i profesionalita odborníků grafického designu v komisi. Výběrem pánů Václava Houfa (vedoucí Ateliéru grafického designu FaVU VUT v Brně), Jiřího Elišky (Ateliér grafického designu FMK UTB ve Zlíně) a Karla Kobosila (člen Umělecké rady FaVU VUT v Brně, dlouholetý ředitel Designcentra Brno) byla odbornost zajištěna dostatečně. Svojí erudicí ručí za rozeznání kvalit jednotlivých soutěžních návrhů.....mně osobně se logo líbí, Kuřim znám a myslím, že se hodí k tamní atmosféře i výstavbě....řekl bych, že podobnnost s jiným logem je s největší pravděpodobností náhodná. Pochybuju, že by se někdo dobrovolně vystavil riziku obvinění z plagiátorství.

18. 5. 2010 18:10 petra

Druhý návrh od Alberta Krejčího se mi zdá pěkný, jen nevím, jestli to má být stuha, nebo K.. ale líbil by se mi docela i jako logo města. Návrh od M. Joskové, nebo tedy Olejníčkové je taky pěkný. ostatní bohužel moc nechápu, hlavně Okuřim ..

18. 5. 2010 16:56 stipsy

No já osobně viděla dvě loga posílaná do soutěže, které aspoň korespondovali s městem Kuřim, s jeho znakem. Nechápu výběr, nechápu to, že paní Šucové není trapné vystupovat s cizím nápadem jako s vlastním. Logo se může podobat, ale že by ho paní nikdy neviděla a udělala 100% totožné? Stejný poměr domečků, naprosto stejný tvar? Ubohé.

18. 5. 2010 16:19 lh

Problemem techto soutezi jsou komise. Vitezne logo bych vyradil uz jen proto, ze tato barevna kombinace je u ms office + windows, cms joomla, fifa world cup 2002, 2006, 2010, OH 2010 a urcite spousty dalsich. Za me bych volil Omegu.

18. 5. 2010 15:17 cadis ATYPE

nojo, klasika. Zapusobime tak, ze vytvorime neco, o se da rozdelit na nekolik casti bud ruzneho tvaru ci barvy, pak to slozime a dame dohromady. Budeme tomu rikat logo.


Verdikt, logo je sice slabe, ale zase s nim muzeme delat psi kusy. A misto Kurim muzete napsat cokoliv...

18. 5. 2010 14:12 Miroslava Šulcová

Dobrý den,
logo bylo koncipováno tímto způsobem i z důvodu využití v dalších aplikacích. Značka předurčuje systém mozajek, které z ní budou tvořeny a které také mají vytvořit hlavní podstatu vizuálu.

18. 5. 2010 13:50 áj

/jojo, souhlas, věci na jejím webu mě taky velice zaujaly.../

18. 5. 2010 13:46 yawn | inkink.cz

Samotnej symbol se mi taky moc nezdá, ale určitě s ním půjde dobře pracovat dál v korporátním štýlu. A ten celkokovej obraz je přecejenom důležitější než samotný logo. To je tady asi každýmu jasný, ale píšu to proto, že podle toho co má autorka na webu, jistě kvalitní CID zvládne. Já s verdiktem počkám až tohle uvidím komplet.
Btw: na tom webu v kolonce volná tvorba jsou parádní věci.

18. 5. 2010 13:43 áj

...no né že by to bylo uplně hezký, ale ve srovnání s výsledky ostatních soutěžích je to "díkybohu za to"... Nedávno mě zvedlo z židle logo nemocnice Frýdek Místek, o kterém hlasovali všichni zaměstnanci a jehož tvůrce údajně sleduje aktuální trendy.... :DDD

http://www.nemfm.cz/tiki-read_article.php?articleId=391

18. 5. 2010 13:19 Kanibal

Další marná značka, která je navíc (věřím že nechtěně) už dávno používaná (v jednobarevném provedení, které je výrazně příjemnější) a už se nám tu zase klubou názory, že kritizovat je snadné a že je to vlastně... hezký. Tak jo. Je to takový... hezký. Ach jo.

18. 5. 2010 12:04 Tom Nečas Garcy Vizu /garcy.net

tohle bude asi nejlepsi nechat bez komentare...

18. 5. 2010 11:41 Michaela Josková

Díky

18. 5. 2010 11:19 Drago Sukalovský, město Kuřim

Omlouvám se Pavle Olejníčkové a Michaele Joskové za špatně uvedené autorství. Chyba vznikla tak, že v přihlášce byla u jména autora uvedena právě Michaela Josková. Chybu jsem odstranil a v krátké době by měl být na web města dán opravený soubor s výsledky.

18. 5. 2010 10:54 Michaela Josková

Chci uvést na pravou mírů mylnou doměnku ohledně loga "kopečky", toto logo tvořil kolektiv Omega Design, kdy hlavním autorem právě tohoto loga byla Pavla Olejníčková. Já jen podávala přihlášku.

18. 5. 2010 10:26 ---

popularne obdlznicky musia byt! ;-) vymyslim vam zo solidarity tusim nieco nove

18. 5. 2010 08:59 Dan Medek

Nevím no, už jsem nějak všech těch žluto-zeleno-modro-červených log přesycen, ale třeba jsou IN .), gratuluji autorce a z těch ostatních, se mi taky líbí ty "kopečky" od Michaely Joskové.

18. 5. 2010 08:44 M3

Ano, logo Michaely Joskové není zlé a tudíž nesouhlasím s názory na rozpacích. Nelíbí ani jedno... apod. Ale kritizovat je vždy jednodušší, že?

18. 5. 2010 08:37 honza_iks

Bida, bida a zase bida. No nic - muzu byt jen rad ze sem do souteze nakonec neinvestoval cas :)

18. 5. 2010 08:33 Vojta Lungůj

Neznáte někdo tu grafičku Michaelu Joskovou? Řekl bych, že má talent. A obyvatelé Kuřimi mohou být rádi, že radní vybrali logo od sl. Šulcové. Logo na druhém místě je totiž značně nezdařilé, to bych nepřál ani Habrovákům.

18. 5. 2010 08:25 Áňa

A přitom mají tak hezký, inspirativní městský znak.

18. 5. 2010 02:24 miri

http://www.kurim.cz/redakce/index.php?xuser=895350479110502071&lanG=cs&clanek=37366&slozka=35865&xsekce=37363&typ=99&detail_claim=7672&

já jsem z log poněkud na rozpacích.. moc se tedy ani jedno nelíbí, ale musí být příjemné dostat za skoro nic 10.000 : ).. gratuluji výhercům..

18. 5. 2010 00:26 Drago Sukalovský

Díky za reakce, byť kritické. Oceněné návrhy najdete zde: http://www.kurim.cz/redakce/index.php?clanek=37366&xuser=&lanG=cs&slozka=35865&detail_claim=7672

18. 5. 2010 00:01 M3, www.martin3.cz

Trošku se vloudila chybička s diakritikou... viz níže... tak pardon.

17. 5. 2010 23:56 M3, www.martin3.cz

V žádném pípad se nezastávám autorky. Nicmén na svt již bylo vytvoeno milióny log a pojme debatovat i o možném okopírování loga bez zámrného vdomí autora. Kdysi se mi to taky stalo, navrhl jsem logo a najednou mi nkdo ukázal logo na 95% totožné... anichž bych to logo díve vidl... Prost jako autor jsem ml totožný nápad jako nkdo cizí... A bác ho... :). No a sáhnme si do svdomí – milí pátelé grafici a schváln mi eknte, jestli se vám náhodou nkdy nestalo to samé? Co se týe samotného loga Kuimi – hodnotím jako podprmr... ili za 3-.

17. 5. 2010 22:35 Ondřej | trueblue.cz

Naprostá trivialita, kterou snad každý už někdy vytvořil při hraní si v Illustratoru (InDesignu). V čem tedy spočívá originalita opravdu netuším, navíc podivně umístěný text mne dost děsí. Korunu tomu nasazuje zde zmiňovaná korporace Knight Frank se svou ochrannou známkou pro celou EU (včetně grafické podoby) - http://isdv.upv.cz/portal/pls/portal/portlets.ozs.det?pozk=1441007&plan=cs. Zkrátka - amatérská práce se vším všudy...

17. 5. 2010 22:27 nikol

Tak jestli toto autorka udelala, tak to klobouk dolu, ze ma tu drzost to poslat do souteze.

17. 5. 2010 22:08 Lumír Kajnar

Jestli nové logo vypadá takto:
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/mesto-kurim-ma-nove-logo20100517.html
známe slavnějšího nositele podobné značky:
http://www.knightfrank.com.au/en
Tato slavná australská realitní kancelář působí i v Česku.
Nechci útočit na plagiátorství, které se momentálně řeší i na webu Unie grafického designu, ale spíše na jeden ze základních atributů tvorby a výběru nového loga – nezaměnitelnost. Může se lehce přihodit, že firma Knigh Frank vyvěsí na náměstí v Kuřimi plachtu s prodejem/pronájmem nemovitosti. Jak se budou tvářit radní? Autorce přeji, ať není značka realitky registrovaná v České republice.

17. 5. 2010 22:00 Elis

a ti co skončily na druhém a třetím místě budou zveřejněny?

17. 5. 2010 17:53 Karel

Obrázek by nebyl?....




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.