Město Kuřim vyhlásilo soutěž na logo města
Soutěžní návrhy na jednotný vizuální styl města, jehož základem bude značka pro město Kuřim, je možno zasílat do 30. 4. 2010, vítěz bude vyhlášen 9. 5. 2010 a obdrží 30 000 Kč, návrhy umístěné na druhém a třetím místě 10 000 Kč.
Podklady k soutěži:
Kurim_soutez_JVS_prihlaska.doc
Kurim_znak_a_prapor_vyhlaska_popis.pdf
Komentáře k článku
17. 5. 2010 10:58 DM
28. 3. 2010 18:41 Jan Štěpán
myslím si, že zastupitelé v Kuřimi si jsou vědomi toho že odměna nepřiláká velká studia a velká designérská jména, ale od kvality si povolali fundované odborníky, kteří jim pomohou oddělit takříkajíc zrno od plev a . odměna je adekvátní tomu, že všichni nemohou mít "mercedes" mezi vizuálními styly, ale spokojí se třeba s fordem.
takováto soutěž je podle mě dobrá i toho důvodu, že ti co toho nemají tolik za sebou se mohou poměřit s ostaními zkušenějšími a třeba lepšími kolegy na stejném hřišti. Možná dostanou nakopáno, možná dostanou ti ostaní.
Pro mnohé designéry jsou vítěztví v takovýchto soutěžích jednou z prvních velkých příležitostí ke kterým by se jinak nemohli dostat.
Velká studia jsou asi v tomto případě mimo hru, ale myslím si že je pro takovéto město lepší když se zúčastní někdo, kdo bude mít motivaci, i když toho nebude mít za sebou tolik.
myslím si, že v tomto oboru není výše či níže odměny tím úplně určujícím faktorem kvality.
27. 3. 2010 09:34 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Za prvé jsem psal, že si vážím těch co se zůčastňují těchto soutěží a posílají tam kvalitní návrhy.
Co se týká mé osobní preference neanonymních soutěží; souhlasím s vámi v tom příkladu z obrazem. Každému se může občas něco podařit dobrého ačkoliv dlouhodobě vykazuje spíše špatné výsledky. Anonymní soutěže umožnují to, že se vybere třeba tento případ. Kdyby šlo o jednu věc, konkrétní prvek který začíná a končí předmětem soutěže, tak s tím nemám problém. Ale u soutěže na vizuálního stylu do které se přihlašuje pouze (!) logo na jehož základě se vybere ten kdo bude vizuální styl realizovat, by bylo dobré znát autora.
Vybírat si malíře pouze na základě jednoho povedeného obrazu aniž by jste znala zbytek jeho tvorby je stejná sázka do loterie jako vybírat si autora vizuálního stylu jen na základě jednoho loga.
26. 3. 2010 13:00 Martina
21. 3. 2010 16:05 Sukalovský
Ale aspoň velmi stručně. Jde samozřejmě o snahu být moderní – ne však pouze logem nebo CI, ale především přístupem k řešení problémů a potřeb obce a jejích občanů. Ale to jiné, podstatně dlší povídání...
Proč si pořizují logo firmy? Má-li dnes logo a plusminus CI třeba drobný obchodník nebo živnostník s okruhem několika set nebo tisíc stálých zákazníků, tím spíše by ho měla mít instituce, jejímiž zákazníky (klienty) jsou desetitisíce lidí – někteří častěji, jiní občas. Pokud chci, aby se občané s městem identifikovali, pak je nutné, aby věděli, co všechno vlastně obec poskytuje, ať již přímo prostřednictvím městského úřadu, nebo nepřímo prostřednictvím městských firem a institucí (technické služby, knihovna, kulturní dům, DDM, školy a školky, plavecký a sportovní areál, ale i městský mobiliář atd.). Prostředkem, jak jim to sdělit, je právě CI obce.
Rozhodujícím impulsem pro vypsání soutěže byla výstavba wellness centra. To, ač obecní, se musí chovat jako komerční subjekt, aby se nestalo jen černou dírou na obecní peníze. Své návštěvníky musí nějak oslovit a potřeba kvalitního loga a dalších náležitostí je zde nezpochybnitelná. Pochopitelně se dalo nechat udělat logo pouze pro wellness centrum. Opačný přístup byl využít této situace jako výchozí bod pro CI města, jeho součástí budou i odvozená loga jednotlivých městských institucí, wellness centra jako prvního. Tento přístup zvolila nakonec i rada města...
20. 3. 2010 08:05 Michal Hájek
Bydlím v Kuřimi a kromě billboardů o 50 km/h rychlosti při vjezdu do obce a nových webových stránek Kuřimi (výborný počin), jinde potřebu loga nevidím. Třeba to ale právě novým vizuálním stylem chcete změnit, možná by to stálo za vysvětlení, ať pak nemusíte čelit těm příkřejším slovům.
Děkuji za odpověď.
19. 3. 2010 18:45 Sukalovský
19. 3. 2010 18:39 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Snad jsem to nepsal moc příkře. Už jsem se skoro rozčiloval, že se nedokáži dobře vyjádřit.
Takže platí co jsem psal uplně dole, že opravdu obdivuji a vážím si kvaltiních kolegů, kteří vám své návrhy pošlou, a doufám že poroto je v množství těch ostatních rozpozná a vybere.
19. 3. 2010 18:37 Sukalovský
19. 3. 2010 18:35 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Soutěž naproti tomu takto motivována být nemůže. Po formátu soutěže šáhnu ve chvíli, kdy se přeju co nejlepší výsledek a tomu přizpůsobuji například i cenu. Já považuji soutěž pro vyhlašovatele za jednu z nejlepších a tudíž i nenákladnějších forem. Ten benefit soutěže totiž musíte být ochoten zaplatit. Jinými slovy, udělám lákavou motivační nabídku. Aby se té soutěže (proto se to jmenuje soutěž) měli soutěžící chuť zůčastnit.
A v tomhle je zásadní rozpor. Nemyslete si, že nedělám loga za 30.000, když mám motivaci a chuť a jde o dobrou věc jsem ochoten a často tak dělám, pracovat i za mnohem méně. Ale abych šel do soutěže podobného typu, musela by odměna být o řád vyší než běžná smluvní odměna. Jinak je totiž ta odměna neodpovídající riziku do kterého vstupuji.
19. 3. 2010 18:27 Lukas Veverka | www.parasite.cz
To co tvrdím je, že vypisovat soutěž v případě, že máte málo peněz je neštastné a mnohem lepšího výsledku by jste dosáhl, kdyby jste se se stejnou sumou obrátil na někoho konkrétního bez výběrového řízení. To je ta pointa o kteoru mě jde. V případě nedostatečné motivace účastníku je totiž výsledek soutěže vždy velmi riskantní.
19. 3. 2010 18:17 Sukalovský
Z mého pohledu je to tak, že vycházím z reálných podmínek, které mám. Nechci ušetřit, ale mám jasně dané zdroje. Z ty prachy pak chci dosáhnout co nejlepšího výsledku. Tomu přizpůsobím vše ostatní – především model soutěže. Pro někoho to atraktivní bude, pro jiného ne. Pokud sebe a svou práci hodnotíte tak, že je pro Vás případná odměna nízká, pak se nezúčastníte. Máte na to plné právo, stejně jako někdo jiný má plné právo se zúčastnit. :-)
19. 3. 2010 17:47 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Anonymní soutěž s předem definovanou cenou plní uplně jiný účel - z přihlášených prací kvality odpovídající podmínkám soutěže (odměna, porota, jinná motivace především prestiž atd.) vybírá odborná poroto nejlepší návrh.
19. 3. 2010 17:45 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Domnívám se, že na vinně je zde zaměnění či sloučení výběrových řízení a těchto soutěží. Ale oba formáty jsou určeny pro naprosto odlišné účely.
Výběrové neanonymní řízení se vypisují za účelem vybrání nejvýhodnějšího poměru ceny a kvality.
Anonymní soutěž s předem definovanou cenou plní uplně jiný účel - z přihlášených prací kvality odpovídající podmínkám soutěže (odměna, porota, jinná motivace především prestiž atd.).
Já si prostě stojím za názorem, že když chci vypisovat soutěž, tak na ní mám i odpovídající kapitál, abych mohl namotivovat co nejkvalitnější subjekty v oboru. Když někdo vypíše soutěž, kde je odměna menší nebo stejná jako v případě přímého zadání zakázky, tak mě tím dává jasný signál jakou kvalitu očekává a chce.
19. 3. 2010 16:57 Drago Sukalovský, radní města Kuřim
19. 3. 2010 16:56 Drago Sukalovský, radní města Kuřim
Ještě k tomu obšlehnutí. Jsem toho názoru, že od začátku vymýšlet již vymyšlené a osvědčené je blbost. Jako vzor byly použity podmínky obdobných soutěží tak, jak je kdysi vyhlašovalo brněnské Design centrum. Poněkud jsme je upravili (jednokolovost atd.) a doplnili, přičemž jsem vycházel i z vlastních dlouholetých profesních zkušeností, od r. 1993 se živím marketingem a PR (ne ovšem grafikou).
19. 3. 2010 12:13 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Ale v pripade souteze je to pro me osobne málo a nezucastnim se ackoliv to neni uplne malo jako v jinych pripadech.
Ne kvuli penezum, ale z principu, ze me to proste nevyhovuje, ze se zde vypisuji souteze nastavene i treba tou financni politikou tak, ze v podstate velke studia a zkuseni designeri do toho spise nepujdou. Pro agenturu jako takovou je tohle naprosto neprijatelna odmena. Takze je spise otazkou pro koho jsou tyhle souteze koncipovany. A proc. A co se od nich ceka. Ja treba osobne obdivuji ty z nas, kteri maji chut do takovych soutezich jit, a riskovat ze udelaji kvalitni praci ktera i kdyz vyhraje tak vlastnebude zaplacena pod cenou. Je to obdivuhodne hlavne pro to, ze cim vice kvalitnch navrhu od kvalitnich autoru se do souteze sejde, tim vetsi sance je ze to nevyhraje nejake strasne logo, kterych se tam diky te male odmene samozrejmne sejde 90% vetsina.
19. 3. 2010 02:48 m.
Jinak jsem moc nepochopila ten znak dodany v JPG formatu a ne prilis dobre kvalite (= soucast prace bude myslim jim ten znak nejprve "vyzehlit".)
Obecne me ale prekvapilo od profiku, kterych tu je doufam plno, ;) ze se vam ty ceny zdaji ok. Skicovne budiz, ale za zakladni balicek nekolika podob loga 30 tisic s kompletnimi pravy a pro mesto? To ja ziju v domeni, ze na 30 tis zacinaji opravdovi "logo profici" na "jednoduche" logo v jedne variante... ;)
17. 3. 2010 09:51 karel gott
16. 3. 2010 16:32 Michal Štochl
11. 3. 2010 21:53 Michal Hajek
11. 3. 2010 21:31 Vojta Lungůj
11. 3. 2010 09:01 Michal Hajek
11. 3. 2010 00:18 Petr Novotný
10. 3. 2010 19:16 Michal Hajek
Tím nemyslím, že je výběrové řízení chyba. Za těch pár desítek tisíc se obchvat města stejně nepostaví, ani se za ně neopraví tankodrom vedoucí napříč městem. Možná se nám, občanům Kuřimi, bude s novým logem hrději dýchat ten smrad z auty ucpaného města.
10. 3. 2010 18:54 Lukas Veverka / www.parasite.cz
10. 3. 2010 18:46 Jiri Novotny
10. 3. 2010 14:09 Lukas Veverka | www.parasite.cz
10. 3. 2010 13:12 Lukas Veverka | www.parasite.cz
To se poznat prostě nedá, a vždy jde pak tak trochu o sázku do loterie.
Mě osobně velmi vyhovují neanonymní soutěže. Protože při výběru designéra se neorientuji jen podle jeho návrhu, ale i podle jeho zkušeností a případně i reputace. Může se mě stát, že se v neanonymní soutěži vybere fajn logo, ale pak zjistím, při tvrobě manuálu, že autorem je někdo, kdo je arogantní, špatně se s ním spolupracuje, nebo někdo komu se na první dobrou povedlo logo ale o CID nemá absolutní potuchy.
10. 3. 2010 09:34 D
10. 3. 2010 08:46 Jiří ibl
9. 3. 2010 15:07 DIN
Předmětem soutěže je navrhnout jednotný vizuální styl, jehož základem bude značka a logotyp pro město Kuřim, případně organizace jím založené a řízené. Značka by měla sestávat z grafického symbolu, logotyp ze slovního označení „Kuřim“, variantně „Město Kuřim“.
-----
Nejsem si tak zcela jistý, zda a jak by se do požadovaného systému značka-logotyp "vešly" vizuály Brna, Pardubic, Prahy, Ostravy nebo Zlína; resp. zda to není zbytečně omezující pojetí.
Může mě někdo z povolaných poučit, prosím?
9. 3. 2010 14:31 Hamt
8. 3. 2010 21:04 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Ale žádná tragédie to není.
8. 3. 2010 19:30 Jiri Novotny
8. 3. 2010 17:17 Jirka Dvořák
Pak by ještě bylo dobrý zmínit, že vítěz, kromě loga za 30, zpracuje CI za 70.
Každopádně díky za info! Když sem byl malej, jezdil sem se tam od babičky koupat.