Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Mikulovsko s novým logem

Druhá soutěž o nové logo turistické oblasti Mikulovsko zná svého vítěze. Po náročném výběru hodnotící komise vybrala návrh studia Gratissima Production. Podívejte se, jak značka vypadá a přečtěte si, co o ní uvádějí sami autoři…

Město Mikulov společně s DSO Mikulovsko a destinační agenturou AVEDON, která je realizátorem celého projektu, vyhlásilo druhou soutěž o tuto novou grafickou značku TO Mikulovsko, která proběhla v průběhu léta, a to opět dvoukolově. Do této druhé soutěže se přihlásilo celkem 35 autorů z řad profesionálních grafiků a studií, ale i z řad laické veřejnosti – což je o 5 autorů více než v kole prvním. Organizátoři obdrželi více než 120 návrhů různých variant možného ztvárnění grafické značky, kterou se bude v příštích letech TO Mikulovsko prezentovat prostřednictvím tištěných propagačních materiálů, internetových stránek, veletržních expozic, suvenýrů a propagačních předmětů.

Komise složená opět jak ze zástupců zadavatele, tak odborníků na grafický design či marketing v cestovním ruchu, neměla vůbec lehkou úlohu. Hodnocení tentokráte osmičlenné komise probíhalo opět anonymě a po vyhodnocení hlasování došli hodnotitelé k tomuto závěru. Vítězem pro novou grafickou značku (logotyp) turistické oblasti Mikulovsko se stalo grafické studio Gratissima Production, s. r. o. z Prahy, jehož návrh nejlépe splňoval zadávací podmínky soutěže. Nové logo bude používáno jako hlavní jednotící prvek pro všechny propagační aktivity TO Mikulovsko a naleznete jej na internetové adrese www.mikulovskoregion.cz, zatím je zde k vidění logo staré.

Jak sami autoři vítězného loga uvádějí: „Základním prvkem piktogramu loga Mikulovsko je kruh. Kruh je symbolem jednoty, dovršení a je skvělým symbolem pro neomezenost. V mnoha starobylých kulturách symbolizoval ženskou sílu, matku Zemi a vesmír. Kruh je také latinský termín „circus“ vyjadřující aktivitu a je symbolem mobility. V tomto piktogramu je kruh použit třikrát, a to z důvodu vyjáření mnohočetnosti a rozmanitosti. Tato mnohočetnost reprezentuje kulturní a turistickou prosperitu mikroregionu Mikulovsko. Otevřené kruhy symbolizují vstřícnost vůči lidem přicházejícím či navštěvujícím tento region „zvenčí“. Otevřenost těchto kruhů představuje dynamický postoj skutečnosti, která je vždy připravena se zdokonalovat a zvelebovat. Klesající úhel každého kruhu jasně vyjadřuje: „pohyb směrem k dokončení, splnění či uskutečnění“. Tento piktogram je unikátní kresbou a je užíván k vyjádření vizuálního postoje Mikulovska.“

Soutěž byla součástí projektu Mikulovsko – profesionální partner v cestovním ruchu, který je realizován za podpory Evropské unie.

Zdroj: www.mikulov.cz

A jak se toto poměrně elegantní a čisté logo (hlavně ve srovnání s dosavadním) líbí vám?


Komentáře k článku

14. 12. 2009 09:30 lopez

hnus, tohle je logo??
Mikulovsko patří vínu, slunci, Pálavě atd. Co jako tohle jako má být?
Logo na válcovny plechu??

11. 12. 2009 21:47 Roman

Wein: k tomu písmu, chtěl jsem tam dát nějaké moderní a geometrické, aby to bylo trochu kontrastní k těm tvarům, ale je pravda že jsem se víc soustředil na tu grafiku nad tím a s písmem si už moc nehrál a další nezkoušel. Taky jsem to dělal na poslední chvíli možná jsem si mohl s tím písmem víc pohrát, ale mně se to líbilo i tak ;-)
K té grafice, je to prostě jeden tvar linky, která tvoří postupně slunce, kopec jako Pálavu a vodu jako přehradu což si myslím, že k Mikulovsku stejně jako symbol hroznu patří.

11. 12. 2009 20:56 Bedikk

Pepa: Víš .. ty kecy, to nejsou kecy. Tím vlastně vysvětlují postup. Při tvorbě loga jsou určité kroky. Napadla je soudružnost, udělali kruh atd ...

K tvýmu logu. Proboha to znamená co? A kombinovat zakulacené tvary s ostrým písmem? Promiň .. brr.

11. 12. 2009 15:48 Wein

ad Roman: Moje první asociace - Slovácko, péra za klobúčkem, aj s tým zeleným hroznom. Druhý vjem: proč na tak oblou krajinu tak pichlavé písmo (i když chápu potřebu konstruovaného fontu, aby mohl přerůst do konstruovaného hroznu)?

10. 12. 2009 23:35 Roman

Já si myslím, že tohle logo není sice vyloženě špatné, ale podle mně nesplňuje podmínky soutěže (viz citace zadání: "logotyp by měl vyjadřovat osobitý charakter, jedinečnost a unikátní turistickou nabídku destinace") a hodí se úplně na něco jiného jen ne na turistickou destinaci. Vím že je tam uvedeno "měl by" což neznamená "musí", ale už z principu je logické, co by mělo logo vyjadřovat. Tohle je prostě technické logo a já v něm bohužel nic z Mikulovska nevidím, tím víc je mi líto, že ho teď budu vídat na každém propagačním letáku :-( Mně to taky připadá spíš jako logo tiskárny nebo něčeho podobného.
Taky jsem se této soutěže zúčastnil a aniž bych chtěl vyzdvihovat zrovna ten svůj návrh :-), tak si myslím, že bylo v soutěži určitě víc vhodnějších a lepších návrhů než je tento. Zajímavé je, že nejsou nikde zveřejněny alespoň některé z ostatních návrhů...?
Další věc je popis loga. Zajímalo by mně, jestli by vůbec někdo došel na to, co má to logo vyjadřovat, aniž by si ten popis přečetl? Řekl bych, že by to mělo říkat samo logo i bez nápovědy, ne?
Tady je ten můj návrh, abych jen nekritizoval ;-)
www.lukasek.net/mikulovsko.php
Případná věcná kritika vítána ;-)

7. 12. 2009 19:59 Pepa

ha! super logo. tohle je přesně styl kterej se mi líbí. jednoduchej zapamatovatelnej symbol, velmi praktickej. navíc na první pohled v tom vidím hrozny, takže pro mikulovsko perfektní.

akorát si autoři mohli odpustit ty debilní kecy "Kruh je symbolem jednoty, dovršení a je skvělým symbolem pro neomezenost... atd.". nevím proč má tolik autorů potřebu si k logu vymyslet nějakej totálně idiotskej žvást - asi protože se bojí, že klient nezkousne tak jednoduchý logo, tak potřebujou předstírat, že je za ním nějaká "hluboká myšlenka". na blití.

6. 12. 2009 23:17 Halda

Mě se logo celkem líbí, možná bych dal trochu roztáhlejší font a kruhy otočil, aby znázornovali víno místo kruhů, ale jinak bych neměl problém:)

6. 12. 2009 22:55 Bedikk | bedikk.blogspot.com

Opět s vámi nesouhlasím. Logo se mi líbí a je poměrně příjemné a mě osobně prostě sedne. Obhajovat víc to asi nemá smysl.

3. 12. 2009 13:24 eix

To zdůvodnění je opravdu dokonale univerzální, to se přece hodí nejen pro Mikulovsko, ale i pro Postoloprtsko, Karvinsko, nebo třeba Bangladéš.
Ten zakulacený klikyhák by víc seděl pro výrobce frézařských nástrojů.
Výrobce loga buďto v Mikulově nikdy nebyl, nebo tam byl naopak příliš často a soutěž pak coby kámoš vyhrál. Což u nás při soutěžích bývá, jak všichni víme, poměrně častým jevem.

2. 12. 2009 16:03 miretc

logo no...asi hrozen, že?

2. 12. 2009 14:24 davidkotulan

to HEHE
jj s tím souhlasím, ale kdo to dodržuje?

2. 12. 2009 14:18 Martin John

Asi fragment drátěné košile z Velké Moravy... asi bronzovej.

2. 12. 2009 14:09 vil

Učit se, učit, učit se.

2. 12. 2009 13:55 HEHE

davidkotulan> já myslím že tu došlo k dezinterpretaci... každá obec si přece ponechává svůj erb. Tudíž nejde o nahrazení ale o sjednocení obcí v jejich různorodosti a svébytnosti... pod grafický prvek, který je lepším prostředkem moderního marketingu (vinařství, zemědělství, lesnctví, turismus, doprava atd.) ...a samozřejmě odráží prvky a symboliku erbovních znaků... to v ideálním případě samozřejmě. Viz při výběrovkách na logotyp města např., kde je přihlíženo i na užití jak erbu, tak loga současně.

2. 12. 2009 13:46 davidkotulan

a k tomu že píšu o trochu nečem jiném. Logo, tedy značka pochází z ameriky. Erb nebo znak mají dodnes ještě hodně hotelů a restaurací z dob před válkou a rusákama. Bohužel Amerikanemá takovou historii jako evropa, východ a asie nemá, proto něco jako erb u nich není a ani být nemůže Španělé, Holanďané, Francouzi a Italové s espojili v jeden národ. Proto to bylo řešeno novou identitou "Logo" novou dobou, novou érou. Prostě když teprve amerika vznikala, zde již byla velká města se staletou tradicí. Proto si myslím že by se nemělo předělávat něco co je starší než naši prapradědové - teď myslím identita ne domy :-).
Tak asi tak

2. 12. 2009 13:41 wein

ohledně erbů-znaků krajů a jejich značek-log vyšel ve Fontu celý seriál. Skromně doporučuji přečíst. Kdo nemá, objednat v raedakci Fontu, snad ještě nějaká starší čísla jsou k dizpozici. Jinak asi je čas na aktualizaci seriálu a opakování; díky za tip. mw

2. 12. 2009 13:38 davidkotulan

Dáse říct že tímhle děláme to co socialismus! Ve víru novodobosti, tedy nové éry zničíme naprosto vše co mělo pro nás historicou cenu a co o nás vypovídalo odkud jsme. Jenže za socanů to mělo význam v tom abychom byly jednotní z rusama a ani o píď lepší.

2. 12. 2009 13:35 davidkotulan

to yawn
link? Vygoogluj si středočeský kraj, ten mylím že mluví za vše.

to Roxor
s tímhle přístupem (do záchoda) se pak člověk nemůže divit že slovensko je tam, kde je teď. Zní to hnusně ale je to tak

Problém vidím v tom, že umělecká éra se zvedla do obnormálních výšin a brousí si zuby na vše. Dřív to byle jen hezky udělaná prezentace (listy), kniha, plakáty, vsupenky (pociťuji i nezájem - kvůli ceně - nad výseky, ražby a laky), nabídkové listy (ať už katalogy nebo jídeláky). Elitou bývalo sochařství, rytectví a umělecký sítotisk. Dnešní širokou nabídkou produktů si grafici kopají svůj vlastí hrob, protože brzo "grafici-amatéři" díky ceně a jejich rozkvětu zahltí celý trh a zažijeme předělávky naprosto všeho. Jen jsem napsal svůj názor že jsou věci s historickou cenou, která by měla zůstat, protože ztratíte li historii, ztratíte vše

2. 12. 2009 13:09 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Domnívám se, že toto není žádný průser, narozdíl od třeba té bečvy cyklostezky, kde já osobně nechápu ani důvod existence loga pro cestu jako takovou. Jistě je to zaštíteno rozsáhlou analýzou a programem který existenci loga "odůvodňuje" nicméně já osobně ho tam neviděl.

Tady bych ty důvody viděl. Turistika a produkty spojené jednou celkem vyjímečnou krajinou oblastí propagované pod společnou značkou asi smysl má. Viz podobné projekty typu francouzske champagne atd.

Myslím že negativní komentáře zde kritizují především naprostou bezpohlavnost značky. S tím souhlasím. Ale průser to není. Jen by možná udělal kraj lépe, kdyby takové logo koupil za pár korun z logo banky. Takových log je tam totiž tuna a určitě výjdou levněji.

2. 12. 2009 12:33 Roxor

Zaujímalo by ma prečo toľko negativizmu, napr. všetkými ospevované logo melbourne, čo má spoločné s tým mestom by ma zaujímalo, keď ho všetci tak strašne chvália aké je novodobé štýlové atď...mne osobne sa páči aj melbourne aj toto veď smerujeme dopredu nie? a keď tu každý nadáva prečo sa nezúčastnil súťaže? s erbami do záchoda za 10 rokov už nikto nebude vedieť čo to boli erby možno tak v dejepisných knižkach.

2. 12. 2009 12:28 info@inkink.cz

davidkotulan: ten odkaz jsem chtěl proto, abych demonstrovat to že jsou opravdu některé velmi podobné. Netvrdím že je to špatně, ale kraje - instituce chtějí komunikovat se všemi, i třeba s turisty kteří nenosí po kapsách seznam české heraldiky. Proto má logo pro tyhle instituce význam. Netvrdím že současný stav označování logy je ideální (uvítal bych nějaké sjednocení), jen je pořád funkčnější.

2. 12. 2009 12:05 yawn | inkink.cz

davidkotulan: Davide ty to trochu pleteš. Vždyť já nezpochybňuju použití symbolů na erbech, mají své opodstatnění, jen jsem řekl, že ve své historické formě nespňují požadavky na moderní komunikaci protože jsou špatně rozlišitelné. Prosím pošli mi odkaz na erby současných krajů - rád bych si doplnil vzdělání:)

2. 12. 2009 11:59 davidkotulan

to yawn
Erby plní svůj účel přes 400let, někde i přes 800 let. Že dneska skoro nikdo nezná jejich rozdělení je spíš hanbou než machrováním "na co" nebo "stejné"
To samé se dá říci o logu. na co když mají erb, erb je oním znakem města, obce, kraje již od jeho založení. Má tedy novodobé logo které často nevypovídá nic než jen grafický prvek nahradit historii a podpis nositele? Logo je pro firmy a výrobky.
Nahrazovat erb logem je jako když vypíšeme nahradíme statní erb a vlajku logem.
Šílená představa co? Bohužel ale tohle se děje s městy, obci a kraji.
Důkazem je středočeský kraj. má svůj erb a přesto všichni tam cpou ten vymyšlený paskvil

2. 12. 2009 11:50 davidkotulan

to syawn
a víš proč má skoro stejné barvy a proč májí společného lva a orlici? kdyby jsi to věděl tak to tady nepíšeš! Mají to stejné protože to musí ve světě odkazovat kam patří. takže erby musí obsahovat nejméně jednu barvu te státních (modrá,bílá červená) erb musí obsahovat nejméně jednoho "zvířecího" zástupce tedy orel a lev také v erbu obcí musí být alespoň jedna barva nebo zvíře z města pod který obec spadá (často žlutá barva). Jestli je tam pak i býk, cihlová zeď, brána nebo svatý Jan je již oním připodobněním historickým podpisem dané obce, města a kraje.
Špatně jsem napsal ten okres to měl být spíše kraj. Každý dobrý grafik, město a historik, nebo výletník podle erbů pozná zhruba alespoň kraj. Tohle logo mi nepřipomene naprosto nic nic

2. 12. 2009 10:32 adam P

tak jsem si nikdy nemyslel, že bych mohl obhajovat něco jako je to původní logo, ale při srovnání s tím novým, bohužel musím. když pomineme to zpracování, tak obsahově je to mnohem trefnější - slunce, pálava, voda (nové mlýny) a z toho všeho vzniká víno :) jasné jak facka :) o hodně líp to vyjadřuje ducha regionu. myslím, že každý, kdo tam někdy byl, bude z nového loga trochu zklamaný ...

2. 12. 2009 10:28 adam P

tož teda taky trochu rozpaky :(škoda, myslím, že se z toho dalo "vytřískat" mnohem mnohem víc. toto je takový standard, řeknu si JO, ale pak hned přijde to ALE ... o těch kecech raději nemluvit, to je fakt extrém! :)

2. 12. 2009 09:35 Petr Korunka

Na první pohled se mi to rovněž líbí. Je to kompaktní a jednoduché. Ty kecy si tvůrci mohli odpustit, ale přece to neznamená, že se logo najednou stane špatným...
Spíš kdy se už tady lidi naučí kritizovat..... vždyť si to přečtěte! Tohle není debata na úrovni...

2. 12. 2009 08:53 yawn | inkink.cz

davidkotulan: Ty znáš nějaké erby okresů? :)) Nebo dokonce oblastí jako je třeba Mikulovsko? Jinak erby jsou od sebe o proti logům špatně odlišitelný (podobný základní tvary a v nich je to samej orel, lev, hradby, meč a štít) a když už někdo má o heraldice nějakou základní znalost, stejně to chce důkladnější pohled abys vydedukoval co označuje. Logo má fungovat i při zběžným pohledu. Taky je docela problém naroubovat na erb textovou část tak, aby se k erbu vztahovala a byla dobře čitelná a estetická. Zkus si to a uvidíš že je to docela problém.

2. 12. 2009 08:32 davidkotulan

možná byl problém ten, že nikdo z grafiků a už vůbec studio nikdy pořádně nebyli na Mikulovsku? Souhlasím s HEHE. Jinak ten spodní wordovskej paskvil není logo, nýbrž jen taková prezentační vsuvka. Mikulovským logem a vlastně logem všech obcí, měst a okresů jsou erby. Tenhle novodobý boom identit je spíš o chvilkovém zviditelnění a vyhození peněz. Jak jinak popsat vypovídající hodnotu log měst oproti erbům?

2. 12. 2009 08:15 Zdeněk

Na první pohled jsem si myslel, že je to logo pro otáčivé hlediště... Ale to bohužel vůbec není na Mikulovsku.

2. 12. 2009 07:51 yawn | inkink.cz

Mě se to líbí. Na první... jsem viděl hrozny a pak koukám že v obhajobě nejsou - ale to mi neva.

2. 12. 2009 05:54 HEHE

otočené to hodit za typografii, kde "O" budou ty blbiny s úhlem zanikajícím... jinou barvu, kulatější font... v obhajobě hrozen a slovanský šperk ... a možná

2. 12. 2009 05:49 HEHE

když už taková hovadina, tak proč to alespoň neotočili vzhůru nohama... aby to dejmetomu symbolizovalo ten hrozen vína....

2. 12. 2009 03:25 Tomas D

Smutne neosobni nic. Posledni dobou velkej upadek v logach mest. To snad radsi ten paskvil co meli pred tim z nej alepson sala nejaka atmosfera.

1. 12. 2009 23:47 Vasek

Ach jo ... jak toto mohl nekdo vybrat, jestli se seslo 120 navrhu. Tolik prvku, kterych se lze chytnout - lahve, vino, krajina, palava ... Je to jeden z regionu, u ktereho si clovek automaticky vybavi strasnou spoustu vizualna a pritom ... BIOHAZAAAARRDDD!!! :D

1. 12. 2009 21:25 David

Já nejdříve při prvním pohledu myslel, že se jedná o lahve vína narovnané na sebe, což by bylo super, ale jak jsem si přečetl v doprovodném komentáři, tak tohle autory ani nenapadlo... Zase jedna promarněná příležitost na to, aby se objevovala kvalitní loga...

1. 12. 2009 20:51 dresing

...v září jsem strávil týden přímo ve městě Mikulov a musím říct, že ta oblast má úžasného ducha, historii, atmosféru, kterou se bohužel tvůrcům loga nepodařilo vystihnout. a ta obhajoba, např. ta část s "kruhem", to jsou jen prázdné fráze. jediná věc, kterou chválím, je výběr písma, ale jinak teda nic moc - na to jaký to má potenciál.....

....oblast mikulovsko vás pevně semkne svými železnými okovy!!!

1. 12. 2009 19:44 VTIPEK

Biohazard rulezzz. :))))

Aneb, kazdy ma co si zaslouzi!

1. 12. 2009 18:47 Pavel

boze to je fakt kecu v te obhajobe :D

"ohyb směrem k dokončení, splnění či uskutečnění" jako co je moc, to je moc :D urcite bude kazdy cist explikaci... vazne hodne nestastne, jak logo, tak jeste ho takto nechutne obhajovat

1. 12. 2009 18:44 Pavel

logo je samo o sobe rozhodne vsechno jen ne moderni ci nejak nadcasove, je to zcela prumerne komercni logo, bez jakychkoliv myslenek... zelena a seda se snad uci uz i na zakladni skole... nechapu taky co tam symbolizuje tu oblast.
vzletna obhajoba pusobi skoro az nechutne, a byla jiste napsana az dodatecne. kdyz uz tedy obhajuji kruh, proc je kazdy kruh PRERUSEN? jak muze PRERUSENY kruh symbolizovat jednotu a co vubec nejaka jednota, dovrseni a neomezenost, ci dalsi nesmyslna bezvyznamna slova delaji ve vyznamu TURISTICKE OBLASTI? prijde mi to trochu na hlavu, dalsi loga jsem nevidel, je mozne ze toto je z nich nejlepsi... ale je to dost nestastne, bohuzel

1. 12. 2009 18:44 Pavel

logo je samo o sobe rozhodne vsechno jen ne moderni ci nejak nadcasove, je to zcela prumerne komercni logo, bez jakychkoliv myslenek... zelena a seda se snad uci uz i na zakladni skole... nechapu taky co tam symbolizuje tu oblast.
vzletna obhajoba pusobi skoro az nechutne, a byla jiste napsana az dodatecne. kdyz uz tedy obhajuji kruh, proc je kazdy kruh PRERUSEN? jak muze PRERUSENY kruh symbolizovat jednotu a co vubec nejaka jednota, dovrseni a neomezenost, ci dalsi nesmyslna bezvyznamna slova delaji ve vyznamu TURISTICKE OBLASTI? prijde mi to trochu na hlavu, dalsi loga jsem nevidel, je mozne ze toto je z nich nejlepsi... ale je to dost nestastne, bohuzel

1. 12. 2009 18:38 WuDo

Jistě nadčasové elegantní logo ... a dokonce i univerzální. Je to dobře?
Zvláště když se logo dělá na místopisný region, tak by se snad dalo čerpat z reálií a ne jen z abstraktních představ nacpaných do frází (omlouvám se).
Stejné logo si dokážu představit od internetového projektu, přes knihkupectví až po tu zbrojovku. Necítím z něj a ani z popisu vztah k regionu Mikulovsko.

1. 12. 2009 18:19 LK

Logo samo o sobě se mi líbí a věřím tomu, že bude fungovat dobře. Druhá věc je ale - a v tomhle případě vcelku zásadní - že to normálnímu člověku nic neřekne a už vůbec to nemá žádnou vypovídací hodnotu o regionu (což původní, sice ohyzdné logo, mělo). Otevřené kruhy ??? Mikulovsko mám rád a strávil jsme tam spoustu příjemných chvil a první co mě napadne je víno a kolmé svahy. Ale otevřené kruhy ? Jak to proboha reprezentuje geografickou oblast :(

1. 12. 2009 18:10 janzabransky.cz

... tak květnatou slovní obhajobu už jsem dlouho nečetl. Kdyby radši ten čas namísto psaní vzletných myšlenek vložili do loga.

1. 12. 2009 17:22 Belka

Vinné hrozny, takové krásné téma... Tohle vypadá jako cokoliv, jen né to víno - třeba tiskárna, válcovna plechů, nějaké matky....

1. 12. 2009 17:12 Honza

Jako logo zbrojovky ideální...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.