Mikulovsko s novým logem
Druhá soutěž o nové logo turistické oblasti Mikulovsko zná svého vítěze. Po náročném výběru hodnotící komise vybrala návrh studia Gratissima Production. Podívejte se, jak značka vypadá a přečtěte si, co o ní uvádějí sami autoři…
Město Mikulov společně s DSO Mikulovsko a destinační agenturou AVEDON, která je realizátorem celého projektu, vyhlásilo druhou soutěž o tuto novou grafickou značku TO Mikulovsko, která proběhla v průběhu léta, a to opět dvoukolově. Do této druhé soutěže se přihlásilo celkem 35 autorů z řad profesionálních grafiků a studií, ale i z řad laické veřejnosti – což je o 5 autorů více než v kole prvním. Organizátoři obdrželi více než 120 návrhů různých variant možného ztvárnění grafické značky, kterou se bude v příštích letech TO Mikulovsko prezentovat prostřednictvím tištěných propagačních materiálů, internetových stránek, veletržních expozic, suvenýrů a propagačních předmětů.
Komise složená opět jak ze zástupců zadavatele, tak odborníků na grafický design či marketing v cestovním ruchu, neměla vůbec lehkou úlohu. Hodnocení tentokráte osmičlenné komise probíhalo opět anonymě a po vyhodnocení hlasování došli hodnotitelé k tomuto závěru. Vítězem pro novou grafickou značku (logotyp) turistické oblasti Mikulovsko se stalo grafické studio Gratissima Production, s. r. o. z Prahy, jehož návrh nejlépe splňoval zadávací podmínky soutěže. Nové logo bude používáno jako hlavní jednotící prvek pro všechny propagační aktivity TO Mikulovsko a naleznete jej na internetové adrese www.mikulovskoregion.cz, zatím je zde k vidění logo staré.
Jak sami autoři vítězného loga uvádějí: „Základním prvkem piktogramu loga Mikulovsko je kruh. Kruh je symbolem jednoty, dovršení a je skvělým symbolem pro neomezenost. V mnoha starobylých kulturách symbolizoval ženskou sílu, matku Zemi a vesmír. Kruh je také latinský termín „circus“ vyjadřující aktivitu a je symbolem mobility. V tomto piktogramu je kruh použit třikrát, a to z důvodu vyjáření mnohočetnosti a rozmanitosti. Tato mnohočetnost reprezentuje kulturní a turistickou prosperitu mikroregionu Mikulovsko. Otevřené kruhy symbolizují vstřícnost vůči lidem přicházejícím či navštěvujícím tento region „zvenčí“. Otevřenost těchto kruhů představuje dynamický postoj skutečnosti, která je vždy připravena se zdokonalovat a zvelebovat. Klesající úhel každého kruhu jasně vyjadřuje: „pohyb směrem k dokončení, splnění či uskutečnění“. Tento piktogram je unikátní kresbou a je užíván k vyjádření vizuálního postoje Mikulovska.“
Soutěž byla součástí projektu Mikulovsko – profesionální partner v cestovním ruchu, který je realizován za podpory Evropské unie.
Zdroj: www.mikulov.cz
A jak se toto poměrně elegantní a čisté logo (hlavně ve srovnání s dosavadním) líbí vám?
Komentáře k článku
14. 12. 2009 09:30 lopez
Mikulovsko patří vínu, slunci, Pálavě atd. Co jako tohle jako má být?
Logo na válcovny plechu??
11. 12. 2009 21:47 Roman
K té grafice, je to prostě jeden tvar linky, která tvoří postupně slunce, kopec jako Pálavu a vodu jako přehradu což si myslím, že k Mikulovsku stejně jako symbol hroznu patří.
11. 12. 2009 20:56 Bedikk
K tvýmu logu. Proboha to znamená co? A kombinovat zakulacené tvary s ostrým písmem? Promiň .. brr.
11. 12. 2009 15:48 Wein
10. 12. 2009 23:35 Roman
Taky jsem se této soutěže zúčastnil a aniž bych chtěl vyzdvihovat zrovna ten svůj návrh :-), tak si myslím, že bylo v soutěži určitě víc vhodnějších a lepších návrhů než je tento. Zajímavé je, že nejsou nikde zveřejněny alespoň některé z ostatních návrhů...?
Další věc je popis loga. Zajímalo by mně, jestli by vůbec někdo došel na to, co má to logo vyjadřovat, aniž by si ten popis přečetl? Řekl bych, že by to mělo říkat samo logo i bez nápovědy, ne?
Tady je ten můj návrh, abych jen nekritizoval ;-)
www.lukasek.net/mikulovsko.php
Případná věcná kritika vítána ;-)
7. 12. 2009 19:59 Pepa
akorát si autoři mohli odpustit ty debilní kecy "Kruh je symbolem jednoty, dovršení a je skvělým symbolem pro neomezenost... atd.". nevím proč má tolik autorů potřebu si k logu vymyslet nějakej totálně idiotskej žvást - asi protože se bojí, že klient nezkousne tak jednoduchý logo, tak potřebujou předstírat, že je za ním nějaká "hluboká myšlenka". na blití.
6. 12. 2009 23:17 Halda
6. 12. 2009 22:55 Bedikk | bedikk.blogspot.com
3. 12. 2009 13:24 eix
Ten zakulacený klikyhák by víc seděl pro výrobce frézařských nástrojů.
Výrobce loga buďto v Mikulově nikdy nebyl, nebo tam byl naopak příliš často a soutěž pak coby kámoš vyhrál. Což u nás při soutěžích bývá, jak všichni víme, poměrně častým jevem.
2. 12. 2009 16:03 miretc
2. 12. 2009 14:24 davidkotulan
jj s tím souhlasím, ale kdo to dodržuje?
2. 12. 2009 14:18 Martin John
2. 12. 2009 14:09 vil
2. 12. 2009 13:55 HEHE
2. 12. 2009 13:46 davidkotulan
Tak asi tak
2. 12. 2009 13:41 wein
2. 12. 2009 13:38 davidkotulan
2. 12. 2009 13:35 davidkotulan
link? Vygoogluj si středočeský kraj, ten mylím že mluví za vše.
to Roxor
s tímhle přístupem (do záchoda) se pak člověk nemůže divit že slovensko je tam, kde je teď. Zní to hnusně ale je to tak
Problém vidím v tom, že umělecká éra se zvedla do obnormálních výšin a brousí si zuby na vše. Dřív to byle jen hezky udělaná prezentace (listy), kniha, plakáty, vsupenky (pociťuji i nezájem - kvůli ceně - nad výseky, ražby a laky), nabídkové listy (ať už katalogy nebo jídeláky). Elitou bývalo sochařství, rytectví a umělecký sítotisk. Dnešní širokou nabídkou produktů si grafici kopají svůj vlastí hrob, protože brzo "grafici-amatéři" díky ceně a jejich rozkvětu zahltí celý trh a zažijeme předělávky naprosto všeho. Jen jsem napsal svůj názor že jsou věci s historickou cenou, která by měla zůstat, protože ztratíte li historii, ztratíte vše
2. 12. 2009 13:09 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Tady bych ty důvody viděl. Turistika a produkty spojené jednou celkem vyjímečnou krajinou oblastí propagované pod společnou značkou asi smysl má. Viz podobné projekty typu francouzske champagne atd.
Myslím že negativní komentáře zde kritizují především naprostou bezpohlavnost značky. S tím souhlasím. Ale průser to není. Jen by možná udělal kraj lépe, kdyby takové logo koupil za pár korun z logo banky. Takových log je tam totiž tuna a určitě výjdou levněji.
2. 12. 2009 12:33 Roxor
2. 12. 2009 12:28 info@inkink.cz
2. 12. 2009 12:05 yawn | inkink.cz
2. 12. 2009 11:59 davidkotulan
Erby plní svůj účel přes 400let, někde i přes 800 let. Že dneska skoro nikdo nezná jejich rozdělení je spíš hanbou než machrováním "na co" nebo "stejné"
To samé se dá říci o logu. na co když mají erb, erb je oním znakem města, obce, kraje již od jeho založení. Má tedy novodobé logo které často nevypovídá nic než jen grafický prvek nahradit historii a podpis nositele? Logo je pro firmy a výrobky.
Nahrazovat erb logem je jako když vypíšeme nahradíme statní erb a vlajku logem.
Šílená představa co? Bohužel ale tohle se děje s městy, obci a kraji.
Důkazem je středočeský kraj. má svůj erb a přesto všichni tam cpou ten vymyšlený paskvil
2. 12. 2009 11:50 davidkotulan
a víš proč má skoro stejné barvy a proč májí společného lva a orlici? kdyby jsi to věděl tak to tady nepíšeš! Mají to stejné protože to musí ve světě odkazovat kam patří. takže erby musí obsahovat nejméně jednu barvu te státních (modrá,bílá červená) erb musí obsahovat nejméně jednoho "zvířecího" zástupce tedy orel a lev také v erbu obcí musí být alespoň jedna barva nebo zvíře z města pod který obec spadá (často žlutá barva). Jestli je tam pak i býk, cihlová zeď, brána nebo svatý Jan je již oním připodobněním historickým podpisem dané obce, města a kraje.
Špatně jsem napsal ten okres to měl být spíše kraj. Každý dobrý grafik, město a historik, nebo výletník podle erbů pozná zhruba alespoň kraj. Tohle logo mi nepřipomene naprosto nic nic
2. 12. 2009 10:32 adam P
2. 12. 2009 10:28 adam P
2. 12. 2009 09:35 Petr Korunka
Spíš kdy se už tady lidi naučí kritizovat..... vždyť si to přečtěte! Tohle není debata na úrovni...
2. 12. 2009 08:53 yawn | inkink.cz
2. 12. 2009 08:32 davidkotulan
2. 12. 2009 08:15 Zdeněk
2. 12. 2009 07:51 yawn | inkink.cz
2. 12. 2009 05:54 HEHE
2. 12. 2009 05:49 HEHE
2. 12. 2009 03:25 Tomas D
1. 12. 2009 23:47 Vasek
1. 12. 2009 21:25 David
1. 12. 2009 20:51 dresing
....oblast mikulovsko vás pevně semkne svými železnými okovy!!!
1. 12. 2009 19:44 VTIPEK
Aneb, kazdy ma co si zaslouzi!
1. 12. 2009 18:47 Pavel
"ohyb směrem k dokončení, splnění či uskutečnění" jako co je moc, to je moc :D urcite bude kazdy cist explikaci... vazne hodne nestastne, jak logo, tak jeste ho takto nechutne obhajovat
1. 12. 2009 18:44 Pavel
vzletna obhajoba pusobi skoro az nechutne, a byla jiste napsana az dodatecne. kdyz uz tedy obhajuji kruh, proc je kazdy kruh PRERUSEN? jak muze PRERUSENY kruh symbolizovat jednotu a co vubec nejaka jednota, dovrseni a neomezenost, ci dalsi nesmyslna bezvyznamna slova delaji ve vyznamu TURISTICKE OBLASTI? prijde mi to trochu na hlavu, dalsi loga jsem nevidel, je mozne ze toto je z nich nejlepsi... ale je to dost nestastne, bohuzel
1. 12. 2009 18:44 Pavel
vzletna obhajoba pusobi skoro az nechutne, a byla jiste napsana az dodatecne. kdyz uz tedy obhajuji kruh, proc je kazdy kruh PRERUSEN? jak muze PRERUSENY kruh symbolizovat jednotu a co vubec nejaka jednota, dovrseni a neomezenost, ci dalsi nesmyslna bezvyznamna slova delaji ve vyznamu TURISTICKE OBLASTI? prijde mi to trochu na hlavu, dalsi loga jsem nevidel, je mozne ze toto je z nich nejlepsi... ale je to dost nestastne, bohuzel
1. 12. 2009 18:38 WuDo
Zvláště když se logo dělá na místopisný region, tak by se snad dalo čerpat z reálií a ne jen z abstraktních představ nacpaných do frází (omlouvám se).
Stejné logo si dokážu představit od internetového projektu, přes knihkupectví až po tu zbrojovku. Necítím z něj a ani z popisu vztah k regionu Mikulovsko.