Dlouho očekávané logo konečně představeno veřejnosti
Nové logo Škodovky bylo konečně oficiálně představeno, dle očekávání byl znak zbaven kruhu s názvem společnosti a je nově tvořen lehce redesignovaným okřídleným šípem v tenké kružnici. Na automobilech se bude objevovat v černo-chromovém provedení, pro ostatní účely je zachována mírně upravená zelená barva šípu.
Nové logo
Nová typografie
Ukázka redesignovaného webu, kde si také můžete o redesignu přečíst více.
Nový showroom
Zdroj: www.novinky.cz a designtagebuch.de
První zmínku o redesignu (tehdy byl řešen v rámci VŠUP) jsme uvedli zde, studii redesignu od designérů ze studia Marvil jste si mohli prohlédnout zde a další dostupné informace jsme uvedli zde a naposledy zde.
Komentáře k článku
22. 3. 2011 12:35 stope32.deviatart.com
Podle mého (a nejen mého) Škoda redesign/modernizaci loga absolutně nepotřebovala a je jasné, že příčina aktuálního výtvoru je někde jinde...
11. 3. 2011 08:04 Michal Malina:.
Pár informací + fotky modelu showroomu (dole)
8. 3. 2011 14:30 PeťaN | www.urviho.cz
5. 3. 2011 03:46 Tykokos
5. 3. 2011 03:38 Tykokos
4. 3. 2011 23:58 Pepa
4. 3. 2011 22:16 Dude
4. 3. 2011 09:00 Milan Sypěna
Každopádně celkově vzhled nabral na lehkosti a když se dívám na stránky starého manuálu Škodovky - vidím, že celá řada drobných designových vylepšení posuvá vnímání Škodovky jako modernější značky.
3. 3. 2011 21:42 Michal Přeček
Což takhle se zamyslet se nad briefem, který studio dostalo od koncernu Wolkswagen. Bez skrupulí bych si dovolil střílet od pasu:
Značka škoda se nachází na samém hvozdu našeho portfolia. V současnosti je etablovaná na trzích střední a východní Evropy s mírným přesahem na trhy západní, kde zaujímá pozici pro zákazníky finančně citlivé (o Číně nemluvě). Vzhledem k vzrůstající kvalitě produktů škoda je třeba brand vizuálně polohovat na úroveň, kterou v našem portfoliu zaujímá, aby ji zákazník jasně identifikoval a nedocházelo k prolínání s vozy vyšší třídy......atakdále.......
To pak dostává jasné kontury, což?
Michal Přeček
http://issuu.com/beeeee/docs/onlineportfolio_new
3. 3. 2011 19:49 Michal Malina:.
Co se týče samotného symbolu si troufám bez obav tvrdit, že patří mezi ty nejzajímavější a nejoriginálnější, co se vyskytují v automobilovém průmyslu.
http://www.youtube.com/watch?v=87ZHG7O4l9I&feature=topvideos
Převedení symbolu do 3D a samotná plasticita se podle mě povedla na výbornou, autu to hodně prospěje.
Jedinou snad výtku bych měl, a už to tu padlo, že ve 2D (on-line, print možná) ty odlesky trochu deformují znak, konkrétně na křídle za hrotem.
Jinak se mi ještě líbí změna tvaru linie, která se vyskytuje na hraně kapoty i jako linka pod logem.
3. 3. 2011 14:38 Pepa
3. 3. 2011 14:12 Jiří Klíma
http://files.bmw-rooster.webnode.cz/200000237-f2613f35b6/bmw_logo_plane-1916.jpg
3. 3. 2011 13:40 Richard Studenovský
3. 3. 2011 12:01 Petr Drahoš
3. 3. 2011 07:30 Gior
3. 3. 2011 00:12 Ann
3. 3. 2011 00:05 killer
2. 3. 2011 22:21 Petr Vytiska
nechapu proc by mela Skoda prechazet na "zcela novy design" v obdobi nejvetsiho rustu a expanze v historii automobilky. V dobe, kdy prodeje rostou predevsim na svetovych trzich. V evropskych a asijsich. V dobe, kdy samotny koncern dava Skode cim dal tim vice prostoru. V dobe, kdy samotna Skoda je centrem mnoha vyvojovich casti. Okridleny sip se pouziva od roku 1926 a krome obdobi mezi 70 a 90 lety vyrabela Skoda vzdy velmi kvalitni auta. A je tomu i ted, vse pod znackou okridleneho sipu!
Souhlasim s "lh". Nez samotny motiv loga, je mnohem dulezitejsi jeji identifikace, kompletni CI a hlavne samotny design a charakter vozu!
2. 3. 2011 22:08 ludmila
je zde, krome jineho, i zobrazeni loga primo na chladici/motoru. v tomto pripade dostala skodovka konecne emblem, ktery vypada dobre prave na aute, presne podle zameru zadavatelu!
2. 3. 2011 21:23 Pepa
2. 3. 2011 18:58 Hela
škoda, že se Škoda neubrala například cestou čisté elegantní typografie
2. 3. 2011 18:40 cancer
Šíp, kruh, křídla má značit super auto, no pardon... můžu vymyslet z fleku něco pro letadlo, kdy dám dohromady hlavu ptáka, vejce od orla a vše položím do půlkruhu, což bude hnízdo a hle mám na světě logo pro letadlo. Prostě kromě toho že to Škoda používá x let a 90% z toho byla ostuda, není zrovna trendy pro dnešek. Do plusu to dopatlat jako 3D
2. 3. 2011 18:04 lh
@Cancer > A chapete logiku co Vam rikaji loga mercedes, audi, bmw, atd ?
2. 3. 2011 17:55 cancer
U tohoto loga si o mladé rodině a moderní koncepci můžete nechat zdát. Stejně jako logo L&K, měl tento ježek zůstat v dějinách a vzpomínat na něj v dobrém. Stejně nechápu logiku, jak uvedené logo má něco říci? S tímto logem se dělala auta, která ne-jezdila a byla -30let od konkurence, proč se takové neštěstí propagují dále?
2. 3. 2011 16:44 Michal Malina:.
není to "rychlost"
Zde je interpretace významu loga Škoda:
"Na křídlech pokroku (křídlo), stále vpřed (šíp), s přesnými výrobky (kulatý otvor), v kruhu svých zákazníků (kruh kolem znaku)."
2. 3. 2011 16:24 Hela
jinak, abych se taky vyjádřila, podle mě je to krok zpátky, než dopředu ... připomíná mi značku škodovky v érách Favoritu. Placka, odznak bez hodnoty...
Nikdy to nebude lepší, pokrokové, ani emotivnější, pokud si nechají tu svoji "slepici" .... která dnes již v nikom nic nevyvoláv - tzv. okřídlený šíp? tzn. vedle historického kontextu ještě "rychlost"? ¨Propána, u škodovky přeci né.
Chválim alespoň "fresh" zelenou
2. 3. 2011 15:03 Font
2. 3. 2011 14:58 Hela
2. 3. 2011 13:54 Gior
2. 3. 2011 13:13 cancer
Příkladem může být např. Peugeot, kde je 3D stejná šílenost, ale deformace není tak problematická, jelikož se jedná o přírodní tvar. U Škody je snaha udělat logo ještě více geometrické než bylo a tento výsledek rozštípou 3D okrajem, to je naprosto zbytečný a nelogický postup.
2. 3. 2011 13:02 Petr
tak to jsou za a) daleko jednodušší loga a za b) jsou to jiná auta - konzervativnější, studenější a to nejen v rámci loga, ale i v rámci celé komunikace i samotných produktů. Stačí se podívat komunikaci Fabie - barevná auta, rodinka, pejsci, sluníčko... K tomu toto logo, podle mě, docela sedí.
Nevím, jak jinak by měl znak ve 3D vypadat a ani nevím proč.
Možná byste mohli nějaké 3D skici zkusit a poslat do Fontu...
2. 3. 2011 12:44 cancer
2. 3. 2011 12:42 Petr
2. 3. 2011 12:37 Petr
2. 3. 2011 12:37 Vincent
2. 3. 2011 12:34 cancer
2. 3. 2011 11:11 Pepa
2. 3. 2011 11:01 Petr
2. 3. 2011 09:32 lh
2. 3. 2011 02:40 Karel
1. 3. 2011 23:31 Gior
1. 3. 2011 21:55 miretc
1. 3. 2011 21:49 Jaroslav Vrána
1. 3. 2011 21:15 stoupa.bat
1. 3. 2011 20:36 horal
1. 3. 2011 18:27 Mira
1. 3. 2011 17:52 Jan Macek
1. 3. 2011 16:47 Vita z Pixmac
1. 3. 2011 16:30 ales
1. 3. 2011 16:13 Berni
Podle odlesků a světlostí bych tipnul na tři zdroje světla, která ale mají dosti nerealistický rozptyl.
3D provedení vypadá, jako vytvoření přímo v programu, bez použití nutné korekce ze strany grafika.
1. 3. 2011 15:54 m
1. 3. 2011 15:40 Čenda
1. 3. 2011 15:40 cadis aType
1. 3. 2011 15:06 Jan Hradil
1. 3. 2011 15:04 tom
http://media.novinky.cz/707/257076-original1-7mq4s.jpg
1. 3. 2011 15:02 Jenda J.
1. 3. 2011 14:58 Petr Vytiska
Nicmene graficka exekuce 3D efektu je fakt strasna!! Tady je video, kde je vyvedeno logo jen v chromu a je to o poznani lepsi!
http://www.novinky.cz/auto/226502-nova-studie-skody-pohledem-sefdesignera-kabane.html