Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Dlouho očekávané logo konečně představeno veřejnosti

Nové logo Škodovky bylo konečně oficiálně představeno, dle očekávání byl znak zbaven kruhu s názvem společnosti a je nově tvořen lehce redesignovaným okřídleným šípem v tenké kružnici. Na automobilech se bude objevovat v černo-chromovém provedení, pro ostatní účely je zachována mírně upravená zelená barva šípu.

Nové logo

 

Nová typografie

 

Ukázka redesignovaného webu, kde si také můžete o redesignu přečíst více.

 

 

Nový showroom

 

Zdroj: www.novinky.cz a designtagebuch.de 

První zmínku o redesignu (tehdy byl řešen v rámci VŠUP) jsme uvedli zde, studii redesignu od designérů ze studia Marvil jste si mohli prohlédnout zde a další dostupné informace jsme uvedli zde a naposledy zde.


Komentáře k článku

22. 3. 2011 12:35 stope32.deviatart.com

No teď si Škodovku fakt koupí jen v Rusku, nebo Číně - a to je přece hlavní cíl koncernu ne? A ten web je taky vážně Simply Clever... i když spíš Simple než Clever =D

Podle mého (a nejen mého) Škoda redesign/modernizaci loga absolutně nepotřebovala a je jasné, že příčina aktuálního výtvoru je někde jinde...

11. 3. 2011 08:04 Michal Malina:.

http://www.auto.cz/skoda-logo-auto-nove-a-novy-firemni-design-55234

Pár informací + fotky modelu showroomu (dole)

8. 3. 2011 14:30 PeťaN   |   www.urviho.cz

Blééééé, fuj, tak to se opravdu nepovedlo.. a ten web, to bych blil snad ještě víc :)

5. 3. 2011 03:46 Tykokos

A kdyz uz to trochu prezenu, tak to ti frajeri meli regulerne vyrobit v matrosi, brutalne to makrem nejvic profi nafotit, vyriznout a aspon by si nehrali na to, ze delaj chromovy logo. Tohle je proste hnusna gumova paprika ve vyloze zelovocu. Kdyz real, tak real. Anebo naopak stylizace.

5. 3. 2011 03:38 Tykokos

Uz jen to, ze logo opticky nefunguje v drobnych rozmerech a borti se, jasne mluvi o tom, ze je to spatrne navrzeny logo. Neni to logo, ale obrazek, tudiz uplnej nesmysl. Logo v chromu je az v momente, kdy je v materialu vyrobeny. Tenhle trend "fotorealistickejch" log tady samozrejme je od doby grafickych software a neni to nic jinyho, nez nepochopeni a spatny pouziti moznosti digitalnich nastroju pro praci v grafice - globalni zalezitost. Jasne, pusobi to lidove, ale to neni duvid stavet nejdriv strechu a pak barak. Ale kdyz pominu tohle, (protoze marketing), tak se aspon mohli podivat, jak by se chovalo svetlo na takovymhle objektu i v pripade, ze to nasvitej vice svetlama z ruznejch stran. No je to nesmyslnej preplacanej balast, kterej v sobe nema spetku citu ani remesla. HROZNY.

4. 3. 2011 23:58 Pepa

@ MIlan, Michal, Michal: ta diskuse přece není vůbec o tom, jestli škodovka potřebovala redesign loga a jestli 3D placka je správnej směr (na obojí může být odpověď ano). Ale o tom, že ta „řemeslná“ kvalita zpracování je totální sračka.

4. 3. 2011 22:16 Dude

Je to prů....švih

4. 3. 2011 09:00 Milan Sypěna

Rád se přidám na menší stranu těch, kterým celkový redesign značky připadá zdařilý. Myslím, že mohu podtrhnout názor Michala Maliny níže. Je sice zábavné ponořit se do rozboru 3D efektu a představovat si, že by to šlo řešit tisíci dalšími způsoby, ale mám pocit, že kritici pro stromy nevidí les. Na veletrhu představené reálné logo vypadalo znamenitě a věřím, že svoji hlavní roli na kapotě auta bude plnit dobře. Navíc mám pocit, že daleko větší účinek pro celkové vyznění značky bude mít změna tvaru linie pod logem, která v uplynulé diskusi přešla bez povšimnutí. Značka i manuál prochází stadiem vývoje a je možné, že kolegové v Hamburgu si drobnosti kolem horší čitelnosti 3D symbolu v malých velikostech uvědomí a doplní manuál o nějakou speciální variantu pro tyto účely.

Každopádně celkově vzhled nabral na lehkosti a když se dívám na stránky starého manuálu Škodovky - vidím, že celá řada drobných designových vylepšení posuvá vnímání Škodovky jako modernější značky.

3. 3. 2011 21:42 Michal Přeček

Ale no táák.
Což takhle se zamyslet se nad briefem, který studio dostalo od koncernu Wolkswagen. Bez skrupulí bych si dovolil střílet od pasu:

Značka škoda se nachází na samém hvozdu našeho portfolia. V současnosti je etablovaná na trzích střední a východní Evropy s mírným přesahem na trhy západní, kde zaujímá pozici pro zákazníky finančně citlivé (o Číně nemluvě). Vzhledem k vzrůstající kvalitě produktů škoda je třeba brand vizuálně polohovat na úroveň, kterou v našem portfoliu zaujímá, aby ji zákazník jasně identifikoval a nedocházelo k prolínání s vozy vyšší třídy......atakdále.......

To pak dostává jasné kontury, což?

Michal Přeček
http://issuu.com/beeeee/docs/onlineportfolio_new

3. 3. 2011 19:49 Michal Malina:.

Jen blázen by měnil z gruntu celou identitu u tak, v současné době, silné značky jako je Škoda. Škodovka potřebovala redesign už jako sůl a myslím si, že přišel v nejvhodnější dobu.
Co se týče samotného symbolu si troufám bez obav tvrdit, že patří mezi ty nejzajímavější a nejoriginálnější, co se vyskytují v automobilovém průmyslu.

http://www.youtube.com/watch?v=87ZHG7O4l9I&feature=topvideos

Převedení symbolu do 3D a samotná plasticita se podle mě povedla na výbornou, autu to hodně prospěje.
Jedinou snad výtku bych měl, a už to tu padlo, že ve 2D (on-line, print možná) ty odlesky trochu deformují znak, konkrétně na křídle za hrotem.
Jinak se mi ještě líbí změna tvaru linie, která se vyskytuje na hraně kapoty i jako linka pod logem.

3. 3. 2011 14:38 Pepa

A hele, nějakej jinej Pepa se tady začal podepisovat taky jako Pepa (2. 3. 2011 21:23 Pepa). Podepisuj se jako Pepa2 prosím :-)

3. 3. 2011 14:12 Jiří Klíma

Ano, BMW, jako dříve výrobce leteckých motorů, má ve znaku vrtuli. Alespoň to o sobě tvrdí. Zároveň to může být variace na kosou modro-bílou šachovnici na vlajce Bavorska.

http://files.bmw-rooster.webnode.cz/200000237-f2613f35b6/bmw_logo_plane-1916.jpg

3. 3. 2011 13:40 Richard Studenovský

BMW nemá ve znaku vrtuli. .-)

3. 3. 2011 12:01 Petr Drahoš

Logo mi nepřijde až tak hrozné jak říkáte. Možná se mi mi i trochu líbí, ale vadí mi, že křídla šípu jsou zakončená hranatě a nepovídá si to s kruhem okolo. Typografie mi je simpatická.

3. 3. 2011 07:30 Gior

Nechápu názory, že okřídlený šíp je zastaralý, bez perspektivy a nevhodný pro automobilku. Co třeba BMW? Vrtule? V dnešní době? A na luxusních autech? Nebo hispano-suiza s čápem (nebo něčím takovým). Rachitický pták na hi-end limuzínách a sportovních vozech? A co Wiesmann s polomrtvým obojživelníkem. Právě naopak. To logo má velký potenciál. A jeho symbolika je také nadčasová. Jen tahle verze má velké trhliny.

3. 3. 2011 00:12 Ann

...a docela to zamrzi....

3. 3. 2011 00:05 killer

logo skoda mi vzdycky pripadalo divne, nedokazu si predstavit ze by ten ohavny tvar mohl jakykoliv redesign nejak vylepsit

2. 3. 2011 22:21 Petr Vytiska

Mila Helo,
nechapu proc by mela Skoda prechazet na "zcela novy design" v obdobi nejvetsiho rustu a expanze v historii automobilky. V dobe, kdy prodeje rostou predevsim na svetovych trzich. V evropskych a asijsich. V dobe, kdy samotny koncern dava Skode cim dal tim vice prostoru. V dobe, kdy samotna Skoda je centrem mnoha vyvojovich casti. Okridleny sip se pouziva od roku 1926 a krome obdobi mezi 70 a 90 lety vyrabela Skoda vzdy velmi kvalitni auta. A je tomu i ted, vse pod znackou okridleneho sipu!

Souhlasim s "lh". Nez samotny motiv loga, je mnohem dulezitejsi jeji identifikace, kompletni CI a hlavne samotny design a charakter vozu!

2. 3. 2011 22:08 ludmila

velice fundovany rozbor noveho loga skodovky najdete zde: http://www.designtagebuch.de/ein-neues-markenzeichen-fuer-skoda/

je zde, krome jineho, i zobrazeni loga primo na chladici/motoru. v tomto pripade dostala skodovka konecne emblem, ktery vypada dobre prave na aute, presne podle zameru zadavatelu!

2. 3. 2011 21:23 Pepa

Mě to evokuje znak vyražený na chromovaných poklicích Škody 100. Zpět ke kořenům. Jestli to byl záměr tvůrců, nevím :-)

2. 3. 2011 18:58 Hela

ja si též myslím, že místo "redesignu" byl v současné době spíš čas na NOVÝ design, nový směr, novou vizi, nový věk .... Škoda měla vzdát holt minulosti tím, že ji uchová v paměti a ne tím, že z ní bude donekonečna užírat ještě dlouho po datu trvanlivosti

škoda, že se Škoda neubrala například cestou čisté elegantní typografie

2. 3. 2011 18:40 cancer

LH: Logo Škoda je nějaká nehezká dětská hračka. Prostě má roky, ani při vzniku nebylo zrovna povedené.

Šíp, kruh, křídla má značit super auto, no pardon... můžu vymyslet z fleku něco pro letadlo, kdy dám dohromady hlavu ptáka, vejce od orla a vše položím do půlkruhu, což bude hnízdo a hle mám na světě logo pro letadlo. Prostě kromě toho že to Škoda používá x let a 90% z toho byla ostuda, není zrovna trendy pro dnešek. Do plusu to dopatlat jako 3D

2. 3. 2011 18:04 lh

Ja osobne ten sip vnimam jako jasne rozpoznatelny motiv, kterym se skoda odlisuje. Takze jsem pro jeho setrvani, samozrejme ne v teto hrozne podobe.
@Cancer > A chapete logiku co Vam rikaji loga mercedes, audi, bmw, atd ?

2. 3. 2011 17:55 cancer

Souhlasím s Helou, ostatně jsem to tady někde psal. to logo je off. Dejte si tento znak třeba na kapotu Lamba, nebo sportovního Audi.. no to musí vyvolat úsměv a ťukání na čelo.

U tohoto loga si o mladé rodině a moderní koncepci můžete nechat zdát. Stejně jako logo L&K, měl tento ježek zůstat v dějinách a vzpomínat na něj v dobrém. Stejně nechápu logiku, jak uvedené logo má něco říci? S tímto logem se dělala auta, která ne-jezdila a byla -30let od konkurence, proč se takové neštěstí propagují dále?

2. 3. 2011 16:44 Michal Malina:.

Hela>
není to "rychlost"

Zde je interpretace významu loga Škoda:
"Na křídlech pokroku (křídlo), stále vpřed (šíp), s přesnými výrobky (kulatý otvor), v kruhu svých zákazníků (kruh kolem znaku)."

2. 3. 2011 16:24 Hela

díky za odkaz
jinak, abych se taky vyjádřila, podle mě je to krok zpátky, než dopředu ... připomíná mi značku škodovky v érách Favoritu. Placka, odznak bez hodnoty...

Nikdy to nebude lepší, pokrokové, ani emotivnější, pokud si nechají tu svoji "slepici" .... která dnes již v nikom nic nevyvoláv - tzv. okřídlený šíp? tzn. vedle historického kontextu ještě "rychlost"? ¨Propána, u škodovky přeci né.

Chválim alespoň "fresh" zelenou

2. 3. 2011 15:03 Font

2. 3. 2011 14:58 Hela

Kdo dělal ten redesign? české studio?

2. 3. 2011 13:54 Gior

Petře, že by zrovna Citroën byl konzervativní a studený. Jinak, jako dobrý příklad pro srovnání 3d efektu může posloužit logo Toyoty.

2. 3. 2011 13:13 cancer

Petr: Logo vyřezané fričkou do plechu na kterém zůstala ochranná zelená barva, nějak nekoresponduje s tvou iluzí o Happy stylu pro rodiny a mladé, navíc použitý font už takto nepůsobí ani náhodou.

Příkladem může být např. Peugeot, kde je 3D stejná šílenost, ale deformace není tak problematická, jelikož se jedná o přírodní tvar. U Škody je snaha udělat logo ještě více geometrické než bylo a tento výsledek rozštípou 3D okrajem, to je naprosto zbytečný a nelogický postup.

2. 3. 2011 13:02 Petr

cancer>
tak to jsou za a) daleko jednodušší loga a za b) jsou to jiná auta - konzervativnější, studenější a to nejen v rámci loga, ale i v rámci celé komunikace i samotných produktů. Stačí se podívat komunikaci Fabie - barevná auta, rodinka, pejsci, sluníčko... K tomu toto logo, podle mě, docela sedí.

Nevím, jak jinak by měl znak ve 3D vypadat a ani nevím proč.

Možná byste mohli nějaké 3D skici zkusit a poslat do Fontu...

2. 3. 2011 12:44 cancer

Petr...? Podívej se na Audi nebo Citroen jak vypadá použitelné 3D v logu. To co udělala Škoda je šílenost.

2. 3. 2011 12:42 Petr

Měli by jen zapracovat na malé velikosti loga na webu. Ta opravdu znak mění - z plochého kovového kroužku "dělá" kulatý a je to trochu kostrbaté...

2. 3. 2011 12:37 Petr

Skvělé mi příjde typo i samotný znak. 3D efekt je podle mě naprosto v pořádku. Celý nový vizuál škodovky na mě působí profesionálně a kvalitně.

2. 3. 2011 12:37 Vincent

Na amatérský výtvor v 3D softu je to krásná práce. Tolik možností a efektů dneska ty softy nabízejí, tak proč jich tam pár nenarvat, že? :)

2. 3. 2011 12:34 cancer

To je docela průser, 3D efekt na hranu naprosto nepoužitelný pro on-line. Docela odvaha nechat si prznit značku a znak. Při zmenšení nejde vůbec poznat jak znak přesně vypadá. To je tak na koš.

2. 3. 2011 11:11 Pepa

Ten 3D efekt je součástí základní varianty loga? Nebo to je jen nějakej render cedule na fasádu autosalonu? Doufám že to druhý, i když i jako render je to mizerný. Ten bevel je nějakej nepravidelnej a to stínování nesmyslný.

2. 3. 2011 11:01 Petr

2. 3. 2011 09:32 lh

V dnesni MF Dnes je nove logo na cele strance a musim rict ze vytistene vypada jeste hur nez tady.

2. 3. 2011 02:40 Karel

Nová podoba značky, když si ji představím pouze v klasické 2D variantě, třeba černou na bílém, tak mě sice ničím nenadchne, ale také neurazí. Ovšem ten 3D efekt je pro mě dost odpuzující. Znak vypadá, jako by byl okousaný. Zvolená zelená barva se mi nelíbí a přijde mi nehodící, což je ovšem možná spíše osobní preference. Alespoň typografická část působí alespoň trochu utěšivě, ovšem to káčko není dobře vyřešené. A web mi přijde také slabší...

1. 3. 2011 23:31 Gior

Mé dojmy: Typografie = naskenované a posléze zvektorované logo NOKIA + částečná invence grafika (nebo že by něco z historie?). Nereálný 3d efekt. Znásilněná perspektiva. Lesk je v některých místech uplně vypálený. Ta kontura, co obepíná kruh z vněšku je tam buď navíc nebo jinde chybí. To že kruh se šípem nic nepojí na mě působí, jako by měl střed vypadnout. Pobledlá zelená plocha to doráží. Spíš bych si to dokázal představit na vozítkách z total recall než na autech značky zaměřené na rodinu. Ale předpokládám, že to nebude oficiálně užívaná verze.

1. 3. 2011 21:55 miretc

Už sem se tu jednou rozplýval nad tím, jak vždy 3D Mercedes, v době třídymenzializace přišel se "siluetou" loga. 3D ano, ale v komunikátech cele zelené metalické, na autech celé chromové, nebo černé, dle modelu.Tak by se to líbilo mě...:) Písmo trochu retro jo!

1. 3. 2011 21:49 Jaroslav Vrána

Utrpení a zlo dostalo formu.

1. 3. 2011 21:15 stoupa.bat

typo ujde, ale ten 3D efekt je fakt otřes

1. 3. 2011 20:36 horal

budu blejt

1. 3. 2011 18:27 Mira

Je to zajimave

1. 3. 2011 17:52 Jan Macek

Katastrofa. Ten 3D efekt je psychedelický, motá se mi z něj hlava.

1. 3. 2011 16:47 Vita z Pixmac

Špaténka.

1. 3. 2011 16:30 ales

děs běs

1. 3. 2011 16:13 Berni

Písmový logotyp mi příjde dobrý, i když se dosti podobá Nokii, ale co už. Horší je na tom nové logo. Kdo to vytvářel neměl nejspíše ponětí o perspektivě, viditelnosti a osvětlení.

Podle odlesků a světlostí bych tipnul na tři zdroje světla, která ale mají dosti nerealistický rozptyl.

3D provedení vypadá, jako vytvoření přímo v programu, bez použití nutné korekce ze strany grafika.

1. 3. 2011 15:54 m

škoda (

1. 3. 2011 15:40 Čenda

Více škody než užitku :( A ten web... Ten web...

1. 3. 2011 15:40 cadis aType

To delal Premek Podlaha?

1. 3. 2011 15:06 Jan Hradil

Písmo ala NOKIA s podivnou diakritikou. Dosavadní typo se mi líbilo víc...

1. 3. 2011 15:04 tom

čistě chromové je o něco lepší
http://media.novinky.cz/707/257076-original1-7mq4s.jpg

1. 3. 2011 15:02 Jenda J.

Nové logo škodovky k nám přiletělo z Pandory, chybí už si jen nasadit 3D brýle... to logo se topí ve svý vlastní mizérii...

1. 3. 2011 14:58 Petr Vytiska

"Zlevneni" nebo "odebrani luxusu" je vicemene otazkou zastupneho produktu. Malokdo ze zahranici zna Skodu 120 a cesi si zvyknou. Nebal bych se toho.

Nicmene graficka exekuce 3D efektu je fakt strasna!! Tady je video, kde je vyvedeno logo jen v chromu a je to o poznani lepsi!
http://www.novinky.cz/auto/226502-nova-studie-skody-pohledem-sefdesignera-kabane.html

1. 3. 2011 14:47 tommy

Bylo by to ok, ale ten plastický efekt na okřídleném šípu je fakt fušéřina...

1. 3. 2011 14:44 Vicky

To je neuvěřitelná ostuda... Martin Winterkom se zřejmě opravdu realizoval...

1. 3. 2011 14:43 Snoopy

Tak trochu pomsta Volkswagenu za úspěchy Superbu a Octavie .. dost podobný nápis ŠKODA jsem měl na stodvacítce z roku 1986. Pokus o 3D efekt je dost levný a nepovedený. Celkově to image zančky Škoda podle mne zlevňuje. Staší logo bylo sice složité, ale rozhodně mělo i punc lehkého luxusu ...

1. 3. 2011 14:35 Kuba

Nějak mi to 3D nesedí... Chromovaná kontura kolem šípu je různě široká, vlevo dole se ztrácí úplně... Ale aspoň zachovali tvar šípu.

1. 3. 2011 14:27 tommyboy

zlo.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.