Český lev v letošním vizuálu sází na eleganci i hravost
Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) rozdá své výroční ceny již po devětadvacáté v sobotu 5. března 2022 ve Dvořákově síni pražského Rudolfina. Vizuální styl Českého lva vytvořila designérka Jana Krchová.
Vizuální styl Českého lva se letos vyznačuje noblesou, elegancí a typograficky čistou linií. „Po turbulentních skoro 2 letech, které byly pro film složité, jsme se chtěli vrátit k tomu, co je z našeho pohledu na světě filmu, a zvláště výročních cenách, pro diváky přitažlivé – určitá noblesa, vystoupení ze všednosti,” vysvětluje autorka grafického designu Jana Krchová. Variantu elegantního písma Chloé dokázala využít nejen k čisté a elegantně uměřené oficiální grafické tváři Českého lva, ale i k vtipnému řešení stylového merchandisingu.
„S kolegou Ondřejem Fučíkem jsme vybrali variabilní písmo od sousedů ‚Chloé‘ maďarského designéra Miklóse Kisse, který jej uvedl v loňském roce. Líbila se nám jeho spletitost a napětí tahů, ale i křivky, které kontrastují s hranami ústředního vizuálního motivu, hlavičky lvíčka. Sám autor uvádí, že jej pojmenoval po své krásné, ale nevyzpytatelné kočce. Nám litera C mrskající se ocas kočky, respektive v našem případě lva, evokuje. Vše tedy do sebe zapadlo,” vysvětluje Jana Krchová, která jako grafická designérka spolupracuje na různých televizních a filmových produkcích a je mimo jiné autorkou grafiky k seriálu Ochránce. Nový vizuál se bude objevovat v online prostoru a tištěných médiích, outdooru a samozřejmě bude na televizních obrazovkách také leitmotivem samotného večera.
Mile vtipným a hravým protipólem elegantní střídmosti a uměřenosti loga a hlavní grafické linie letošního Českého lva je způsob, jakým autorka pojala doplňkový merchandising. Citoslovce, které najdeme například na poznámkovém bloku či hrnku, si od dětství spojujeme s majestátním králem zvířecí říše, ale stejně tak je můžeme připsat filmovému recenzentovi, zapisujícímu si první myšlenky po premiéře nebo fanouškovi stříbrného plátna, zívajícímu u prvního šálku ranního čaje nebo kávy po poněkud prodloužené návštěvě kina z předchozího večera. Tyto i další předměty je možné zakoupit v e-shopu na webu Českého lva.
Více informací na www.ceskylev.cz
Ocenění za nejlepší filmový plakát již získal Zátopek od tvůrčí trojice Aleš Najbrt, Jakuv Spurný a Julie Vrábelová.
O předchozích podobách Českého lva jsme psali zde a loňský vizuál je zde.
A jak se vám líbí ten letošní?