Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Český lev – vizuál a oceněné plakáty

na homepage

Mimořádný ročník výročních cen Český lev České filmové a televizní akademie (ČFTA) avizuje atypicky originální a hravý, ale také výstižný vizuál s moderátorem Václavem Koptou v opuštěném kině. Téměř prázdné letos zůstane i Rudolfinum, v němž budou 6. března v přímém přenosu na ČT1 ceny vyhlášeny bez diváků, jen za přítomnosti nominovaných umělců.

vizual velky

 

Vizuál 28. Českého lva s pohledem oknem do prázdného kinosálu upozorňuje na nelehkou situaci filmařů ale i samotných kin, která byla v loňském roce z velké části zavřená. Na rozdíl od předchozích ročníků, kdy ústřední motiv vizuálu pracoval se soškou Českého lva, má hlavní roli moderátor slavnostního ceremoniálu Václav Kopta, kterého nacházíme v prázdném kině jednou ve fraku jindy v pyžamu.

Autory vizuálního stylu jsou Kryštof Procházka, Ondřej Vlk, Robert Houzar a Matěj Čech ze studia Formaat.

„V souladu s konceptem večera jsme pracovali s fotografií Václava Kopty jako ústředním motivem. Bylo nám ctí ke spolupráci přizvat fotografa Václava Jiráska, který je autorem tak trochu voyeurských fotografií pořízených skrze okno vedoucí do kinosálu,“ popisuje Kryštof Procházka ze studia Formaat a dodává: „Součástí razantní proměny hlavního motivu je i odklon od dosud ustálené typografie. Zvolili jsme výrazné Didone písmo Ascentis z dílny newyorské designérky Emily Jing Sum Chan, které umožňuje vizuální identifikaci i ve výstupech, kde fotografii nelze použít.“

Kombinace charakteristické typografie a neméně výrazného protagonisty tak dala vzniknout hravým vizuálům. Grafický design se odráží i ve scénografii nominačních medailonků, které budou od 15. února vysílány Českou televizí, i samotného slavnostního ceremoniálu a televizní grafice.

Autorem křišťálové sošky Českého lva je designér Rony Plesl. Na podstavec, který se každý rok mění, zvolil osmičky z kruhů. Sošky pro oceněné umělce vyrábí česká sklárna Rückl.

 

Zdroj zde.

O loňském „cibulákovém“ vizuálu jsme psali zde.

 

 

 

cesky_lev-2021-plakat-00o-810x456

Českého lva za nejlepší plakát roku 2020 získal Jan Poukar za film Krajina ve stínu. Jedná se nestatutární cenu, která byla vyhlášena na tiskové konferenci ještě před oficiálním ceremoniálem. Jan Poukar se do užšího výběru dostal také za plakát k filmu Havel. 

 

Více o oceněných plakátech zde.

Komentáře grafiků k oceněným plakátům pak naleznete zde.

Kompletní přehled plakátů je zde.

 

Jak se vám líbí vizuál 28. ročníku a jak hodnotíte výběr oceněných filmových plakátů?


Komentáře k článku

10. 3. 2021 15:11 LB

Tečka za číslovkou 28 tam není záměrně? Jinak to je celkem hezké. :)

8. 3. 2021 00:25 DH

Vizual s Koptou je slušný, oceněné plakáty k filmům průměrné... Nuda, kdysi jsme měli špiščkové filmové plakáty...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.




UGD logo na vysku-box