Font

písmo

Výběr jazyka

cs / en

 

Vína z Moravy a vína z Čech s novou tváří (a nevhodným písmem)

S novou kampaní na podporu moravských a českých vín přichází od září Vinařský fond, který má jejich společnou propagaci na starosti. Vinařský fond chce kampaní zvednout vnímanou hodnotu tuzemských vín a posílit emocionální rozměr značky „vína z Moravy, vína z Čech“. Podívejte se (i na naše hodnocení)…

Tváří našich vín se v kampani stane populární hudebník a herec Ondřej Brzobohatý, který má blízký vztah k tuzemským vínům („Prapůvod mého vztahu k vínu je určitě v mém otci, protože on byl velkým milovníkem a propagátorem našich vín, a to přenesl i na mě.“), a svou profesí dokonale ladí s hlavním heslem kampaně: Naše vína mají zvuk.

Kampaň Vinařského fondu potrvá od září do konce roku a připravila ji agentura Comtech. Bude se objevovat zejména v tištěných médiích, na internetu, formou propagačních materiálů v obchodních centrech, restauracích a vinotékách, ale diváci si jí všimnou také ve formě sponzorských vzkazů před oblíbenou televizní show StarDance.

Zdroj a více zde.

 

Naše hodnocení

Podle nás je ústřední fotografie kvalitní (jen tu sklenku vína, o kterou vlastně nejvíc jde, by mohl držet proti bílé košili, aby byla lépe vidět), stejně jako je vhodný výběr „modela“, sympatického Ondřeje Brzobohatého.

Velký problém ale vidíme v typografii. Co je to, probůh, za písmo? Tuhle amatérskou hrůzu, naprosto nevhodnou k tématu, že by měl Vinařský fond kodifikovanou v grafickém manuálu coby důležitou součást vizuálního stylu?

 

GM zjedn.pdf 1.4 MB

Ze stránek Vinařského fondu jsme si tedy manuál stáhli a jak vidno, toto písmo tam nikde definované není.

Doporučili bychom proto reklamním agenturám (zde konkrétně Comtechu), aby korporátní fonty respektovaly. Mimo zajištění jednotnosti stylu komunikace by se předešlo i nevhodné kombinaci s písmem v logu (jako zde).

A pokud je manuál vizuálního stylu náhodou zastaralý nebo nekvalitní (Dax Medium se k logu a vínu obecně také moc nehodí), měl by se nejprve změnit vizuální styl a zodpovědně vybrat (k oboru, k logu…) a nadefinovat závazné korporátní fonty. A pak teprve podle těchto zásad vytvářet reklamy za miliony…

Jak se vám reklama a její typografie líbí? Koupíte si víno z Moravy nebo dokonce z Čech?


Komentáře k článku

24. 10. 2013 23:51 Annemarie Havlickova

Jednoznačně mikádo.

27. 9. 2013 11:38 DN

Matej > Je pravda ze prespektiva obou fotek je trosku odlisna

26. 9. 2013 21:45 Matěj

A nikomu kromě nevhodné typografie nepřijde, že je postava oproti klavíru nějak divně? Podle mě to jsou dvě fotky, ne šťastně zvolené dohromady...

26. 9. 2013 14:50 efc

Jakub > Ale da se to vymyslet pekne i s ne-tradicnima barvama (napr. http://www.pinterest.com/pin/215469163395317798/), zase to vic sviti v regalu oproti hnedobezo slitine na vsem ostatnim :-)

26. 9. 2013 10:38 Abu

Neskutecne nekvalitni vizualni styl a nechapu jak za to nekdo mohl nekomu zaplatit. Remeslne je to nejnizsi mozna uroven a za hranicemi CR by tak odflaknuty vizualni styl nemel hodnotu a jajekoliv uplatneni. To je aspon graficky pruuujiimek:)

25. 9. 2013 11:24 naEx

Prostě když někdo nemá základní estetický cit, tak to nemůže vypadat jinak.
To je typický příklad toho, že grafika nemůže dělat každý.
Je to jako když dáte kola od traktoru na tříkolku.
K vínu by vám bůček dávat neměli, to snad pochopí i lidé z vinařské oblasti.

24. 9. 2013 21:43 vínner

Já náhodou ty čárky chápu.

Nááá-á-še
vina
mááááji
zvůůůk

Toje něco jako cimrmanova obloučková morseovka. Ten font bych tam potom vůbec nedával. Jen plete jasně vyobloučkované sdělení, ne?

24. 9. 2013 15:00 Font

Jakub: :-) O tom jsme zde již dříve psali - to pan Raška získal „jen“ stříbro.
http://www.font.cz/design/vinarstvi-raska-ziskalo-stribro-za-design-etikety.html
V každém případě mu gratulujeme.

24. 9. 2013 14:53 Jakub

efc > díky za odkaz, krásné viněty.
Ale 100% CYAN tam nevidím :-) , ani jiné studené barvy. Spíš odstíny béžové, hnědé atd. Člověk tak nějak tíhne u vína k tradici...
Pro zajímavost, tahle ručně psaná viněta zvítězila letos v prestižní soutěži v USA (je z Česka):

http://www.pierodigardi.com/fotky38131/fotos/_vyr_7Frankovka-0-75.jpg

24. 9. 2013 14:36 efc

Proč by se na vinnou etiketu neměla hodit azurová barva? http://www.designer-daily.com/25-brilliant-wine-label-bottle-package-designs-1808

24. 9. 2013 13:37 Jakub

No jo, to máš stejný jako s barvama. Taky se na etiketu vínu nehodí třeba azurová, která se ale hodí na krabici od polotučnýho mlíka :)

24. 9. 2013 12:06 eix

Jsem z vinařské oblasti, vždycky mě pobavily ty roztodivné poučky, jaké se k vínu hodí nebo nehodí jídlo. Tady dokonce zjišťuju, jaký se k vínu hodí nebo nehodí font. Nevíte někdo, jaký se k vínu hodí účes?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.





UGD logo na vysku-box