Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Vinařství Vladimír Raška získalo stříbro za design etikety

Dvě stříbrné medaile v nejprestižnější mezinárodní soutěži SAN FRANCISCO INTERNATIONAL WINE COMPETITION v USA získal Vladimír Raška za originální design láhve vín s ručně psanou etiketou.

Ukázky dalších zúčastněných soutěžních etiket.

Ve velmi silné mezinárodní konkurenci v soutěži designu vinných etiket se dokázal prosadit Vladimír Raška z Brumova - Bylnice. Jako jediný zástupce České republiky zaujal porotu originálním designem láhve a příběhem, kterým byl vznik vinné etikety inspirován. SAN FRANCISCO INTERNATIONAL WINE COMPETITION je největší a velmi respektovaná mezinárodní soutěž v USA. Konala se ve dnech 15.-17.6.2012. Výsledky byly zveřejněny 29.6.2012.

Součástí této události je samostatná soutěž WINE LABEL COMPETITION.

Do soutěží bylo zasláno celkem 4.556 vzorků vín z 29 států. Umělecké práce vinných etiket byly hodnoceny profesionálními grafiky, designéry a osobnostmi z uměleckých agentur v USA.

Prestižní mezinárodní ocenění pro Vladimíra Rašku je výsledkem jeho desetiletého úsilí o budování exklusivní obchodní značky vín na českém trhu - výsledek snažení jednoho člověka a několika loajálních firem.

Raška víno prodává dvacet let, v posledních deseti letech už pod vlastní značkou nabízí přívlastková vína od různých vinařů. Na rozdíl od jiných se ale více zaměřil na to, jak lahev s vínem na první pohled vypadá. Říká: "v zahraničí už dlouho vědí, že etiketa je důležitá. Že může upoutat. U nás to obchodníky většinou nezajímá. O to cennější je pro mě americké poplácání po rameni." Když se Raška dozvěděl o soutěži v americkém San Francisku, neváhal a přihlásil lahev s etiketou, kterou sám vymyslel. Má podobu ručně psaného dopisu. Údaje o víně a jeho doporučeném stolování mají podobu textu dopisu.

Nápad takto výtvarně ztvárnit obyčejnou vinnou etiketu nepřišel jen tak. "Na půdě jsem kdysi našel dopisy od rakouského vojáka, který před sto lety psal české dívce. Byla to moje babička," naznačil Raška. Rozhodl se model historického psaníčka přenést na vinnou lahev.

Zdroj: Zpráva firmy Raška, IDNES.cz


Komentáře k článku

6. 8. 2012 18:08 Richard Gravecz

Posledne dve su top, ostatne slaby priemer... v tom odkliku vidno aj dalsiu z tejto serie "t", tie flase by som si kupil uz len koli tomu designu...

21. 7. 2012 00:22 budlix.cz

já bych s panem kmánem davidkotulan souhlasil.
první a poslední je spíš komédie než solidní viněta. Ale pokud bylo takové i přání klienta - lišit se za každou cenu - a víno nemusí působit seriózně, tak proč ne.
Dvojku a trojku bych přehlédl, jednička je děs, a ejhle, najednou je vítězem ona čtyřka.. :-)
A ten vizuál je celkem sympaticky zapamatovatelný

20. 7. 2012 12:26 stepan

To Raškovo bych si koupil, první je fakt na tequilu, druhé je fajn. Třetí jestli dobře čtu se jmenuje Predator - s Maltéským křížem? to je pane název pro víno. čtvrté je Trochu Tupé

20. 7. 2012 11:27 wgx

Velmi průměrná etiketa.. asi porotce dojal spíš samotný příběh o dopisech, než samotný design.

20. 7. 2012 08:46 @standakaluza

@davidkotulan – teda co vy u toho počítače hulíte? Nejste náhodou alter-ego Radka Hulána?

19. 7. 2012 09:48 Jaroslav Tesařík

@davidkotulan Z vás opravdu mluví přehled o víně :)

18. 7. 2012 21:14 davidkotulan

že je poslední originální a hezká může podle mě říct maximálně neznalec vína. Tedy někdo kdo si koupí víno v Lídlu a každé víno mu chutná stejně. Obal vína má vyjadřovat i chuť a vzácnost vína, tedy jak si víno výrobce považuje. Poslední etiketa vyjadřuje tak maximálně nějaké mladé, divoké víno kterému výrobce moc nevěří. Zatím co druhé naznačuje že by to mohlo být chuťově kvalitní víno a první je silní víno kde výrobce vidí trochu humorné nadsázky.
U vín jde o to že to nejsou nějaké kousky pro vyřádění moderních grafiků, kteří si hrají s typografií, aby se s etiketou mohli chlubit mezi ostatníma kolegama. Etikety na vína a sekty by měli dělat umělci. A tomu odpovídají zhruba ony první tři vína. To čtvrté bych poslal jedině kolegům do DTPka :-)
Ale u nás mě to moc nepřekvapuje, u nás grafici a designeři dělají tak, aby se to líbilo ostatním kolegům. ne cílové skupině :-)

18. 7. 2012 13:14 MK

Disgrafik: poslední je možná originální, ale zrovna u vína si myslím, že by etiketa měla odpovídat obsahu. Navíc originalita s atraktivitou se přece navzájem nevylučují. Poslední bych přeletěl v regále očima téměř okamžitě.

18. 7. 2012 11:42 Jaroslav Tesařík

@Disgrafik Souhlas.

18. 7. 2012 11:24 Disgrafik

davidkotulan: já bych to viděl obráceně, poslední je originální, první se hodí na tequilu a zbývající dvě jsou nudný průměrný obaly, který se na pultu ztratí mezi ostatníma..

17. 7. 2012 14:29 davidkotulan

Škoda že nejsou větší náhledy, ale ta první a druhá jsou opravdu krásný. Třetí je průměrná a ta čtvrtá je pro mě otřes. To nepatří na jakostní víno, ale na čůčo pro studenty.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.