Vinařství Vladimír Raška získalo stříbro za design etikety
Dvě stříbrné medaile v nejprestižnější mezinárodní soutěži SAN FRANCISCO INTERNATIONAL WINE COMPETITION v USA získal Vladimír Raška za originální design láhve vín s ručně psanou etiketou.
Ukázky dalších zúčastněných soutěžních etiket.
Ve velmi silné mezinárodní konkurenci v soutěži designu vinných etiket se dokázal prosadit Vladimír Raška z Brumova - Bylnice. Jako jediný zástupce České republiky zaujal porotu originálním designem láhve a příběhem, kterým byl vznik vinné etikety inspirován. SAN FRANCISCO INTERNATIONAL WINE COMPETITION je největší a velmi respektovaná mezinárodní soutěž v USA. Konala se ve dnech 15.-17.6.2012. Výsledky byly zveřejněny 29.6.2012.
Součástí této události je samostatná soutěž WINE LABEL COMPETITION.
Do soutěží bylo zasláno celkem 4.556 vzorků vín z 29 států. Umělecké práce vinných etiket byly hodnoceny profesionálními grafiky, designéry a osobnostmi z uměleckých agentur v USA.
Prestižní mezinárodní ocenění pro Vladimíra Rašku je výsledkem jeho desetiletého úsilí o budování exklusivní obchodní značky vín na českém trhu - výsledek snažení jednoho člověka a několika loajálních firem.
Raška víno prodává dvacet let, v posledních deseti letech už pod vlastní značkou nabízí přívlastková vína od různých vinařů. Na rozdíl od jiných se ale více zaměřil na to, jak lahev s vínem na první pohled vypadá. Říká: "v zahraničí už dlouho vědí, že etiketa je důležitá. Že může upoutat. U nás to obchodníky většinou nezajímá. O to cennější je pro mě americké poplácání po rameni." Když se Raška dozvěděl o soutěži v americkém San Francisku, neváhal a přihlásil lahev s etiketou, kterou sám vymyslel. Má podobu ručně psaného dopisu. Údaje o víně a jeho doporučeném stolování mají podobu textu dopisu.
Nápad takto výtvarně ztvárnit obyčejnou vinnou etiketu nepřišel jen tak. "Na půdě jsem kdysi našel dopisy od rakouského vojáka, který před sto lety psal české dívce. Byla to moje babička," naznačil Raška. Rozhodl se model historického psaníčka přenést na vinnou lahev.
Zdroj: Zpráva firmy Raška, IDNES.cz
Komentáře k článku
6. 8. 2012 18:08 Richard Gravecz
21. 7. 2012 00:22 budlix.cz
první a poslední je spíš komédie než solidní viněta. Ale pokud bylo takové i přání klienta - lišit se za každou cenu - a víno nemusí působit seriózně, tak proč ne.
Dvojku a trojku bych přehlédl, jednička je děs, a ejhle, najednou je vítězem ona čtyřka.. :-)
A ten vizuál je celkem sympaticky zapamatovatelný
20. 7. 2012 12:26 stepan
20. 7. 2012 11:27 wgx
20. 7. 2012 08:46 @standakaluza
19. 7. 2012 09:48 Jaroslav Tesařík
18. 7. 2012 21:14 davidkotulan
U vín jde o to že to nejsou nějaké kousky pro vyřádění moderních grafiků, kteří si hrají s typografií, aby se s etiketou mohli chlubit mezi ostatníma kolegama. Etikety na vína a sekty by měli dělat umělci. A tomu odpovídají zhruba ony první tři vína. To čtvrté bych poslal jedině kolegům do DTPka :-)
Ale u nás mě to moc nepřekvapuje, u nás grafici a designeři dělají tak, aby se to líbilo ostatním kolegům. ne cílové skupině :-)