Otevřený dopis z výtvarných VŠ k soutěži o logo pro destinaci ČR
Pedagogové a studenti vysokých výtvarných škol, které byly vyzvány k vytvoření návrhů loga destinace Česká republika, sepsali otevřený dopis generálnímu řediteli CzechTourism, v němž vyjadřují své výhrady k nově vyhlášené soutěži…
Při zachování obdobných podmínek jako ve zrušené otevřené soutěži došlo k bezprecedentnímu snížení autorské odměny pro případný vítězný návrh, a to z původní částky 1 000 000 Kč na 15 000 Kč.
Kromě výše honoráře lze dále zmínit neuvedení hodnotící komise, chybějící informaci o předpokládané podobě autorskoprávního vztahu s vítězem, nedostatečné upřesnění požadované formy soutěžních návrhů. Zarážející taktéž je, že z neznámého důvodu nebyly osloveny všechny státní vysoké školy (resp. jejich příslušné katedry či ústavy), kde je grafický design vyučován (např. FMK UTB, FU UO). Celá soutěž tak působí velmi neprofesionálním dojmem, který je zvláště u státní příspěvkové organizace přinejmenším zarážející.
Různé tahanice provázejí například i výběr nového turistického loga Vietnamu. Nedávno slavnostně odhalili nové logo a už ho po kritice zase mění…
O novém logu Vietnamu jsme psali zde.
Zdroj: www.designtagebuch.de