Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová vizuální identita MUO

MUO-2021

Muzeum umění Olomouc našlo novou podobu své vizuální komunikace v designérské soutěži. Autorem vítězného návrhu je trio designérů Anežka Hrubá Ciglerová, Nikola Wilde a Richard Wilde.

Třetí největší muzeum výtvarného umění v České republice získalo identitu v designérské soutěži, pořádané odbornou organizací Czechdesign. Identita pracuje s motivem kontrastu historie a modernity, stejně jako celá instituce spravující sbírky umění od středověku po současnost. Jedinečné logo, fungující jako ikona muzea, vzešlo z písma, vytvořeného na míru jen pro Muzeum.

Soutěž na nový vizuální styl byla vypsána s cílem sjednotit a systematizovat veškerou vizuální komunikaci muzea, všech jeho budov, expozic, výstav a programů. Pod správu MUO spadají totiž i Arcidiecézní muzeum Olomouc, jehož rekonstrukce od studia HŠH byla nominována na cenu Miese van der Rohe, Arcidiecézní muzeum Kroměříž a budova Muzea moderního umění se sálem Central, které čeká rozšíření ve Středoevropské fórum Olomouc s novostavbou od architekta Jana Šépky.

 

06_Ukázka aplikace nového vizuálního stylu - tiskoviny

17_Ukázka aplikace nového vizuálního stylu - plakáty, letáky, tiskoviny

12_Ukázka aplikace nového vizuálního stylu - outdoor a program

14_Ukázka aplikace nového vizuálního stylu - online _ digital

16_Ukázka aplikace nového vizuálního stylu - architektura

 

Za vítězný návrh designérské soutěže zvolila porota elegantní, čistý, snadno rozpoznatelný a zcela nezaměnitelný koncept vizuální identity od kolektivu autorů Anežky Hrubé Ciglerové, Nikoly Wilde a Richarda Wilde. Systém je založen na dominantní liteře M a spojení starého a nového. Litera odkazuje ke gotické textuře a v kombinaci s moderním groteskem vytváří kontrast historie a modernity, který je pro MUO signifikantní ve všech jeho aktivitách.

 

 

07_Písmo MUO Incunabula

Nejsilnějším momentem představeného návrhu je dle poroty jeho jedinečnost, které autoři návrhu dosáhli vytvořením zcela nové abecedy včetně výrazné litery M, jež funguje sama za sebe jako logo, značka, ikona muzea.

Povedený je i velmi univerzální a jednoduchý systém tvorby tiskovin. Využívá hřejivě šedou (warm grey) a černobílý základ, který doplňují barvy z konkrétního použitého uměleckého díla. Pro každou výstavu či expozici tudíž vznikne unikátní paleta pěti barev čerpající ze zvoleného díla daného umělce či umělkyně.

 

Průběh soutěže

Soutěže se zúčastnily 4 subjekty: Jakub Gruber, trio Anežka Hrubá Ciglerová, Nikola Wilde a Richard Wilde, duo Jan Matoušek a Miroko Maroko a Studio Side2.

Účastníci museli kromě konceptu a systému vizuální identity a loga MUO i jeho podznaček připravit např. i návrh podoby plakátů nebo homepage webové stránky. Každý účastník mohl do soutěže přihlásit maximálně 2 návrhy.

Všichni soutěžící obdrželi skicovné a vítěz zakázku na vypracování nové vizuální identity organizace a její implementaci.

Za nezávislou část poroty práce hodnotili: typograf Tomáš Brousil, grafický designér Robert V. Novák a grafická designérka Adéla Svobodová.

 

 stare-logo

Logo MUO z roku 2014. Psali jsem o něm zde.

 

Od roku 2014 pro svou komunikaci používalo jednoduché bílé logo na tyrkysovém podkladu od grafického designéra Petra Šmalce. Logo ale nebylo rozpracováno v komplexní dobře rozpoznatelný systém vizuální identity v jednotlivých grafických materiálech. Designér byl zapojen do celého procesu soutěže a vzhledem k tomu, že je zaměstnancem MUO, bude v budoucnu s novým vizuálem pracovat.

 

Zdroj a více zde.

 

Jak se vám nová koncepce vizuální identity MUO líbí?

 


Komentáře k článku

21. 4. 2021 20:56 jirka

Je to krásné a bude to i funkční… Díky za takovou práci.

19. 4. 2021 14:28 * Karel *

Petře, s tímhle tvrzením bych byl tedy opatrnější...

19. 4. 2021 14:21 * Karel *

Já bych se ani nedivil, kdyby to to CGD získalo...

18. 4. 2021 23:48 Petr

Vykradený princip mnohem lépe vymyšleného loga pro Muzeum hlavního města Prahy:
https://www.designportal.cz/muzeum-mesta-prahy/

16. 4. 2021 17:05 Richard

Moc pěkné,

příští rok se těšíme na nominaci CGD v kategorii *Grafický designér* !!!

15. 4. 2021 20:47 pala

Dají se někde vidět ostatní práce? Dost by mi zajímala také Miroko Maroko po Vyšehradu.

15. 4. 2021 15:53 pala

"vytváří kontrast historie a modernity, který je pro MUO signifikantní" *sigh*

Je to už 100x vykradenej nápad. To "M" je asi fajn, to UO a celkově vybraný sans je podle mého chyba. Je to zbytečnej purismus, kterej není ani originální, ani zábavnej a už vůbec ne hezkej, používat chlebový písma jako titulky.

Tohle neustálý "huhu, vypadá to jak napsaný arialem" prostě nechápu. Ať si řiká kdo chce co chce, ale za mě je tohle prostě graficky hnusný: https://i.imgur.com/VKZh1hC.png (a to nemluvim ani o tom, že MUO CENTRAL neni na jednom účaří).

Doufam, že jde akorát o nevoli investovat čas do nejsitého výsledku a v konci to bude vypadat celý daleko líp, protože potenciál to má. V tom co tu vidíme to je ale docela spíš smutný. (omlouvám se :-( )




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.




UGD logo na vysku-box