Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

MUO – nové logo a web

S novým logem a vizuálním stylem vstupuje do podzimní sezony Muzeum umění Olomouc. Jeho autorem je muzejní grafik Petr Šmalec, dvojnásobný držitel ocenění Nejkrásnější kniha roku. V souvislosti s aplikací nového vizuálního stylu mění muzeum také podobu internetových stránek. Dynamická webová prezentace podle ředitele muzea Michala Soukupa koresponduje s vývojem moderních komunikačních technologií a klade důraz na přehlednost informací pro návštěvníky i prezentaci bohatých muzejních sbírek.

 


Autorem nového vizuálního stylu je muzejní grafik, absolvent pražské VŠUP Petr Šmalec. „S jeho prací, invenčním a kreativním přístupem jsme byli vždy maximálně spokojení. Podobu loga a vizuálního stylu jsme přitom konzultovali řadu měsíců,“ řekl Soukup. Šmalcovy schopnosti podle něj dokládá i skutečnost, že již dvakrát získal titul v soutěži Nejkrásnější kniha roku, a to za vlastní knížku pro děti Šmalcova abeceda (2005) a za úpravu katalogu k výstavě Listování (2009), která představovala muzejní sbírku knižní kultury.

Dominantou Šmalcova návrhu, který vystřídá po více než dvaceti letech logo Miroslava Střelce, je jednoduché propojení základních iniciál MUO, přičemž splynutí písmen „mu“ v jeden znak a doplnění o třetí písmeno „o“ dává logu jistou dynamiku a estetickou a typografickou nápaditost. Propojením půltučných minuskul tak vzniká mj. snadno zapamatovatelný logotyp muo. „Vzhledem k tomu, že název Muzeum umění Olomouc je v současném českém prostředí jedinečný, neboť kromě Muzea umění a designu v Benešově mají všechny obdobné instituce ve svém názvu slovo galerie, zůstal titul součástí nového logotypu,“ doplnil ředitel.

Z nového vizuálního stylu vycházejí i nové internetové stránky, které muzeum na původní doméně www.olmuart.cz spustilo 1. října. „Jestliže jedním z důvodů pro výměnu loga bylo, že poněkud zestárlo, v případě webové prezentace to platí dvojnásob. Webové stránky jsme naposledy měnili při příležitosti otevření Arcidiecézního muzea v roce 2006 a za uplynulých osm let se technologie přímo raketově vyvíjely. Chceme s tímto vývojem srovnat krok, hlavně pak s masivním využitím chytrých telefonů a tabletů. Proto jsme šli cestou responzivního webu, který stránky přizpůsobuje zařízení, na kterém si je uživatel prohlíží,“ zmínil ředitel.

Dodavatelem internetových stránek je olomoucká firma Onyx, jejich cena byla 350 tisíc korun.

Zdroj a více zde.

 

Nové logo je podle nás celkem v pohodě, je čisté, nenadchne a neurazí (možná by to chtělo více odvahy k výraznějšímu řešení). Co se webu týče, tam nás zaujala jen ta cena, která nám pro muzeum (neziskovku) připadá poněkud nadsazená (cena za logo a vizuální styl uvedena nebyla, ani zda proběhla soutěž nebo bylo vše zadáno „přímo“).

Jaký je váš názor?


Komentáře k článku

9. 11. 2014 21:28 ...

jako určitě posun, to jako jo, ale otázka kam, to trčící "O" je fakt divný, když už "mu" navazují tak "o" mělo taky, takhle je to fakt ujetý

jako dokážu si představit proinvestovat 300 táců za web,
hlavně pokud v ceně výroby webu byli zahrnuty fotopráce, copywiriting, plnění webu atd. web je opravdu hodně rozsáhlý,

ale na výsledné grafice a funkčnosti webu to opravdu moc znát není,

10. 10. 2014 10:05 Radim Zahraj_Typo&design

Web je super kseft!!!...parada...325 litru je doma...to vazne jde...firma onyx muze kandidovat na "podnikatele roku"...

9. 10. 2014 17:35 Tea

Jestli-že je MUO se svým MIO logem spokojené, pak je to celé v pořádku:) Logo pak reflektuje jejich (provinční) pozici. Těžko ale mohou očekávat, že je někdo za humny bude brát vážně.

7. 10. 2014 22:47 Abu

aha uz jsme se proklikal na web, ten je tragicky, grafikaka zprasena. tak opravdu vytrazne predtrazeno. za zfusovany weby se nema platit. Je to humpolacka prace. skoda zas vyjebali s instituci:)

7. 10. 2014 14:42 Abu

Logo je velmi dobre na nase pomery. Web muzea - pukud je opravdu kvalitni tek neni predrazeny. To jsou srackoidni predstavy bastlu, ze webik se zfoukne do 100. na 100 zacina neco co ma smysl nazyvat funkcnim webem.

7. 10. 2014 14:29 Swantoviet

Web je (snad prozatím) takový dětský, modrý čtverec nefunguje, typografie webu jako z laciné šablony. Prostě bych od muzejní instituce s typografickým logem bych očekával něco jako British Museum nebo Imperial War Museums.

7. 10. 2014 13:14 majk

web je nechutně předražený, až podezřele předražený, otázkou je kolik dostal zaplaceno skutečný tvůrce webu z Bohuňovic a kolik se rozdělilo mezi ostatní zůčastněné jaksi "v rámci zadání mimo soutěž"... smutné

6. 10. 2014 23:57 alw

změněn na minus




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.




UGD logo na vysku-box