Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová „trendy“ identita u Xeroxu

Také koncern Xerox se vydal ve svém aktuálním rebrandingu cestou módního bezpatkového písma v minuskách a 3D symbolu plastické kuličky.
Ach jo… Kdo další přijde na řadu?
Podívejme se, kdo za změnou stojí a jaký byl dosavadní vývoj značky Xerox…

Xerox, dle vlastních slov celosvětově vedoucí firma v oblasti správy dokumentů (máme v redakci mj. i kvalitní digitální tiskový stroj Xerox DC 3535), zavádí od začátku roku nové firemní logo a jednotný firemní design. Nedávno modifikované logo (v roce 2004) získá na základě změny strategie a pod vedením nového managementu opět novou podobu. Tentokrát ale nejde o drobný redesign (facelift), ale o zásadní změnu.

Červená kulička obsahuje dva bílé pásy, ke každému z nich pak přiléhají tři šedé linky. Tyto překřížené pásy, nazvané „spojky“ (connectors), vytvářejí počáteční písmeno firemního jména a budou nasazeny ve všech mediích jako opakující se identifikující vizuální prvek. Korporátní identita bude dále stát na paletě osmi nových barev, jakož i na novém firemním písmu „Xerox Sans“ (v logu v minuskách).

Rovněž webové stránky jsou již přizpůsobeny na nový design. Postupně tmavnoucí pozadí propůjčuje stránce elegantní půvab.

Za vizuální provedení značky je zodpovědné renomované studio Interbrand.
Humorná je animace na téma trojrozměrné kuličky „Made in Interbrand“.

Xerox tak patrně zároveň přijde i o svůj zavedený symbol velkého X, který byl známý po celém světě, graficky velmi výrazný a nadčasový. Současná změna je tak podle mne směrem k horšímu. A to nevíme, na kolik milionů tato změna na celém světě Xerox přijde…

O dosavadním vývoji loga Xerox jsme psali článek ve Fontu 72.
O 3D logách pak píšeme v poslední době čím dál častěji, a to i na tomto webu - viz ukázky 3D log. Postup tvorby 3D kuličky naleznete ve Fontu č. 96 a v rubrice KzK na tomto webu.
Pokud se i zde budeme v diskuzi věnovat podobným symbolům, podívejte se například na logo Xonio nebo na logo konzole X-box, kde je také na plastické kuličce umístěn znak X.


Více informací ke změně identity naleznete na stránkách Xeroxu, je zde také historický vývoj loga Xerox.
Tisková zpráva o novém logu na ecomonictimes.indiatimes.com.

-OK-


Komentáře k článku

24. 9. 2012 15:33 Michal Mujgoš

Dobrý den,
narazil jsem na tento komentář až nyní. Rád bych uvedl věci na pravou míru. Společnost XERTEC a. s. na adrese www.xertec.cz skutečně spolupráci se společností Xerox navázala. Nejedná se tedy o "parazitování", ale domluvenou spolupráci.
Tisková zpráva, která toto potvrzuje můžete najít zde: http://www.xerox.cz/o-nas/tiskove-centrum/tiskove-zpravy.html/2190_612-xerox-slavi-10-let-na-trhu-v-ceske-republice
Musím vás ale pochválit za všímavost. :)

2. 2. 2008 01:15 Michal

Ja si osobne myslim ze font sa posunul jednoznacne k lepsiemu, v com vidim problem je gulicka, pripada mi totalne identicka s gulickou XBOXu....

17. 1. 2008 20:48 Daniel

ad martin: Jednoduchy dovod - rebranding sa outsourcuje mimo firmu a preleje sa par mega. Zmena zasiahne vsetko od budov az po prepisovacky. Marketingove oddelenie firmy si tak vyrobi pracu na niekolko mesiacov/rokov a odovodni svoju existenciu a rozpocet.

17. 1. 2008 15:58 OK

Zajímavé bude, zda firmy, které svou image od Xeroxu odvodily (nechci říci, že přímo parazitují – třeba k tomu mají souhlas :-), jako je třeba Xertec (www.xertec.cz), také budou hned měnit značku...

11. 1. 2008 12:06 Kanibal

Písmo je pěkné, tam vidím posun k lepšímu, ale ta kulička je opravdu nevhodná - společnost s takovým sebevědomím spadne do díry s kdejakým provinčním prodejcem počítačů apod.

10. 1. 2008 17:45 martingross

Dúfam, že budúcnosť a vývoj logotypov sa nebude čím ďalej tím viac uberať takýmito 3D logami podobným xeroxu... Už skoro v každej fotobanke sú tieto kvázi logá za pár dolárov na stiahnutie, preto mi príde smiešne že sa aj xerox nechal zlakať trendy efektom.

I keď typografia nového nie je najhoršia, ale symbol je odúsený podľa môjho názoru ku krátkej a dočasnej životnosti. Stará verzia je nadčasová a pekne sa sňou dá pracovať aj v dnešných časoch. Zaujímalo by čo vedie takéto spoločnosti k rebrandignu tak dobrých, rokmi osvedčených značiek?...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.