Nová identita Městského muzea Lanškroun
Městské muzeum Lanškroun přistoupilo po svém třicetiletém úspěšném fungování ke změně vizuální identity. Autorkou nové identity je Soňa Juríková, čerstvá absolventka Vysoké školy výtvarných umění v Bratislavě.
Dosavadní logo muzea vytvořené ak. soch. Zdeňkem Kolářským, používané od poloviny devadesátých let, prezentaci ve své době plně vyhovovalo. S proměňujícími se požadavky, ovlivněnými zejména nástupem digitálních technologií, byl základní návrh loga používán volně bez jasně stanovaného manuálu užití na korporátních výstupech, tiskovinách a propagačních materiálech a to i bez přesně definovaného doplňkového písma. Tato skutečnost přinášela volné pole působnosti spolupracujícím grafickým designérům a méně kompetentním realizátorům propagačních materiálů a dalších mediálních výstupů instituce, takže výsledek nepatřil vždy k nejlepším.
Vědomí tohoto nedostatku společně s rešerší vizuálních stylů a značek významných institucí města včetně okolních muzeí a galerií vyústila v rozhodnutí aktualizovat vlastní vizuální identitu.
Městské muzeum Lanškroun v loňském roce navázalo spolupráci s ateliérem grafického designu a vizuální komunikace Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze vedeným doc. MgA. Petrem Krejzkem. V zimním semestru 2021/2022 byl v rámci pokračující spolupráce s ateliérem zadán jeho studentům, jako jedna ze semestrálních prací, úkol vypracovat řešení nového vizuálního stylu lanškrounského muzea. Zadání proběhlo v rámci celého ateliéru, takže výstupy řešily všechny ročníky a to včetně zahraničních stážistů, což bylo zárukou různé úrovně zpracovaných výstupů. Pohled zahraničních studentů pak zajišťoval podnětná a mnohdy neotřelá řešení.
Odborná komise nakonec jako vítězný označila návrh Mgr. art. Soni Juríkové, čerstvé absolventky Vysoké školy výtvarných umění v Bratislavě. Odborná komise uvedla v hodnotící zprávě toto stanovisko: „Kladem je celková jednoduchost a čistota a i když s tím základní návrh přímo nepočítá, umožňuje i jistou variabilitu v aplikacích, např. proměnu typografie v titulcích výstav/akcí a barevnosti základu (na plakátech) v závislosti na druhu/oboru akce. Jinak by se delším užíváním mohl relativně brzy ve své snaze o minimalismus ‚okoukat‘ až zevšednět.“
Slova Soni Juríkové ke svému návrhu:
,,Vizuální identita Městského muzea Lanškroun vychází z ikonické historické koruny a zároveň ukazuje jeho novou moderní tvář. Tvar koruny je použit v novém logu a dále využíván v barevném dekoru vycházejícím ze znaku města. Dominantní barevnost v kombinaci s elegantním bezserifovým písmem Suisse Int'l od švýcarské písmolijny Swiss fonts nabízí několik poloh pro použití pro všechny druhy výstav a akcí - od dětských workshopů po výstavy a koncerty vážné hudby. Moderní identita má za úkol muzeum zviditelnit a nalákat návštěvníky všech věkových kategorií. Ve spolupráci s Městským muzeem Lanškroun vznikl sebevědomý vizuální styl, který se odráží ve všech nových výstupech muzea, jako jsou vizitky, pozvánky, plakáty, upomínkové předměty a mnoho dalších.“
Více v TZ k výstavě a novému vizuálnímu stylu instituce ve spolupráci s GDVK UMPRUM zde: GDVK_úvodní_text.pdf
Jak se nová vizuální identita MM Lanškroun líbí vám?
Komentáře k článku
10. 5. 2022 19:26 Veronika
20. 4. 2022 13:06 Honza
17. 4. 2022 10:14 Petr
https://www.czechdesign.cz/temata-a-rubriky/graficka-sklizen-predstavujeme-vybrana-loga-a-vizualy-prelomu-roku-20212022