Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Národní technické muzeum má nové logo

Libor Jelínek zde studia Dynamo nás upozornil na nové logo Národního technického muzea. Výběrové řízení, kterého se loni v létě zúčastnilo pět autorů (resp. dorazilo pět návrhů), bylo zveřejněno jen na jediném portálu s veřejnými zakázkami a na zpracování bylo cca deset dnů. V dokumentaci není zmínka o komisi, ani o odměně.

Explikace
Autorem nového loga je Jan Schicker, tvůrce abstraktních dřevěných objektů a grafik, jednatel splečnosti Q*Art. Redakce Fontu je ale novým logem Národního technického muzea zklamána (velmi mírně řečeno). Symbol v logotypu představuje cosi - dle explikace se jedná o "symbol sestavený z prvků navozujících pohyb, rotaci a aktivitu. Nemá jen jednu osu (?), ani symetrii, převládá diagonála. Ve svém tvarosloví užívá kontrastů mezi oblými a ostrými hranami, mezi černou a bílou, resp. modrou a šedou. Je abstraktním tvarem umožňujícím, aby si každý podle své zkušenosti představil buď dětský mlýnek na potoce, hi-tech turbínu či řezné hlavice". A co si při pohledu na nové logo představíte vy? "Text názvu muzea je přiřazen dynamicky po diagonále. Písmo je odvozeno od tvaru verzálek původních předválečných liter, které jsou upraveny s ohledem na čitelnost a vyváženy v proporcích a prostrkání (před válkou ty písma prostě neuměli)." Nejzajímavější je ovšem poslední věta: :-) "Nový logotyp se stane základem budoucího nového jednotného vizuálního stylu NTM".

Národní technické muzeum, jehož rekonstrukce a modernizace stála přes 400 mil. korun, bude mít svou image postavenou na nekvalitním logu. Dosud používané logo je daleko kvalitnější. Po faceliftu by pak možná bylo použitelné ještě dlouhou dobu. Nyní muzeum užívá slušně vypadající webové stránky. Současné logo na nich vypadá rozhodně lépe, než by mohlo vypadat to nové...

Jak mohl vizuální styl vypadat
Nový vizuální styl pro Národní technické muzeum zkoušeli vytvořit již před pár lety studenti ateliéru grafického designu a vizuální komunikace na pražské VŠUP. Vzniklo asi 15 řešení nových značek, vizuálních stylů včetně řešení expozic. Muzeum návrhy s nadšením přijalo, udělalo z nich výstavu, ale nikdy si nic nevybralo. Nové vedení ale, jak už to bývá, vypsalo veřejnou soutěž... O tomto projektu jsme psali ve Fontu č. 92.

Zde (ZIP 1.5 MB) si můžete stáhnout další ukázky.

Nedávno jsme zde psali o novém vizuálním stylu sousedního muzea, národního zemědělského. NZM má na rozdíl od NTM moderní, promyšlený, i když trochu kontroverzní vizuální styl. Ten zatím nebyl např. na webové stránky aplikován, ale snad se brzy dočkáme. 

Je to škoda, technické muzeum patří (nejen to naše) k těm více atraktivním. Chodí do něj rády děti, tátové nebo celé rodiny, a tak by si zasloužilo kvalitní, funkční, moderní a nadčasový vizuální styl.

Proč proběhlo toto sporné výběrové řízení s nekvalitním výsledkem se ale můžeme jen dohadovat. A že nebylo využito mnohem lepších studentských návrhů můžeme litovat...

Co říkáte na nové logo vy?


Komentáře k článku

1. 12. 2011 22:43 * Karel *

NTM faceliftovalo původní značku. :)
http://www.ntm.cz/

6. 2. 2010 00:16 Van Dyke

LOGO JE OPRAVDU PRUDCE STYLIZOVANE DO INDUSTRIALNIHO
DESIGNU 70. LET INZENYRA KOVARE . . . AUTOR POZAPOMNEL
,ZE LOGO BY MELO BYT PREDEVSIM NADCASOVE . . . ABY BYLO
SCHOPNO SVOU VARIABILITOU REPREZENTOVAT KAZDY EXPONAT
DANE INSTITUCE SAMOSTATNE . . .

A POKUD SE AUTOR ZACNE POUSTEL DO RETRODESIGNU BYLO BY
DOBRE NAZNACIT, ZE TUTO ZKRATKU POUZIL ZAMERNE A S
VTIPEM, JINAK V OPACNEM PRIPADE BUDE PUSOBIT JAKO
NEOTESANE SCHEMA ZE ZAZLOUTLYCH UCEBNIC FYZIKY . . .

ALE ASI V TOM BUDE VIC NEZ ESTETICKE KVALITY KOMISE
TED KOUKAM, ZE DYNAMO DELALO I TECHNICKE MUZEUM BRNO

KAZDOPADNE SE UVIDI, JAK SE Z LOGEM BUDE PRACOVAT DAL

FELIX VAN DYKE . .

4. 2. 2010 11:07 Renata Fialová

Jakkoli se snažím, nekriticky a objektivně, nové loho NTM ohodnotit a najít v něm alespoň to Ň, nenacházím Nic. Jen velmi špatně nabroušený křovinořez. Tak mrsknout s ním vedle plotu.
Renata

28. 1. 2010 14:56 Janniczcha

Je to opravdu hodně špatné logo, na kterém nelze stavět následný corporate ... Komentáře autora k logu jsou úsměvné, tak sálodlouhý popis loga, které by mělo mluvit samo za sebe, už o něčem svědčí .... Rozhodně ne o dobře odvedené práci ...

27. 1. 2010 15:36 Mirek Skriečka

Ilustrační návod na vyšetření recta. To si při pohledu na toto logo vybavuji. Nic víc, nic míň.

24. 1. 2010 19:46 Helena Francová

Nové logo NTM je špatné a netrefené. Minimálně tři práce studentů VŠUP z roku 2007 předvedené ve Fontu č.92 by NTM ani po letech nedělaly ostudu. Pokud nejsou peníze na vyhlášení nové soutěže i stávající logo je lepší.

24. 1. 2010 19:38 klára tesařová

podle mého názoru je logo NTM jen dalsí ukázkou lhostejného jednaní.

21. 1. 2010 11:36 yawn | inkink.cz

Jen tak mimochodem. Když už jsme tu těch super transparentních soutěží tak mrkejte na tohle: http://knihovna.prostejov.cz/view.php?cisloclanku=2009100010
Prostějov je moje rodné město a tak když jsem dostal odkaz na soutěž na knihovnu PV říkal jsem si, že takovou srdcovku bych zkusil, jenomže člověk musí být opravdový blázen a nemůže mít špetku úcty k sobě či oboru když by do tohoto šel. Pokud vás to štve stejně jako mě, prosím napište jim do komentářů.

Yawn

20. 1. 2010 10:28 jk

Pro příznivce NTM nespokojené s novým logem a způsobem jeho výběru jsem založil facebookvskou "skupinu". I pokud nebudete psát dopis řediteli - přidejte se.

http://www.facebook.com/group.php?gid=263273210894

Dostatečná negativní pozornost širší veřejnosti by mohla zabrat.

20. 1. 2010 02:42 Petr Honzátko

To nove logo je otřesné. Sice z pravidla všichni všechno v této zemi kritizují, a staví na tom svoji kariéru a publicitu, ale tohle snad není možné, že vůbec tohle může projít. V době tak talentovaných lidí na trhu...

Původní logo je o několit tříd na vyšší úrovni, a byly doby kdy jsem to původní logo obdivoval a vnímal jej s respektem. NEvím, jestli při rekonstroci nějak nabarvili nějakou vrtuli z letadel na tu hroznou modro „vyblitě“ šedivou a proto ji pak chtěli do loga, ale už se bojím, že po těch letech, co jsem tam naposledy byl s dětmi a probíhala rekonstrukce, dopadlo to stejně diletantickým způsobem úroveň expozice a exponáty samotné. Bohužel na to měli dost času bez dohledu...
NTM pro mě bylo snovým objektem a vždy únikem do světa fantazie. A moje děti si jej pro jeho nevšední atmosféru také zamilovali. Proto se mě tedy tak zprzněné logo bytostně dotýká.

Je tedy nanejvýš trapné, že Ti, co museli sedět ve většinové skupině v porotě (neznám detaily), nemají ani tušení o tom, co schvalují, a zaručeně nejsou odborně způsobilí. Přijde mi to jako ten klasický český bolševický způsob, kdy navíc tací mrhají prachy nás všech a podporují takové grafické amatéry, kteří by měli mít, po takovém předvedeném výkonu, zákaz realizace veřejných zakázek pro neschopnost a poškozování image České republiky.

S takovýmto přístupem, se ale člověk setkává v oboru často. Bohužel Jsme v obležení amatérismu rádoby kolegů, kteří se za skandální honoráře cpou dopředu a práci nejen neumí a nemají zkušenosti, ale jsou za hodinu hotovi. O proti nám, kteří nad logem prosedíme od 50 hodin více, to musí být na výsledné práci vidět, jinak by museli být geniusové. Tito grafičtí amatéři pak těží právě z toho, že nejaký pitomec si v úřednické letargii a v jeho zakomplexovaném omezenectví vybre práve jejich návrh a velkými ovaceni a pompézností schválí, přijmou a vyberou.. Dokonce si umím představit, že si Tité logo, ve vlastní samolibosti, přihlasí k někomu do soutěže o logo a to hned na všech možných frontách... To by byla bomba...

Takže zde je opět jasný důvod, proč se nezúčastňovat výběrových řízení.
Podle mě v tomto typickém, českém prostředí funguje jedině přímé oslovení zadavatelem autora.

Moje nejkurióznější zkušenost byla, když jsem dělal logo pro jednu nejmenovanou finanční skupinu, že se tam začala cpát nějaká „manželka managera“ projektu z Číny. Nudila se tam v dálavě, a tak oficiálně předložili protinávrh, s neskutečnou diplomatickou produkcí a ve vší vážnosti, po poctivě provedené práci :). Měl jsem už strach, že to nedám, že ostrouhám a že mě paní ztrapní, když na mě začali pání manageři koukat z patra. Ale paní „manželka managera“ vytvořila a prezentovala jako svátost, ve wordu vytvořené logo v Arielu. A to tvořil, prosím, zcela holý text bez nápadu. Kvůli tomu letěli do Evropy, prezentovat logo. A protože se jí to asi rozleželo v hlavě, v tištěném návrhu jako typická vzorná mírně zoufalá ala-grafička „manželka managera“ domalavala někde při letu asi na Ruskem rudý ocásek a nožičku.
Není k tomu myslím co dodat a to ani k NTM...
Snad jen, paní grafičky „manželky managerů“ a jim podobní, vys#*&te se na to...

20. 1. 2010 00:26 Filip Blažek

Padaly tady výzvy, ať zareaguje Unie grafického designu. Fajn, pošleme dopis, ve kterém vyjádříme z výsledku zklamání. Ředitel si to přečte a možná zdvořile odpoví, že je podle něj vše OK, že je spokojený a že jsme asi naštvaní, že jsme to nedělali my. Jenže...

KDO Z VÁS NAPSAL PANU ŘEDITELI NTM, že se mu nelíbí logo? Nikdo. Tak mu koukejte jeden po druhém napsat dopis, kde mu vysvětlíte, proč se vám logo nelíbí. Žádné nadávky, ironie, palce dolů, tomu nemůže laik rozumět. Kdybych si při ochutnávce koňaků vybral špatný, nebylo by mi příjemné, kdyby mi odborník na alkoholické nápoje nadával, že jsem blbec. Prostě koňak nepiju a nevím, co na jeho chuti ocenit.

Nespoléhejte na UGD, spoléhejte sami na sebe. Když před lety chtěla Praha 1 prosadit své nové logo z dílny mluvčího, byla to právě síla kritických hlasů, které nakonec donutila Prahu 1 udělat regulérní soutěž.

Unie grafického designu vyzve pana ředitele k dialogu. Ale dokud ředitel neucítí, že naše kritika není osamocená, bude mu to pravděpodobné lhostejné.

19. 1. 2010 23:54 jana vinšová

katastrofa a ostuda NTM

19. 1. 2010 12:15 Daniel

Gratuluji panu Schickerovi, ze se mu podarilo s necim takovym uspet.
Predpokladal bych take, ze vysledky souteze bude hodnotit komise, ktera je slozena z designeru a odborniku na danou vec . Jak je videt tak se tak zrejme nestalo. Je to jen dalsi ukazka neprofesionality a diletantstvi verejnych statnich zakazek.

19. 1. 2010 10:47 Jan Schicker

Podruhé zdůrazňuji, že jsem se "FontBulváru" neúčastníl.

19. 1. 2010 10:40 Poe

V tom vidim, vzhledem k tomu , že mam vystudovanou strojárku, něco jako frézovací hlavu. Pro mě hodně prvoplánová záležitost a trochu i bez duchost celé záležitosti i na tak krátkou dobu jaká na to byla

19. 1. 2010 00:49 Martinez

To Lukas: Ano, souhlasim ze diskuse jsou v principu obohacujici - pokud ale někam vedou. A to co se děje tady na Fontu dle meho nazoru uz delsi dobu nikam nevede. Od sameho pocatku tohoto blogu se tu grafici u zpackaných projektů (jako tenhle) jenom stezuji na externí důvody. Typickým terčem jsou korupce, amaterska komise, nekvalitní designer s kvalitními konexami a studio Najbrt. Mám dojem ze tyto témata jsou vycerpana, nikam dal nevedou, nikoho nikam neposouvají.

Jedním z prvních příspěvků, ve kterém, se grafici rozhorčovali nad tím jak je "svět krutý" bylo vyberove rizneni na prazske ZOO. Dne 24. 1. 2008 napsal Adam Biganovský "Nechci nikoho nějak urazit, ale nemyslím že by si člověk měl vybrat nějaké logo když se mu nelíbí... já osobně bych si z těch dostupných také žádné nevybral." Od prispevku uplynuli dva roky a co se změnilo? A jeste dulezitejsi otazka - jak jsme mi jako skupina dopomohli za tech 24 mesicu ke zlepseni situace?

Bohuzel nijak. Ze stranky komerční se Fontu nedivím, ze prispevky tohoto typu zařazuje, protoze jako zkuseni novinari velmi spravne citi, ze tyto lehce "bulvarni" temata pritahnou pozornost. Z historie prispevku s podobným tématem je zcela jasne, ze pokud se uverejni clanek jako tenhle, tak se najde nekolik desitek lidi co si radi postezuji. Blog žije. Ale z odborného hlediska se vlasnte vubec nic noveho nedovidame. I diskuse pod clankem zustane jenom na povrchu, designéři si postezuji a pak jdou v klidu dal svym zivotem.

Prostě nic se nemění, jenom vzniká negativní nálada. A to mě štve.

A jeste k tématu formálního vzdelani. Poznal jsem asi pred deseti lety jednoho anglickeho typografa, který měl všechno dostupné vzdělání - college i univerzitu. Byl fakt dobrý, ale jednoho dne mi říkal, ze závidí lidem, který nemají formální vzdělání v designu. Do neho ve skole nacpali vsechny mozne pravdila, napr. jak se ma prostrkávat písmo, nebo teorii sazby knih, atd. A techto pravidel se on nemohl zbavit i kdyz chtel. A zavidel lidem, co sli do designu s "cistou hlavou". Od te doby mam pocit, ze formální vzdelani je na neco dobre, a na neco ne. Rozhodne si myslim ze je skoda oznacovat se jako diletant, jenom v souvislosti s tim, zda nekdo dodrzuje ci nedodrzuje pravidla napsane v nejake knizce. Dulzita je vasen a zapaleni pro vec. A to tady asi nikomu nechybí :-)

18. 1. 2010 20:17 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Martinez: Rozumím. Ale to co popisuješ je to samé, to je taky idealizovaná představa, že by byli jen kvalitní designéři. Nejsou a nebudou. Stále mezi námi budou diletanti. Například já v mnoha měřítkách jsem na tom obdobně. Neumím pořádně čeksy. Základy typografie a sazby znám velmi okrajově. Grafické standarty nedodržuji. A tak bych mohl pokračovat. A navzdory tomu všemu, jak nedokonalý výstup odevzdávám, se designem bezproblémově dlouhodobě živím.

Ja jsem na tvůj příspěvek reagoval hlavně skrze ty uklízečky které by měli suplovat roli odborné komise. I když teď už vím že jsi to tak nemyslel.

S tím souhlasím, samozřejmně, klient narozdíl od designérů má právo na to být nepoučen. To není jeho chyba když není vzdělaný v organizování soutěží či designu. Nicméně když už někdo vyhlásí špatnou soutěž, tak by se neměl zlobit když mu lidé věci znalý řeknou, že to postupoval blbě. a mám za to, že i tyto diskuze, ačkoliv je klienti zpravidla nečtou, mohou alespoň nějak formovat či obohacovat naše názory a znalosti atd, aby jsme se v případě, až se budem kolem organizování výběrových řízení ochomýtat, mohli případných chyb vyvarovat.

Proto bych se tu neobouval do grafiku že jen kecají a nic nedělají. I toto kecání považuji za obohacující.

18. 1. 2010 19:05 Martinez

To Lukas Veverka: Se vsim co pises souhlasim, ale to co popisujes je idealisticky predstava o tom jak by mel svet fungovat. Povazuji za vhodne na tyto idealy nezapominat a pouzivat je jako kompas pro svuj zivot, ale v realnem svete se jednoduse nikdy nedockame, ze by klienti v masovem meritku zacli stavet odborne vyberove komise, nebo obesilat kvalitni designery s pozvankami do vyberovych rizeni, atd. To delaji jenom vyjimecni klienti. Proto vidim cestu hlavne v tom, ze se designerska komunita sama postara o zlepseni situace, zacne produkovat Mercedesy jako standart ne jako vyjimky a ze pokud nekdo ma opravdove dukazy, ze bylo nektere vyberove rizeni zmanipulovane, tak podnikne pravni kroky aby se kauza dostala do medii. Mysliz ze az pak bude vykroceno spravnym smerem ke zlepseni teto nevesele situace.

18. 1. 2010 18:53 Ilona Horníčková

Na to se nedá dívat, je to k pláči. A to nejsem žádný odborník.

18. 1. 2010 17:06 Lukas Veverka / www.parasite.cz

a jeste jedna dulezita vec. Na teto soutezi se nejvice negativne podepsal fakt ze o soutezi nebylo nikde moc slyset. At uz se tak stalo zamerne nebo vinou spatne organizace souteze, predevsim diky tomu nebyla soutez obeslana studii a kreativci, jenz by urcite vytvorili nejake ty "mercedesy" kdyz uz pouziju tvoje prirovnani vytvorili.

18. 1. 2010 15:36 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Martinez: :) Stačí si přečist pár diskuzí nad různými logami na blogu fontu, například u města hradec králové a jiné, a zjistís, že ten rozdíl mezi "Dacii a Mercedesem" v oblasti návrhu vizuálních stylu je i leckdy na hranici rozlišovací schopnosti mezi samotnými designéry.

Tvoje přirovnání s uklízečkou a vrátným je dost nevhodné(nevím jestli jsi to myslel tak, že by zastali stejnou funkci jako odborná porota, pokud ano tak to jsi zcela jiste uplne mimo :) ).

Kdyby v té porotě byl soudný člověk s odbornou znalostí, a do výběrového řízení by se nesešli kvalitní příspěvky, tak by soutěž zrušil. Komise tam není od toho aby za každou cenu vybrala ten nejlepší návrh z přihlášených prací, ale vybrat nejlepší použitelný návrh.

18. 1. 2010 15:10 Libor Jelínek

Jen vsuvka: mezi ukázky prací studentů VŠUP se omylem dostal i projekt Libora Klečka, který nebyl pro NTM, ale do soutěže na značku a vizuál Univerzity Pardubice. Nejde tedy o "recyklaci" nápadů, ale o nedopatření.

18. 1. 2010 14:50 Martinez

To Pepa: Tito studenti meli na svoji práci víc nez dostatek casu a vícemene volné zadání. Díky tomu předvedli na české poměry nadprůměrnou práci. To ale jenom část "talentu". V naší profesi povazuji talentovaného toho, kdo prinese během krátké doby (např. pěti dnu) do výběrového řízení skvělou práci, dokáže se chovat tak, že klient se pro práci nadchne a pak ještě dokáže udržet kvalitu práce v její implementační fázi. Takových lidí je podle mne u nás málo. No a samozřejmě uznávám, že nízká úroveň výběrové komise a korupce je problém a spoustu lidí odradí. Ale i upratovačka či nočný vrátný dokáže správně posoudit, zda je hezčí Dácie, nebo Mercedes. Jenomze pokud do výběrového řízení žádný Mercedes neprijede, ale jen samé Dacie, tak samozrejme vyhraje Dacie.

To Čenda: Já bych taky osobně radši odvolal výběrové řízení, nez mit blbé logo. Ale kazdy clovek je jiny, Pokud klientovi nikdo neukázal, ze existuje lepší řešení, tak se nemuzeme divit, ze si vyberou to nejlepsi z tech co jim byli nabídnuty. On totiz mozna netusi, jaká hrůza to je. Pokud nevíš že existují Mercedesi, tak se ti může líbit i Dácie.

18. 1. 2010 14:34 HEHE

ono hlavně UGD... je svým způsobem taky jen parta kamarádíčků

18. 1. 2010 12:22 Čenda

to Martinez: Ano spoustu kecáni, bohužel v tomto případě se domnívám, že si vítězé logo a okolnosti jeho výběru jistý prostor k iskuzi zaslouží. Pokud jsi s budoucím logem NTM spokojen, je to jen tvůj názor a pokud se domníváš, že toto logo bylo z přihlášených návrhů to nej... Já osobně bych v případě nemožnosti výběru jediného slušného loga jako v případě pražské ZOO raději od celé taškařice upustil, než si za každou cenu vybírat to nejmenší zlo. Já osobně, pokud si půjdu cokoliv koupit (nemusí jít jen o logo), raději si nekoupím nic, než abych se po X let prezentoval něčím, o čem mám nejen já pochybnosti... Značka by neměla být jen egoistická prezentace vedení instituce, ale především prvek s estetickou hodnotou nejen pro návštevníky...

18. 1. 2010 10:29 Pavel

NTM je moje srdcova zalezitost, nejen tim, ze jsem v blizkosti bydlel cely zivot, takze tento rebranding me hodne vydesil. "Stare" logo NTM ma narozdil od toho noveho urcitou originalitu a myslenku, je jednoznacne identifikovatelne narozdil od toho "netvaru" v logu novem. Nechapu vubec potrebu zmeny u podobnych organizaci, myslim si, ze neni vubec nic spatneho se drzet tradice a nesnazit se za kazdou cenu byt moderni a hledat novou identitu. I se starym logem by se urcite dal vytvorit moderni koncept. Uz je ,ale asi marne doufat, ze se nove logo NTM nepouzije. Skoda.

18. 1. 2010 10:25 Pepa

Neřekl bych že je tady "velmi málo talnetu" (viz, třeba jen ty práce z VŠUP). Ale prostě v Česku je 80% státních zakázek zkorumpovaných. U těch zbývajících 20% se složí porota z "odborníků" - od různých akadeimckých malířů a sochařů, teoretiků umění, ředitelů knihoven, babek od památkářů často až po vrátnýho a uklízečku. Ti lidi jsou možná odborníci, ale rozhodně ne na korporátní identitu. A tak samozřejmě vyberou nějakou hrůzu s co nejstupidnější explikací. Tak jakou má v tomhle prostředí nějakej talent motivaci zúčastnit se veřejné soutěže? To je ztráta času.

18. 1. 2010 09:40 Martinez

Obvinovani ze zmanipulovani a nekompetence vyberove komise je velmi lehke. Ale co kdyz toto logo bylo ze vsech navrhu to nejlepsi? Co kdyz uroven zucastnenych praci byla stejne nizka jako v pripade prazske ZOO? Neni nahodou nejvetsim problemem ceskeho designu ze tu je velmi malo talentu a snahy neco delat, nekam se vyvijet (cest vyjimkam), zato je tu spousta kecani ktere nic na soucasne situaci nezmeni.

18. 1. 2010 07:35 Jan

Nevím proč tady pláčete nad rozlitým mlékem...pravě vyhrála skupina jednoho kamarádička...nebojte, příště vyhraje ta vaše, prostě to tady tak chodí...každá skupina má své zájmy...takže mirku přiště to výjde zase tobě...moc si nestežujte, denne vznikají tuny sraček.

18. 1. 2010 07:17 pamětník

Nechápu pana Schickera, že vůbec něco komentuje. On sám nejlépe ví jak byla celá soutěž zmanipulovaná. Kdyby raději držel hubu udělal by lépe.....

18. 1. 2010 05:51 Karel

Jo tak to jo, já se leknul, že to bylo všechno na mě. Lišákův komentář jsem přehlédnul.

18. 1. 2010 04:52 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Karel: Myslím že jsem na tvůj příspěvek reagoval jen v rámci toho, jak já vidím roli unie... To ohledně všup byla reakce na komentář Lišáka

18. 1. 2010 02:12 stanisla.weck, www.apoka.cz

muj ty CMYKu...to je donw.grade .2.0.1.0. jako blazen.. :((

17. 1. 2010 23:35 Daniel Kulhánek

Shrnuji jednou větou: "Nadčasové logo zničeno nic neříkajícím objektem ..."!

17. 1. 2010 23:07 Karel

13:00 Lukas Veverk: Lukáši, snad celý tento tvůj komentář nemíří na mne. Teda jestli to píšeš ty a ne někdo, kdo se za tebe opět vydává.

Nedokázal bych pochopit, že by tě tolik pobouřil. Vznesl jsem přece jen dvě otázky, které nebyly nijak obviňující, ale přímo vycházely z tohoto článku (viz druhá věta článku).

Napadlo mne možné řešení a tak jsem ho jen nadnesl. A jediné uskupení, které mne napadlo, že by tento problém pomohlo řešit, byla prostě UGD. A pokud to co se píše zde v článku je skutečně pravda, tak ten problém skutečně existuje.

Jestli tě natolik rozlítil odstavec o pracích z VŠUP, tak to samozřejmě bylo myšlené jen žertem, proto to bylo také doplněné o tři smajlíky. Asi jsem to měl vypsat slovy, že to je jen vtip, ale to už je jedno. Každopádně tento vtip opět vychází z něčeho co jsem někde viděl, dal jsem na to odkaz, není to výmysl jen z mé hlavy. Ale jak jsem napsal, věřím, že to je jen omyl. Každopádně studentské práce jsou moc povedené, moc se mi líbí a jestli ty bylo špatně pochopeno i studenty a pedagogy VŠUP, tak se jim tímto omlouvám.

Pokud tě tolik naštvalo toto „No prostě dnešní nadčasové a jednoduché značky se dají použít pro jakoukoliv instituci.“, tak to přece také vychází z něčeho co se v gr. designu projevuje už dlouho. Maximální geometrická stylizace a jednoduchost značek někdy může způsobovat to co jsem v té větě popsal.

Pokud by tě zajímalo mé celé jméno, klidně ti ho zašlu na e-mail i s adresou. Jde mi jen o to, že ho nechci psát do jakékoliv diskuze na netu.

17. 1. 2010 21:21 Wein

Zalistujte si ve starších číslech časopisu Deleatur na článek o veřejných soutěžích v Holandsku. Velmi inspirativní.
( Kdyby to tak ti Holanďani uměli i v sociální oblasti, kde jsou paralyzováni politickou korektností...)

17. 1. 2010 11:43 Lenka

To máte těžký pánové, dotyčný se zodpovědností, na jakékoli zpochybnění může vždy říci, že jemu se to prostě líbí a basta.

16. 1. 2010 19:00 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Rakuen: Ja jsem samozrejmne nemel na mysli kontrolni urad ve smyslu jak ho myslite vy. Cokoliv se da zmanipulovat a ohnout. To je jako by jste rikal, ze nema smysl aby byla policie protoze je nekdy uplatna, coz je opakovane prokazany fakt. Design centrum pomahalo nejen u stantich organizacich, ale predevsim u soukromych subjektu s vyhlasovanim verejnych soutezi. A projdete si jejich vysledky, myslim ze takovy pruser tohoto typu tam nenajdete. Muzete to hodnotit subjektivne libi nelibi, ale vzdy to byli profesionalni vystupy. Ne proto ze to nekdo hlidal. Ale proto, ze meli instituce kam zajit kdyz meli potrebu.

16. 1. 2010 14:04 Rakuen

Ja teda nevim jak vas, ale me predstava kontrolniho uradu grafiky velmi desi. Kdo by tam jako sedel a rozhodoval? Podle me by to byla akorat dalsi instituce ktera by nekam procpavala kamarady, tentokrat s mnohem vetsi pravomoci. Co bych videl jako lepsi reseni je proste revize podminek statnich zakazek. Aby souteze musely byt vyveseny na nekolika mistech, byly transparentni a bylo zaruceno nejake sirsi hlasovani "odborne" verejnosti. Hlavni problem ale vidim v mentalite lidi, ktera se opravdu asi jeste dloho nezmeni. Jak muzeme po narodu, kteremu je v podstate uplne jedno jaka je zde politicka situace (krom obligatniho nadavani v hospode), chtit aby ho zajimala vizualni prezentace statnich organizaci?

16. 1. 2010 14:00 HEHE

Lukas>zrovna nedávno jsem nadával na kauzu designcentra. Šel jsem po radnické a místo DC je tam další z mnoha malých galerií. Ne že bych viděl nějak do financování těchto institucí, ale osobně jsem měl za to že náklady na provoz budou stejné vzhledem k prostorám. Alespoň jsme opět jako ČR v něčem unikátní... na co nějaké DC že

16. 1. 2010 13:00 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Cela tato situace ma mnohem hlubsi koreny nez se zda. Nejdriv ale, napadat viteze a muzeum z urcite provazanosti viz. Lisak je hanebny srabacky anonymni pristup zamindrakovaneho jedince. Jenz ve vysledku napadne "opet" celou vsup od studentu po profesory. Tohle nemam proste rad. Jsou to nepodlozene zavistive kecy.

Pochybuji ze do teto diskuze napsal autor vitezneho navrhu vyse jeho jmenem podepsany prizpevek. Tipuji to opet na nektereho z provokateru jenz tyhle diskuze spini. Prispevek je naschval napsan neprijemnou dikci tak, aby jeste zvysil nevrazivost vuci vyhranemu navrhu a jeho autorovi.

Problem neni ve vitezi tero souteze. Ackoliv se me jeho prace vubec nelibi. Problem je v absenci Design centra, jakozto statem povereneho organu. Vycitat Unii grafickeho designu nebo ji nabadat k aktivite je taky trochu nepochopeni unie jako takove. Unie nema mandat kontrolniho uradu.

Vinou absence design centra cr zde chybi stycny bod, o ktery by se vyhlasovatele soutezi mohli oprit. Neni pak divu, ze se o soutezi casto nikdo ani nedozvi, ovsem ne vzdy to musi byt zamer!

Takze, pokud nekdo ma dukazi vedouci k podjatosti ci konfliktu zajmu nebo nejakou domluvou mezi ntm a auter vitezneho navrhu, necht je ukaze a podnikne nalezite pravni kroky.
Anonymni vysteky obzalovavajici bez dukazu vsechny a vsude jsou trapne.

16. 1. 2010 12:19 Pepa

Že se vzrušujete... Když chtějí místo loga prasečinu, tak ji mají mít. Je přece celkem normání že 90% nově vynikající grafiky, architektury a jakýchkoliv jiných tvůrčích počinů je odpad. Těch 40 let komunismu musí být někde vidět. Když budeme mít štěstí, tak za 20 let to číslo klesne někam k 70%....

Jinak navrhuju vyhlásit soutěž o nejstupidnější explikaci. To jsou mnohdy fascinující bláboly. A tenhle by se tam neztratil.

P.S. ta práce Kristiny Fišerové je skvělá http://gdvk.cz/projects/fiserova-narodni-technicke-muzeum

16. 1. 2010 12:05 Vít Nevřela

další černá skvrna na flekatém tričku podivných (a bohužel realizovaných) zakázek...

16. 1. 2010 02:29 Boris Hněvský

Myslím že tohle by nemělo zůstat opomenuto:

http://www.augdesign.cz/clenove/jan_schicker/

16. 1. 2010 00:54 Karel

Nové logo jo špatné a jeho explikace je směšná.

Nedá se s takto pochybnýma soutěžema něco dělat? I třeba zpětně, když se jedná o státní instituce, kde toto diletantství zaplatí všichni občani. Neměla by se v tomto směru angažovat Unie grafického designu, když už existuje?

Tuším, že pokud se vypisuje nějaká architektonická soutež na stavby pro státní instituce, musí tato soutěž projít (nebo být registrována, jen jsem to zaslechl, nevím to jistě) přes Obec architektů, nebo nějaké podobné sdružení. Tak by to mělo fungovat i v oboru grafického designu, třeba by se povedlo udělat přítrž podobným akcím.

Pobavila mě třetí ukázka zde od studentů VŠUP, kde můj zrak vidí pod logem napsáno Univerzita Pardubice. :-) A ještě víc mě pobavilo, že Martin John ho vyzdvihl jako nejlepší. :-) No prostě dnešní nadčasové a jednoduché značky se dají použít pro jakoukoliv instituci. To si uvědomují i na VŠUP a proto asi loga která neuspěla v určité soutěži, zkoušejí uplatnit i jinde. ;-)

viz http://gdvk.cz/projects/klecek-narodni-technicke-muzeum

Předpokládám, že to je omyl, ale když jsem toto samé logo snažil na stránkách najít pod odkazem na projekt "Univerzita Pardubice", tak tam toto logo nebylo...

16. 1. 2010 00:54 HEHE

Jan Schicker> a v tom je ten problém... to nepochopení :D

16. 1. 2010 00:19 Jan Schicker

Nechapu, co se Vam na mem logu nelibi. Chce to min kecat na forech a vic se prihlasovat na souteze :-)

15. 1. 2010 21:55 Marcela

tak tohle je fakt hodně smutnej příběh.... :-/

15. 1. 2010 19:53 Lišák

Co se divíte, jen to ilustruje situaci graf. designu u nás, kde jsou naše hvězdy graf. designu, kde profesní organizace? Nezadali jim to přímo, tak jsou zticha.
Když se nepodaří obsadit porotu svými lidmi, když někdo neprotlačí atelier svých žáků, tak už se vykašle na zorganizování férové soutěže, je to pořád dokola.
Vnucovat nějaké organizaci práci svých studentů a obcházet tím soutěže taky
k ničemu nevede, byť by byly návrhy sebelepší.
Jít v našem prostředí do soutěží nemá smysl, vždycky jsou připravené jen pro někoho.
Holt u nás vítězí ti s delšími prtsy, o grafiku vůbec nejde, korupce je všude.

15. 1. 2010 17:46 PeťaN   |   www.urviho.cz

Je vidět, že když jsou kontakty na správném místě, tak se protlačí kdejaký paskvil :/

15. 1. 2010 17:00 Aldus

Jsem zdesen. Opet zrejme zvitezili osobni preference p. reditele. Tratime zase vsichni. Proc?

15. 1. 2010 16:22 Pamětník

Popravdě celé mi to připomíná značku TOS Hostivař, později tuším CETOS.....
Celé to vypadá jako upínací hlava soustruhu (sklíčidlo).
No zkrátka soudruzi z NTM kupředu levá... nejlépe za státní peníze.
Nechť žijí zlatá sedmdesátá a Propisot!

15. 1. 2010 15:15 JP

Popravde by snad bylo lepsi kdyby nekdo zakazal jakekoliv pouzivani vizualnich stylu v CR. Tyhle loga a tak stejne kazdeho akorat otravuji a nejsou dulezita....

15. 1. 2010 14:28 Jara Sustkova

Souhlasim s tim, ze vysledek souteze je velmi spatny. Zde nejde o rovinu libi-nelibi. Jde o kvalitativni uroven ve smyslu spatne (nefunkcni) - dobre (funkcni). Se soucasnym stavem by se melo neco udelat.

15. 1. 2010 13:49 Libor Jelínek

Návrhy značek a vizuálnů NTM z ateliéru grafického designu a vizuální komunikace z pražské VŠUP jsou také k prohlédnutí na ateliérovém webu:
http://www.gdvk.cz
(projekty -> Národní technické muzeum)

15. 1. 2010 13:33 Petr Scuka

Chce se mi brecet... tohle si prece Narodni technicke muzeum nezaslouzi.

15. 1. 2010 13:23 lh

to neni logo ale kripl

15. 1. 2010 13:19 Martin John

Piktogram od Klecka je taky 11/10.... jeden z těch dvou to měl bejt...

15. 1. 2010 13:03 bert

Mně to s tím pravítkem taky přijde výborný, docela by mě zajímalo kdo to dělal! To je prostě hotový logo s nápadem pro NTM. Nejenom řazení písmen, ale zábavná značka :-)
No a to co vybrali je fakt smutný, kladu si otázku, jak je to vůbec možný.

15. 1. 2010 12:58 Petr

Sakra, že já se tenkrát nezúčastnil. Bylo to dost narychlo, takže jsem to nestihl... 5 návrhů... No, škoda... Jinak pokud bych měl hodnotit od 1 do 5 jako ve škole, pak dávám 7 :)

15. 1. 2010 12:54 Martin John

Hrůůůza, nejlepší je to s tím pravítkem....

15. 1. 2010 12:47 dresing

jaaaaj...tak tohle je určitě změna k horšímu. některé návrhy od stuentů všup by určitě fungovaly jako logo NTM skvěle...škoda takové spousty kvalitně odvedené práce...

15. 1. 2010 12:44 Čenda

... je mi z toho smutno...

15. 1. 2010 12:43 MarekH

To je hnus velebnosti.

Příkladem jak to má vypadat a jak šlo tuto zajímavou příležitost uchopit budiž např. Národní technická knihovna.
www.techlib.cz

15. 1. 2010 12:36 speedy

co tam píše o tom písmu? Dyk je to normální Gill Sans Bold.

Logo je krok o třicet let nazpět... kdyby raději nic neměnili...

15. 1. 2010 12:25 janzabransky.cz

Kandidát na nejslabší nové logo roku 2010! Promrhaná příležitost, tohle logo si může vzhledem k jeho významu podat ruku s logem Kopřivnice ...

15. 1. 2010 12:05 JK

Nové logo NTM je děs a hrůza. Dýchá na mě 70. lety. Navíc je podivně barevné, chtěl bych vidět černobílé provedení... palec dolu a další prommrhaná příležitost.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.