Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Lašská brána má logo ze soutěže

Dnes jsem se dostala k novému logu Lašské brány Beskyd, pod kterou spadá mimo jiné i Kopřivnice. Mnozí si jistě pamatují na rozruch, který způsobilo na blogu Fontu nové logo Kopřivnice. Logo Lašské brány najdete zde. Z více zdrojů jsem zjistila, že při výběru obou log byl Dr. Filip. Fonte, co ty na to? Tvoje Koprofka

Lašská brána Beskyd má nové logo

Zájemci, kteří chtěli v této soutěži uspět, mohli podat své návrhy do 30. dubna 2009. Sešlo se mnoho návrhů různého stylu i kvality. Těch dobrých bylo opravdu hodně. Do soutěže se přihlásilo 46 osob, ale samotných návrhů bylo mnohem více, celkem 172. Někteří soutěžící totiž poslali svůj návrh i v několika variantních řešeních. Jeden ze soutěžících dokonce poslal rovnou 41 návrhů. Z tohoto důvodu bylo nejprve nutné loga připravit pro hodnocení. Následně byly všechny návrhy zaslány hodnotitelům. Tým hodnotitelů tvořila pracovní skupina Lašské brány Beskyd, což jsou pracovníci zabývající se každodenně spoluprací v rámci Lašské brány a starostové obcí Lašské brány Beskyd. Dne 2. června se všichni hodnotitelé sešli na jednání v Hukvaldech, kde společně všechny návrhy prodiskutovali. Následně jednotliví hodnotitelé určili své preferované návrhy. Po vyhodnocení vznikla – na základě četnosti – užší skupina návrhů. Nad návrhy se sešla zvlášť pracovní skupina Lašské brány s cílem dohodnout se na společném vítězném návrhu. Ke schválení byl doporučen návrh shodný s návrhem úspěšným v hodnocení na základě četnosti hlasů. Na tomto logu se následně dohodli i starostové obcí Lašské brány Beskyd. Vítězným návrhem se tak stal logotyp od Reklamní agentury MARF z Ostravy. Na základě pravidel soutěže bude s firmou uzavřena licenční smlouva. Odměnou vítězi bude částka 5000 Kč. Pořadatelé soutěže děkují všem zúčastněným a vítězi gratulují.

Pozn.:  Těm, kteří o navrácení požádali, budou návrhy zaslány v následujících dnech. Ostatní návrhy log nemohou být v tuto chvíli zveřejněny, protože pro zveřejnění nemáme souhlasy autorů.

Vítězný logotyp

Charakteristika:

"Logotyp je tvořen ze dvou částí, a to textu Lašská brána Beskyd a grafické značky nad slovem brána. Značka se záměrně skládá ze dvou tvarů. Ze základního kopcovitého, který znázorňuje pohoří Beskyd jako stálé, pevné, ale přitom vzdušné místo, které dává prostor fantazii. Symbolizuje zemi a přírodu. Druhý tvar zaštiťuje lidskou podobu Beskyd. Vyjadřuje pohyb, směr a myšlenku ochránit charakter této oblasti, ale současně ji dynamicky rozvíjet a zvelebovat. Oba tvary se navzájem harmonicky doplňují, mají přírodní charakter a moderní design, který je lehce zapamatovatelný a použitelný pro pestrou nabídku grafických služeb. Může reprezentovat jak samostatně, tak i současně s textem v různých barevných variantách." Toto je popis loga od vítězné firmy. Každopádně očekáváme, že každý člověk si v logu najde něco jiného. A to je dobře. Hlavní je, aby logo dobře naplňovalo svůj účel, pro který bylo vybráno.

Za Lašskou bránu Lukáš Filip - manažer turistické destinace

 

A co tedy Font na to? No, proti logu Kopřivnice s autíčkem a rozpadlým písmem je tato značka o třídu lepší (to je ale asi 99 % všech světových log :-). Průměrná práce, která nenadchne, ale ani neurazí.


Komentáře k článku

13. 10. 2009 20:22 erik

Tak na to, že šlo jen o soutěž, kde se mohl přihlásit kažkdý včetně kdejakého patlala a že odměna je opravdu symbolická, tak to není zase tak špatné... Ano žádná bomba, ale logo to je... a oproti logu Kopřivnice bych řekl, že výhra :-) Mimochodem kdy se tady někomu něco vůbec líbilo :-)

29. 9. 2009 07:58 Marek

Nuda, nic nez nuda, takovych log je miliarda, ta typografie je hrozne nudna. Ta krivka mi vubec nic nepripomina, jen nesmylny, rozpadly oblouk.

24. 9. 2009 12:17 david kotulán

Fonte nějak pozdě ne? Zaspali jste tři měsíce:-)) Logo bylo vybráno 20.6.2009 a o pár dní pozdějí vycházely i tiskové zprávy. Žeby prázdniny:-) Ani měse moc logtyp nelíbí. já osobně u měst preferuji značku/logo než logotyp jinak je to paskvil. Třeba stylem značky byla bratislava, kamenice nad lipou, plzeň a město kroměříž. Takhle by se měli dělat značky/loga měst a ne všelijaké paskvily přes typografii:-(

23. 9. 2009 15:57 rejpal

Marf.... Marcela F. dobře znam a chtel bych mu poprat ze to logo vyhrali pac loga meli a maj oproti jinym pracím dost slabé.Co se tyce tohoto loga tak si myslim ze je to takovej horsi prumer...a jak rekl font neurazi ani nenadchne...skoda slo si s tim pohrat.
Ale za 5000 co by nechteli Marceli F. vid? :-)))) tak zdař buch ostravaku a pozdrav kluky a ze se maj jeste hodne co ucit :-) a pokud jsi to delal ty tak zustan radsi u focení to ti jde o moc lepe :-)))

23. 9. 2009 13:30 Monika Beitlová

Myslím, že hodnocení fontu, že jde o průměr je trefné, pro mě naprosto neoriginální... Poznámka Martina Peciny mě dost pobavila, to se opravdu vyplatí :D

23. 9. 2009 08:47 Jack Penate

Explikace loga jsou zpravidla dost trapné, protože ve většině případů vzniká proto, aby vůbec nějaká existovala. Dávám 5/10

22. 9. 2009 23:45 Martin Pecina | www.typomil.com/typofilos/

Jó, kdyby náhodou vyhrál autor, který zaslal čtyřicet jeden návrh, mohl dostat za každý z nich v průměru skoro sto dvacet dvě koruny. Takhle dostal kulové, ale aspoň si zasoutěžil. ;)

22. 9. 2009 18:32 adamito

MARF si jedou v oblouckach :) , viz. www.marf.cz

22. 9. 2009 15:09 Adam

Jakub: to ale neplati jen pro tento pripad... :-)

22. 9. 2009 14:16 Peter Rechlý

Otvor bránu lebo ji rozijem, gay song and lesbian

22. 9. 2009 14:08 Jakub

tyhle obhajoby a charakteristiky me vzdycky pobavi, prijde mi to jako spoustu hezkych slov, ale uplne beze smyslu...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.