Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

FAČR modernizovala logo a ukázala novou identitu

na homepage

Fotbalová asociace České republiky (FAČR) představila novou grafickou identitu včetně vlastního modernizovaného loga, které bude provázet také veškeré její aktivity. Dosavadní logo vzniklo v roce 2011 a nyní dochází k jeho úpravě. I u modernizovaného loga FAČR nadále platí, že jeho dominantním prvkem je vyobrazený bílý dvouocasý lev na červeném poli. 

 

profilovka-some-facr-novy-modra     Snímek obrazovky 2021-08-27 v 13.56.18

Snímek obrazovky 2021-08-27 v 13.56.12

Snímek obrazovky 2021-08-27 v 13.56.09

 

Nově prezentované logo je v pořadí čtrnáctým, to první vzniklo již v roce 1901. Proč FAČR k úpravě a modernizaci loga přikročila?

„Náš fotbal v letošním roce slaví 120. výročí svého založení a cítíme, že jde o vhodné načasování a příležitost k zahájení již zmíněné postupné změny jeho vizuální identity, rebranding FAČR je dalším krokem na této dlouhé cestě. Změna grafické identity asociace byla intenzivně řešena již v minulosti a práce na rebrandingu odstartovaly již v roce 2019. Nyní tedy představujeme finální produkt, který přispěje ke sjednocení všech značek pod hlavičkou asociace a zvýšení jejich atraktivity v rámci jejich další komunikace,“ uvedl Jiří Šidliák, 1. místopředseda FAČR.

„Nechceme zůstat pozadu v oblasti rychle se měnících standardů a trendů brandingu, které se obecně dynamicky vyvíjí, což jako největší sportovní organizace v zemi samozřejmě musíme reflektovat. Ohledně rebrandingu směřujeme obecně k modernizaci a také možnosti mnohem lepší komunikace v digitální podobě,“ uvedl Michal Jurman, ředitel Oddělení komunikace FAČR.

Asociace mění logo po deseti letech. V čem konkrétně se změny projevují? Dochází především ke zjednodušení erbu a k výraznější změně podoby lva. Jeho proporce jsou více symetrické, ryze originálně vyobrazený lev má celkově působit dravěji a moderněji. Na výsledné podobě se podíleli experti Miroslav Pomikal s Alešem Mičkou a Janem Mouchou pod hlavičkou agentury VMLY&R.

 

Snímek obrazovky 2021-08-27 v 13.56.30

Snímek obrazovky 2021-08-27 v 13.56.26

Všemu předcházela důkladná rešerše historických i moderních kreseb lvů z českých erbů a také tvarů erbů jako takových, poté vznikla úvodní skica lva rámovaná v původním přemyslovském štítu. Postupným překreslováním lva a úpravami jeho detailů, zjednodušováním křivek tvůrci dospěli k výslednému tvaru, kterému předcházelo cca 20 skic a verzí.

„Rebranding znamenal skvělou příležitost vytvořit především kresbu lva novou a unikátní, která svým charakterem odpovídá době i specifikům fotbalového prostředí. Tuto výzvu se podařilo naplnit v podobě naprosto originálního a nezaměnitelného loga včetně kresby lva, kterými se asociace nově bude pyšnit. Zároveň při zachování dominantních prvků, kontinuity a také odkazem na tradiční symboliku. Samotný název značky FAČR je proveden také čistším a modernějším fontem písma. Logo má v celkovém kontextu vyjadřovat serióznost, stabilitu, srozumitelnost a věcnost, zároveň odkazovat na tradici a bohatou historii domácího fotbalu,“ vysvětlil Pomikal. 

Modernizace loga FAČR je dalším krokem v postupné změně vizuální identity českého fotbalu. Již v první polovině srpna byl představen také projekt NÁŠ FOTBAL, sdružující především aktivity a podporu aktivit v rámci neprofesionálního fotbalu, a vzápětí také nová grafická identita domácího futsalu.

Nové logo asociace bude doplňovat veškeré aktivace a komunikaci asociace, včetně oblastí Regionálních fotbalových akademií, rozhodčích, trenérů a úseku vzdělávání, odborných komisí či všech dceřiných společností. Aplikovat jej lze také pro potřeby krajských a okresních svazů tak, aby veškeré projekty měly jednotné grafické vyjádření.

Rebranding domácích fotbalových značek pod hlavičkou asociace, který bude spojovat slogan Společně pro náš fotbal, není u konce. Prezentace nového loga české fotbalové reprezentace bude představena jako třetí a poslední část tohoto projektu na podzim tohoto roku, opět s odkazem na blížící se oslavy 120. výročí našeho fotbalu.

Zdroj a více zde.


Jak se vvám změna líbí?

 

 

fake1


Ve Fontu jsme psali o tom, že předchozí podoba loga až nápadně připomínala lva ze znaku jistého novozélendského pivovaru LION RED. Je současná změna reakcí na toto podezření z krádeže? Pokud ano, tak je to reakce správná!!!

Více zde.

 


Komentáře k článku

8. 9. 2021 08:43 km

U lva mě na první pohled praštily do očí Ctrl+c, Ctrl+V pařáty

4. 9. 2021 01:16 speedy

Bezva změna Chtěl bych vidět tady ty věčný kritiky, jak by to sami udělali. Nakreslili by prd. :) Tento lev je super. Palec nahoru a díky.

2. 9. 2021 22:22 pala

míč blbej, dva řezy písma blbý. Strašně moc nevyužitej potenciál. Obrovská škoda.

1. 9. 2021 13:10 VIktor

Jé, kopačák...

31. 8. 2021 19:25 Honza

Slow - souhlasím, divize nebo ČFL.

30. 8. 2021 13:34 jakub

Alespoň se už nebudu stydět za náš národní tým, když budou mít na prsou tohodle vydařeného lva namísto toho ukradenýho.

30. 8. 2021 11:20 Petr

Aplikace na flashdisk už dnes působí docela směšně, nevím, jestli to ještě někdo používá...

Jinak nevím, lev je graficky pěknej, jen si říkám, proč tam vlastně je, co tam dělá, nějaká přiblblá asociace fotbalovejch bafuňářů, do které jen mizej prachy, má v logu národní symbol.

30. 8. 2021 08:06 Milan

Určitě je to posun k lepšímu. Ale ruší mi tam nekonzistentnost - jednobarevný míč vs. stínovaný lev, silné bílé kontury kolem všech prvků vs. slabé kolem míče.

28. 8. 2021 01:14 DH

Snad jen to stinovani lva bych doladil. Tak nejak tam trochu je trochu neni... Mozna to viic ztmavit?

28. 8. 2021 01:10 DH

Za me super prace. Mozna nejlepsi kresba naseho lva, co jsem videl.

28. 8. 2021 01:05 Slow

Jednoznačně posun k lepšímu.
To původní byl Okresní přebor, nové postoupilo
tak do divize, možná ČFL, ale do 1. ligy to má
ještě daleko...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.


125x125_CZ




UGD logo na vysku-box