Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Ekologický právní servis si logo nevybral

V květnu se na stránkách Fontu rozjela zajímavá diskuze o soutěži na logo, kterou vyhlásila nezisková organizace Ekologický právní servis. Diskuze se zúčastnil jak časopis Font, tak někteří členové Unie grafického designu, čtenáři Fontu a dokonce i sami zadavatelé.

Někdo tvrdil, že 7 000 Kč za logo je málo, někomu se tato částka zdála adekvátní vzhledem k tomu, že se jedná o neziskovou organizaci. No nevíme, jak by diskuze skončila, kdyby se všichni tyto lidé nesetkali na stránkách Fontu, ale třeba v hospodě. :)

"Tak a teď to maj" si můžou říct ti, kteří se k celé soutěži stavěli spíše pesimisticky. Ekologický právní servis po dlouhém rozhodování a konzultacích se všemi zaměstnanci EPS nevybral vítězný návrh. Přesto se v návrzích od osmatřiceti soutěžících našly tři, které se umístily na druhém až čtvrtém místě.

Nové logo si ve veřejné soutěži nevybrala např. pražská ZOO nebo KDU-ČSL. Na EPS je sympatické, že za druhé, třetí a čtvrté místo zaplatí alespoň symbolické skicovné (ZOO dodatečně poslala soutěžícím volné vstupenky).

 

Alice Pokorná

 

Petr Kutáček

 

Petr Zetek

Tyto tři návrhy, rozpracované do více verzí, si můžete stáhnout zde (189.6 kB) v PDF.
Tisková zpráva ve Wordu je zde (174.5 kB).

Jak se vám tyto návrhy líbí?


Komentáře k článku

19. 8. 2008 13:41 oweck

ja bych jej prave bral ;-) subjectiv neasi

18. 8. 2008 20:38 mv

k oweck: barevně zajímavé, jiak paragraf v kožence nebrat...

18. 8. 2008 17:25 oweck

prikladam nahled, kteryzto jsem posilal...:)
jeste by to chtelo dochytat, ale jako prvotni zadani ci nastin , ze ktereho se da vychazet je to myslim postacujici...

http://www.2bcreative.cz/images/EPS01.gif

18. 8. 2008 16:29 Eliška Bartošová

Dobrý den,
autorem prvního zobrazeného návrhu, který k nám byl doručen Alicí Pokornou, není Alice Pokorná, ale kolega z grafického studia pan Josef Procházka. Tímto se omlouvám za mystifikaci, z toho návrhu to bohužel nebylo patrno a děkuji paní Pokorné za uvedení věci na pravou míru.

Přeji krásny vstup do nového týdne

18. 8. 2008 11:28 Karel

Plechi, bod za kuráž, ale co z toho?
Ostatně, co v těchto případech dělala UGD?

18. 8. 2008 11:12 Karel

Plechi, bod za kuráž, ale co z toho?
Ostatně, co v těchto případech dělala UGD?

18. 8. 2008 10:12 Tatar

Plechi: Určitě 100% lepší jak ty co jsou tady!

18. 8. 2008 10:04 plechi

jdu se svou kůží na trh a předkládám zde ke kritice jedno z mnou zaslaných log do soutěže EPS - http://www.plechi.cz/media/data/Logo%20EPS%20var.01.jpg

18. 8. 2008 10:02 Tatar

Singha: Co dodat? Nic! jen souhlas.

18. 8. 2008 09:39 singha

TO: Jiří Tvrdek - Čím méně těchto nesmyslných "veřejných" soutěží, tím více opravdových zakázek pro opravdová profesionální grafická studia a tím více odvedené kvalitní práce a slušných výsledků => zlepšení image českých firem.

Jak tady kdosi podotknul, bohužel to u nás (v ČR) vypadá, že jsme s grafikou na úplném začátku, což mě osobně dosti mrzí (protože vím, že to tak vůbec není).

Říkám, nebudu láteřit nad tím, co by kdyby, budu se snažit vytěžit z frašky maximum ... a do budoucna omezit svou účast ve fraškách na minimum :).

práci čest

17. 8. 2008 22:14 Daniel

neodpovídá kvalita návrhů výši vypsané ceny?
A nevzniká náhodou kvalitní logo v úžší spolupráci s klientem po nějaký trochu delší čas - což v případě soutěže moc nejde?
já bych si z vybraných návrhů taky nevybral ...

16. 8. 2008 11:04 Pavel

PT a Lukaš Haraga: Věřím tomu, že to tak mohlo být, ale všechny návrhy jsem neviděl, tak to nevím.
Lenka Urbanová: Kdyby chyby. Tvoje reakce zní trochu ironicky. ;-) Ale jsem rád, že u většiny z nás vládne zdravé sebevědomí.

16. 8. 2008 10:57 Lenka Urbanová

Pavel: byl by jsi celkem překvapený urovni profesionality.

16. 8. 2008 10:55 Lukaš Haraga

PT: přesně tak!

16. 8. 2008 10:54 PT

Pavel: nejde o to co kdo vyplodí. Podle mne beylo hodně uspěšných návrhu, ktere bohužel zanikly ze strany porodcu a jejich neprofesionality.

16. 8. 2008 01:06 Pavel

Koukám, že se zde skoro všichni projevují jako mistři oboru. Docela by mě zajímalo kolik z nás, kdo zde komentujeme tato tři loga, by vyplodilo něco mnohem lepšího.
Tato otázka mi zůstane asi bez odpovědi.

15. 8. 2008 22:59 PT

Prosím vás, nemůže te ty loga dát pryč? Musím se tomu smát ael na druhou stranu je to k pláči a je mi s toho smutno.

15. 8. 2008 22:58 Lukáš Haraga

Právě jsem zjistil, proč polovina firem v ČR nemá logo.

15. 8. 2008 22:43 Jakub Toufar

Hmmm.. co dodat? Pokud je tohle nejlepší co vzniklo, tak to jdu domu se zahrabat a rači nebudu nikam chodit :) at si nekazím mi styllo :)

15. 8. 2008 22:39 Jara

Petr:
Dobrá cesta k Logu? Jako pro star wars dobré:)

15. 8. 2008 22:36 Petr Štramberský

NEEEEEEEE....to si děláte srandu???? To je to snáma opravdu tak ubohé?

15. 8. 2008 22:35 Lenka Urbanová

Pokud jsou tohle profesionální grafici měli by rači zkusit něco jiného. Třeba dělat kuchaře :) pokud studenti-maji se hodně co učit a pokud to je jen tak :) tak nechapu potm ty lidi co to hodnoti :)

15. 8. 2008 22:32 Tomáš

Jasně vím že LOGO je v jednoduchosti ale taky musí mít smysl!!!!!!!!!!!!

15. 8. 2008 22:31 jirka

Alice Pokorná - jako logo stavebnice pro kojence dobré
Petr Kutáček - to jsi dělal logo do mateřské školky jako exit?
Petr Zetek - náznak něčeho, ale chce to hodně fantazie. Určitě ne ale nic společného s EPS

NO RAČI ANI NECHCI VIDĚT TY OSTATNÍ
Porota ma 10bodu. :)

15. 8. 2008 22:27 Pavel Dvorský

Honza- Bohužel máš pravdu :( mrzuté

15. 8. 2008 22:25 Honza

Návrh 1. Nechápu
Návrh 2. Nechápu
Navrh 3. Nechápu
To myslíte vážně? Ubohe neprofesionální a zcestné. Práce neprofesionálu.

15. 8. 2008 22:22 JK

Bohužel grafika v ČR je teprve na začatku..zde je dukaz mentality.

15. 8. 2008 12:34 PZ

Kdy už si klienti konečně uvědomí, že získat kvalitní výsledek v soutěži je nejdražší a nejméně spolehlivý postup? Pokud má mít soutěž úroveň, pak musí být skutečně postavena velmi motivujícím způsobem (adekvátní skicovné, kromě ceny pro vítěze i odměny pro 2.-5. místo anebo se musí jednat skutečně o prestižní zakázku) v opačném případě lze očekávat pouze nevalný výsledek.

Pro neziskovky typu EPS je mnohem zaručenější postup oslovit vytipovaného autora napřímo a zkusit se domluvit na přijatelné ceně pro obě strany. Je to přece úplně stejné jako když si budu stavět dům - zkusím oslovit architekta, jehož realizace se mi líbí, a domluvím se na rozpočtu.

15. 8. 2008 12:13 Petr

Flanagan>
13 let praxe a odhaduji tak max. 3 roky základní školy...?

15. 8. 2008 01:59 Eliška Bartošová

Pěkně zdravím,

všechny komentáře na téma: "Já jsem vám to říkal." jsou na zcela místě. Přesto bych ráda uvedla jednu věc na pravou míru. Zvolená forma soutěže určitě nebyla jediným důvodem, proč sotěž skončila, jak skončila. EPS má v současné době nebývale široký záběr, který je těžké shrnout do tří vět v profilu organizace. Všichni soutěžící se tedy zhostili nelehkého úkolu a za všemi soutěžními příspěvky je vidět kus práce, které si vážíme. Proto jsme se také rozhodli soutěž úplně nezrušit.

Přeji pěkný den

14. 8. 2008 21:51 flanagan

Dle mé 13 leté profesionální praxe vám poskytnu názoru na zveřejněné loga: ze vší uctou jsem myslel že se soutěže zučasní osoby starčí 10let a s grafickým cítěním a zkušeonostmy. To samé na druhé straně tak zvaně porotcu. ZHRŇME TO: mužem se jen zasmát :)

14. 8. 2008 21:39 Jiří Tvrdek

singha: Jak byste si takové omezení výskytu podobných soutěží představoval? Každý má přece možnost volby, zda se podobné soutěže zúčastní či nikoliv. Podmínky jsou předem dané, pro všechny stejné.

14. 8. 2008 21:02 Pavel T

Považuji vše za ftip. Souhlasím se Singha a mu podobnyma. Dle mého názoru ani jedno logo zde vystavené nemá nic společné profesionalitou a ani z daným zadaním. Hruza a otřesné.

14. 8. 2008 20:27 singha

Dle mého názoru jsou to loga nehezká, nezajímavá, neoriginální a nudná. Nezbývá než souhlasit s domněnkou Filipa Blažka, který předpovídal účast "neprofesionálů", když to napíšu zjednodušeně. Samozřejmě výsledky jsou adekvátní.

Přimlouvám se za omezení výskytu "veřejných soutěží" tohoto typu, páč nejednou jsem se jich (coby člověk z oboru) zůčastnil a prozatím vždy to dopadlo zhruba stejně, jako v případě EPS. Člověk si pak nutně musí říkat, nejedná-li se náhodou o frašku (zákonem vyžadovanou), která má již předem určeného vítěze (a bohužel i pole "poražených").

Nicméně, snažím se na to vždy koukat pozitivně a tudíž děkuji firmě EPS za možnost procvičit se ve výrobě CI. To se vždycky hodí, no ne? :)

14. 8. 2008 16:35 Petr

Myslím, že návrh Petra Zeteka by se stál za nějaké dopracování, Trochu jemnější písmenka udělat a asi tu barevnost přizpůsobit třeba webu EPS. Nebo z těch písmenek EPS udělat takovou příjemnou ilustraci, šlo by to nakreslit jedním tahem... Možná by to byla nejjednoduší cesta k získání nového loga.

14. 8. 2008 14:10 Filip Blažek

Výsledek dopadl přesně dle mé předpovědi, kterou jsem napsal 10.5.2008 na tomto blogu...

Podle mě to je nešťastně vypsaná soutěž. Vzhledem k nízkému honoráři se pravděpodobně soutěže účastní hlavně amatéři, začátečníci a studenti. Organizátor, který evidentně obeslal řadu profesionálních studií, bude zklamán, neboť tato studia se nezúčastní vůbec nebo jen v minimálním počtu. Výsledky budou nevalné, vybrat vítěze bude komplikované, možná bude nutné soutěž ukončit bez vyhlášení vítěze.

13. 8. 2008 20:56 Karel

Ten fialovošedý návrh je jak ze soudní síně, brrrrrrrr.
Na straně 57 Analýzy ke stažení o CzechInvestu je vpravo nahoře takový obrázek, který je možná trochu upovídaný, ale zase je dost jasný i určitý ksicht má. Doporučil bych jim používat tohle, když už nechtějí ty paragrafy-lístečky-prvoky; zpráva ve Wordu ho má nahoře jako čtvereček a po redesignu, který by odstranil přílišnou subtilnost kresby, by i o tom šlo uvažovat.
Když ale vybrali jako nej tyhle tři, tak bych rád chtěl vidět ty další.

13. 8. 2008 17:30 Mo.

Vzhledem k tomu, že nejsem dnešní "popmládež", tak bych jednoduše řekla, že to nemá koule :-)), ale poslední návrh se mi přesto líbí.

13. 8. 2008 15:56 Bígr

Paragraf a lístečky je přesně to, čeho bych se obával. Jednoduše čitelné, první nápad, nic extra, šeď, nic co zaujme a uvízne v hlavě. Těmto prostě "něco" chybí (dnešní popmládež by to značila, snad to není úplně vedle, za X-faktor:)

13. 8. 2008 14:11 RS

Kdyby si vybrali jednoho dobrého grafika a zadali mu to, asi by to dopadlo lépe...
Třeba bych stavěl na motivu paragrafu, který mají na stávajícím webu jako zajímavý (rostlinný) grafický prvek.
Elegantně stylizovaný paragraf v zelené barvě, doplněný třeba dvěma listama z květiny (ekologický + právní motiv v jednom) by měl alespoň nějaký srozumitelný význam. Což výše předložené návrhy bohužel postrádají...

13. 8. 2008 13:31 snuff

Taky nechápu. Nejdřív takové průtahy a pak nic. Soutěže jsem se zúčastnila a moc mě tedy nepotěšili. Čtvrté místo se mi moc líbí, ostatní jak bylo řečeno "nič moč"

13. 8. 2008 13:12 Pavel

Nechápu, že si nevybrali. Myslim, že jsou docela dobré.

13. 8. 2008 12:46 radek

nič moč...
dětské kostičky? zavřené dveře? fialová disco typoška?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.