Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

CzechTourism vypíše soutěž v tvorbě nové značky ČR

Téměř po deseti letech bude agentura CzechTourism měnit destinační značku České republiky, nové logo vybere odborná porota. CzechTourism to sdělil v úterý.

Agentura změnou loga reaguje na výsledky výzkumů o vnímání Česka očima cizinců a na vývoj mezinárodního trhu. Dlouhodobé výzkumy vnímání České republiky jako ideální destinace pro zahraniční dovolenou totiž ukazují, že řada obyvatel vzdálenějších zemí Českou republiku stále vnímá jako postkomunistickou zemi. Navíc konkurence na mezinárodním trhu cestovního ruchu se neustále přiostřuje. Logo nedávno změnila Velká Británie, Slovinsko, ale také Slovensko, Maďarsko a Polsko, s nimiž se Česká republika prezentuje na vzdálených trzích.

„Současné logo působí ve srovnání se zahraničím poměrně konzervativně, pokud chceme zlepšit image České republiky jako otevřené, přátelské a rozmanité země, je potřeba naší destinační značku změnit. Rozhodně ale nepůjde pouze o jednostranný krok z CzechTourism, na nové značce chceme spolupracovat jak s odbornou veřejností z oblasti cestovního ruchu, marketingu, ale i s našimi partnery v regionech, s ministerstvem pro místní rozvoj i s ministerstvem zahraničí,“ komentoval záměry agentury její generální ředitel Rostislav Vondruška.

Nutnost oživit logo zdůraznil i přední odborník na reklamu a marketing Jiří Mikeš z Vysoké školy ekonomické v Praze. „Myslím, že není pochyb o tom, že změnit značku České republiky je skutečně potřeba. Nejedná se jen o samotné logo, ubírat bychom se měli cestou jednotného a zastřešujícího brandu především v českém cestovním ruchu,“ řekl Mikeš na diskusním semináři, který k tomuto tématu CzechTourism uspořádal.

Záměr agentury podpořilo i ministerstvo zahraničních věcí. „Iniciativu pro změnu loga vítáme a jsme připraveni na novém brandu s agenturou CzechTourism spolupracovat,“ uvedl Jan Bondy, ředitel odboru veřejné diplomacie Ministerstva zahraničních věcí ČR.

Soutěž o nové logo vyhlásí CzechTourism v polovině září, vybere ho odborná porota.

Zdroj: Mediafax, článek zde


Komentáře k článku

14. 1. 2012 21:06 Alois

Stejně je to manipulace.
Jednalo se pouze o peníze a z těch byl na konci roku určitě upořádnej mejdan.
Žádný logotyp nezachrání českou pohostinnost.

1. 12. 2011 15:36 minduser

No ono se těch "gulášů" během dotazování uvařilo podstatně více. Kdo to sledoval, jistě si nejdednou ťukal na čelo.

Ten nejzákladnější problém byl ale v tomhle:

"Navrhněte logo naší země a vymyslete si jak jí budete nazývat. Přikláníme se k anglickému označení "Czech", protože se nám nelíbí "Czechia". Jenže smaotné "Czech" se nám také nelíbí, tak si s tím prostě nějak poraďte, třeba jako s adjektivem. Jo a abychom nezapomněli, sice se tou značkou máme prezentovat v drtivé většině v zahraničí, ale potřebujeme, aby váš návrh fungoval i v české verzi. No však vy to nějak zkoulíte dohromady."

Dálší problém byla hlupá omezení jako stanovená minimální velikost a přesně nadefinované formáty toho, co máte předložit. Pokud by se jim tedy někdo pokusil navrhnout něco variabilního, jako má teď USA, nepochodil by, protože by to bylo považováno za několik různých návrhů. Například jeden z mých podaných návrhů má tentýž potenciál, ale ve snaze striktně dodržet pravidla nebylo jak tento koncept rozvinout, aby nebyl považován za další návrh.

Navrhoval bych tedy s novým smysluplným zadáním oslovit autory oněch deseti návrhů považovaných početnou porotou za nejlepší. Bylo by to fér a má to logiku.

1. 12. 2011 15:11 Font

minduser > co byste navrhoval dělat?

PS: ta kapa destička ve velikosti 15x15 cm byl asi omyl. V původním zadání to měla být kapa deska většího formátu, na které je nalepené logo i ve velikosti 15 x15 cm. Tato úsměvná minela ale přece nemá vliv na obsah návrhů...

1. 12. 2011 11:07 minduser

Porota > Že je zadání se všemi definovanými a požadovanými náležitostmi v podstatě nemožné s nějakým opravdu silným a kvalitním návrhem splnit bylo naprosto evidentní už ze zadávací dokumentace. A jako jeden z mnoha, který se i přesto sanžili něco vytvořit, jsem pochopitelně naštvaný, že aby to došlo i zadavatelům, zkusili to cestou "pokus – omyl", namísto toho, aby už samotné zadání bylo konzultováno s designéry (nevěřím, že alespoň s nějakými příčetnými bylo).

Dovedu si dost dobře představit, že těch několik kvalitních designérů, kteří se pokusili "narvat kuličku do hranatého otvoru" (15 x15 cm :) a zjevně tak zcela zbytečně mrhali svojí energií a časem, se jim na novou soutěž z vysoka... Takže výslekem dost možná bude ještě větší procento přihlášených diletantských paskvilů, z nihž však již bude více než žádoucí konečně něco vybrat a příštích pár let se budeme prezentovat nějakou otřesnou malůvkou. Nehoráznost...

I tak díky za info, Filipe.

30. 11. 2011 22:40 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Trochu mimo hlavni tema diskuze, bych si jen dovolil nesouhlasit s Dvidem Kotulanem. Kamkoliv prijedete mimo prahu narazite na problemy s kvalitou sluzeb, jazykovou barieru ci zvlastni neprijemny pristup (treba zamestnanci regionalnich galerii). Ale nejvetsi problem tech regionu je v tom, ze nabizeji na velke plose malo atrakci vs. Praha kde mate hustotu atrakci velikou. prahu chce dokonce vetsina turistu navstivit i vicekrate zatimco do brna neni moc duvodu jezdit dvakrat.. Jinymy slovy, tezko co moc jineho z cech propagovat aby to melo nejaky efekt nebo smysl.
Dalsi nesmysl je tvrdit ze propagace, potazmo logo nezvedne tu navstevnost. Logo samo o sobe urcite ne, ale napriklad david ogylvy udelal nekolik uspesnych kampani pro nekolik zemi a u nektere zeme se mu dokonce povedlo zmenit to, jak lide tu zemi do te doby vnimaly. Takze to proste jde. Netvrdim ze to ma byt to co mame chtit, ale je nesmysl tvrdit ze logo, propagace, kampan atd. nemaji vliv. Muzou mit a zasadni.

Jinak je to cele porad o tom samem. Dokud budou lide ochotni do podobnych projektu posilat navrhy tak budou i takove souteze porad vypisovany.

30. 11. 2011 15:52 Filip Blažek

Právě se vracím z jednání poroty, kde jsem byl jako náhradník. Porota žádné logo nevybrala a nejspíš se bude soutěž s upravenými podmínkami opakovat. Do nejužšího výběru postoupilo asi deset značek, nicméně porota se na žádném návrhu neshodla natolik, aby se stal vítězem.

27. 8. 2011 08:18 jirka

2Pudingo Proč? No protože se tu jedno logo vysoutěžilo a zaplatilo, nepoužívá se a už se tu vymýšlí logo nové. Czech Tourism je státní příspěvková organizace (hned první věta na jejich webu) a tak to trochu zasmrádá... Fonte, už víte reakci z MZV?

27. 8. 2011 03:20 Pudingo

Proč všichni tak nadáváte? Příležitost přihlásit se do soutěže a změnit CI ČR k lepšímu..

26. 8. 2011 12:32 Petr

NE. Česká republika nepotřebuje nové turistické logo. Potřebuje na sobě pracovat na trochu jiných rovinách.

25. 8. 2011 12:10 Petr

aha tak to bude zase pořádné CI:-) že by nějaký ministr udělal logo ve wordu nebo dokonce v corelu juj - to se ostatní země pobaví:-)

24. 8. 2011 12:25 Jirka

Kdy už tenhle průjem log skončí? Souhlasim s Davidem Kotulánem a třeba záměr přemístit Slovanskou epopej do Prahy jde proti vší této logice. Ač sám Pražák, připadá mi to jako že Praha je nenasytná černá díra, která chce vysát vše kolem sebe. Dokud nepřibude rozumu a neubyde pražské nenažranosti, žádné logo to nespasí.

24. 8. 2011 11:43 font

Aleš> Soutěž na logo ČSÚ byla ukončena, 5.8. byl vybrán vítěz, ale (i vzhledem k dovoleným) nebylo zatím oficiálně prezenetováno jeho vítězné řešení, které se ještě upravovalo dle připomínek.

Viz oznámení zde:
http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/rozhodnuti_o_vyberu_nejvhodnejsi_nabidky/$File/rozhodnuti_o_vyberu_nejvhodnejsi_nabidky.pdf

24. 8. 2011 09:35 Ales

Tyhle statni nebo polostatni souteze me uplne desi. Za vse vypovida tahle hlaska:

"Rozhodně ale nepůjde pouze o jednostranný krok z CzechTourism, na nové značce chceme spolupracovat jak s odbornou veřejností z oblasti cestovního ruchu, marketingu, ale i s našimi partnery v regionech, s ministerstvem pro místní rozvoj i s ministerstvem zahraničí"

Takze rozhodovani na na 2 roky, 100 ruznych lidi u kulatyho stolu. Nakonec stjne nevyhraje to nejlespi, ale to, ktery nikomu nevadi. Tzn. vlastne jedno z nejhorsich.

Mimochodem, vi tady nekdo jak dopadla soutez na nove logo CSU? Viz. http://www.font.cz/ostatni/cesky-statisticky-urad-vyhlasuje-soutez-na-nove-logo-a-vizualni-styl.html

24. 8. 2011 08:00 davidkotulan

Si osobně myslím, že nějaké logo rozhodně nové turisty někam nepřitáhne. Turismus je o zajímavostech a dokud budou preferovat pouze předraženou Prahu a nic z okolí, pak turisty moc nepřilákají. Přitom snad neexistuje stát který by měl i v každém koutě kus vzácné historie jako náš. Jenže všechny brožury k dostání v zahraničí ukazují pouze Prahu a v Plzni pivovar. Tam by to chtělo změnu

23. 8. 2011 22:24 Stana   |   www.tomsej.cz

Aaaaaau... vsadím svoje boty, že to špatně dopadne.

23. 8. 2011 20:36 Petr

Budlix>
To je vystizne :)

23. 8. 2011 18:21 budlix.cz

"pokud chceme zlepšit image České republiky jako otevřené, přátelské a rozmanité země, je potřeba naší destinační značku změnit"
- jednoduchý to recepis. hladomory by se mohly řešit třeba přidáním chleba do vlajky.. asi..

23. 8. 2011 17:51 font

Nejde o apríl, ale o dlouhodobě diskutovaný záměr CzechTourismu získat nové turistické logo Česka, které by mělo větší emoční náboj, než dosavadní vlajka užívaná CzechTourismem (je otázkou, zda se to podaří).
U této tiskové zprávy je ale překvapující formulace, že tento záměr "podpořilo i MZV", které ve své soutěži relativně nedávno paralelně vybralo návrh studia Side2 s "bublinami". MZV tento návrh za nemalých investic podporovalo, přesto dosud ani nebyl pořádně zaveden do praxe (mj. i pro neužívání CzechTourismem). Znamená to snad, že bubliny se úplně přestanou používat? Nebo budeme mít dvě turistické/marketingové značky ČR? Zkusíme se zeptat na MZV... (viz http://www.mzv.cz/jnp/cz/o_ministerstvu/prezentace_cr/marketingove_logo_cr/vitezny_navrh.html)

23. 8. 2011 17:05 Jirka

Jde o apríl? Ten už byl ne? Kde jsou ty barevný bubliny? Asi si chce zase někdo namastit kapsu. Svůj starší návrh přikládám - http://www.vtipy-obrazky.cz/images/stories/utek-z-cr.jpg

23. 8. 2011 16:35 cha!

Dan > Ja bych využil nějaký nevybraný návrh loga Vietnamu, nebo vzal rovnou to jejich logo. Stejně nás tady časem nahradí.

23. 8. 2011 16:22 dan

Jediným univerzálně pochopitelným symbolem ĆR pro turisty je půllitr piva. Jdu do toho!

PS: možná ho umístím do tunelu...

23. 8. 2011 16:07 Čenda

Myslím, že bude skutečně z čeho vybírat :-)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.


125x75 banner_Vzletna


mouvo_2020



boxik2020




UGD logo na vysku-box