Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Redesign marketingových časopisů

Grafička Markéta Hanzalová (Colmo) stojí za aktuálním redesignem dvou marketingových titulů vydavatelství Economia – měsíčníku Trend Marketing a týdeníku Marketing & Media. Podívejte se na nová loga a layout, spojující vizuálně oba časopisy…


Původní řešení loga magazínu a celého layoutu zpracoval Ondřej Kafka ve studiu Kafka Design v roce 2004. Logo se ale z důvodů podobnosti s jiným titulem muselo vzápětí upravit (z malého TOP na výraznější TREND).

Dosavadní a nová obálka Trend Marketingu.

„Obálky Trend Marketingu podle mého názoru dost stojí na ilustracích Filipa Černého, který vystudoval malbu na AVU,“ doplňuje Markéta Hanzalová.

Původní řešení layoutu z roku 2004 stálo hodně i na titulkovém písmu Interstate.

Upravený layout od Markéty Hanzalové stojí na výrazném písmu FF Clan od polského typografa Lukasze Dziedzice – prodává Fontshop. Z tohoto písma pak vznikl i redesign loga časopisu.

Stejný font nyní zdobí i layout týdeníku Marketing & Media. Také zde se k tomu muselo upravit logo (jednoznačně k lepšímu!).

V Trend Marketingu je chlebové písmo Melior, v Marketing & Media je to Times Ten.

Absolventka VŠUP Markéta Hanzalová
(1978) byla ve Fontu zmíněna již několikrát. Například v rozhovoru ve Fontu 79, kterému navrhla i neobvyklou obálku, v článku Reflexe grafického designu ve Fontu 80, s projektem KodexDesign ve Fontu 79 nebo již ve Fontu 50 z roku 2000, kde prezentovala svůj návrh písma Horizont.
Před nedávnem založila spolu s Mirkem Roubíčkem (také absolvent VŠUP, ateliér typografie) nové grafické studio Colmo.


Komentáře k článku

21. 10. 2008 14:23 Ondřej

Souhlasím s místními názory, že redesign je rozpačitý. Zvlášť Trend marketing se z typograficky zajímavého až neklidného loga změnil na logo těžkopádné až přetučnělé, bez prostoru a vzduchu. I titulky mají příliš tučný řez, ačkoliv font sám o sobě je příjemný. Zkrátka - markeťáci asi chtějí pořádnou porci písma, tak ať ji mají...

19. 10. 2008 00:37 capo

Já hlavně nevidím smysl redesignu v tom, že se zachová koncept a pouze se vymění písmenka. Je možný, že zadavatel jim víc nedovolil, těžko soudit. Ale pak bych se tim adši nikde nechlubil. Výsledek je zkrátka rozpačitý.

17. 10. 2008 19:02 Jakub Čaja

Z těch dvou náhledů nemůžu soudit celou koncepci redesignu, ale co se týče hlavičky časopisu, tak její nová podoba je pěkná nuda. Původní verze byla podle mně typograficky mnohem lepší.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.