Pražská komorní filharmonie mění název a korporátní design
Orchestr s pověstí jednoho z nejšpičkovějších hudebních subjektů u nás, Pražská komorní filharmonie, přistoupila na prahu své 20. koncertní sezony 2013–2014 ke změně názvu a vizuálního stylu.
Dosavadní podoba loga PKF.
K takovému markantnímu kroku v oblasti své korporátní identity se společnost rozhodla vůbec poprvé ve své historii. Filharmonie v novém názvu spojila dva stěžejní prvky: původně neoficiální zkratku PKF, která se během let nesmazatelně vryla do povědomí veřejnosti, a název užívaný pro zahraniční styk – Prague Philharmonia. Výsledkem této fúze se stalo nové praktické označení PKF – Prague Philharmonia.
Kromě nového názvu filharmonie dlouhodobě hledala jednotný styl a originální image, jež by korespondovaly se svěžím cílevědomým duchem orchestru a s ideou, již vyjadřuje hudbou. Po kontemplativním období konečně získaly na počátku 20. sezony svou konkrétní formu. Jasnou ambicí nového korporátního designu, jehož podoba vychází z prvků notového zápisu a navozuje dojem, jakoby hudba plynula v nekonečném proudu, je nepřehlédnutelnost a stylovost. Z 90 % jej tvoří hravá černobílá grafika s rysy čistoty, dynamiky a nekonvenčnosti, jež mají připodobňovat samotný orchestr. Cílem nové vizáže je mimo jiné přiblížit orchestr širší veřejnosti. Její nedílnou součástí je rovněž nový logotyp.
Autorkou nového vizuálního stylu PKF – Prague Philharmonia je absolventka UMPRUM Lucie Valerová, která při jeho vytváření hledala inspiraci v hudbě. Podle ní vizuál vychází z přirozeného obrazového zápisu hudby, jenž byl abstrahován do vizuální čistoty a jednoduchosti, která je ukotvena v tradici zobrazení hudby. Tento archetypální aspekt v kombinaci s výraznou typografií utváří celek se silným výtvarným projevem a myšlenkovým přesahem. Vizuální styl tvoří přímé grafické linky převážně v černobílé, barevné prvky, které byly navrženy pro dětskou tematiku, jsou použity zhruba v 10 %.
„Když jsem na návrzích začínala pracovat, bylo pro mě důležité najít jasný vizuální obraz, který by evokoval hudbu (stejně jako třeba zažitý houslový klíč a podobné znaky), ale byl současný, bez vizuálních klišé (jako je třeba již zmíněný houslový klíč, notová osnova, detaily hudebních nástrojů apod.) Hlavním motivem se stal rastr skládající se především z linií, v jejichž proporcích najdeme jak notový záznam, tak i hudbu jako takovou - jemnou, klidnou, živou, burácející,“ popisuje pozadí vzniku vizuálu jeho autorka Lucie Valerová.
Logotyp využívá výtvarnou zkratku, která komunikuje s celým vizuálem pomocí stejných proporcí. Symbol mezi dvěma částmi názvu – PKF a Prague Philharmonia je důmyslným řešením uspořádání dvojího názvu orchestru a zároveň tvoří rovnítko. „Dalo by se říci, že PKF se rovná a doširoka se rozevírá světu jako Prague Philharmonia,“ dokresluje své asociace Valerová, která pro filharmonii navrhla ještě další nápaditá loga vycházející z téhož systému - kreslené pastelkami pro dětský klub Notička, nakreslené fixem pro projekt Orchestrální akademie a logo stylizované v odlescích saténu pro novou koncertní řadu PKF de luxe.
Management orchestru uvádí, že do změny loga zatím investoval 50 tisíc korun, na proměně se řada partnerů prý podílí barterem. PKF je obecně prospěšnou společností, loni hospodařila se 47 miliony korun.
Více zde.
Komentáře k článku
19. 7. 2013 12:47 yawn | inkink
12. 7. 2013 10:25 david
8. 7. 2013 15:56 abu
8. 7. 2013 11:12 Štěpán
7. 7. 2013 14:18 ...
6. 7. 2013 18:00 dee
není to hezký, není to poutavý , ani kapku srozumitelný.
intelektuálně-alternativní čaj bez cukru.
Tohle se pije jenom u nás :P
5. 7. 2013 22:37 lh
5. 7. 2013 12:52 Michal
Vizuály jsou zajímavé, až to uvidím na ulici nebo kdekoliv jinde, pokochám se :-)
4. 7. 2013 17:27 Ingii
4. 7. 2013 13:22 jirka
4. 7. 2013 09:51 Jan Renner
„Jedinečné, nezaměnenitelné a nadčasové“? Jednoznačně, nejenom v daném sektoru. Like.