Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Pražská komorní filharmonie mění název a korporátní design

Orchestr s pověstí jednoho z nejšpičkovějších hudebních subjektů u nás, Pražská komorní filharmonie, přistoupila na prahu své 20. koncertní sezony 2013–2014 ke změně názvu a vizuálního stylu.

Dosavadní podoba loga PKF.

 

K takovému markantnímu kroku v oblasti své korporátní identity se společnost rozhodla vůbec poprvé ve své historii. Filharmonie v novém názvu spojila dva stěžejní prvky: původně neoficiální zkratku PKF, která se během let nesmazatelně vryla do povědomí veřejnosti, a název užívaný pro zahraniční styk – Prague Philharmonia. Výsledkem této fúze se stalo nové praktické označení PKF – Prague Philharmonia.

Kromě nového názvu filharmonie dlouhodobě hledala jednotný styl a originální image, jež by korespondovaly se svěžím cílevědomým duchem orchestru a s ideou, již vyjadřuje hudbou. Po kontemplativním období konečně získaly na počátku 20. sezony svou konkrétní formu. Jasnou ambicí nového korporátního designu, jehož podoba vychází z prvků notového zápisu a navozuje dojem, jakoby hudba plynula v nekonečném proudu, je nepřehlédnutelnost a stylovost. Z 90 % jej tvoří hravá černobílá grafika s rysy čistoty, dynamiky a nekonvenčnosti, jež mají připodobňovat samotný orchestr. Cílem nové vizáže je mimo jiné přiblížit orchestr širší veřejnosti. Její nedílnou součástí je rovněž nový logotyp.

 

 

 

Autorkou nového vizuálního stylu PKF – Prague Philharmonia je absolventka UMPRUM Lucie Valerová, která při jeho vytváření hledala inspiraci v hudbě. Podle ní vizuál vychází z přirozeného obrazového zápisu hudby, jenž byl abstrahován do vizuální čistoty a jednoduchosti, která je ukotvena v tradici zobrazení hudby. Tento archetypální aspekt v kombinaci s výraznou typografií utváří celek se silným výtvarným projevem a myšlenkovým přesahem. Vizuální styl tvoří přímé grafické linky převážně v černobílé, barevné prvky, které byly navrženy pro dětskou tematiku, jsou použity zhruba v 10 %. 

„Když jsem na návrzích začínala pracovat, bylo pro mě důležité najít jasný vizuální obraz, který by evokoval hudbu (stejně jako třeba zažitý houslový klíč a podobné znaky), ale byl současný, bez vizuálních klišé (jako je třeba již zmíněný houslový klíč, notová osnova, detaily hudebních nástrojů apod.) Hlavním motivem se stal rastr skládající se především z linií, v jejichž proporcích najdeme jak notový záznam, tak i hudbu jako takovou - jemnou, klidnou, živou, burácející,“ popisuje pozadí vzniku vizuálu jeho autorka Lucie Valerová.

Logotyp využívá výtvarnou zkratku, která komunikuje s celým vizuálem pomocí stejných proporcí. Symbol mezi dvěma částmi názvu – PKF a Prague Philharmonia je důmyslným řešením uspořádání dvojího názvu orchestru a zároveň tvoří rovnítko. „Dalo by se říci, že PKF se rovná a doširoka se rozevírá světu jako Prague Philharmonia,“ dokresluje své asociace Valerová, která pro filharmonii navrhla ještě další nápaditá loga vycházející z téhož systému - kreslené pastelkami pro dětský klub Notička, nakreslené fixem pro projekt Orchestrální akademie a logo stylizované v odlescích saténu pro novou koncertní řadu PKF de luxe.

Management orchestru uvádí, že do změny loga zatím investoval 50 tisíc korun, na proměně se řada partnerů prý podílí barterem. PKF je obecně prospěšnou společností, loni hospodařila se 47 miliony korun.

Více zde.


Komentáře k článku

19. 7. 2013 12:47 yawn  |  inkink

Konečně trochu poezie. Myšlenku v tom žádnou jasnou nenajdu, ale mám z toho pocit. A to nevídám moc často. Prostě supr.

12. 7. 2013 10:25 david

Přijde mi to strašně chaotický...

8. 7. 2013 15:56 abu

vemi dobre

8. 7. 2013 11:12 Štěpán

Nebuďte takoví srabi, vždyť je to moc pěkný ;)

7. 7. 2013 14:18 ...

fuj to sem se lek

6. 7. 2013 18:00 dee

vizual pro fillharmonii ? to je joke ne ? :)

není to hezký, není to poutavý , ani kapku srozumitelný.
intelektuálně-alternativní čaj bez cukru.

Tohle se pije jenom u nás :P

5. 7. 2013 22:37 lh

oprava predchoziho postu - aplikace jsou opravdu fajn, skoda ze se neobjevili primo v clanku.

5. 7. 2013 12:52 Michal

cihla > Dobře jsi to napsala cihlo.

Vizuály jsou zajímavé, až to uvidím na ulici nebo kdekoliv jinde, pokochám se :-)

4. 7. 2013 13:22 jirka

Skvělé!

4. 7. 2013 09:51 Jan Renner

Aplikace na edici nahrávek PKF super http://www.scena.cz/fota/db/cas3r136826.jpg

„Jedinečné, nezaměnenitelné a nadčasové“? Jednoznačně, nejenom v daném sektoru. Like.

3. 7. 2013 23:25 cihla

To je keců najednou..... nwm jestli tady vůbec kdy bylo logo co se většině líbilo a to tenhle portál nabízí mnohé. Je jasné, že každý má jiný cit a názor, ale vy tady vždycky všechno rozcupujete ;) . Ani nwm jestli závidíte nebo jste vážně takto objektivní. Neříkám, že všechno tady je dobré když není, neříkám že tohle je jedno z nejlepších, ale ve svých příspěvcích by jste se mohli krotit a mít aspoň trochu respektu k autorce jako grafik k grafikovi teda pokud grafikem vůbec jste...!!!

3. 7. 2013 18:52 lh

Nelibi - nove logo a cely vizual jsou pro me prilis konceptualni, takovy koncept pro koncept. Je to sice graficky celkem pekne, ale je to jeste srozumitelne? Nerikam, ze logo ma byt podbizive nebo populisticke, ale pochybuji ze cilovka pkf se bude orientovat v teto intelektualni graficke onanii.

3. 7. 2013 17:09 jirka(zavinac)vtipy-obrazky.cz

Morseovka?

3. 7. 2013 10:07 radek

Za mě je logo nicneříkající a CI zcela nevzhldná a nesmyslná. Když jsem si přečetl explikaci udělalo se mi zle...

2. 7. 2013 17:13 NickyOlas

A kde je to logo?

2. 7. 2013 12:55 stanislav bilek / www.apoka.cz

po delsi odmlce zavital jsem na tento portal, a ac mi mnohdy nektere prispevky vyvolavaji usmev na tvari, rad bych pozadal veskere komentujici aby meli odvahu alespon davat ke svym nickum take sve webove stranky, jen pro zajimavost, nejde o pravo silnejsiho apod.. ale obcas je dobre si uvedomit kdo koho komentuje.. nicmene kouzlo anonymni diskuze je asi fakt ktery tezko lze zmenit..

2. 7. 2013 12:36 wgx

bez těch "keců" kolem, je to jen pár nicneříkajících obdélníčků, které ve mě hudbu absolutně neevokují.. Nojo, archetypální aspekt s myšlenkovým přesahem :D

2. 7. 2013 09:04 Mike

Tak teda neviem co si o tom uprimne mysliet, nic moc. Ale na druhej strane, je to LEN logo ktore vo finale bude plnit svoju funkciu takze uplny pruser to nie je:) A ano tie omacky okolo...vacsina z nich sa cuca z prstu. Keby sa ta rozpravka vymyslela este pred tym nez sa logo vytvorilo, mozno by vo finale vypadalo uplne inak.

2. 7. 2013 08:55 Martin Purmenský

Osobně nevím kdo píše komentáře k daným vizuálním stylům, ale opravdu se musím smát. Obkecat nesmyslné, nezajímavé, otřesné, nic neříkající logo stylem jaky je zde je opravdu tragedie jako logo samo. Fonte Fonte!!!! Zamysli se nad tím co píšeš a raději než mazat med kolem pusy nesmysli, ocenil bych raději nezávislí pohled na samotné logo z postoje redakce a znalce a ne jen další blábol jak je vše skvěle když je tomu opak.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.