Nové logo České televize
Vedení České televize dnes na tiskové konferenci v Centru současného umění DOX představilo nový vizuální styl ČT. Pro modernizaci původního korporátního loga ČT a řešení jeho vazby na nové značení televizních kanálů oslovila Česká televize grafické studio Aleše Najbrta.
2D verze logotypu
ČT dále oznámila, že se zavedením nového vizuálu, jež je naplánováno od září, dojde také k přejmenování kanálu ČT4 na ČT Sport.
vizualizace ČT Sport
Tiskovou konferencí byla zároveň zahájena výstava Vizuální styl České televize 1963–2012, která bude v galerii DOX k vidění do 14. května 2012.
Více viz tisková zpráva.
Na našem webu jsem se tématu nového loga ČT věnovali např. zde.
Komentáře k článku
14. 5. 2012 18:57 JirkaM
http://www.digizone.cz/clanky/duchovni-otec-nove-grafiky-ct-a-udalosti-alan-zaruba/
12. 5. 2012 02:19 Bíbr
8. 5. 2012 13:18 Lukas
2. 5. 2012 09:39 Gr
1. 5. 2012 21:15 Nejsem právník, jsem grafik
Na soutěž o nové logo čas byl, na soutěž na redesign starého loga už ne.
Nepochopitelné výmluvy.
Po přečtení to vypadá, že se logo dělalo pro Dvořáka a ne pro ČT.
Zákon o veřejných zakázkách, naco? Pro někoho není potřeba.
Nesoutěžte, my to po vás stejně jednou předěláme!
1. 5. 2012 10:23 JirkaM
http://www.digizone.cz/clanky/negativni-reakce-na-logo-ct-jsem-cekal-rika-jeho-tvurce-ales-najbrt/
29. 4. 2012 22:50 Adam adam68(zavinac)seznam.cz
27. 4. 2012 17:43 Font
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10396278677-zive-na-jednicce/312292320120043/video/
PS. Ondrej Kafka tam mluvil i o navrhu Stepana Malovce z roku 2007, ktery oznacil za odvaznejsi a ktery se mel dotáhnout do konce (navic, kdyz vyhral v regulerni soutezi). To bylo ale bohuzel vystrizeno. I tak je ale porad celkem zajimavy (zdravíme Marka Pistoru, autora nového layoutu Fontu :-) )
25. 4. 2012 16:27 Tea
25. 4. 2012 15:08 Pavel Akrman
http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/gradients_czech_boring_czech.php
25. 4. 2012 15:06 milan sypena(zavinac)entre.cz
25. 4. 2012 09:57 Martin Martin martin(zavinac)martin.cz
23. 4. 2012 13:06 Martin Pecina | book-design.eu
23. 4. 2012 12:51 *
většinou s tebou souhlasím, ale teď tvé argumenty opravdu nechápu,
v některých si přímo odporuješ, snad nám nechceš namluvit, že takovou práci zvládnou jen Najbrti, z tvých argumentů to tak vypadá.
Malovcův návrh dokazuje pravý opak toho co tvrdíš a ještě navíc byl regulérně vysoutěžen,
a to že ho nově zvolený ředitel nerespektuje, je jen ubohost a chová se jako v soukromé televizi.
Nerespektování předešlé práce vede jen k tomu, že na nás designery se zadavatelé a veřejnost budou dívat jen jako prodejné děvky.
Grafický design je byznys jako každý jiný a studio, které má deset a více zaměstnanců, má i obrovské provozní náklady.
Tvá obhajoba Najbrtova studia je směšná, to si opravdu myslíš, že celebrity mají automaticky právo dostávat státní zakázky?
Jsou kulturní úkaz nebo co, že si zaslouží automaticky státní podporu ve formě zakázek?
Argumentovat, že studio takové zakázky brát musí s ohledem na provoz a počty zaměstanců je už naprostá demagogie.
To by mohli tvrdit všechny reklamky.
Nikdo tě nenutí, abys měl jako grafik opulentní studio s 20 zaměstnanci, to je čistě na tobě.
I to jestli jim seženeš dostatek práce, to je tvá zodpovědnost, v tom je to byznys jako každý jiný.
Kvalitní práce není přeci závislá na velikosti studia. Jak vidíš Malovec to zvládal, jen prostě má smůlu, že nemá profláklé studio a politickou podporu.
Argumenty typu spolehlivosti, zkušeností, desítky realizací neobstojí. Viz nové logo pražské ZOO od světoznámého studia.
Každý má možnost dostat se k velkým zakázkám, ale jen málokdo to dokáže.
Tahle věta je od tebe opravdu hodně naivní.
Aby bylo jasno, vůbec jim to nezávidím.
Osobně bych pana Dvořáka poslal někam s odkazem, že má respektovat vysoutěžené logo.
Máš pravdu, že kdyby zakázku nevzali Najbrti, vzal by ji někdo jiný. Aspoň by to dopadlo ještě hůř a pan ředitel by se znemožnil.
Ale Najbrti by si zachovali ksicht. Jenže to se u nás nenosí.
23. 4. 2012 12:19 nicnovyho nicnovyho(zavinac)seznam.cz
22. 4. 2012 23:05 Adam info(zavinac)tungus.cz
22. 4. 2012 21:54 skeptik designer2(zavinac)seznam.cz
22. 4. 2012 16:28 Zdeněk Sládek zdenek.sladek(zavinac)dostdobrydesign.cz
Rozumím dobře tomu, jakým způsobem se došlo k tvarům ČT i k tvarům ČD Cargo a že tyto způsoby, tyto cesty byly odlišné. Přesto si myslím, že není vhodné aby na jednom malém trhu působili dvě významné značky s velmi podobným vzhledem a zvláště pokud jsou z jedné designérské dílny. Jistě si vybavíte, že svého času používal (a ještě používá jako korporátní logo) americký Chrysler pěticípou hvězdu s tenkými paprsky (Pentastar), o které bylo v tehdejším provedení snadné prohlásit, že se podobá třícípé hvězdě Mercedesu-Benz. To bylo dle mého soudu rovněž nevhodné, možná i proto Chrysler od používání tohoto loga v posledních letech na automobilech ustoupil. V případě ČT a ČD Cargo je potřeba si všimnout nejen podoby samotného symbolu, ale i kompozice a zaměnitelného písma. To jsou věci, které bylo možné použít k odlišení, pokud symbol musel z nějakého důvodu být takový, jaký je.
Na druhou stranu, pokud bych posuzoval samotné nové logo ČT izolovaně, nemohu říct, že je provedeno špatně. Jako evoluce k předcházejícímu provedení dává smysl. Ano, můžeme filosofovat, zda jsou 3D efekty in nebo out. Kéž by průměrné české logo, se kterými se potkávám na ulicích, bylo takové. A evidentní požadavek klienta na jistou kontinuitu také nevidím v obecné rovině jako zavrženíhodný.
Ze všech prezentací nových značek, ze všech exemplárních příkladů i z různých komentářů k novým logům zde i jinde mám silný dojem, jako by ploché minimalistické řešení bylo to jediné správné, jediné světové. Pokud se ale snažím vnímat zahraniční práce, tak bych si něco takového nedovolil tvrdit. Zatímco typický český tvůrce usiluje o formální dokonalost, zahraniční designér usiluje o emoce. A někdy jsou emoce podpořeny právě takovým efektem, jindy je to zase jiný způsob. Mám za to, že svět si obdobím formální čistoty prošel již před desítkami let.
22. 4. 2012 12:09 oto
22. 4. 2012 09:45 Mirek Roubíček roubicek(zavinac)colmo.cz
Martine, myslím, že si to vystihl přesně. Díky za rozumný názor a ne jen žlučoidní výlevy zde na diskuzi. Od Najbrtů mě jen překvapila neinvenčnost v logu a celém viz. stylu. Ušlechtilá nuda. Ale chápu, že ČT asi nebude snadný klient, proto se zdržím házení špíny na Najbrty, jak je to zvykem.
22. 4. 2012 08:05 Ctirad „Agent“ Přikryl
Předchozí vizuál kanálů ČT byl skvělý (nebo ještě je skvělý). Ale má z pohledu zadavatele jeden velký háček - nepodařilo se jej provázat se starou podobou loga. To Malovecké logo ČT bylo nóvum a kdo v oboru pracuje, jistě mi dá za pravdu jak je těžké i pro majitele středně velkých a malých značek změnit své logo.
Ale jinak to není třeba brát až tak vážně... Pro mě klidně bod pro Najbrta.
21. 4. 2012 14:21 Martin Pecina | book-design.eu
21. 4. 2012 12:38 Abu
21. 4. 2012 11:13 davidkotulan david_kotulan(zavinac)seznam.cz
21. 4. 2012 00:30 IU urbanekivo(zavinac)gmail.com
Už tehdy Dvořák předvedl, jak dokáže zničit celou identitu jen kvůli vlastnímu pocitu potřeby změny. Bez jakékoliv snahy pochopení věci, které očividně nerozumí.
Jako člověk mne Dvořák nezajímá, ale profesně mu nepřeji nic dobrého.
20. 4. 2012 21:22 Petr
20. 4. 2012 15:00 Odhaleno
20. 4. 2012 14:48 ( )
20. 4. 2012 14:25 Ingii
20. 4. 2012 11:17 Leoš Brtnaj
20. 4. 2012 10:50 Pes
20. 4. 2012 10:40 Pes
20. 4. 2012 10:16 ondřej zeman, roman kyselý don(zavinac)vn.cz
20. 4. 2012 10:02 pavel pbartonik(zavinac)centrum.cz
20. 4. 2012 09:57 Pes
Zdraví Aleš
20. 4. 2012 09:55 Nejbrt
Nejbrt
20. 4. 2012 09:48 Lucy Liu Xan
20. 4. 2012 09:40 ivodicka.cz
Já bych hlasoval pro aktuálně používaná loga stanic které mají i slušné vizuály, ale nechám se překvapit, jaké vymyslí Najbrti, třeba překvapí (nic jiného stejně nezbývá).
20. 4. 2012 09:30 ivodicka.cz
20. 4. 2012 09:10 jupi
20. 4. 2012 09:05 JohnDoe
20. 4. 2012 08:17 Takygrafik
Dvořákova argumentace o identifikaci televize je podle mě taky mimo - v případě BBC a ORF, kterými se ohání, je jméno televize jasně napsáno. V případě ČT to budou závorky - pro neznalého diváka grafický prvek, ze kterého název televize stejně nevyčte. Takže pokud má dnes někdo problém s čárkou nad číslicí a po pěti letech nepozná, že se dívá na ČT, tak je to osel, který to nemá šanci poznat ani podle závorek.
Dvořák ničí nejlepší ident, jaký kdy ČT měla a smutnější je to o to víc, že mu v tom sekunduje Studio Najbrt.
20. 4. 2012 08:10 radimzahraj rzahraj(zavinac)typoadesign.cz
20. 4. 2012 02:12 Ondrej
20. 4. 2012 01:26 Lumír
http://www.designportal.cz/loga-corporate_design/ceska-televize-ma-nove-logo.html?novy=1#diskuse
20. 4. 2012 01:24 Lumír
20. 4. 2012 00:31 havran grade_007(zavinac)seznam.cz
20. 4. 2012 00:24 havran grade_007(zavinac)seznam.cz
19. 4. 2012 23:48 Aleš Najbrt
19. 4. 2012 23:48 Štěpán Malovec
19. 4. 2012 23:47 Aleš Najbrt
19. 4. 2012 23:45 dresing.org
19. 4. 2012 23:36 creative knight
19. 4. 2012 23:01 Ondra
http://www.sdilej.net/di-1413348691945.jpg
19. 4. 2012 21:35 Pavel Akrman
19. 4. 2012 20:39 dresing.org
19. 4. 2012 20:37 wein
19. 4. 2012 20:31 Marcel
http://bebetter.cz/tomhodbod/ceskatelevize.png
19. 4. 2012 19:53 frydolin
19. 4. 2012 19:50 speedy
19. 4. 2012 19:49 hieronymus agdaniel(zavinac)volny.cz
Navíc cena 460 tisíc za logo je pouze zastíárací manévr, aby se nemuselo vyhlásit výběrové řízení. Podstatná a několikanásobná částka bude za zpracování manuálu, který nebude dělat pochopitelně nikdo jiný než studio, které je autorem loga. A pochopitelně bez výběrového. řízení. Sofistikovanýé řešení.
19. 4. 2012 19:23 Bára
19. 4. 2012 18:22 JirkaM
19. 4. 2012 17:58 Omar
19. 4. 2012 17:34 Omar
19. 4. 2012 17:27 muklik maslo.sadlo(zavinac)seznam.cz
http://tinypic.com/view.php?pic=2eg9ze0&s=5
Nevím, nakolik to splňuje zadání pana direktora Čt, ale myslím, že s dobroušením a vypilováním by i toto mohla být cesta.
A když nic jiného, tak zase diskutéři budou moct drbat někoho jiného než Najbrta ;-)
19. 4. 2012 16:56 Vít Nevřela info(zavinac)komedia.cz
19. 4. 2012 16:52 slow
19. 4. 2012 16:30 muklik maslo.sadlo(zavinac)seznam.cz
19. 4. 2012 16:28 Font
není moc jasné, můžete to také zkusit... Logu ČD Cargo se jakýkoliv modernější tvar televize bude ale blížit ještě více, navíc pak s vodorovným háčkem u Č nebo šikmým řezem uprostřed (jako to bylo u loga ČT z roku 1993). Takže tento redesign ČT byl při doržení zadání velmi složitý úkol... Více se nám líbil návrh Štěpána Malovce, ale panu řediteli asi bohužel ne...
A také bychom preferovali spíše řešení s umístěním čísla kanálu dovnitř symbolu, což by tvar "obrazovky" naplnilo obsahem (i když u Sportu by se tam ale asi celé slovo nevešlo) a značky kanálů by byly kompaktnější...
19. 4. 2012 16:08 AtelierZIZA info(zavinac)atelierziza.cz
ACDC: tato taškařice vyšla na 340 000 korun. http://www.tyden.cz/rubriky/media/televize-a-radia/ct-ma-nove-logo-zmizela-z-nej-pismena_231802.html
19. 4. 2012 16:03 Jiří
19. 4. 2012 15:58 Burnistoun
19. 4. 2012 15:57 Jakub Foglar jakub(zavinac)iwouldlovetoworkwithyou.com
19. 4. 2012 15:56 tvcetka
vytuněné novácké TV Cargo
19. 4. 2012 15:46 mc
19. 4. 2012 15:26 David
19. 4. 2012 15:26 http://www.behance.net/RichardJaros
19. 4. 2012 15:16 Věra Marešová vgrafik(zavinac)vgrafik.cz
19. 4. 2012 15:16 Shockworks
19. 4. 2012 15:02 Military free
19. 4. 2012 14:58 John!e
19. 4. 2012 14:53 Tomáš K. tomaskeb(zavinac)gmail.com
19. 4. 2012 14:52 muklik maslo.sadlo(zavinac)seznam.cz
19. 4. 2012 14:51 Jiri
19. 4. 2012 14:43 eix
19. 4. 2012 14:43 jiri
19. 4. 2012 14:42 Font
19. 4. 2012 14:40 mickeys
19. 4. 2012 14:40 Ondra
19. 4. 2012 14:39 GrandTVdesignerům
a kecy, že to líp udělat nešlo a že takový kšeft se neodmítá,
navíc jako obvykle bez soutěže,
tak si doma přelepte rohy na televizi
kdyby měl Najbrt trochu cti, tak pošle Dvořáka někam, ale many jsou nade vše
19. 4. 2012 14:38 creative knight
x let práce na novém CID přjdou v niveč ... argumentace nesouladu a nekompaktnosti dosavadního loga je máslem na hlavě těch, kteří se zuby nehty chtěli i po vybrání nového CI držet starého symbolu
19. 4. 2012 14:37 medvjed mkds(zavinac)volny.cz
19. 4. 2012 14:37 pavel michal michal.pavel(zavinac)gmail.com
19. 4. 2012 14:35 Ivan
19. 4. 2012 14:29 Petr Polák
19. 4. 2012 14:29 medvjed mkds(zavinac)volny.cz
19. 4. 2012 14:22 Aaaape
19. 4. 2012 14:14 zdenek
19. 4. 2012 14:12 Ondřej Zacha o.zacha(zavinac)seznam.cz
19. 4. 2012 14:02 Plasta nospam(zavinac)bitches.com
Najbrtovce respektuji .. ale posledni dobou se mi zda jakoby pokoušeli kam mohou posunout hranici snesitelnosti ...
Je to výsměch lidem kteří se rozhodli znova redesignovat televizi. A ti si to taky si zaslouží.... současné 1, 2 se mi zdá ucházející, zastřešeno tím zmoderněným propojeným ČT... logo které podle mne mohlo další 2 dekády krásně sloužit ...
Je mi z toho smutno.
19. 4. 2012 14:00 Enefa b.enefa.m(zavinac)gmail.com
19. 4. 2012 13:55 Vladimír Strejček vladimir(zavinac)drawetc.cz
Kde je lehkost, kde v tom je nějaký nápad, nějaké BŘINK! abych si sedl na prdel ze spojení tvarové jednoduchosti a obsahového sdělení??? KDE???
Uznávám Najbrův tým jako skupinu precizních, pracovitých odborníků, ale tohle nesahá starému logu z roku 63` ani po kotníky.
Přeju si aby mi to logo někdo ještě vysvětlil, a ukázal mi tam nějakou tajnůstku kterou tam teď nevidím a já si řekl, NO JOOOO, TAK VONO JE TO TAKHLE! .... ale to se asi nestane :(
19. 4. 2012 13:47 Ondřej Panoch | quickdesign.cz
19. 4. 2012 13:45 Karel
19. 4. 2012 13:44 Tellinger martin(zavinac)tellinger.cz
http://dl.dropbox.com/u/25727645/ct_logo.jpg
19. 4. 2012 13:43 Katashiko Logatasi
19. 4. 2012 13:41 Venca | medialnitym.cz venca(zavinac)medialnitym.cz
19. 4. 2012 13:40 Zdeněk Sládek zdenek.sladek(zavinac)dostdobrydesign.cz
19. 4. 2012 13:40 jan
19. 4. 2012 13:36 *o*
19. 4. 2012 13:33 tommyboy
19. 4. 2012 13:33 Ondrej
19. 4. 2012 13:31 ondey ondeyyy(zavinac)gmail.com
19. 4. 2012 13:27 ACDC
19. 4. 2012 13:27 knaks
nedělat to najbrt tak je to tady sepsutý až strach.
palec hoooodně dolů :(