Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nové logo České televize od příštího roku

Takto by měla vypadat barevná verze nového loga České televize, které by mělo podle ředitele Janečka začít fungovat během příštího roku. Novou podobu loga (log) České televize a jednotlivých programů jsme Vám představili již v roce 2006, ve Fontu č. 89.

V létě 2007 pak Česká telvize pořádala tiskovou konferenci, na které oficiálně uvedla nejen loga, ale i novou grafickou podobu jednotlivých programů a nové znělky. Od té doby se na programech České televize zobrazovaly předěly, ve kterých děti i dospělí gestikulovali nové logo, které zatím ale nebylo nikde vidět. Nevíme tedy, jestli tento vzkaz pochopil ještě někdo jiný, než čtenáři Fontu nebo jemu podobných periodik. Vrátí se tyto předěly na obrazovky při zavedení nového loga?

Proč toto logo, jehož podoba je známa několik let, nebylo zavadeno současně se změnou log jednotlivých programů?

Jak se Vám líbí nové logo České televize? Je lepší než to původní?

zdroj: DigiZone


Komentáře k článku

31. 7. 2011 21:08 SEKÁČ

Nastává doba,kdy se úplně odmlčí analogové vysílání a s tím by mělo konečně přijít i zavedení nového loga.Zda bude mít i nějakou animaci nebylo uvedeno.Je škoda že ČT musela zrušit povedenou animaci,když proti animacím log STV nikdo neprotestoval.Bylo to pěkné a zajimavé,ale zřejmě nedotažené,aby se to líbilo rrtv-bohužel.Ti lidé tam jsou absolutně nenápadití a když někdo příjde s něčím zajimavým,tak to akorát zakážou.Na Slovensku animují logo všechny televize,navíc už řadu let označují vhodnost pořadů číslama v kruhu,kdežto v ČR se zmohli akorát tak na nějakou sotva viditelnou hvězdičku a měsíček.O zavedení klasifikace typu KIJK WIJZER se akorát jen píše.Nyní také hrozí vyřazení Slovenských programů z České nabídky operátorů,osobně doufám,že k tomu nikdy nedojde.Původně po dohodě mezi ČT a STV bylo možné přijímat STV1/2 v ČR a ČT1/2 v SR.Jsem jeden z těch,kdo si STV musel aktivovat za 200 KČ,což by tedy byla ztracená investice.Nepěkně se zachoval SKYLINK,když chce za nutnou výměnu svých karet 600KČ ač částku kompenzoval aktivací placených programů,tento bonus dnes končí.Jak se zachová CSLINK se ještě asi neví.Všichni majitelé si kartu za nezanedbatelnou částku řádně zakoupili a operátor si ještě neomaleně naúčtuje vysoký manipulační poplatek za výměnu.Další nesmysl je aktivace PRIMA HD u CSLINKu za 200 KČ.Pokud dojde i tady k výměnám,možná už budou HDTV na nových kartách.Co se týká zatracovanému zrušení barevnosti a zprůhlednění log na obrazovce,má to nejspíš své opodstatnění a totiž že se tyto logotypy nevypalují do obrazovky.Nám se do obrazovky CRT vypálilo bílé písmeno Č z log ČT1/2.Také nechápu,proč nova vysílala pouze logo ve tvaru koule pouze 1 týden a pak se vrátila k celému nápisu,nejspíš i zde zaúřadovali "dědové"z rrtv.

17. 7. 2009 16:23 MS

Tam je jde o to ze č na začátku není jen č ve skutečnosti je to kombinace čt. vnořená do sebe :-)

16. 7. 2009 22:20 Pavel Jílek

Z těch informací o průběhu akce mi běhá mráz po zádech ale rád bych to otočil. Logo samotné je opravdu povedené, ale dosavadni fungování označení kanálů a vůbec celá infografika, které i v pošramocené podobě a bez zástřešujícího loga, bylo na velmi vysoké úrovni dokazuje, že ten navržený systém je perfektně vymyšlený a vytvořený.

Osobně vidím mnohem vyšší hodnotu v dobrém systému (i bez koruny) před podařeným jedním logem. Pánové, smekám nad výsledkem a po znalosti poměrů 4x.

16. 7. 2009 11:09 Pjenkava

Výborný logo. Špičkový. Celý redesign České televize velmi chválím, velmi, velmi. A fórek Č a zároveň T mě uplně hřeje u srdce. Jedinou výhradu mám k rozpalům písmen ele

15. 7. 2009 12:18 Dan

Mimo to všechno a přestože se mi logo líbí, nutno podotknout že symbol je spíš TC, než ČT.

15. 7. 2009 09:40 Novák

Tys ji, Pecháčku, včera musel mít jak z praku.Už je ti líp?

14. 7. 2009 22:36 Petr Pecháček

Výborný, psací písmo, kterému se děti učí ve škole, vlastně dodnes neexistuje a je jen dílem písmomalířek na jejich růžovém papíře (tedy já si písmena zpracoval odděleně alespoň ve vektorech), už se dávno nedivím, že není patentován český "maskáč", takže si ho může napodobit každý Číňan, ale že nejsou definovány ani české barvy - Švejku, na tohle už nestačí ani přísloví o kovářovic kobyle - o čem se tu chcete bavit? Švec, který chodí v roztrhaných botách... Nemá smysl hodnotit český design, písma, vždyť jsme primitivové. A čeština? Dávám jí tak rok, maximálně dva :-) Ale v tomhle státě? To se může objevit akorát tak autorský nárok nějakého slavného potomka na nabodeníčka :-) Už aby tu byl.

14. 7. 2009 13:21 Karel

Adame, jestli můžeš doložit její své firemní používání, tak dle precedentu vodafone bys měl uspět. Jinak to žeň - jako diskriminaci - až do Štrasburku! Myslím to upřímně.

14. 7. 2009 13:09 Adam P

jo, takže já si du registrovat ČESKOU ČERVENOU a ČESKOU MODROU. a když už tam budu, tak pouvažuji i o bílé ... :)

14. 7. 2009 13:07 wein

ano, přesně tak, viz článek. Taková byla totiž odpověď z tiskárny MV. Než starejm machrům oči přestanou sloužit, musí zaučit nový "očaře". Jejich zdůvodnění - viz článek. flexibilita podle konktétního tisku, papír apod. - je v podstatě logické. Stejnou flexibilitu však tiskaři mají, či by měli prokazovat při tisku jakékoliv zakázky, nebo se mýlím? Takovému myšlenkovému postupu se myslím říká "důkaz kruhem"...

14. 7. 2009 12:42 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Jo, a přílohu tisknou státní tiskaři jenž mají ony barvy již za ta léta přesně ve voku! :)

14. 7. 2009 11:39 wein

ad "české" barvy: Stručně z Fontu č.86, 2/06: Státní symboly ČR jsou "definovány" zákonem č. 154/1998 Sb. V souladu s heraldickou praxí jsou barvy blazonovány čili popsány jako bílá, červená a modrá s odkazem na vyobrazení v příloze. Bohužel, žádný CMYK či jiný standard.

14. 7. 2009 05:45 skakala

> Petr Pecháček
Já sem si to přečetl a normálně sem s tebou na chvilinku souhlasil. Ale pak...

a) Barvy modrá a červená mají reprezentovat přívlastek "česká"? Pokud ano, odpovídají "české" modré a červené?
– kdyz se nekoho zeptas, jaky jsou statni barvy, rekne modra, cervena a bila. Ona je to totiz treba i zlata. A tohle logo je modrou a cervenou. Me ta vazba prijde jasna a dostatečná. Prilisna exaktnost/realizmus potlacuje abstraktni vnimani a omezuje svobodu vlastnich asociaci. Treba ta zlata se oficialne nahrazuje zlutou, pac zlatou to jde casto tezko, ale je to proto, ze zluta tu zlatou relativne dostatecne evokuje.

b) Jednou čárka, jednou háček nad "Č" - každý pes jiná ves.
– to je na jednu starnu pravda, ale to se snad da prezit a opet bych nebyl tak prisnej ve smyslu te veci. Vzhledem k tomu, ze jedno je napis a druhy znacka. Napis (v tomto pripade) ma svoje pravidla a vyjadruje jednu konkretni vec, zatimco takova znacka treba hned dve.

d) Předpokládám, že nad "Č" je písmeno "T" a nikoliv čárka (proč jinak ta díra) a to mi připomíná vrták, nebo, chcete-li, vývrtku. Bude nám ČT vrtat do hlav a vymývat mozky? Možná mi to tak ale připadá proto, že jsem byl před dvěma dny u zubařky...
– pokud ti to evokuje vyvrtku, tak to je spatne. Ale ruku na srdce – CT nezavadi novou znacku, ale redesignuje tu staru. S jeji zakladnou klientu je naivni si myslet, ze si nekdo dva tydny po uvedeni na trh splete logo CT s vinotékou. Navic, kdyz se na to podivas tak, ze ten obdelnik neni hacek, ale hackem se stava ta dira v "C" a ta zaroven funguje jako drik "T". Jeste sem ale neslysel, ze to nekomu vyvrtku evokuje.

Ostatne o ruznych reakcich na logo se muzes ty i ostatni presvedcit. Lukas Veverka sesbiral reakce na to nové logo v dobe sveho pusobeni v CT a tedy kdyz bylo predstaveno.
A protoze to neni lakomec, tady je link: http://www.parasite.cz/CT-Redesign_Book.pdf

e) Text je sám o sobě dlouhý, takže proč ho ještě typem fontu neroztáhnout až běda...
Treba je v manualu verze se zarovnanim na stred. Kdo vi... a kdo vi, kde font ten obrazek vzal. Zase nic kolem.

Me se to logo taky az zas tak moc nelíbí. Treba mi vadi divne usazenej hacek nad "C" a i ta tebou zminovana rozdilnost "C" ve znacce a v pismu (i kdyz to nemusi byt jenom "C" ;), tak tohle je zpusobeno spis rigidnim drzenim pisma). Ale v inverzni cernobile podobe (a nejlip na obrazovce a ne uplne velky) je to takovej hezounkej tvar.

14. 7. 2009 03:20 lacinej film o pirátech, jmeno mi vypadlo

telku jsem vypnul...nadobro.

13. 7. 2009 19:37 Petr Pecháček

Ano, jsem si vědom toho, že "Č" na začátku slova "Česká" spíše mate tělem a do značné míry jde asi o optický klam, ale nemůžu za to, že lidské oko není dokonalé. A podle mě prostě celý úvod slova tahá nahoru.

Symbol samostatně nebo ve spojitosti s grafikou pro jednotlivé vysílací kanály je rozhodně zajímavý, ale on ten obdélník není jen obdélník (resp. háček jako třeba SSŽ) ,ale také "T" a v tom případě ve mně coby technikovi vyvolává asociace s vrtáním, technickými symboly apod.

Ano, "Č" v symbolu i ve slově "Česká" (omlouvám se, že nepoužívám přímo typografické výrazy) se může lišit a asi by i vypadalo divně mít je stejná vedle sebe, nicméně tohle jsou s prominutím "rasově" jiná písmena.

Font mi jednoduše nesedí, možná je moderní, možná mám špatné oči, ale celkově mi přijde usazování písmen a rozteče (třeba si vzpomenu i na prostrkání :-)) lážo plážo.

Apropo, předpokládám, že česká modrá a červená vychází ze státní vlajky, to mi snad nikdo nechce namluvit, že státní symbol nemá jasně nadefinované barvy?

A poslední.. ano, kecá se mi to :-) Ono je samozřejmě těžké s novými dílky do skládanky udržet všechno v jedné myšlence a "lince".

Na okraj... Třeba u Radiožurnálu se mi líbí použití font, který nijak neplýtvá místem, ale taky nezhušťuje extrémně text. Na druhou stranu už se vzdaluje od "rukopisu" Českého rozhlasu. Pro Radožurnál bych ale palec rozhodně zvedl, byť na bílém podkladě v barvě vyvolává dojem spíše britské vlajky. Tohle je bohužel pro mě přetechnizovaná skládačka písmenek.

13. 7. 2009 14:24 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Nejsem si ted uplne jist, ale mam za to ze české barvy nejsou definovány CMYKem nebo Pantone zápisem.

Myslím že se problematice státních barev věnoval i Font, dva tři roky zpátky.

13. 7. 2009 12:07 malevich

Obdlznik je charakteristicky pre v.s. Ceskej televizie. Pozrite si znacenie kanalov alebo vizualy vo vysielani (napr. nasledujuce programy). Navyse pletiete si textovu cast loga s typografickym symbolom, ktory by sa mal pouzivat aj samostatne, napriklad na webe, kde je stare logo, ktore nieje odete v statnych farbach ;)

http://images.google.sk/images?q=malevich%20-%20Eight%20Red%20Rectangles&oe=utf-8&rls=org.mozilla:sk:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=sk&tab=wi

13. 7. 2009 10:00 Matus

To písmeno Č naozaj ulietava

12. 7. 2009 10:59 Petr Pecháček

Čistě amatérský názor typu buď se mi něco líbí nebo ne bez nějakého slohového cvičení:

a) Barvy modrá a červená mají reprezentovat přívlastek "česká"? Pokud ano, odpovídají "české" modré a červené?

b) Jednou čárka, jednou háček nad "Č" - každý pes jiná ves.

c) Písmeno "Č" ve slově "Česká" prostě ulítává nebo jak to říct, nesedí mi jeho zarovnání. Zkuste se soustředit jen na slovo "Česká".

d) Předpokládám, že nad "Č" je písmeno "T" a nikoliv čárka (proč jinak ta díra) a to mi připomíná vrták, nebo, chcete-li, vývrtku. Bude nám ČT vrtat do hlav a vymývat mozky? Možná mi to tak ale připadá proto, že jsem byl před dvěma dny u zubařky...

e) Text je sám o sobě dlouhý, takže proč ho ještě typem fontu neroztáhnout až běda...

10. 7. 2009 21:37 dont cry for me argentiiina

zvlastne ze som modru emu robil tiez na jar/leto 2007 - farba, zakladny geometricky tvar, proporcie - tc tc tc, ktora tv ma chce? ;)

10. 7. 2009 12:02 juice+ a uz ziadne y miesto e

"Tentokrát byl termín volby vybrán citlivou rukou, o prázdninách se v Česku revoluce nekonají, protože to nejde, kompars je na dovolené." ;)

http://www.reflex.cz/Clanek36878.html

aaape na webe

http://www.ceskatelevize.cz/

9. 7. 2009 19:23 Alan Záruba

Lukáš Veverka odšpuntoval svým upřímným a faktograficky správným komentářem zase zátku z láhve šampaňského, z které jsme my všichni, kdo jsme na redesignu vizuálního stylu ČT pracovali od roku 2007, chtěli připít odvaze vedení televize TEHDY, když se na základě odborné soutěže vybral moderní, jednoduchý a přitom veskrze značně otevřený a nadčasový vizuál Štěpána Malovce. To samé vedení nám však pak tu láhev zase zašpuntovalo a povolilo nám nabídnout veřejnosti pouze mini ochutnávku v podobě značek jednotlivých kanálů ČT, uplatnění Aveniru napříč layoutem a novém systému Self Proma, který se měsíce dával dohromady. To je vše, co se týče vizuálního stylu? Teď si myslí, že po letech kvalita obsahu té láhve s těmi uplynulými lety vyzraje do kvality dokonalého archivního vína. A mají ještě pocit, že se nic nic nestalo, že vše je v pořádku! Opak je však pravdou, bohužel. Byl jsem u toho od prvopočátku (od té soutěže) a mohu říci, že tak skvělý tým lidí, který se Pavle Hromkové a Uroši Trefaltovi podařilo dát tenkrát dohromady už nikdy do televize nepřijde. Niké Papadopulosová, Lukáš Fišárek, Marek Cimbálník, Lukáš Veverka, Aleš Kilián, David Vrubel, Vláďa Řehák a řada dalších dnes formují naší absolutní špičku v oblasti televizní grafiky. Bylo to kouzlo chtě nechtěného, kdy se pracovalo ve dne v noci s ohledem na maximální kvalitu designu, který jsme chtěli nabídnout. Pak všichni odešli a přišla nová vlna mladých talentů, kteří se spolu s námi, co jsme ještě zůstali, v dobré víře snažili dotáhnout do konce alespoň ten základ (tedy hlavně logo). Je to však nerovný boj a taky vlastně nesmyslný. Ten čas a skvělá příležitost je pryč, komerční televize (Nova, Prima, Z1, Cool ad.) dávno pochopily, že grafický design je skutečnou hodnotou, která může každou televizi výrazně posunout dál. Před nimi to udělaly už všechny zahraniční televize, které za něco stojí.

Lidé z oboru, kteří mě znají osobně vědí, že jsem optimista. V případě loga ČT mně však nedávný rozhovor generálního ředitele Janečka přijde spíš jako výrazné předvolební gesto (volba nového ředitele je zá pár dní), a spíš výsměch nám všem, co se nepoložili před televizními odbory a vždy si trvali na svém, nic víc! Evoluce, o které totiž píše Jiří Janeček, rozhodně neznamená zadržovaný vývoj událostí a dějů, který se v ČT v souvislosti s novým logem poslední dva roky praktikoval, nýbrž přirozený, všesměrný a v dobrém slova smyslu nekontrolovaný vývoj z titulu vyšší moci. To je dle mého evoluce. Možná by souhlasil i pan Darwin :-) Celý příběh vzniku a vývoje nového vizuálního stylu ČT a tvorba televizní grafiky ČT v letech 2007 až podnes je zajímavý příběh a určitě ho jednou nabídnu v podobě nějaké studie pro odborný časopis, nebo vydám ve svém studiu jako malou knížku. Přinesl mě řadu nových zkušeností a setkání, za která jsem ČT profesně vděčný. To musím přiznat. Bude to možná poučné pro další, kteří se pustí obdobnou cestou a doufám, že by to mohla být i chutná douška „čerstvého vína“ (právě pro ty předané zkušenosti) pro všechny, kteří mají víno rádi. To, které se ukrývá v doposud zašpuntované českotelevizní láhvi, je však dle mého už díky váhání vedení ČT a jeho vnímaní evoluce po svém, už bohužel bez pověstné zlaté jiskry. Škoda...

9. 7. 2009 18:53 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Ajaj. :) Tak jsem si to pamatoval blbe. A moje chytre reci o kastratech bych asi mel prepsat na implantaty a pod. :)

http://www.pellico5.cz/ceskatelevize.gif

Doufam ze tento obrazek je spravnej, a datumy sedi, ani nevim kde jsem ho kdysy nasel, ted jsem si ho vytahnul z archivu veci ohledne CT, takze nemam odkaz na puvodni zdroj, a nemuzu ani overit pravost.

9. 7. 2009 18:36 McLOVIN

"Osobne mam rad verzi puvodni CST, kdy pismena C a T jsou modre a cervene, a pismeno S uprostred je bile. Zari jako obrazovka a C a T tvori tmavy ramecek. Ovsem ve cvhili kdy se vyhodilo S je to logo zpackane a mnohem horsi nez nove logo Štěpána Malovce."

celkom rad by som tu povodnu CST verziu videl...

a ten font AVENIR sa ti tiez pači...

9. 7. 2009 17:31 Lukas Veverka / www.parasite.cz

ZOU: Těžko říct koho to byl nápad. Ale použít to pro Identy prvního kanálu byl nápad Uroše Trefalta (režiser většiny identů a prvků pro ČT1, ČT24 a ČT4, a zároveň v podstatě vedl tým artdirektorů pracujích na redesignu).
Vtipné jsou reakce lidí, kteří samozřejmně nevědí co ti lidé ukazují těmi rukama.
Nejlepší reakce byla u identu s tatínkem a dcerkou, kdy diváci vtipkovali, že jí ukazuje jak 'ho' má velkého a tlustého. :)

__
aaape: :)) to není vynález české televize systém označování kanálů atd. funguje to všude ve světě vždy obdobně. v tomto případě, se samozřejmně logo v rohu obrazovky animuje na označení kanálu. Když si představíte jak vypadá například označení Jedničky a podívate se na toto logo, je vám jasné že ta animace není násilná, a jednoduchou stíračkou se změní ČT na 1 (u ostatních kanálů to samé)

Dále se logo mělo objevit na konci identů propagující ČT jako takovou, například ty zmiňované ruce, ale i jiné identy, které se ovšem jak jsem již psal museli předělat a dnes trochu neštastně končí všechny identy pouze značkou kanálu.
To mimo jiné znamená, že se v současnosti na obrazovce (kromě těžkopádné nouzové animace v rohu, kde se obcas objevi predchazejíci logo) neobjevuje logo české televize vůbec, tudíž se neposiluje brand jako takový. V případě že Malovcovo logo bude opravdu použito (Janečkovi bych nevěřil ani slovo) se bude objevovat ve všech prvcích sloužící k posilovaní brandu televize jako takové. A samozřejmně inzerce, tiskoviny, atd.

Dále existuje varianta kdy je označení kanálu a značka ČT vedle sebe. Což se používá v ofline kampaní. Na plakátech atd. Samozřejmně novým logem mají být označeny všechny přenosové vozy, což je objekt jenž lidé potkávají nejčastěji (ze všech reklamních nosičů kde se čt prezentuje). Těch použití by jsme asi našli mnohem více. Stačí se podívat kde všude se staré logo objevuje teď. :)

9. 7. 2009 16:44 aaape

Kam se vlastně toto logo bude umisťovat? Do rohu obrazovky asi ne, když má každý program svou značku, to samé v identech a upoutávkách - předpokládám že i zde budou loga programů. Bude to tedy něco jako KRAFT, SAB, NESTLÉ nebo UNILEVER? Někam dolů do rohu v časopisu ČÉTÉČKO nebo při sdělení že nebude fungovat vysílač na Pradědu? :)

9. 7. 2009 16:17 M.S.

Omlouvám se za nepochopení situace ohledně nového loga. Děkuji za vysvětlení panu Veverkovi. Nyní mi je už vše jasné. Proto prosím berte můj příspěvek s rezervou.

9. 7. 2009 15:59 M.S.

Vubec nelíbí, postrádám v něm nápad a obecně mi příjde dost amatérské (tím ovšem neříkám, že bych udělal lepší). Zároveň nechápu proč se ČT rozhodla pro redesign, když minulý (?) rok zavedla ony čtvercové logotypy. Ty mi osobně příjdou opravdu lepší a snadněji zapamatovatelné. Uvidíme jak se nové logo "vyklube" na obrazovách, třeba změním názor.

9. 7. 2009 15:43 jir_ka /www.zou.cz

Při hodnocení loga nelze odhlédnout od kontextu celého výborně fungujíciho systému jednotilivých kanálů, všem vizuálním výstupům, od znělek, předělů až po... Velká škoda je, že logo muselo (vlastně neustále musí) tak dlouho čekat - tu geniální gestikulaci dětí a dospělích asi většina populace nemohla pochopit. (Nevíš Lukáši, jak to vzniklo, kdo to vymyslel?)
Podle mého je to obrovský krok vpřed. Nezbývá mi, než-li poděkovat všem, kteří se na grafické stránce všech čtyř kanálů České televize podíleli a podílejí.

9. 7. 2009 15:23 TV

Oprava: Prikladu, kdy se...

9. 7. 2009 15:22 TV

Praxe, kdy se pusti do obehu novy koropratni system se starym logem, je vice. Jeden cas takhle fungovaly Lesy CR, leta uz Ceska televize a samozrejme take Ceske drahy. Bi'lakova Fedra v paradnim kabate od Najbrtu se musi rvat se stavajicim logem CD, i kdyz je uz nekde v supliku pripraveno logo nove. Jak dlouho jeste? Chjo.

9. 7. 2009 15:14 Tomáš K.

Pěkné… už se těším, až ho konečně uvidím na obrazovce.

9. 7. 2009 15:12 Kanibal

Při pohledu na logo tady na Fontu jsem lehce nedůvěřivý, ale věřím, že aplikace prokáží jeho kvality - jednoduchost první části redesignu mě nadchla a překvapila, nečekal jsem, že se veřejnoprávní televize pustí do takto čistého stylu - teď snad bude dotažen do konce. Teď se dá říct, že mají všechny české celoplošné stanice poměrně kvalitní logo, Prima si ho aktuálně "mrví" podivnými předěly, ale zase získává body jednoduchostí a přímočarostí Prima Cool.

9. 7. 2009 14:57 Lukas Veverka / www.parasite.cz

predchozim logem myslim ten podivnej 'kastrát' vzniklej deformaci pismen C a T a vytrhnutim pismene S. Pridavani cisel dovnitr zdeformovaneho a vykastrovaneho torza uz byl ulet do nebe volajici. :)
Opravdu puvodni logo bylo samozrejmne fajnee

9. 7. 2009 14:26 a.g.

"Nové logo a především systém označení kanalů je skvělý promyšlený systém, který funguje a perfetkně se s ním pracuje. Je jendoznačně lepší než logo předchozí." i should by so lucky...

"naprosto nekompetentní osoba která si v ceske televizi diktátorsky hají pozici na kterou nemá ale nikdo ho z jeho mista neni schopen dostat"

louda, zaujimave citanie

9. 7. 2009 14:25 yawn | inkink.cz

Symbol je moc dobrý, písmenka taky ale práce s něma mě tolik nenadchla. Ten háček u Č mě připadá strašně prťavej oproti čárce u á a ještě víc proti tečce u i. Jinak souhlas se Skákalou v jednobarevný verzi je symbol ještě lepší.

9. 7. 2009 13:45 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Jen pro doplneni: Font je AVENIR od Adriana Frutigera a vlastne cely novy design CT pracuje s timto fontem.

9. 7. 2009 13:41 SKAKALA

Jo jo konecne je to venku – Louda si to s Lukasem ted vyridi nekde v prujezdu :)

Jinak me se ze zacatku to logo moc nelibilo, ale kdyz sem pak videl to uziti a tu praci s nim, rehabilitoval sem ho. Trosku takhle na monitoru a ve velkym mi prijde ten font takovej nudnej, taky diakritika je takova zvlastni (nevim, jestli to jenom spatne vnimam, ale hacek na "C" mi nejak nestymuje k tecce nad "i") , ale je to logo predevsim pro televizni obrazovku, kdy to pusobi jinak – a opravdu nejhezci je inverzni CB verze.

CT tenkrat hodne zaspala, misto udelat zmenu najednou a ustat tu prvotni bolest a remcani lidi, kteri by si stejne behem jednoho dvou mesicu zvykli. Takhle se to nesmyslne protahlo – doslova! Identy, co odkazuji na nove logo, ale to zustava puvodni…).

Ja myslim, ze je to cele dohromady povedena prace, jejiz sila byla dost razantne oslabena jiz popsany nekompetentnim pristupem.

9. 7. 2009 13:34 adam P

díkec! nové logo je parádní! :)

9. 7. 2009 13:20 belka

Moc díky Lukáši Veverkovi za tak otevřenou reakci, je dobré vytáhnout na světlo věci, o kterých nezúčastněný člověk nemá absolutně tušení a nemůže tak věci hodnotit dostatečně objektivně.

9. 7. 2009 12:55 Lukas Veverka / www.parasite.cz

"Proč toto logo, jehož podoba je známa několik let, nebylo zavadeno současně se změnou log jednotlivých programů? "
:) to jsem myslím už vysvětlil

"Jak se Vám líbí nové logo České televize? Je lepší než to původní?"
Mě se nové logo rozhodně libí více než to staré, ale je na místě řešit které staré myslíme. Do puvodního loga bylo pětkrát zasahovano, menil se tvar, pismena atd. Osobne mam rad verzi puvodni CST, kdy pismena C a T jsou modre a cervene, a pismeno S uprostred je bile. Zari jako obrazovka a C a T tvori tmavy ramecek. Ovsem ve cvhili kdy se vyhodilo S je to logo zpackane a mnohem horsi nez nove logo Štěpána Malovce. Nové logo a především systém označení kanalů je skvělý promyšlený systém, který funguje a perfetkně se s ním pracuje. Je jendoznačně lepší než logo předchozí.

9. 7. 2009 12:47 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Janečkovo chování a přístup k redesignu (a nejenom jeho) způsobilo, že redesign dosud nefunguje tak jak měl, prodražil se předěláním určitých prvků zejména servisní grafiky a zde zmiňovaných identů. Janeček totiž logo nepovolil ve chvíli, kdy už vše bylo natočené, takže se většina věcí musela měnit.

Logo mělo být změněno už před dvěma roky, ve stejnou chvíli kdy byl spuštěn redesign kanálů. Když v předvečer spuštění redesignu, se tým lidí pracující na redesignu dozvěděl, že nové logo nemůžeme použít, byli jsme postaveni před jednoduché rozhodnutí. Buď odejít, nechat všechyn prakticky hotové věci v rukou televize, čímž by došlo stoprocentně k znehodnocení naší práce, nebo tuto prasárnu zkousnout, a dodělat redesign i s vědomím, že bez nového loga nebude fungovat tak jak byl navržený.

Situace v televizi vypadala tak, že tým pracujicí na redesignu neměl stoprocentí podporu vedení ani ostatních složek nutných pro realizaci takovehé projektu. Jednotlivé složky televize naši práci prakticky bojkotovali a sabotovali.

Vinu nese především vedení jednotlivých odělení a samozřejmně i generální Janeček. Svým postojem k celé situaci dali jasně najevo, že si práce a energie která do toho byla vložena vůbec neváží. Důkazem je, že už půl roku po redesignu z původního týmu nezůstal v české televizi skoro nikdo.

Kdo tam nebyl, asi si to nedokáže představit, Marek Cimbálník, Lukáš Fisharek (dnešní Oficina) pracovali 18 hodin denně když bylo dobré období. Byli týdny kdy se nespalo vůbec. Alan Záruba to samé navíc byl uprostřed tlaků různých zajmových skupin a myslím že to byl pro něj duševní teror. Uroš Trefalt musel den za dnem sledovat jak je jeho prace systematicky napadána a ničena, a nemohl proti tomu nic dělat. Operátoři jako třeba Vláďa Řehák (ale i jiní) si na tom odrovnali zdraví jen aby uspokojili nesmyslne a nekoncepční změny které neustále nastávali. Navíc byli operátoři, jenž nám měli být na projektu partnery a kolegy, byli svým šéfem panem Loudou (naprosto nekompetentní osoba která si v ceske televizi diktátorsky hají pozici na kterou nemá ale nikdo ho z jeho mista neni schopen dostat) štváni proti designerům, takže když operátor chtěl pomoct projektu, byl za to trestán (i finančně) svým šéfem. Situace tam se dodnes nezměnila. Kdo tam proste nebyl, ten to nikdy nemuze pochopit.

Omlouvám se jestli to nedává smysl. Ale číst to po sobě rozhodně nechci, ještě bych opravil zbytečně něco, co jsem tak říct chtěl.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.