Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová vizuální identita města Choceň

new-uvodni

Město Choceň vybralo dodavatele nové vizuální identity. Z oslovených studií bylo vybráno studio Svéráz, které nás oslovilo nejen svými referencemi, ale hlavně velice energickým, aktivním a svérázným přístupem, říká Jan Pažin, starosta města.


Snímek obrazovky 2022-12-02 v 11.37.13

plakat     chocen1


A dodává: „Zástupkyně studia Svéráz se samy nabídly, že se k nám do Chocně přijedou osobně podívat, ještě než jsme se finálně dohodli na spolupráci. Cílem bylo udělat si představu o tom, jak se u nás žije, a co je na té naší Chocni zajímavé. Sešli jsme se u příležitosti choceňského food festivalu 2021. K setkání jsme přizvali grafické odborníky - pana zastupitele Tomáše Klímu a předsedu komise pro komunikaci pana Tomáše Hromádka. Ukázka města proběhla jak jinak než jízdou na kole. Rozloučili jsme se s tím, že by nám spolupráce vyhovovala. Následně byly radě města představeny možnosti spolupráce s různými studii a s mým doporučením jsme se jednomyslně shodli na spolupráci se studiem Svéráz…“

 

 

EXPLIKACE STUDIA SVÉRÁZ

CH-vizualizace_Sveraz_20228


Vizuální identita města Choceň

Choceň je mladé, svěží město, které si zakládá na podpoře budování kvalitního života pro své občany. Má skvělou dopravní dostupnost a to jí umožňuje, aby sama zůstala maloměstem a těžila tak z jeho výhod. 

Choceň nám nabízí především klid, je odpočinkovým místem, kde si dobijete baterky. Kde máte možnost se zastavit ve svém každodenním shonu a užít si čas s rodinou, prohodit pár slov na ulici se známými, projít se v parku, upustit páru aktivním odpočinkem díky široké nabídce sportů a nebo mít prostě jen čas na sebe.

Vizuální identita Chocně využívá všech zmíněných kvalit a dominant města a shrnuje je pod jedno hlavní téma a to je PAUZA. Pauza pro rodinu, pauza na přátele, na sport, na kávu, na své myšlenky a na to, co je podstatné. Zkrátka pauza na život.

V rámci vizuálního stylu se symbol pauzy stává flexibilním prvkem, který lze propojit s různými tématy skrz hesla a slogany, piktogramy i fotografie. Její myšlenku pak lze rozvíjet také v jazykové komunikaci sdělení. 

Základním písmem pro vizuální identitu bylo zvoleno české groteskové písmo Bezirk od studia Sudetype, 2022.

CH-vizualizace_Sveraz_20222

CH-vizualizace_Sveraz_20224

CH-vizualizace_Sveraz_20227

CH-vizualizace_Sveraz_20225

CH-vizualizace_Sveraz_20226-3

CH-vizualizace_Sveraz_20226      CH-vizualizace_Sveraz_20223

 

Informace z webu města Chocně a video k nové identitě najdete zde.
 

O studiu Svéráz jsme psali ve Fontu 178.

 

 

Jak se nová identita Chocně líbí vám?


Komentáře k článku

12. 12. 2022 10:27 Ondřej

Jak to tady asi bude vypadat až bude mít každý metr čtvereční v Česku vlastní vizuální styl? A konkrétně k té Chocni: to logo nevypadá ani vizuálně nijak zajímavě, ani mi to nepřijde jako dobrý vtip. Hlavně piktogramy vypadají divně. Snesly by nějaké optické korekce.

11. 12. 2022 20:21 Ignorant

To je ako pytat aky ma zmysel sledovat hocaku celebritu v Cechach a na Slovensku.

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2022/dec/11/circadian-hacking-can-help-with-far-more-than-sleep-sally-howard

8. 12. 2022 22:17 snep

Proč se skoro každá vizuální identita města v ČR snaží o extrémní minimalismus? Erby, znaky, vlajky aj. symbolika měst představovala to, na co bylo město historicky pyšné a bylo pro něj tradiční. Logo Chocně je jen shluk piktogramů z mapy či navigačního systému, symbol čárek jako od KČT na značení tras. Za mě další promarněná šance na elegantní logo s historickým odkazem (vzorem logo města Stockholm, Oslo).

6. 12. 2022 23:04 DH

Za mě asi v pohodě. Vizuální styl je to příjemný, jasný, hezké barvy, písmo, městu takový systém v komunikaci pomůže. Samotné logo není žádná super pecka, neřeknete si WOW!!!, je to takový průměr... Neurazí, nenadchne.

6. 12. 2022 10:13 FONT

Článek jsme nově rozšířili o explikaci studia Svéráz a více ukázek jejich vizuální identity města Choceň.

6. 12. 2022 10:02 Michal

Za mě pecka

5. 12. 2022 15:21 Robot

Mozna meli spis dat pauzu pro vytvoreni lepsiho konceptu...precijen obcas se clovek dostane do slepe ulicky...

3. 12. 2022 17:45 Swantoviet

Je to to samé studio, které si tak vyhrálo s Úštěkem??? :-O Já ve značce vidím jenom symbol tlačítka PAUSE. Za mě celkem slabota a je to škoda. :-(

3. 12. 2022 15:57 Petr K.

Tak oni se přijely podívat do Chocně, když chtěli tvořit nový JVS. Óooo tak to jsou ti praví....ty pravé....
Hmmm zas další snaha o minmalismus, která je stohá a nic nevzbuzujíví.Jsem zvědav, jak se jim toto logo s tímto nápadem časem osvědčí. Řekl bych, že jen na dvou čárkách a sloganu PAUZA na..... je na rok, maximálně dva....

2. 12. 2022 23:21 jakub

Ok, ale co to má vyjadřovat? Ty dvě čárky mají být ti dva andělé ze znaku města? (Ten mimochodem vypadá jako by ho nakreslil autor komiksu Opráski sčeskí historje) :D




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.