Nová vizuální identita města Choceň
Město Choceň vybralo dodavatele nové vizuální identity. Z oslovených studií bylo vybráno studio Svéráz, které nás oslovilo nejen svými referencemi, ale hlavně velice energickým, aktivním a svérázným přístupem, říká Jan Pažin, starosta města.
A dodává: „Zástupkyně studia Svéráz se samy nabídly, že se k nám do Chocně přijedou osobně podívat, ještě než jsme se finálně dohodli na spolupráci. Cílem bylo udělat si představu o tom, jak se u nás žije, a co je na té naší Chocni zajímavé. Sešli jsme se u příležitosti choceňského food festivalu 2021. K setkání jsme přizvali grafické odborníky - pana zastupitele Tomáše Klímu a předsedu komise pro komunikaci pana Tomáše Hromádka. Ukázka města proběhla jak jinak než jízdou na kole. Rozloučili jsme se s tím, že by nám spolupráce vyhovovala. Následně byly radě města představeny možnosti spolupráce s různými studii a s mým doporučením jsme se jednomyslně shodli na spolupráci se studiem Svéráz…“
EXPLIKACE STUDIA SVÉRÁZ
Vizuální identita města Choceň
Choceň je mladé, svěží město, které si zakládá na podpoře budování kvalitního života pro své občany. Má skvělou dopravní dostupnost a to jí umožňuje, aby sama zůstala maloměstem a těžila tak z jeho výhod.
Choceň nám nabízí především klid, je odpočinkovým místem, kde si dobijete baterky. Kde máte možnost se zastavit ve svém každodenním shonu a užít si čas s rodinou, prohodit pár slov na ulici se známými, projít se v parku, upustit páru aktivním odpočinkem díky široké nabídce sportů a nebo mít prostě jen čas na sebe.
Vizuální identita Chocně využívá všech zmíněných kvalit a dominant města a shrnuje je pod jedno hlavní téma a to je PAUZA. Pauza pro rodinu, pauza na přátele, na sport, na kávu, na své myšlenky a na to, co je podstatné. Zkrátka pauza na život.
V rámci vizuálního stylu se symbol pauzy stává flexibilním prvkem, který lze propojit s různými tématy skrz hesla a slogany, piktogramy i fotografie. Její myšlenku pak lze rozvíjet také v jazykové komunikaci sdělení.
Základním písmem pro vizuální identitu bylo zvoleno české groteskové písmo Bezirk od studia Sudetype, 2022.
O studiu Svéráz jsme psali ve Fontu 178.
Jak se nová identita Chocně líbí vám?
Komentáře k článku
12. 12. 2022 10:27 Ondřej o.tregler(zavinac)gmail.com
11. 12. 2022 20:21 Ignorant
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2022/dec/11/circadian-hacking-can-help-with-far-more-than-sleep-sally-howard
8. 12. 2022 22:17 snep pan.snep(zavinac)gmail.com
6. 12. 2022 23:04 DH
6. 12. 2022 10:13 FONT
6. 12. 2022 10:02 Michal
5. 12. 2022 15:21 Robot
3. 12. 2022 17:45 Swantoviet
3. 12. 2022 15:57 Petr K.
Hmmm zas další snaha o minmalismus, která je stohá a nic nevzbuzujíví.Jsem zvědav, jak se jim toto logo s tímto nápadem časem osvědčí. Řekl bych, že jen na dvou čárkách a sloganu PAUZA na..... je na rok, maximálně dva....