Neumannová hledá maskota
Tři týdny mají fanoušci na to, aby určili, zda bude maskotem lyžařského šampionátu v Liberci lev, veverka či postavička v podobě Ještědu. Koho byste volili vy?
Skici s jednotlivými motivy představila na středeční tiskové konferenci v Praze prezidentka organizačního výboru šampionátu Kateřina Neumannová. „Chtěli jsme, aby maskot vyobrazoval motivy typické pro Liberec nebo Českou republiku," vysvětlila bývalá jednička českého běhu na lyžích. Sama Neumannová upřednostňuje maskota jako plyšovou hračku a zvolila by lva jako symbol České republiky.
Autorkou návrhů maskota šampionátu je výtvarnice Darina Poláková, podle mluvčího organizačního výboru Zdeňka Soudného však bude výsledná podoba symbolického reprezentanta mistrovství ještě dopracována. „Návrhy, které byly představeny, znázorňují motivy, které budou předlohou samotného maskota,“ vysvětlil Soudný pro Sport.cz.
Hlasování běží na stránkách www.liberec2009.cz, kde veřejnost může do 30. dubna vybírat nejen podobu maskota, ale současně navrhnout i jeho jméno. Prostřednictvím internetu bude veřejnost vybírat i maskota českého týmu.
Organizační výbor představí maskota a jeho jméno společně s oficiální znělkou šampionátu na kongresu Mezinárodní lyžařské federace FIS na konci května v Jihoafrické republice. Zástupci FIS mají s Neumannovou a jejím týmem schůzku příští týden.
Zdroj: http://sport.ihned.cz/c1-23904450-neumannova-hleda-maskota-pro-ms-pta-se-lidi
Související článek: Maskoti útočí
Komentáře k článku
11. 5. 2008 19:23 Vaclav Vancura
14. 4. 2008 12:54 Martin
12. 4. 2008 14:39 budlix
Co takhle mít za maskota sněhovou vločku s klásnejma očičkama..?
Asi je to jedno...
11. 4. 2008 18:21 font
Již ve Fontu 85 (1/2006) jsme Ve zkratce ukazovali mnohem kvalitnější logo a vizuální styl od studia Marvil. Bohužel bylo ale vybráno něco jiného...
Návrhy postaviček připomínají hledání maskota primátorem Bémem pro Olympiádu 2016, který navrhoval podivného sviště. I on chtěl do hledání zapojit veřejnost a tím ji zabavit (a snad si ji tím i naklonit).
Organizátoři by ale měli angažovat zkušené manažery – marketingové odborníky, schopné zajistit a koordinovat maketingovou a vizuální komunikaci akce. Tyto věci by se neměly řešit podle toho, co se někomu z funkcionářů líbí nebo nelíbí, ale systémově (viz hrozné logo MS v hokeji se špatnou číslovkou roku). Například právě maskotek má být řešen v rámci celého vizuálního stylu (obvykle mívá vazbu na logo, například barevností).
11. 4. 2008 17:28 JaK
Veverka byla už pro Jizerskou padesátku (viz článek Maskoti útočí) a lev byl asi tisíckrát...
Důležitá bude ale finální podoba – aby z toho zase nebylo nemoderní "umění" nějaké sedmdesátileté akademické malířky... Nic ve zlém.
11. 4. 2008 16:57 pipe
a) Osobním názorem, byť bez přímého komentáře, jsou už formulace nadpisu i volba (nadbytečné) doprovodné fotografie...
b) Kvalita maskota či loga a profesionalita postupu při jejich vzniku zpravidla s kvalitou i vedením té které organizace/akce souvisejí. Marná sláva, symbolika funguje i takto..
c) Snad jsem toho zas tolik neřek' ;o)
11. 4. 2008 15:19 Kanibal
11. 4. 2008 14:24 pipe
Smutná ilustrace vkusu Kateřiny Neumannové, její role v tomto podniku - a dost možná i pravděpodobného osudu celého šampionátu....