Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Chrudim představuje nové logo a vizuální identitu

home

Město Chrudim představuje svou historicky první ucelenou vizuální identitu, jejíž autorkou je grafická designérka Markéta Steinert. Autorka do návrhu promítla chrudimská specifika a vytvořila návrh, který je přátelský a hravý.

Město Chrudim doposud využívalo jen heraldický symbol a prezentace města i jeho organizací byla roztříštěná. Novou podobu vizuálního stylu definovala jednokolová uzavřená soutěž. Pořádáním soutěže byla pověřena odborná organizace Czechdesign.

Soutěže se zúčastnilo pět designérů/studií: duo Daniel Vojtíšek a Vítek Škop, Studio PIXLE, Markéta Steinert, Martin Svoboda, Studio Colmo. Kromě grafického konceptu a systému vizuální identity museli soutěžící předložit též aplikaci pro příspěvkové organizace města, jako je Chrudimská beseda nebo knihovna, podobu plakátu, internetových stránek a místního zpravodaje. 

Nezávislou část poroty tvořili :  MgA. Kristina Fišerová, grafická designérka, pedagožka ZČU v Plzni; Pavel Frič, grafický designér, pedagog na UJEP v Ústí nad Labem; Kateřina Přidalová, teoretička designu.

Všichni účastníci obdrželi skicovné, vítězka Markéta Steinert pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Chrudimi a její implementaci.

Marketa_Steinert_Chrudim_posters

Marketa_Steinert_Chrudim_tiskoviny

Marketa_Steinert_Chrudim_citylight

Marketa_Steinert_Chrudim_ukazatel

Marketa_Steinert_Chrudim_web

Marketa_Steinert_Chrudim_zpravodaj_obalky

Marketa_Steinert_Chrudim_zpravodaj_vnitrek

Roztančená písmena, tři základní barvy a slogan „O stupeň blíž“ tvoří základní pilíře nové identity od Markéty Steinert, kterou inspirovala lokální specifika. 

Základním principem, využitým v logu, je stupňovitost města, kterou autorka vnímá jako charakteristický a unikátní prvek Chrudimi. Dva stupně v logu navíc symbolizují typické místní průchody, chrudimské fortny. Stupňovitost též koresponduje s pohybem loutek nahoru a dolů, a odkazuje tak k loutkářské tradici města. Použité písmo Visuelt je dobře čitelné, ale zároveň přispívá k hravosti celého konceptu. 

Porota na návrhu Markéty Steinert ocenila nápaditost, hravost i přehlednost konceptu. „Jedná se o čistý vizuální styl s nápadem, který perfektně funguje. Logo působí vesele a vizuálně potěší,“ komentuje grafická designérka Kristina Fišerová. Pozitivně byla hodnocena také práce s jazykem a heslem „O stupeň blíž“. Za něj lze doplňovat další významy vztahující se k historii, přírodě Chrudimi apod. 

Nová vizuální identita se projeví nejprve na sociálních sítích města a webu, později v tištěném radničním zpravodaji. Město však chce novou identitu představit rovnou i v ulicích, na výlepových plochách se tak objeví plakáty, jež novinku přiblíží.

Zdroj a více zde.

 

stare


Dosud město používalo svůj heraldický znak s černou orlicí, který navrhl heraldik Petr Řezníček. Návrh pak profesionálně zpracoval chrudimský výtvarník, akademický sochař František Korejs (v roce 1992).

 

Profesionálně zpracovaná prezentace (Motion Design Martin Egrt): Chrudim_identita_video.mp4

 

Jak se roztančená Chrudim líbí Vám?

 

 


Komentáře k článku

22. 2. 2021 13:52 * H.H. *

Prezentace skvělá, čistota designu dobrá. Moc se mi líbí formát zpravodaje. Tak to je z chvály asi všechno. Nic naplat, jako identita jednoho z nejstarších českých měst je to až příliš zjednodušené a bez jedinečného prvku. Na identitu města to podle mě nestačí. Těžko říci z čeho porota vybírala. Doufejme, že příště bude mít lepší ruku i pestřejší výběr. V přehledu log českých měst se Chrudim ztratí do polo šera. Doufejme, že jenom tam.

5. 2. 2021 21:10 pala

Další město co přišlo o identitu...

4. 2. 2021 17:12 Petr Staníček

Na těch aplikacích je vidět bezzubost a absence jasné identity. Jeden nápad nestačí, když se s ním nedá dál pracovat – takhle z toho zbylo jen v pdostatě gegenerické červené písmo. Citelně tomu chybí ještě něco, nějaký další nápad, doplňkový prvek, který by dodal identitu i tam, kde se se skákajícím písmem nedá pracovat.

30. 1. 2021 11:32 karel původní

„stupňovitost města, kterou autorka vnímá jako ... unikátní prvek Chrudimi.“ unikátní znamená jedinečný. Steinert by měla víc jezdit po Čechách.
„..typické místní průchody“ nejužší typický místní průchod mají v Kadani, která se mj. také zvedá z údolí na kopec

Dva stupně v logu navíc
„O stupeň blíž“ O stupeň lepší chuť měl Zlatopramen 11°

JInak čistá práce

29. 1. 2021 17:01 px50pha

no fuj! nápis jako pro kdejakou celoplošnou televizi, místo reprezentativního a nadčasového loga a názvu je jen jméno.

29. 1. 2021 13:32 wgx

Bezvadné, má to myšlenku, vypadá to dobře a baví mě to!

29. 1. 2021 05:02 Stará škola

Pro Jakuba: Pravdu máte, leč obecně v současnosti se nosí minimalismus, jen "pořádně theoreticky okecaný". Kresebné řemeslo se vytrácí. Bohužel u logotypů měst (a nejen u nich) se adorují více, či méně tyto přístupy. Že to jde i jinak jsem uvedl níže. Lze jednoduchou obrazovou zkratkou "vypíchnout" nejtypičtější (nebo alespoň jeden z nejtypičtějších) vizuální objekt/vjem dané lokality. Jen se u toho musí víc myslet. Skvělé jsou v tomto ohledu práce Štěpána Holiče

28. 1. 2021 23:59 jakub

* Karel * > rádobyvtipné. :) Já ale nepsal o tom písmu, byť nějaký ten grotesk má bohužel dnes už téměř každý (od Googlu po NGP). Spíš jsem upozornil na krásnou heraldickou kresbu. Kdo dnes dokáže takto nakreslit / stylizovat heraldický znak (lev, orlice, orel - to je jedno)? Ano, udělat jednoduchou typografickou značku, doplněnou max. o tečku, šipku, vykřičník nebo podtržení, to umí každý. :D Ale jestli třeba vy umíte vytvořit takovou kresbu orlice, smeknu kloubouk. :)

28. 1. 2021 14:10 Milan

Stará škola: při vší úctě, ale jestli v tomto vidíte zarážející podobnost, tak pak by už téměř nebylo možné vytvořit něco co tu ještě nikdy nebylo. Jen v CR je cca. 500.000 společností, ve světě jsme o x řádů více. Což si nelze dělat iluze, že se nic nebude shodovat (čirou náhodou). Podle takto přísné optiky by se dalo říci že má podobné logo Adidas / airbnb, google / lenovo viz. https://3ogjpz3rvckp1tx9ok4pcnpe-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/02/brand-similarities.jpg
stejně tak by se dal "nařknout" autor proudu, když se vyhrabe jiné dřívější logo, kde nejsou písmena v jedné lince

28. 1. 2021 11:52 Stará škola

Řemeslo fajn, ale ta podobnost s typografickým logem pivovaru Proud je až za\rážející. Mimochodem u toho "Proudu! je to skvělý nápad. U Chrudimi se ta ikonografie nápadu zdá jaksi složitá a komplikovaná. Nemělo by se zapomínat, že logotyp města by měl být signifikantním zřetelným identifikátorem daného města a to především pro lid obecný....skvělá loga Valašské Klobuky, Frýdek Místek, Příbram, Kamenický Šenov, Praha 3 a jiná. Prostě zde chybí jednoznačný obrazový identifikátor. A hlavně je to stejný nápad jako "Proud", jenž je z minulého roku. Jinak manuál skvělý.......

27. 1. 2021 23:35 * Karel *

Ten Arial byl luxusní, krásná kresba, to dnes umí málokdo. Tak ať ho používají nějak i nadále!
À propos, je to orlice. :)

27. 1. 2021 22:39 jakub

Ten orel byl luxusní, krásná kresba, to dnes umí málokdo. Tak a't ho používají nějak i nadále!

27. 1. 2021 11:50 robot

jo je to fajn. Videjko dokresluje ten zamer, za me to funguje.

27. 1. 2021 07:40 Milan

Na první pohled mi tam něco vadilo... ale jak do toho koukám déle, tak se mi to líbí víc a víc.

26. 1. 2021 15:00 Štěpán

Hezké. A ten vypíchlej rum v logu mě baví.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.




UGD logo na vysku-box