Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Český lev v letošním vizuálu sází na eleganci i hravost

29. Českzý lev_vizual_horizontal_inverze

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) rozdá své výroční ceny již po devětadvacáté v sobotu 5. března 2022 ve Dvořákově síni pražského Rudolfina. Vizuální styl Českého lva vytvořila designérka Jana Krchová.

 

29. Český lev_vizual_vertical_0302

29. Cîeskylev_monogramrastr

 

Vizuální styl Českého lva se letos vyznačuje noblesou, elegancí a typograficky čistou linií. „Po turbulentních skoro 2 letech, které byly pro film složité, jsme se chtěli vrátit k tomu, co je z našeho pohledu na světě filmu, a zvláště výročních cenách, pro diváky přitažlivé – určitá noblesa, vystoupení ze všednosti,” vysvětluje autorka grafického designu Jana Krchová. Variantu elegantního písma Chloé dokázala využít nejen k čisté a elegantně uměřené oficiální grafické tváři Českého lva, ale i k vtipnému řešení stylového merchandisingu.

 

Blok    Hrnek_m

 

„S kolegou Ondřejem Fučíkem jsme vybrali variabilní písmo od sousedů ‚Chloé‘ maďarského designéra Miklóse Kisse, který jej uvedl v loňském roce. Líbila se nám jeho spletitost a napětí tahů, ale i křivky, které kontrastují s hranami ústředního vizuálního motivu, hlavičky lvíčka. Sám autor uvádí, že jej pojmenoval po své krásné, ale nevyzpytatelné kočce. Nám litera C mrskající se ocas kočky, respektive v našem případě lva, evokuje. Vše tedy do sebe zapadlo,” vysvětluje Jana Krchová, která jako grafická designérka spolupracuje na různých televizních a filmových produkcích a je mimo jiné autorkou grafiky k seriálu Ochránce. Nový vizuál se bude objevovat v online prostoru a tištěných médiích, outdooru a samozřejmě bude na televizních obrazovkách také leitmotivem samotného večera.

Mile vtipným a hravým protipólem elegantní střídmosti a uměřenosti loga a hlavní grafické linie letošního Českého lva je způsob, jakým autorka pojala doplňkový merchandising. Citoslovce, které najdeme například na poznámkovém bloku či hrnku, si od dětství spojujeme s majestátním králem zvířecí říše, ale stejně tak je můžeme připsat filmovému recenzentovi, zapisujícímu si první myšlenky po premiéře nebo fanouškovi stříbrného plátna, zívajícímu u prvního šálku ranního čaje nebo kávy po poněkud prodloužené návštěvě kina z předchozího večera. Tyto i další předměty je možné zakoupit v e-shopu na webu Českého lva.

 

Více informací na  www.ceskylev.cz

 

plakat2021-zatopek

Ocenění za nejlepší filmový plakát již získal Zátopek od tvůrčí trojice Aleš Najbrt, Jakuv Spurný a Julie Vrábelová.

 

O předchozích podobách Českého lva jsme psali zde  a loňský vizuál je zde.

 

A jak se vám líbí ten letošní?


Komentáře k článku

8. 2. 2022 20:39 Emil Zatopek

Petane. Ty mi zavidis muj plakat, protoze o tobe jeste film nenatocili a na reklamy se plakaty nedelaji, ze ano. Ja myslim, ze i Honza Solpik by se mnou souhlasil, protoze je to cestny a pracovity kluk jako ja.

8. 2. 2022 20:34 Petr Čech

Bolí mě oči – typokrutanec ala Solpera + 3 dalsi velikosti pisma...

7. 2. 2022 18:33 * Karel *

Co se týče toho nejlepšího filmového plakátu, tak plakát na Zátopka je v pohodě, ale že je nejlepší by mě nenapadlo. Teda to písmo upravené do linií atletické dráhy je super nápad, ale stačí to?

7. 2. 2022 18:31 jakub

mě by zajímalo, kolik filmových plakátů bylo v soutěži, a jaké má tedy takové ocenění "váhu"... :)

7. 2. 2022 18:27 * Karel *

Zajímavá kombinace písem. Občas díry mezi literami těch titulků, ale nevadí mi to, přijde mi to jako věc, se kterou se počítalo. Líbí se mi to.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.


font-banner




UGD logo na vysku-box