MS Oslo 2011 – proti Liberci jednoduchý a vkusný design
Mezi tzv. chytrá (clever) loga by šlo zařadit i novou značku pro mistrovství světa v klasickém lyžování v norském Oslu, které bude navazovat na letošní MS v Liberci (někdo by ji možná označil za minimalismus, ale rozhodně se zajímavým typografickým vtipem). Podívejme se na srovnání těchto šampionátů z pohledu korporátního designu a úrovně prezentace…
Porovnejme, jak pořadatelé šampionátů přistupují k vizuálnímu stylu třeba na webových stránkách obou akcí:
Více na www.liberec2009.cz a www.oslo2011.no.
I laik musí poznat, že v Oslu mají na webu sice zatím jen základní informace, ale celkový vzhled působí čistě a přehledně. Proti tomu stránky libereckého šampionátu jsou útokem na oko návštěvníka. Zmatené, nevkusné, bez jasné koncepce, struktury a viditelné jednotící identity. Nemoderní a nevhodně použité písmo Bauhaus nekoresponduje ani s písmem v logu MS (jen to někomu asi přišlo podobné), celým stránkám pak dominuje logo internetové sázkové kanceláře Bet-at-home a tak by se dalo v kritice pokračovat.
Vše začalo již před lety výběrem podivného loga v soutěži, do které se přihlásila i jednoznačně kvalitnější a ucelenější řešení (ve Fontu jsme ukazovali například návrh studia Marvil – naleznete zde), a aktuálně pokračuje třeba na stovkách billboardů po celé zemi…
Maskotka sice někteří z vás kritizovali (viz článek), ale proč se vlastně vůbec nepoužívá? Billboardy s podivnými nápisy a nejasnou kompozicí by mohl oživit.
To už byly lepší i předchozí stránky, které ovšem později někdo z neznámých důvodů nahradil za současné a odsunul je na pozici jakéhosi archivu…
MS v Liberci tak nejenže utopilo miliardy ze státního rozpočtu – třeba na podivné aktivity ve Vestci (k čemu pak bude tento areál sloužit?), navíc ale dělá velkou ostudu České republice. Nadále nebudeme vnímáni jen jako ráj prostitutek a Švejků s pivem, ale zároveň také jako ráj nevkusu a kýče.
A čeští grafici za to budou v očích světa odpovědni. :-(
Zajímavá jsou na webu MS v Oslu loga norských lyžařských federací (Norges Skiforbund se tam objevuje ve staré i redesignované podobě).
A pro uklidnění si můžete zahrát hru – skok na lyžích.
Jaký je váš názor na prezentaci MS v Liberci 2009 ve srovnání s Oslo 2011? A srovnávat můžete i s OH ve Vancouveru.
Komentáře k článku
24. 2. 2009 22:29 Blakak
K logu studia Marvil: Dobrá, uznávám, že je o 100% lepší než to stávající, ale čelist mi z něj rozhodně nepadá (je to subjektivní názor, tak mne za něj nekamenujte).
K logu MS Liberec 2009: Je to opravdu špatné logo a byla chyba nechat o tom všem rozhodovat lidi, kteří nevědí zhola nic o designu a užité grafice. I když s množstvím afér okolo začínám pochybovat o tom, jestli to bylo stylem „Líbí x Nelíbí“ ($$$).
24. 2. 2009 01:16 Kachlík
Nezlobte se, ale vaše ubohé logo by nezachránil sebelepší manuál. Nicméně jedno pozitivum bych našel: ta neumělá stylizace sportovců (ten vpravo vypadá jako skákající penis) a zoufale odpudívé písmo z osmdesátých let spolu s kolotočářskou barevnou kombinací dokonale předjímají upachtěnou atmosféru rozkradeného MS, které je v konečném důsledku ukradené i divákům.
21. 2. 2009 16:34 Jana Janečková
p.s. Logo MS Oslo 2011 je skvostné.
9. 2. 2009 10:15 Karel
9. 2. 2009 10:03 Archivář
Ad návrh alternativních návrhů loga MS v lyžování: možná ho už dělá nějakej student, jako diplomku, jako tehdy ten hokej. Nápad jinak dobrej, ale je krize....
9. 2. 2009 09:45 wein
7. 2. 2009 20:25 mk
http://www.11designer.de/
6. 2. 2009 18:50 wein
6. 2. 2009 18:49 Wein
Kam tím mířím? Má česká grafickodesignérská obec dost (morální) síly na podobnou odpověď lyžařskému logu?
6. 2. 2009 18:13 Wein
Kam tím mířím? Má česká grafickodesignérská obec dost (morální) síly na podobnou odpověď lyžařskému logu?
6. 2. 2009 12:19 Monika
6. 2. 2009 12:10 budlix
6. 2. 2009 12:09 budlix
Tak at nam aspon z tej komeedie snezej eura..
6. 2. 2009 11:43 TJ
6. 2. 2009 07:37 jm_
5. 2. 2009 17:36 tea
takže tak. dokud budou ti lidé ubožáci, kteří nedokáží respektovat fakt, že každý obor má své, ať již jde o propagaci, grafiku, architekturu nebo cokoliv, dokud budou lidé bez respektu k čemukoliv, čemu nerozumí, dokud nebudou správní lidé na správných místech, nic se tu nezmění. Je to generace lidí, která musí zmizet (alespoň z dotyčných postů), jinak nás budou špinit amatérismem a nikdy jim to nedojde, rozhodují totiž o něčem, co je zdaleka přesahuje.
Jinak logo od studia Marvil je super, na jejich místě bych asi šel někoho zastřelit.
5. 2. 2009 15:28 adam
Nebe a dudy si me vyfouknul pred nosem...
Ja sem chtel napsal Liberec (Marviluv) a Liberec (nevim koho) - nebe a dudy
5. 2. 2009 13:46 Pavel
Oslo a Liberec – nebe a dudy