Veselý svět maskotů
V poslední době se zvyšuje popularita firemních maskotků – sympatických komunikátorů. Z billboardů na nás nově shlíží podivný pajduláček Widget od UPS, modrovlasý chlapec Mironetu, digitálně vymodelovaný krtek od Globusu, mluvící televizor v kampani na digitalizaci a další…
Kampaň šitá na Míru
Známý dodavatel hw a sw Mironet přišel s novou reklamní kampaní (TV klip, rozhlasový spot a outdoor), kterou provádí počítačově kreslený (spíše však z geometrických objektů sestavený) dětinský maskotek Míra s krásně modrými vlásky. Kampaň vznikla v oddělení marketingu společnosti (což je na maskotovi trochu vidět)… :-)
Z webu této firmy vybíráme: "Mironet je zřejmě nejrychleji rostoucí počítačová firma v ČR. V roce 2008 si u nás nakoupí zákazníci zboží za více jak jednu miliardu korun. Jsme společnost známá především svým internetovým obchodem na www.mironet.cz, tichými počítači a špičkovým servisem. Na trhu jsme již 12 let. V posledních dvou letech popularita Mironetu prudce roste. Náš internetový obchod v poslední době navštěvuje denně přes 42.000 návštěvníků."
Zajímavé je slůvko "zřejmě" v úvodní větě. Font je totiž shodou okolností "zřejmě nejlepší časopis na světě". :-))))
Zdroj: http://www.mironet.cz
Widget od UPS
Americká zásilková společnost UPS spustila novou službu – pomocníka na pracovní ploše počítače, díky kterému můžete průběžně sledovat stav vašich zásilek. UPS to v současné době inzeruje rozsáhlou reklamní kampaní, kde jsou použity mj. také billboardy. Doprovodná webová stránka je založena na veselé 3D animaci antropomorfní postavičky.
Zdroj: www.UPS.com, www.Widget.ups.com
Autorem kampaně s Widgetem je McCann Erickson.
Ukázka podobných postaviček, které jsou svým nablblým výrazem nyní "cool" a "trendy" (vyvalené oči daleko od sebe, vypláznutý jazyk…).
Trojrozměrní maskoti
V poslední době jsou stále častěji vidět maskoti vymodelovaní ve 3D aplikaci. Jejich výhodou je snadnější rozpohybování, případně doplnění do hraného spotu. Vlevo maskotek digitalizace u nás (http://www.digitalne.tv/maskot-0), vpravo pak maskot Digit AL z Velké Britíánie a U:fon…
Globus se prezentuje novou řadou imageových spotů „Experti doporučují“
Společnost Globus ČR, k.s., která v České republice provozuje síť třinácti hypermarketů, se od 11. září prezentuje dvěma novými televizními spoty. I tentokrát se jedná o imageovou kampaň s vlastní kreativou, jak je v případě Globusu zvykem. Globus jejich prostřednictvím komunikuje své benefity – cenu, šíři a kvalitu sortimentu.
Novinkou je skutečnost, že spoty vznikly technologií 3D animace. Vystupuje v nich celkem sedm animovaných zvířat v rolích expertů, podle svých typických schopností – například Sova (expert na ceny) nebo Sysel (expert na sortiment). Od ostatních podobných spotů se liší díky použití unikátní technologie animace srsti. Cílem tohoto postupu je vytvořit dokonalou iluzi pohybujícího se zvířete. Každé zvíře je potaženou “digitální srstí“, která čítala pro všech sedm zvířat celkem 30 524 000 objektů - jednotlivých chloupků. Pro srovnání: dospělý zdravý člověk má cca 100 000 vlasů. To představovalo obrovskou zátěž i pro výpočet, který trval v případě finálních obrázků 63 hodin a v případě testů a odlaďování 144 hodin. Animace trvala asi tři týdny a dělala se tak, aby veškeré pohyby zvířat odpovídaly předem namluvenému komentáři.
Režie a výtvarného konceptu se ujal Michal Žabka, režisér, výtvarník, scénárista a animátor, který za své krátké animované filmy získal již řadu ocenění doma i v zahraničí. Spoty realizovala animační a postprodukční společnost ACE.
Televizní kampaň poběží na TV Nova a je podpořena billboardy, které využívají motivy TV spotu (sova – nízké ceny, krtek – široký sortiment, vlk – čerstvost).
Podívejte se na spoty zde. Zdroj: (http://www.mobchod.cz/index.php?itemid=5301)
Hotoví maskoti ke koupi
Metropole Zličín šla naopak cestou nákupu již hotové a celosvětově známé postavičky – psa Snoopyho.
Toho ale již mnoho let užívá mj. i jedna velká americká pojišťovna MetLife. To je riziko koupě „hotového“ a známého maskota…
Proč mít maskota?
Je to sympatický komunikátor, který i beze slov říká: „jsme pohodáři (milí, hodní, jako vy), můžete nám věřit“. Postavička (nejčastěji v podobě zvířátka) odliší veškeré materiály od konkurence (stačí malá želvička v inzerátu) – jako důležitá součást identity firmy. Oživí propagační materiály, dárky nebo i web (maskot může být animovaný, vykukovat z rohu stránky), může mluvit v komiksu (a to i věci, které by seriozní zaměstnanec firmy neřekl – třeba "lidově", vtipně atd.). Může být jako dárek pro děti plyšový, čokoládový nebo plastový, navíc může být atraktivní i v živé podobě – například živý hroch zapůjčený ze zoo chodil kdysi po brněnském Invexu. Tím vším výrazně přispěje k zapamatovatelnosti značky (maskot by měl být provázán s logem společnosti – obsahem nebo alespoň barevností). Může se usmívat, mávat (zdravit), doporučovat zajímavé nabídky (ukazovat), divit se nízké ceně atd.
O maskotech píšeme často a rádi. Podívejte se například na článek Maskoti útočí…
-OK-
Máte nějakého oblíbeného maskota? Myslíte si, že na vás maskoti působí sympaticky a to se může podvědomě odrazit i ve vnímání dané značky nebo společnosti?
Komentáře k článku
3. 11. 2008 09:59 petr
2. 11. 2008 22:22 martina
16. 10. 2008 12:48 Jan Řezníček
15. 10. 2008 11:14 plechi
15. 10. 2008 08:37 Karel
P. S. Proti zvířátkům nic nemám, naopak.
14. 10. 2008 20:47 Pavel Buben
14. 10. 2008 19:55 Robert
14. 10. 2008 16:20 Mo.
14. 10. 2008 16:18 Mo.
14. 10. 2008 16:12 Jiří Tvrdek
Mironeťácký Míra je dost děsný a dost špatný je i ten zelený mužíček s odporným hlasem od Alzy (můžete doplnit ;) )
14. 10. 2008 16:02 Vlado
Nekteri prezentovani maskoti mi totiz prijdou dost podobny...