Font

reklama

Výběr jazyka

cs / en

 

Ukradené logo hnutí Pro Prahu

Politické hnutí Pro Prahu bylo médii informováno o tom, že PR agentura SPIN PR, s.r.o, bývalého poradce Jiřího Paroubka Petra Dimuna, která se podílela v roce 2013 na vzniku ideového konceptu (námětu) loga Pro Prahu, odprodala původní ideový koncept jinému politickému subjektu.

A to přesto, že mezi oběma stranami existuje dohoda o ceně za návrh, kterou sám Petr Dimun politickému hnutí Pro Prahu předložil. Dimun naopak tvrdí, že hnutí se nebylo schopné dohodnout a žádná práva na logo nemá, takže jeho útok nechápe.

„S Petrem Dimunem a jeho agenturou jsme se před časem dohodli na ceně za návrh ideového konceptu (námětu) loga. Nyní se od médií dozvídáme, že se osobně Petr Dimun i přes naší dohodu pokusil námět loga předat jinému politickému subjektu. Takové jednání považujeme za krajně neseriózní. Naši právníci aktuální řeší, zda nedošlo k naplnění skutkové podstaty trestného činu podvodu,“ popsal celou situaci Zbyněk Passer, volební lídr politického hnutí Pro Prahu. Hnutí mělo prý s Dimunovou firmou domluvenou cenu za ideový koncept neboli námět loga včetně příslušné smlouvy. To údajně potvrzuje také e-mailová korespondence.

„Pan Passer s námi několik měsíců spolupracoval, nezaplatil, ukradl logo a teprve po našem upozornění začal jednat o jeho odkoupení. Chtěl bych vidět, jak by se tvářil, kdyby mu někdo začal protiprávně používat jeho nemovitosti, asi by takto nelhal,“ reaguje pro on-line deník TÝDEN.CZ Petr Dimun s tím, že reakci hnutí nechápe. „Navíc existují písemné materiály, které naše autorství dokazují,“ dodává s tím, že práva disponovat s logem měla jeho firma.

Dimun rovněž nerozumí tomu, proč hnutí útočí na něj, když práva na logo má v současnosti už zcela jiný subjekt. Passer za logo údajně nabídl 25 tisíc korun, když ho Dimun v květnu upozornil, že logo nelegálně používá. „Přišlo mi to jako naprosto skandální,“ řekl Právu, požadoval od hnutí zhruba desetkrát vyšší částku. Podle emailové komunikace, do níž měl on-line deník TÝDEN.CZ možnost nahlédnout, se však obě strany minimálně blížily dohodě o urovnání v hodnotě 100 tisíc korun.

V následující korespondenci Passer slibuje, že s kolegy situaci bude řešit, ale nejsou se s Dimunem schopni shodnout na částce. Dimun neakceptoval v červnu nabídku 100 tisíc, ale slíbil, že připraví návrh smlouvy, aby byl nějaký konkrétní podklad pro jednání. Z vývoje situace je zřejmé, že se nedohodli.

Více zde.

Do voleb do zastupitelstva hlavního města se přihlásily dva politické subjekty se shodným názvem Pro Prahu. Jedno chce do voleb vést starosta Koloděj Zbyněk Passer, druhé vzniklo koalicí hnutí Pro a České suverenity. Vyplývá to z přihlášek stran, které se chtějí ucházet v říjnových volbách o hlasy voličů. Jak bude situace vyřešena, není jasné.

Pražské politické hnutí Pro Prahu v rámci předvolební kampaně k podzimním komunálním volbám využilo služeb kreativní platformy Future Bakery, za kterou stojí známá jména tuzemské reklamy a marketingu – Robert Peňažka, Jaroslav Cír a Petr Topinka.

Pro nás z této mírně bulvární a úsměvné přestřelky plyne jedno ponaučení – pořádek dělá přátele a dobrý byznys. Je vždy zapotřebí mít v pořádku všechny smlouvy mezi autorem díla a zákazníkem (uživatelem) a řádný majitel značky by si ji měl co nejdříve nechat registrovat u upv.cz jako svou ochrannou známku.


Komentáře k článku

27. 8. 2014 11:28 Brano

nieco na zaplakanie alebo pobavenie, podla uhlu pohladu. najlepsie je "logo zadarmo navrhol pracovnik ministerstva"... http://www.sme.sk/c/7352943/miliardy-potecu-pod-logom-studentky-spravila-ho-za-bicykel.html?ref=njct




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.