Tak nás zase čekají volby
Předčasné parlamentní volby se uskuteční na konci října. Podle dosavadních předvolebních průzkumů v nich uspěje levice a my budeme moci jen přihlížet více či méně otevřenému nástupu komunistů. Podívejme se na první ukázky podivných kampaní SPOZ, ODS a ANO…
Prezident Zeman dříve prohlašoval, že se voleb nezúčastní a bude nadstranickým prezidentem. Díky tomuto malému „podvodu“ s využitím známky s jeho portrétem se ale přesto objevuje na billboardech své strany SPOZ. Jde o ukázku typické české „vyčůranosti“ a obcházení pravidel.
Zdroj zde.
ODS, která bude bojovat o bytí a nebytí, přišla pro změnu s podivným odkazem na Twitter (který ale moc lidí nepoužívá). Na billboardu je tak místo znaku ODS zcela jiný (poněkud tlustější) ptáček.
Nejpodivnější ale je, že v podstatě odkazuje na doménu strany Svobodných www.volimpravici.cz.
Zdroj zde.
Server Neviditelný pes to komentuje: Když stavím kampaň na sloganu, spáruji ho s doménou.
Jde o takový dobrý zvyk. Pokud kampaň stavím na krátkém, úderném sloganu, pak je dobré mít pro každý případ připravenou webovou prezentaci, na doméně, která svým názvem slogan podporuje. Nabízelo by se například www.volimpravici.cz a k tomu alternativní www.volim-pravici.cz, jelikož když někdo slyší slogan „volím pravici“ a chce si o tom najít více informací na internetu, často automaticky slogan doplní do adresy a očekává výsledek. Podívejte se sami, na co obě domény odkazují.
Více zde.
Mozkem kampaně hnutí Ano podnikatele a politika Andreje Babiše má být Petr Topinka, bývalý dlouholetý ředitel reklamní agentury Mark/BBDO. A my se můžeme kochat třeba pohledem na Martina Stropnického a další, o jejichž politických názorech není nic známo a jen se ohánějí populismy a nesmysly jako například: „Jsme schopný národ. Jen nás řídí nemehla.“ (Nebyl Martin Stropnický náhodou také ministrem?)
Více zde.
No, máme se na co těšit…
Komentáře k článku
15. 9. 2013 18:25 Abu
obrovskou pravdou je, ze remeslne diletantsky reklamy na cechy zabiraji. mam jednu silenou lokalni zkusenost. kdyz je neco vypilovane a silne tak je to po cechy asi podezrele a naopak.
14. 9. 2013 18:39 david
V porovnání se Švédskem, Dánskem, Finskem... jsou naše volby předražená plejáda tipů jak se to nemá dělat :-( Je smutné na jaké úrovni je "polygrafický" design u nás v Čechách.
13. 9. 2013 13:16 Pavel Stourac
10. 9. 2013 23:41 Van
Myslím, že z tohoto pohledu u 3 uvedených ukázek výrazně propadá buranská grafika Zemanovců s trapnou připodobeninou zadní strany dopisnice, kde namísto adresy pod ovaří známkou (nebo je to Pivrnec?) je populistická mantra, na razítku není datum "dnešního dne", logo od autora loga Fio Banky, typo k zblití, celý to padá doprava dolů, tam je snad vše špatně. Jistě se s tím identifikuje spousta voličů.
Líbí se mi postřeh, že ten twitter-ods ptáček je vypasenější než původní, jak příznačné. Diakritika v hashtagu. Volí pravice.
Ukázka ANO je profi práce (v porovnání s grafikou plátku 5+2 dny, kde prý profičelo 75 mil...), čistá grafika vč košilí.., jak naznačuje Jana - v čem to perou?
Těším se na další ukázky dalších soudruhů, soukmenovců či přátel, např. Ozubené Pleše s Lívancem (prý budou bez kravat, aby nezuráželi lopaty), PiTomia s Napoleonem, Spícího knížete s Chemikem, taky na nezničitelné Komáry všech barev, případně Ty superčisté Zelené a neprobádané Svobodné s jedním xichtem.
10. 9. 2013 23:17 Abu
10. 9. 2013 23:15 Abu
9. 9. 2013 16:28 Kanibal
9. 9. 2013 15:57 Roox
9. 9. 2013 15:44 * Karel *
Jinak teda článek hodnotím jak providelnou fontí politickou agitku. Už si asi zvykám...