Font

reklama

Výběr jazyka

cs / en

 

Tak nás zase čekají volby

Předčasné parlamentní volby se uskuteční na konci října. Podle dosavadních předvolebních průzkumů v nich uspěje levice a my budeme moci jen přihlížet více či méně otevřenému nástupu komunistů. Podívejme se na první ukázky podivných kampaní SPOZ, ODS a ANO…

Prezident Zeman dříve prohlašoval, že se voleb nezúčastní a bude nadstranickým prezidentem. Díky tomuto malému „podvodu“ s využitím známky s jeho portrétem se ale přesto objevuje na billboardech své strany SPOZ. Jde o ukázku typické české „vyčůranosti“ a obcházení pravidel.

Zdroj zde.

 

ODS, která bude bojovat o bytí a nebytí, přišla pro změnu s podivným odkazem na Twitter (který ale moc lidí nepoužívá). Na billboardu je tak místo znaku ODS zcela jiný (poněkud tlustější) ptáček.

Nejpodivnější ale je, že v podstatě odkazuje na doménu strany Svobodných www.volimpravici.cz.

Zdroj zde.

Server Neviditelný pes to komentuje: Když stavím kampaň na sloganu, spáruji ho s doménou.

Jde o takový dobrý zvyk. Pokud kampaň stavím na krátkém, úderném sloganu, pak je dobré mít pro každý případ připravenou webovou prezentaci, na doméně, která svým názvem slogan podporuje. Nabízelo by se například www.volimpravici.cz a k tomu alternativní www.volim-pravici.cz, jelikož když někdo slyší slogan „volím pravici“ a chce si o tom najít více informací na internetu, často automaticky slogan doplní do adresy a očekává výsledek. Podívejte se sami, na co obě domény odkazují.

Více zde.

 

Mozkem kampaně hnutí Ano podnikatele a politika Andreje Babiše má být Petr Topinka, bývalý dlouholetý ředitel reklamní agentury Mark/BBDO. A my se můžeme kochat třeba pohledem na Martina Stropnického a další, o jejichž politických názorech není nic známo a jen se ohánějí populismy a nesmysly jako například: „Jsme schopný národ. Jen nás řídí nemehla.“ (Nebyl Martin Stropnický náhodou také ministrem?)

Více zde.

No, máme se na co těšit…


Komentáře k článku

15. 9. 2013 18:25 Abu

david: za me ma ANO pres slaby logo a idealy:) celkem uhranej minimalismus i praci s pismem. Jinak souhlas s tim zahranicim, staci i Francie a Nemecko, to je rozdil jako kdyby by se jednalo o uplne jiny obor nez tyhle CZ pokusy vcetne ANO. Zajimalo by me, jestli ma ODS nejakou studii na ten twitter, v cesku je bohuzel tak moc nepouzivany, ze nemuze oslovit ani mlade. A te o neexistuji provazanosti ani nemluvim. Treba jsme jen noupuceny...a oni vedi:)

obrovskou pravdou je, ze remeslne diletantsky reklamy na cechy zabiraji. mam jednu silenou lokalni zkusenost. kdyz je neco vypilovane a silne tak je to po cechy asi podezrele a naopak.

14. 9. 2013 18:39 david

Tyhle mediální volební masáže jsou neuvěřitelně trapný. teď nemyslím politiky samotné ale marketing. Každý to chce vyrábět protože si chce nahrabat nebo šplhnout (k penězům). Jejich pokusy o solidní čistý styl a oslovitelnost hraničí s nevkusem, nedodělkem a suchostí jak stará topinka.
V porovnání se Švédskem, Dánskem, Finskem... jsou naše volby předražená plejáda tipů jak se to nemá dělat :-( Je smutné na jaké úrovni je "polygrafický" design u nás v Čechách.

13. 9. 2013 13:16 Pavel Stourac

Stejne je pro me zahada jak neco jako logo Zemanovcu nebo zmineny Fio Banky muze klient vzit a jeste zaplatit. To jsou tak amatarsky sracky, ze uz to nejde vic. A vidite jde to! Ale obdiv za obchodni schopnosti takovy firmy...

10. 9. 2013 23:41 Van

Neměla by se zde komentovat spíše grafická než obsahová stránka kampaní?

Myslím, že z tohoto pohledu u 3 uvedených ukázek výrazně propadá buranská grafika Zemanovců s trapnou připodobeninou zadní strany dopisnice, kde namísto adresy pod ovaří známkou (nebo je to Pivrnec?) je populistická mantra, na razítku není datum "dnešního dne", logo od autora loga Fio Banky, typo k zblití, celý to padá doprava dolů, tam je snad vše špatně. Jistě se s tím identifikuje spousta voličů.

Líbí se mi postřeh, že ten twitter-ods ptáček je vypasenější než původní, jak příznačné. Diakritika v hashtagu. Volí pravice.

Ukázka ANO je profi práce (v porovnání s grafikou plátku 5+2 dny, kde prý profičelo 75 mil...), čistá grafika vč košilí.., jak naznačuje Jana - v čem to perou?

Těším se na další ukázky dalších soudruhů, soukmenovců či přátel, např. Ozubené Pleše s Lívancem (prý budou bez kravat, aby nezuráželi lopaty), PiTomia s Napoleonem, Spícího knížete s Chemikem, taky na nezničitelné Komáry všech barev, případně Ty superčisté Zelené a neprobádané Svobodné s jedním xichtem.

10. 9. 2013 23:17 Abu

spocitany...

10. 9. 2013 23:15 Abu

nemelo kretenske populistice hnuti ANO jiny logo? s inejakou italikou? neco tam letelo ale pamatuju si z nejaky aplikace na zemedelskym sile, ze pusobilo lip. Jinak oni mu fakt cesti ¨intelektualove", na ktery kretenismus funguje tech 10% hlasu daji, ten to ma predem zpocitany:)

9. 9. 2013 16:28 Kanibal

Stropáč to zkusí za každé garnitury.

9. 9. 2013 15:57 Roox

--> Jana: vo photoshope ;)

9. 9. 2013 15:44 * Karel *

Docela renons s tím sloganem a adresou "volim pravici"! :D

Jinak teda článek hodnotím jak providelnou fontí politickou agitku. Už si asi zvykám...

9. 9. 2013 14:22 Matlafous

To zase bude v alejích / a podél dálnic / nablito.

9. 9. 2013 12:49 Jana

Líbí se mi ty čistě bílé košile Babiše a Stropnického. V čem je perou? :-D




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.