Státní reklamní kampaně
V poslední době se objevilo několik zajímavých velekampaní z našich daní. Tu se dalo 150 milionů na propagaci kapra (kolik za to kdo dostal kapříků? :-), jinde zase 150 milionů za reklamu proti pirátům silnic (jako by si snad někdo mohl namlouvat, že to ty grázly změní)…
Ministr Řebíček na tiskové konferenci slavnostně představil i slogan celé kampaně: Nemyslíš – zaplatíš! Motiv na první pohled působí varovně. Evokuje nehodu, při které teče krev. Slovo "nemyslíš" je graficky vytvořeno v podobě registrační značky vozidla (SPZ) a slovo "zaplatíš" je v kaluži krve a tím se zdůrazňuje to, čím zaplatíš. Celou komunikační strategii připravila pro resort dopravy reklamní agentura Euro RSCG, která údajně zvítězila v tendru pěti uchazečů. Eda Kauba z vítězné agentury v MF DNES přiznal, že kampaň ovlivní spíše lidi, kteří dělají drobné přestupky. Otrlé piráty silnic prý už nepřevychová. To je trochu v rozporu s prohlášeními zástupců ministerstva vnitra, kteří v televizi uváděli, o kolik mrtvých by mohlo být na silnicích díky této kampani méně.
Asi nejpodivnější kampaň ale inicioval ministr Vondra, když v kampani na podporu českého předsednictví EU v roce 2009 dvojznačně uvedl, že "to Evropě osladíme". Takový nabubřelý, až vyhrožující vzkaz Evropě (když už, tak nemělo to být Evropské Unii?) bych ale já za sebe Evropanům posílat nechtěl...
Osladit to Evropanům chce v kampani vedle řady celebrit třeba i Jaromír Jágr. Za ministrem Sašou Vondrou se na fotografii asi rýsuje dosud utajované logo našeho předsednictví EU.
Zajímavé komentáře k těmto a podobným reklamám naleznete na blogu Perfect Crowd.
V médiích se pak také diskutovalo nad tím, kdo že se k těmto reklamním rozpočtům dostal a za jaké "zásluhy" to mohlo být... V souvislosti s kampaní na kapry pak byla uváděna agentura Dorland, která již dříve pomáhala ODS.
S kampaní Nemyslíš – zaplatíš bylo uváděno jméno režiséra Filipa Renče a kreativce Edy Kauby (tohoto příležitostného grafika :) jsme zde již zmínili v souvislosti s jeho "vítězným" logem pro kandidaturu Prahy na Olympiádu 1620). Spot s kostkou cukru za 12 milionů je pak dílem Alice Nellis. Spoluautorem je ale překvapivě i zde Eda Kauba (dle tisku za to dostal "symbolickou" odměnu 150 tisíc Kč). Více o celém týmu zde.
Jsou to holt všechno šikulové (nebo šibalové?) :-)
-OK-
Další zdroje: články na Lidovky.cz nebo Volny.cz
Co si vy myslíte o smyslu (a kvalitě) těchto kampaní?
Komentáře k článku
2. 10. 2008 13:13 pipe
Víc Kaplických - kterým rodičové nevtloukli do hlavy, že lhát, podvádět a ještě arogantně urážet všechny kolem se nemá? Tak to raději děti řezat a řezat...
Jediný rozdíl mezi oběma pány vidím v tom, že Edovi K. ty pochybné soutěže a související kšefty zatím vy/procházejí... ;o)
2. 10. 2008 11:26 Radek
1. 10. 2008 17:30 Mirek
1. 10. 2008 17:24 Ondra
1. 10. 2008 15:49 adam
... a ted trochu bokem – chybi mi aspon nekde vykricniky :)
1. 10. 2008 15:16 font
Zato je ale najednou k dispozici 150 milionů na podporu prodeje kaprů. (Kdyby to platila soukromá firma, kolik by asi musela prodat kaprů, aby se reklama zaplatila?).
A už se chystají další "potřebné" projekty – ministryně Džamila Stehlíková plánuje kampaň zaměřenou na rodiče, aby nepohlavkovali své děti...
1. 10. 2008 13:53 Karel
Bohužel, Evropská unie (ta Evropa v názvu je úlet!) si už českým cukrem osladila, z vývozce se Česko stalo dovozcem. A vovovotomtoje!!!
Kdosi už někde zmínil: míra nasranosti Čechů ještě nedosáhla míru jejich předposranosti. Bohužel.
1. 10. 2008 13:37 RS
Sůl je přece nad zlato :-)
A proč na tak drahé kampani ještě není komunikováno logo předsednictví?
1. 10. 2008 13:34 Mirek Dušín
No comment...
1. 10. 2008 13:09 Kanibal
1. 10. 2008 12:49 Ondra
1. 10. 2008 12:45 yawn
K tomu ministrově pozadí - evropě ukážeme kostičky, jó? No nebylo by to od věci, kostičky bere jako vývěsní štít spousta subjektů, takže takové kostičky zastřešovací:) No ale nekritizuju to, zatím jsem to vlastně ani neviděl, tak to třeba bude suprextra paráda. (písmenka vypadají fajn)