Font

reklama

Výběr jazyka

cs / en

 

Save Your Logo

Ochrana biologické rozmanitosti (biodiversity) patří k základním cílům péče o životní prostředí v globálním
i místním měřítku. K realizaci tohoto úkolu se připojilo mnoho zemí, protože se jedná o jeden ze základních předpokladů dlouhodobě udržitelného rozvoje.

Také Česká republika zahrnula řešení problému zachování biodiversity do koncepce ochrany přírody a krajiny v ČR. Význam ochrany biodiversity roste vzhledem k ubývání rostlinných a živočišných druhů po celém světě. Příčiny jsou většinou v rozsáhlých negativních změnách ekosystémů, jichž jsou tyto druhy součástí.

Proč o tom píšeme na těchto stránkách?

Jistě jste zaregistrovali, že pod mnoha světoznámými značkami se v logu nebo ve značce skrývají určitá zvířata, např. Lacoste, Puma, Peugeot, Generali (lev v logu) nebo Jaguar. Tato zvířata sice skvěle komunikují svoji značku, ale v reálném životě se pomalu dostaly na listinu ohrožených druhů.

Na základě těchto problémů vznikla nadace Save Your Logo, jejímž cílem je přispívat a podporovat účinné akce
k řešení tohoto celosvětového problému. Pokud v budoucnu vyhyne třeba jaguár, bude podle vás muset automobilka změnit logo (aby se mladí lidé nedivili, co to tam je za podivné neexistující zvíře) a přejmenovat se? Třeba Kočka nebo Slepice...

Na ukázku představujeme plakát ke kampani od Lacoste. Krokodýla má společnost v logu již přes 75 let a za tu dobu získala přezdívku jak jinak než „Krokodýl″. Lacoste se rozhodla aktivně podpořit projekt na záchranu ohrožených druhů, v tomto případě krokodýly, aligátory, kajmany a gaviály, kterých po celém světě zbylo jen pár desítek...

Firmu Lacoste založil v dvacátých letech minulé století René Lacoste, úspěšný hráč tenisu. Lacoste přišla jako první s polo tričky (s límečkem) a mezi prvními měla své logo na tričkách vyšité.

Ukázka vtipně pojaté reklamy pro „dobrou″ věc.

Partnerem kampaně jsou například společnosti Lacoste, Puma, Peugeot, Generali nebo Jaguar.

Více zde.

zdroje: www.cenia.czwww.saveyourlogo.org


Komentáře k článku

28. 4. 2009 14:13 NE

lakoste sem děl dicky rád kůli krokodýlkovi..tahle kampaň..ok...-....
Hehe, lvi snad přece nejsou tak ohrožený, těch je dost, i ve světě log....možná nejvíc ze všech zvířetek, každá firma chce bejt totiž king...

7. 3. 2009 11:16 Filip Blažek

Když se tu probírá ten Lacoste, tak přidávám jeden zajímavý link.
http://www.lacoste-future.com

6. 3. 2009 22:41 pipe

Lacoste přišla jako první s polo TRIČKAMI...? Tahá to za uši jen mě?

6. 3. 2009 18:44 cefo

Výborný projekt, jen více takových.

6. 3. 2009 17:23 TV

Kdyz uz tu Kachle odbocuje od tematu, stoji za to zminit, ze prezdivka Krokodyl nevznikla kvuli uspechu Reneho Lacosta jako hrace, ale kvuli predmetu sazky, kterou uzavrel (slo o tasku z krokodyli kuze). I kdyz, nebyt vyhry, nikdy by tasku neziskal.
Sam se o tom zminuje v dokumentu: http://www.lacoste.com/library/pdf/LACOSTE_history_histoire.pdf
Urban legend by nemela byt zamenovana za fakta.

To nic nemeni na faktu, ze takovych projektu, jako je zde zmineny Save Your Logo, by melo byt vice.

6. 3. 2009 17:00 Kachle

Lacoste získal přezdívku Krokodýl jako úspěšný hráč tenisu (své soupeře sežral), a proto jej použil jako své logo (nakreslil si jej údajně sám - což je i vidět). Takže firma přezdívku nezískala kvůli logu, ale logo má kvůli přezdívce svého zakladatele. Příčina by neměla být zaměňována za důsledek.

6. 3. 2009 16:41 TV

Krasny projekt. Vraci mi viru, ze graficky design ma preci jen take nejaky smysl.
Diky za zverejneni.

6. 3. 2009 16:11 Jirka

Díky za info.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.