Save Your Logo
Ochrana biologické rozmanitosti (biodiversity) patří k základním cílům péče o životní prostředí v globálním
i místním měřítku. K realizaci tohoto úkolu se připojilo mnoho zemí, protože se jedná o jeden ze základních předpokladů dlouhodobě udržitelného rozvoje.
Také Česká republika zahrnula řešení problému zachování biodiversity do koncepce ochrany přírody a krajiny v ČR. Význam ochrany biodiversity roste vzhledem k ubývání rostlinných a živočišných druhů po celém světě. Příčiny jsou většinou v rozsáhlých negativních změnách ekosystémů, jichž jsou tyto druhy součástí.
Proč o tom píšeme na těchto stránkách?
Jistě jste zaregistrovali, že pod mnoha světoznámými značkami se v logu nebo ve značce skrývají určitá zvířata, např. Lacoste, Puma, Peugeot, Generali (lev v logu) nebo Jaguar. Tato zvířata sice skvěle komunikují svoji značku, ale v reálném životě se pomalu dostaly na listinu ohrožených druhů.
Na základě těchto problémů vznikla nadace Save Your Logo, jejímž cílem je přispívat a podporovat účinné akce
k řešení tohoto celosvětového problému. Pokud v budoucnu vyhyne třeba jaguár, bude podle vás muset automobilka změnit logo (aby se mladí lidé nedivili, co to tam je za podivné neexistující zvíře) a přejmenovat se? Třeba Kočka nebo Slepice...
Na ukázku představujeme plakát ke kampani od Lacoste. Krokodýla má společnost v logu již přes 75 let a za tu dobu získala přezdívku jak jinak než „Krokodýl″. Lacoste se rozhodla aktivně podpořit projekt na záchranu ohrožených druhů, v tomto případě krokodýly, aligátory, kajmany a gaviály, kterých po celém světě zbylo jen pár desítek...
Firmu Lacoste založil v dvacátých letech minulé století René Lacoste, úspěšný hráč tenisu. Lacoste přišla jako první s polo tričky (s límečkem) a mezi prvními měla své logo na tričkách vyšité.
Ukázka vtipně pojaté reklamy pro „dobrou″ věc.
Partnerem kampaně jsou například společnosti Lacoste, Puma, Peugeot, Generali nebo Jaguar.
Více zde.
zdroje: www.cenia.cz, www.saveyourlogo.org
Komentáře k článku
28. 4. 2009 14:13 NE
Hehe, lvi snad přece nejsou tak ohrožený, těch je dost, i ve světě log....možná nejvíc ze všech zvířetek, každá firma chce bejt totiž king...
7. 3. 2009 11:16 Filip Blažek
http://www.lacoste-future.com
6. 3. 2009 22:41 pipe
6. 3. 2009 18:44 cefo
6. 3. 2009 17:23 TV
Sam se o tom zminuje v dokumentu: http://www.lacoste.com/library/pdf/LACOSTE_history_histoire.pdf
Urban legend by nemela byt zamenovana za fakta.
To nic nemeni na faktu, ze takovych projektu, jako je zde zmineny Save Your Logo, by melo byt vice.
6. 3. 2009 17:00 Kachle
6. 3. 2009 16:41 TV
Diky za zverejneni.