Rádio Classic s novou tváří
Wolfgang Amadeus Mozart v obležení spoře oděných dívek. Tak vypadá vizuál propagující rádio Classic FM, jehož publikum tvoří především starší, vzdělaní posluchači. Classic chce prý touto formou oslovit i mladší generaci. S tím souvisí i představení nového loga a vizuálního stylu…
Kampaň, která vznikla v produkci mediální skupiny Mafra, její tvůrci nazvali Síla klasiky. „Chceme přesvědčit i mladší posluchače, než je naše cílová skupina, že existuje kvalitní alternativa k jejich oblíbeným stanicím a že se nemusí klasiky vůbec bát. Chtěli jsme zbavit slovo ‚klasika‘ odéru staromódnosti a strnulosti, to především," řekla on-line deníku TÝDEN.CZ Kateřina Adamová, která má na starost marketing rádia Classic a Expresradia.
Classic „omladilo" i své logo a posluchače chce oslovit také novým pořadem novináře Josefa Klímy, který bude pro rádio pravidelně připravovat čtené sloupky pod názvem Josef Klíma: Vlastníma očima.
Více zde.
Jak se vám líbí spojení noty a smajlíka? Je podle vás symbol čitelný jako písmeno "a"?
Komentáře k článku
22. 6. 2009 15:44 SKAKALA
Vidis, ja ti to rikal...
> veverka
To "Skakadlo" si vyrideme doma, az dojdes z prace!
22. 6. 2009 15:28 Lukas Veverka / www.parasite.cz
22. 6. 2009 14:58 SKAKALA
Jasna vec, ze se hecujem :) Ale taky se snazime vyhecovat i ostatni. Jo a taky se snazime prijit na to, ci nazor ma vetsi podporu - neustaly baveni se ve dvou zaclo byt monotonni - ted to ma aspon grady.
> Dawee
"je šokující" - to bych oponoval (jo kdyby ty holky nemely plavky... hmm...)
"nabízí novej obal věci, která teď není moderní." - podle me de facto lze, bali 'produkt' do obalu, kterej se k tomu nehodi a snazi se vzbudit dojem neceho, co to neni. To to mohli pak zpracpvat jako plakat na Aguileru, stalo by se tomodernim?
INZERAT PRODUKT NEDELA.
Chtel bych se zeptat:
Rikas, ze neposlouchas vaznou muziku. Zacnes?
Co jsi z vazne muziky za posledni ctyri dny poslouchal? Ramcove, nepotrebuju autory.
Z jakeho mesta jsi?
22. 6. 2009 12:03 lukas
22. 6. 2009 10:44 pcs
to skakala: nevím, jestli je to ten samý pořad, ale kdysi na ČT dávali cyklus pořadů s Leonardem Bernsteinem, který byl velký popularizátor vážné hudby a mám za to, že tam právě jsem viděl výklad nějakých skladeb - moc pěkněkný
21. 6. 2009 22:24 Dawee
Jasně, že nepřitáhne masy, ale myslím, že je zajímavý vychovat si novou cílovku, která aspoň bude vědět, že to rádio existuje a někdy výhledově se k němu dostanou.
21. 6. 2009 17:35 Lukas Veverka / www.parasite.cz
21. 6. 2009 17:03 Ondřej | trueblue.cz
Předně - zacílení není vždy stejné, vůbec nepočítáš s životním cyklem značky (produktu). Něco jiného vyžaduje launch (uvedení) a něco jiného budování značky.
Launch vyžaduje co nejvyšší zásah, budování už více cílí.
Já beru snahu Classic FM jako launch (re-launch) do všech skupin mimo svou cílovku (myslím 45 - 65) a to vyžaduje obrovský zásah.
Rozhodně se tedy nebudou zabývat kvalitou ale kvantitou a mediaplán to potvrzuje - tisk, TV a internet. Dále - nákup médií se dělá přes
mediazastupitelství, které má v portfoliu i několik desítek stanic - zkrátka se nekupuje jedna stanice, ale balíček stanic.
Classic FM patří pod MMS, kam patří i třeba Country Rádio. Usuzuju, že Classic FM se přihazuje k balíčku s Country Rádiem - vzhledem k věku cílovky.
Tedy snaha rozšířit cílovku může být snahou vymanit se z této potupné role. Pomůže-li tato (i dlé mého názoru) zfušovaná kampaň, to je otázka.
Myslím, že ne...
21. 6. 2009 10:47 Lukas Veverka / www.parasite.cz
Každá kampaň, se dá vizualizovat do jednoduchého grafu.
Na jedne straně stoji nepočetná skupina lidí, co váš produkt bude zajímat VŽDYCKY, ať ej kampaň jakákoliv. Na tuto skupinu je téměř zbytečné útočit a už vůbec se na ní nemusíte ohlížet, když má být cílem kampaně přitáhnout nové zákazníky.
Na opačném konci je poněkud více početná skupina lidí, který váš produkt nebude zajímat NIKDY, ať jim v kampaňi slíbíte zlaté prase nebo velké kozy. I na tuto skupinu nemá vubec smysl plýtvat drahými prostředky.
Mezi těmito skupinami, je velmi početná a velmi různorodá skupina, kteří NEJSOU ROZHODNUTI, a právě kampaň je může donutit se rozhodnout vybrat si váš produkt. Na tuto skupinu se takové kampaně cílej, zde to má smysl.
_____
No, a na mě představená kampaň a v zásedě i nové logo působí tak, že v té nejdůležitejší skupině, na kteoru má cilit, lidi jenž by si případně tuto muziku i rádi poslechli, tak tyto lidi tato kampaň pravděpodobně spíš odradí, než přitáhne.
Ostatně, já osobně vůbec nechápu, proč tyto instituce (stejnej problém jsem viděl i u brněnské filharmonie) touží po tom se více otevřít 'běžnému' posluchači. Ztrácejí tak svoji nejsilnější marketingovou zbraň a bulvarizují. Přitom by bylo logické, se velmi úzce vyhranit jedním směrem a být v něm kvalitní. U rádia by tato vyhraněnost přinesla přesnější představu o posluchačovi, na kterého se pak dá velmi účinně cílit reklama (a o to v rádiu jde, radio je jen nástroj, kanál, pro inzerci), a tím by se cena takto přesně zacílené reklamy zvedla.
21. 6. 2009 03:58 SKAKALA
Ty by jsi totiz reflektoval temer cokoliv s nametem vazne muziky - to neni mineno jako urazka, ale jako fakt, ze jsi ten, ktereho to zajima - naopak Death Metal session v sobotu v sedm vecer ponechas bez povsimnuti (coz nechapu, je to totiz "...kvalitní alternativa k tvym oblíbeným stanicím a nemusíš se ho vůbec bát...").
Nejsi cilova skupina. Ta cilova skupina jsou ti, co to ted neposlouchaji. Ty je snaha k sobe pretahnout: „Chceme přesvědčit i mladší posluchače, než je naše cílová skupina..." - coz samo o sobe je dost schyzofrenni a nechapu tenhle popis.
Ta reklama (podle me) nema temer zadnou sanci - nenabizi ani duvody, ani vyhody. Navic nabizi produkt tem, kteri maji jinej a lepsi (podle nich), aniz by jakkoliv ten produkt predstavila (co taky na klasice novyho predstavovat...). A jestli ma sanci na uspech, tak je pomer cena/vykon dost spatnej.
To radeji meli zkusit pretahnout nejaky sumce z Vltavy, nez lovit uhore holyma rukama...
20. 6. 2009 23:40 Dawee
20. 6. 2009 21:26 Ps1cho
Ošklivý a nehodící se symbol, který se tvarem ani vzdáleně nepodobá písmenu 'a' na jehož místo byl dosazen, font diavlo, který je nadužívaný především právě v logotypech a ke kterému osobně cítím vyložený odpor i celý lay-out ve tvaru jakéhosi matematického vzorce spolu dohromady tvoří dokonalou symbiózu.
Rozhodně bych na tom nic neměnil, naopak - je to skvělá pomúcka pro studenty grafických oborů, na které půjde snadno a srozumitelně vysvětlit, jak se logo nedělá.
Jinak se mi moc líbí jak to shrnul skakala.
20. 6. 2009 14:02 Lukas Veverka / www.parasite.cz
20. 6. 2009 09:59 Sticker
19. 6. 2009 18:23 miretc
19. 6. 2009 17:37 PeťaN | www.urviho.cz
19. 6. 2009 16:44 aaape
To je setsakramentská pravda.
19. 6. 2009 16:29 SKAKALA
Moc ale ani nechapu ani to sdeleni v tom "inzeratu", nebo co to je. Jakoze na chlapika oblecenyho jako trdlo, co prave neco pise a spuli u toho pusu, leti krasny holky v plavkach?
Klasika bude vzdycky klasika. Navic pokud se nelibi nekomu do ted, jen tak se libit mu nezacne. Me to prijde vyhazovani penez myslet si, ze cilovka (hadam, ze si ji dali nekam v rozsahu 17-26) si vytahne z usi Aguileru a naladuje si tam Bacha s tim, ze jim to prijde jako skvela zmena. A vubec o co jde? O klasiku barokni, klasicistni, realismus, surreal.. co vsechno uz dnes taky neni klasika...
Tohle neni soupereni Ariel versus Persil, nebo Nike versus Adidas. Ani nemaji zadnou novinku v rukavu jako iPod, MTV, CNN nebo tak podobne, aby k sobe pritahli lidi jako magnet. To nejde jenom tak rict - dnes si misto Macy Gray dam Musorgskyho. Je to jako presvedcovat nekoho, kdo nema rad kari, ze vecer v indicke restauraci se mu urcite bude libit, protoze "ja" to vim, "me" kari chutna a tak musi vsem!
Prece lidi nezacnou poslouchat vaznou muziku, protoze vidi inzerat. To radeji at ve tri odpoledne pusti na komercnim radiu nejakou osvetovou pulhodinku... no ale to je teda dost utopie :)
Ale kdysi hooodne davno na CT byl cernobilej porad (snad tak nekdy z 60. let), kde bylo hlediste plny decek, pred nima obrovskej orchestr a dirigent vzdycky nechal neco zahrat a pak to deckam vysvetlil, vo co slo - pamatuju si, ze me totalne uchvatil rozbor Me Vlasti. Nevite nekdo, jak se to jmenovalo?
Ostatne podobny to je treba s jazzem, ten ma stejnej problem a cile zadavatelu byvaji stejne a stejne naivni - ten ale aspon obcas nabidne pomerne stejnej zvuk, jako ma popularni hudba, obcas taky nasype poradnej groove na bici, luxusni slapik, nebo jamsession plnej improvizace, ktera chytne i noumu, co z tohodle nabizi mladym vazna muzika, aby ji zacli hned ted poslouchat? Ta je jeste daleko vzdalenejsi mainstreamu. Nemluve o moderni vazne muzice, ta usima bez predchozi prupravy snad ani nejde protalcit.
Misto aby tu hudbu hrali, premlouvaji lidi, aby ji poslouchali. At delaji akce na ulicich, at rozdavaji listky pro nejaky urceny skupiny lidi - at jdou oni s hudbou za lidma a necekaji, ze lidi najednou z niceho nic pujdou k nim...
At si posluchace vychovaji - ale to ne, dnes se chce vsechno hned. Ale ostatne o tom je i soucasna krize...
19. 6. 2009 16:00 kjan
19. 6. 2009 15:39 erka - Radek
Dvěmi slovy: děs běs.
19. 6. 2009 15:27 PZ
19. 6. 2009 15:20 m2s
19. 6. 2009 15:08 geek
19. 6. 2009 14:59 Tomáš K.
19. 6. 2009 14:57 McLOVIN
Diavlo + pacman sperma + ludviq:D odpadavam
a tie komparzistky to je ako co?
logo je nevyvazene a ta nota je otrasna... čista patlačka
tipoval by som to na A. zivcic :D
19. 6. 2009 14:55 minduser
namestii to vystihl vyčerpávajícím způsobem, nemám co dodat.
Díky Fonte za dobrý vtip, takhle při pátku...
19. 6. 2009 14:51 tea
19. 6. 2009 14:30 namestii
Freefont Diavlo … ach jo…
Pokud bych se zaměřil na splnění zadání - oslovit i mladší generaci - tak hodnotím 9/10 ... ale přehnali to, děti ve věku 4-6 let vážnou hudbu nikdy poslouchat nebudou. :-)))
Já teda clOśsic_na_fm_lomeno_98,7 poslouchat nebudu .-)
Síla klasiky .-))))
To je SÍLA .-))))
KLASICKÝ amatérismus .-)
Já se bavím…