Font

reklama

Výběr jazyka

cs / en

 

Policie spustila náborovou kampaň


Policie České republiky spouští 1. února 2008 náborovou kampaň, jejíž filosofii vystihuje hlavní heslo „Pomáhat a chránit“. Policie reaguje kampaní na svou současnou personální situaci, kdy v celé ČR chybí 5041 policistů (podle TV Prima máme ale přitom policistů dost – v přepočtu na obyvatele skoro nejvíce v Evropě).
Autorem kampaně, která působí trochu jako kampaň proti šikaně, je agentura TBWA. Kampaň poběží v prvním pololetí letošního roku v televizi, v tisku, prostřednictvím plakátů a samozřejmě také internetu. Celkově je na kampaň určeno 22 milionů korun. Podívejte se také na další akce (a loga) Ministerstva vnitra…

„Policie se mění a je před námi ještě mnoho práce. Reforma policie má zásadní cíl – moderní policii, která bude otevřená a vstřícná a lidé ji budou vnímat jako tu, která pomáhá a chrání. Jsem si jistý, že díky kampani získáme nové policisty, kteří této vizi budou odpovídat, stejně jako drtivá většina nynějších příslušníků,“ říká Ivan Langer.

Internetová stránka www.nabor.policie.cz působí graficky čistě a přehledně.

Vůbec poprvé používá policie i bezplatnou náborovou linku. Na čísle 800 880 910 budou vyškolení operátoři volajícím poskytovat informace o možnostech uplatnění u policie a zároveň jim zprostředkují kontakty s personálními pracovníky Policie ČR v jednotlivých okresech.
Základem kampaně je televizní spot, jehož děj směřuje k cílové skupině lidí, které by chtěli získat pro práci v Policii ČR. Měli by to být ženy a muži, kteří chtějí pomáhat druhým, chránit slabší a zranitelnější, bojovat proti bezpráví. Hlavní postavy TV spotu zároveň tvoří motivy plakátů, které budou šířeny v různých provedeních v tisku i prostřednictvím dalších reklamních ploch.
Inzerát bude postupně vycházet v tištěných médiích a plakáty budou umístěny v pražském metru, na poštách, školách i v posilovnách po celé republice.
Motto „Pomáhat a chránit“ se současně se zahájením kampaně objeví také na všech policejních autech ve služebním provedení v podobě bílého nápisu v zeleném pruhu na obou bocích vozidel.

Podobné kampaně bývají ale často terčem lidových vtipů a parodií. Na webu se objevily již i první záměry vtipálků o přelepení tohoto nápisu na „Flákat se a prudit“.

Uvidíme tedy, jaký efekt kampaň přinese a zda by nebylo efektivnější peníze věnovat například do nových (psacích strojů) počítačů na obvodních služebnách…

Policie zatím na komunikaci moc nedbala – jedno z nejhorších log státní správy patří právě pražské státní policii. Z tohoto pohledu je asi dobře, že nová kampaň žádné logo nemá. :-)

Předchozí podobnou akcí ministra Langera byla informační kampaň ke vstupu ČR do schengenského prostoru. Premiér Topolánek osobně představil loni v červenci logo kampaně (obrázek semaforu se třemi zelenými světly doplněné textem Evropou volnou cestou), které symbolizuje volný pohyb v schengenském prostoru: „Logo, které symbolicky ukazuje, že českým občanům bude na cestách po EU svítit na semaforu pouze zelená. Od příštího roku budou Češi cestovat Evropou volnou cestou“. Symboly i koncept informační kampaně navrhla agentura TBWA. Bohužel jde o stokrát obehraný motiv (viz starší značka občanského sdružení Volno). Horší byl ale samotný smysl a efekt této kampaně, který odborníci označili za nulový – k informování veřejnosti by prý stačilo běžné zpravodajství v médiích (jako když se mění různé zákony, dopravní předpisy nebo končí platnost starších řidičáků – zde ale infomace v podstatě ani nikdo nepotřeboval, na hranicích by si prostě jen s potěšením všichni všimli, že už tam není závora :-).

-OK-


Komentáře k článku





Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.


Skolimcorel_125x125_II