Font

reklama

Výběr jazyka

cs / en

 

PKS Mont musí zaplatit Neumannové 450 tisíc

Rozpočet královny bílé stopy Kateřiny Neumannové by měl být o bezmála půl milionu korun větší. Olympijská vítězka z Turína totiž ve středu vyhrála spor s výrobcem oken PKS Mont ze Žďáru nad Sázavou, který se týkal její fotografie na reklamním letáku. Zadostiučinění ve výši čtyři sta padesát tisíc korun jí brněnský krajský soud uznal…

„Společnost PKS Mont musí navíc uveřejnit v novinách písemnou omluvu, protože zástupci firmy jednali protiprávně,“ řekl samosoudce Michal Ryška. Ten v rozsudku upozornil i na to, že PKS Mont na jméně a obličeji Neumannové parazitovala. „Firma vycházela z mylného přesvědčení, že může fotografii použít v reklamě. Částka, kterou musí společnost zaplatit, je podle mého soudu přiměřená, vyvážená a spravedlivá,“ uzavřel Ryška.

Podobiznu běžkařky doprovázel slogan „Prodlužujeme platnost mimořádné zimní slevy na naše okna až do konce května. Jako partnerovi lyžařských závodů Zlatá lyže v Novém Městě na Moravě nám dlouhá zima nevadí!“ Neumannová se o letácích dozvěděla náhodou. PKS Mont se jí chtěla omluvit a dát jí padesát tisíc korun. Na to ale lyžařka nepřistoupila a firmu zažalovala.

Částka je symbolická
Právní zástupce lyžařky Jiří Vágner tvrdí, že bezmála půlmilionová částka je pouze symbolická. „V té době byla Neumannová na vrcholu kariéry a dostávala za svou tvář milionové honoráře. Na letáku PKS Mont je zobrazena při závodě E-On Zlatá lyže 2005 a kdokoliv na ulici ji pozná. Za reklamu ale nedostala nic,“ upozornil Vágner. Jako důkaz soudu předložil například smlouvu se společností OEZ, která za reklamu na kšiltovce sportovkyně zaplatila dva a půl milionu korun.


Leták, kvůli kterému se Neumannová soudila

PKS Mont se však hájí tím, že podobizny Neumannové využila legálně. Společnost totiž závody sponzorovala. „Zaplatili jsme milion a 785 tisíc korun. Ve smlouvě o sponzorství byla úmluva, že lyžařku můžeme využít na reklamní předměty,“ řekl právník PKS Mont Petr Šír. Navíc se podle něj nepodařilo prokázat, že se letáky dostaly mezi lidi. „Byly určené jen k archivaci,“ upozornil Šír. V případu již padl rozsudek jednou, a to v prosinci 2006. Tehdy brněnský krajský soud dal za pravdu Neumannové, které měla společnost na výrobu oken, dveří a stěn z plastu, dřeva a hliníku zaplatit 450 tisíc korun a v novinách zveřejnit za své jednání omluvu. Verdikt však PKS Mont napadla a olomoucký vrchní soud rozsudek letos v březnu zrušil.

„Žalobkyně Neumannová neprokázala, že letáky s její podobiznou PKS Mont šířila mezi potencionální zákazníky. Soudu také nebylo jasné, v jakém nákladu firma letáky distribuovala. I to by měla žalobkyně prokázat,“ zdůvodnil tehdy verdikt odvolacího soudu předseda senátu Vrchního soudu v Olomouci Jan Zaorálek.

Zdroj: http://zdarsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/neumannova-chce-zadostiucineni-za-reklamu20081029.html

Připadá vám částka adekvátní?


Komentáře k článku

31. 10. 2008 04:25 adam

... adekvatni? myslim ze je to malo – hlavne na to jeji mistrovstvi v Liberci :-))))

30. 10. 2008 15:01 RS

To mi příjde docela dost. Stejnou částku prý dostanou jako odškodnění i týrané děti z Kuřimi... :-(




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.