Font

reklama

Výběr jazyka

cs / en

 

Najdi 5 rozdílů – aneb náhody, inspirace a zlodějiny

V poslední době na problémy s podezřelou shodou nápadů upozornila masivní kampaň od telekomunikačního operátora Vodafone. Jeho ovečky jsou skutečně více než podobné těm plastelínovým z Oskarem oceněných animovaných filmů Wallace & Gromit (www.wandg.com) – režie Steve Box a Nick Park ze studia Aardman Animations (podívejte se na jejich kouzelný web na www.aardman.com).


Nejde jen o podobu očí, ale také o další jednoznačné detaily, které zde jsou bohužel za hranicí inspirace. Koho by napadlo udělat ovečku černou? Zatímco se Čtvrtníčkem loni tento operátor exceloval, za „ovčí“ kampaň doufejme žádná kreativní cena nepřijde.
Podívejme se i na další podobné případy…

 

 

 


Sbírku reklam, které mají více či méně podobný nápad nebo vizuál naleznete na stránkách http://mapage.noos.fr/joelapompe2/ 
Ale jak jsme již psali v článku o kreativních taškách, ne vždy je za tím zlý úmysl. Některé nápady má prostě více lidí.
 
Pokud se ale něco podobného zjistí, je vždy lepší, když se k tomu „ti druzí“ postaví čelem a motiv své kampaně změní.
 
Zajímavé vykrucování na toto téma předvedli bohužel autoři kampaně Alzasoftu (http://www.designportal.cz/nazory-komentare/alzasoft-inspirace-kopie.html).
 
Ve Fontu píšeme o podobných problémech s plagiátorstvím již mnoho let, převážně v souvislosti s tvorbou grafických značek. Zajímavý je i aktuální případ slovenské tiskové agentury TASR, o kterém píšeme ve Fontu 96 (6/2007), který je právě v tisku…

 

I nám ve studiu Kafka design se povedlo objevit objevené – viz PF 1999 pro rádio Frekvence 1. Stejný nápad měla totiž o několik let dříve agentura AnFas. Pikantní ale je, že se jednalo o novoročenky pro stejného klienta, který si shodného grafického řešení vůbec nevšiml, a tak za tuto „kreativitu“ zaplatil dvakrát. :-)

 

-OK-

 


Komentáře k článku

2. 2. 2009 12:38 Petr

2. 2. 2009 12:33 Petr

Můj názor je, že dnes už se ke každému nově vytvořenému logu dá najít alespoň 5 podobných nebo se stejným nápadem a trochu odlišným zpracováním...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.